Älykkyysosamääräni on 139. Välillä on vaikea kestää ihmisiä.
Ihmisten typeryys ja mustavalkoisuus tulee esille erityisesti somessa. Kun se yhdistetään huonoon makuun, alan voida pahoin.
Joku loukkaantuu varmasti kirjoituksestani. Yrittäkää ymmärtää suurin osa ihmisistä on älyllisestä erilaisia kuin minä. Se on välillä rankkaa. Ei tämä ole omahyväisyyttä vaan faktojen tiedostamista.
Kommentit (339)
Ei siihen, että keskustelupalstojen perusteella tulee tuohon lopputulokseen tarvitse noin korkeaa äo:ta. Paljon vähempikin riittää, joten ei tuo havainto ole sun älykkyydestä johtuvaa, sori.
Mun äo on 126 ja varmasti vähempikin riittää jotta pystyy samaan kuin sinä.
Itselläni vielä korkeampi ja tunnen samoin. Dikotominen ajattelu ärsyttää äärimmäisen paljon. M50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä testillä tuo on testattu?
Mekin haluamme vain faktat
Ap, voitko vastata?
Mensan testissä kävin jo 12 vuotta sitten. (Huoh.)
Vähän ohis, mutta mitä joidenkin mieli kuuluu kenellekään. Ei sitten yhtikäs mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kolme pistettä enemmän, enkä ymmärrä ongelmaasi lainkaan. Joo, monet ihmiset eivät ehkä ymmärrä tietynlaisia mittasuhteita, monimutkaista huumoria tai hoksaa ja opi asioita niin nopeasti mutta entä sitten? Oletko ihan varma, ettet sinä itse ole se mustavalkoisesti ajatteleva ja ylimielinen mulkero?
Tätä juuri tarkoitan. Kun lausuu äänen asioita, jotka on todennut moneen kertaa todellisiksi, saa omahyväisen leiman. En voi avata suustani ja kertoa ajatuksistani, koska aina löytyy joku pikkusieluinen, joka loukkaantuu ja alkaa jankkaamaan. Esimerkiksi sinä nyt.
Ymmärrät väärin. Ongelmasi on se, että luulet, että tulkintasi maailmasta on fakta ja jokin universaali absoluuttinen totuus, 'todellisuus'. Sisäistä tämä, niin helpottaa kummasti.
Vierailija kirjoitti:
Älykäs ihminen ei täällä pyörisi.
Älykkäällä ihmisellä on usein huumorintajuakin, täältä sitä ei löydy yhtään.
Ja minulla on mitattu 78. Oikein tyytyväinen olen.
Mustavalkoinen ajattelu ei ole välttämättä älykkyysosamäärästä millään tavalla kiinni. Kyllä moni älykäskin osaa olla kovin kapeakatseinen
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen, että keskustelupalstojen perusteella tulee tuohon lopputulokseen tarvitse noin korkeaa äo:ta. Paljon vähempikin riittää, joten ei tuo havainto ole sun älykkyydestä johtuvaa, sori.
Mun äo on 126 ja varmasti vähempikin riittää jotta pystyy samaan kuin sinä.
Ja muun somen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo mielestäsi jotenkin hirveän korkea äo? Mullakin on korkeampi ja mä olen työpaikkani tyhmimpiä.
Tulee mieleen se kuolematon lause eräältä narsistilta:
Joskus tulee hetkiä, jolloin mietin, mitä maailma menettää minussa. Mitä järkeä on siinä, että tällainen nero kuin minä imuroi jotain helvetin autoa täällä.
(tirsk)
No kyllä 139 älykkyysosamäärä on jo aika harvinainen. Suurin osa väestöstä on 100-110 kieppeillä
noin 24.86% populaatiosta on ÄO välillä 100-110.
Eli ei edes suurin osa
ilmoita mielummin keskihajontapoikkeavuuksien määrässä ja onko vai alle keskiarvon kun joku sattumanvarainen luku joka semmoisenaan ei tarkoita yhtään mitään. Sinänsä matemaattinen epäpätevyys ei merkitse mitään, mutta hieman ihmetyttää ettei lukio minimimäärä onnistunut kun siellä sentään pärjäs edelleen kuuntelemalla luokissa edes osittain kun touhusi jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kolme pistettä enemmän, enkä ymmärrä ongelmaasi lainkaan. Joo, monet ihmiset eivät ehkä ymmärrä tietynlaisia mittasuhteita, monimutkaista huumoria tai hoksaa ja opi asioita niin nopeasti mutta entä sitten? Oletko ihan varma, ettet sinä itse ole se mustavalkoisesti ajatteleva ja ylimielinen mulkero?
Tätä juuri tarkoitan. Kun lausuu äänen asioita, jotka on todennut moneen kertaa todellisiksi, saa omahyväisen leiman. En voi avata suustani ja kertoa ajatuksistani, koska aina löytyy joku pikkusieluinen, joka loukkaantuu ja alkaa jankkaamaan. Esimerkiksi sinä nyt.
Ymmärrät väärin. Ongelmasi on se, että luulet, että tulkintasi maailmasta on fakta ja jokin universaali absoluuttinen totuus, 'todellisuus'. Sisäistä tämä, niin helpottaa kummasti.
Jankuti jankuti
Vhervasemmiston tunteella tehtyjä järjettömiä päätöksiä on tuskaa katsella. Ja heidän juhlimista, kun taas on jotain täydellisen typerää ja haitallista saatu läpi.
Itellä äö yli 140, mutta ei oo aiheuttanut harmaita hiuksia. Olen kanavoinut energiani hyvinvointiin ja hyveellisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Itellä äö yli 140, mutta ei oo aiheuttanut harmaita hiuksia. Olen kanavoinut energiani hyvinvointiin ja hyveellisyyteen.
Se on äo.
terveisin se, jolla äo on 78.
En tiedä miten vastata tähän. Ainoastaan armeijan pälliarvo on tutkittu ja se oli 8/9.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä testillä tuo on testattu?
Mekin haluamme vain faktat
Ap, voitko vastata?
Mensan testissä kävin jo 12 vuotta sitten. (Huoh.)
Nykytestillä ÄO:si vastaa arvoa
124
Testi uusittiin, noihin aikoihin. Kuitenkaan uudella testillä ei voi ylittää arvoa 135. Siksi testisi pitää olla vanha. Ja siinä oli eri keskihajonta
Mikä nykytestillä vastaisi arvoa 124.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Universaali absoluuttinen totuus mitä lukiofilosofiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ollenkaan sitä tarkoittanut. Etkö ymmärrä lukemaasi. Sun älykkyys ei tee sua omahyväiseksi, mutta ei myöskään suojele siltä. Voit olla sekä älykäs että omahyväinen. Ne eivät ole millään tavalla toisistaan riippuvaisia ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo mielestäsi jotenkin hirveän korkea äo? Mullakin on korkeampi ja mä olen työpaikkani tyhmimpiä.
Tulee mieleen se kuolematon lause eräältä narsistilta:
Joskus tulee hetkiä, jolloin mietin, mitä maailma menettää minussa. Mitä järkeä on siinä, että tällainen nero kuin minä imuroi jotain helvetin autoa täällä.
(tirsk)
Näissä on ollut käytössä kahta erilaista asteikkoa. Itse kävin Mensan testissä 80-luvulla ja sain tulokseksi 145, mutta sillä ei päässyt edes Mensaan. Sillä toisella asteikolla 139 on kova tulos.
Ymmärrän hyvin älykkään ihmisen turhautumisen. Sellaisia ihmisiä, joiden kanssa voi käydä mielenkiintoisia keskusteluja tasavertaisesti, on harvassa. Ja tyhmempien kanssa voi mennä hermot. Joskus on vaan todella rasittavaa kuunnella toisten ihmisten juttuja. Älykkäämpien keskusteluja on aina mielenkiintoista kuunnella, vaikkei ymmärtäisikään kaikkea.
Jos pääsee töihin, missä on muitakin fiksuja ihmisiä, säästyy monelta pahalta ja voi elää omassa pienessä kuplassaan.
Älykäs ihminen ei täällä pyörisi.
Älykkäällä ihmisellä on usein huumorintajuakin, täältä sitä ei löydy yhtään.