Kirjat, joiden lukemisen olet jättänyt kesken.
Luetelkaa, mitä tulee mieleenne. Ja jos saisi myös perusteluja keskeyttämiseen.
Kommentit (106)
Kun kyyhkyset katosivat - Sofi Oksanen
Peter Høegin Lumen taju
Heräteostos Prisman pokkarihyllyltä. Sinnittelin kaksi kolmasosaa kirjasta, mutta lopulta oli pakko luovuttaa, kun alkoi niin puuduttaa. Olisi pitänyt jättää aikaisemmin kesken, suorastaan harmitti kun oli tuhlannut liikaa aikaa. Kirjan mysteeri ei ollut riittävän kiinnostava, ja jokin tökki päähenkilössä, hän ei ollut tarpeeksi samaistuttava vaan jotenkin outo ja luotaantyöntävä. Kirjassa selitettiin myös omaan makuuni liikaa arktisista tutkimusmatkoista.
Lumen tajun jälkeen olen opetellut tietoisesti olemaan nirsompi ja vähemmän suorituskeskeinen lukija ja keskeyttämään kirjan tarvittaessa ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän ylitarkastaja tai vastaava täällä/kin alapeukuttaa makuasioita?
Alapeukuttqminen on niin helppoa, vaikka kiusanteon tarkoituksessa. Kun ei tarvitse mitenkään perustella. Monella muulla keskustelupalstalla onkin vain yläpeukutus-mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
No Vares olisi kyllä kannattanut jättää kesken...Elokuvina ne ovat kyllä kohtuullisia komedioita.
Minä taas olen innokas Varesten lukija. Mielestäni niissä on kekseliäs juoni, ja hyvää huumoria. Mistähän kirjailijalle tulee joka vuosi uusia aiheita ja ideoita mieleen? Kirjaston tilausjonossa olen parhaillaan, uutta "Tyynysotamies"-dekkaria odottamassa.
Dickensin Pickwick-kerhon jälkeenjääneet paperit, jonka pitäisi kai olla hauska kirja mutta en minä sitä hauskuutta siitä löytänyt. William Goldingin Kärpästen herra jäi kesken, kun se meni koko ajan kamalammaksi ja sitten tuli vastaan kärpäsiä kuhiseva sianraato ja siinä vaiheessa totesin, että nyt riitti.
Rosa Liksomin Kreisland
En vaan pystynyt. Aloitin kolme kertaa, kerran pystyin lukemaan sivulle 3.