Otitko miehen nimen vai piditkö oman nimesi naimisiin mennessäsi?
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En odottanut tällaista riitelyä ja saivartelua. Halusin vain neutraalisti kysyä sivustolla käyvien valintoja.
apIhan pääsi vauvapalstalla yllättämään 🤦
Heh, eipä olisi pitänyt yllättää. Itse en halunnut enää roikkua exässä, joten luovuin erottuani hänen nimestään. Nykyinen miesystäväni haluaisi, että otan hänen nimensä. Aion pitää omani.
ap
22 vuotiaana menin naimisiin (siitä on nyt 19 vuotta). Mies otti minin sukunimeni koska kuulemma piti siitä enemmän kuin omastaan.
Pidin omani. Meillä on suorastaan naurettavan yhteensopivat etunimet, tyyliin Akseli ja Elina tai Romeo ja Julia. Ajattelin, että sukunimen ei tarvitse olla sama.
Eka 18v, miehen nimi, toki 38v oma- miehen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Täh???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista on ottanut miehen nimen tai yhdistelmän, ja kappas vaan, tässä ketjussa heistä vain muutama. Taitaa ap vastailla urakalla itse itselleen :D
Tämä. Mun tuttavapiirissä liki kaikki on ottanut miehen nimen ja voisin ottaa minäkin. Tilastot kertoo sen, että miehen nimi otetaan edelleen useimmissa tapauksissa. Sitä ei muuta vauvapalstan muutaman voimaantuneen mamman spämmit.
Sama. Vanhanaikaisesti ajattelevia on paljon edelleen.
Alle puolet enää noudattaa ko nuorta ns perinnettä.
Mutta paljon kuitenkin edelleen on näitä vanhanaikaisiakin.
Pari vuotta sitten vajaa 30v ikäisenä menin naimisiin, ja vaihdoin sukunimeni miehen nimeen. En pitänyt entisestä sukunimestäni koskaan, ja veikkaan että moni vanhoista sukunimikaimoistani jakaa samat aatteet.
Pidin oman nimeni, meillä ei ole lapsia.
Säälittää lapset jotka joiden vanhemmilla on eri sukunimet. Joutuvat koulussa kiusatuiksi ja selittämään miksei vanhemmat ole sitoutuneet toisiinsa. Miksi ehdoin tahdoin rääkkäätte lapsianne?
Vierailija kirjoitti:
Säälittää lapset jotka joiden vanhemmilla on eri sukunimet. Joutuvat koulussa kiusatuiksi ja selittämään miksei vanhemmat ole sitoutuneet toisiinsa. Miksi ehdoin tahdoin rääkkäätte lapsianne?
Mistä ihmeestä sinä puhut???
Suurin osa lapsista syntyy avoliittoon jolloin vabhemmilla on aina eri nimet.
Vierailija kirjoitti:
😅😅😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh???
18v. otti miehen nimen.
38v. on oma nimi ja miehen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh???
18v. otti miehen nimen.
38v. on oma nimi ja miehen nimi.
Täh? Keitä nää 18-vuotias ja 38-vuotias on? Ja mikä nimi oli kenellä?
Otin miehen nimen. Nykyisessä suhteessa ei olla naimisissa. On oma nimi.
Vierailija kirjoitti:
Moi! Eivät joudu kiusatuiksi.
Terv. opettaja
Joku aika sitten juttelin lapseni kanssa asiasta, kun hänen kaverit alkavat avioitua, samoin kuin monet suvun nuoret. Suurin osa on pitänyt oman nimen, kaksi paria valitsi uuden nimen ja yksi mies otti vaimon sukunimen.
Vierailija kirjoitti:
Siis häh? Mun isällä ja äidillä on eri sukunimet enkä koskaan ole joutunut kiusatuksi sen takia eikä ole tarvinnut selitellä yhtään mitään kellekään, ei lapsena enkä aikuisena.
Terv: Nyt 42v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista on ottanut miehen nimen tai yhdistelmän, ja kappas vaan, tässä ketjussa heistä vain muutama. Taitaa ap vastailla urakalla itse itselleen :D
Tämä. Mun tuttavapiirissä liki kaikki on ottanut miehen nimen ja voisin ottaa minäkin. Tilastot kertoo sen, että miehen nimi otetaan edelleen useimmissa tapauksissa. Sitä ei muuta vauvapalstan muutaman voimaantuneen mamman spämmit.
Tarkoitat nuorta perinnettä noudattavia. He eivät ole vanhanaikaisia.
Ei vaan tarkoitan sellaisia vanhanaikaisesti ajattelevia jotka ottavat miehen nimen, koska niin on jo kauan ollut tapana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on nuori perinne.