Miksi suomessa ei enää arvosteta ahkeruutta ja yrittäjyyttä?
Niitä halveksitaan ja velttoilua/uhriutumista ihaillaan
Kommentit (72)
Ahkeria ja jämptejä yrittäjiä arvostetaan, helppoheikkejä ja ahneita kusettajia ei niinkään. Ja sitten ei välttämättä arvosteta sellaisiakaan, jotka ovat yrittäjinä vain kiertääkseen veroja.
Joillekin elämäntapayrittäjille olisi parempi mennä normaaliin palkkatyöhön, saisivat enemmän aikaan ja rahaakin.
Kelluva markka euron rinnalle olisi vähintä mitä suomi voisi tehdä vientinsä eteen. Mutta se on niin vaikeeta, vaikka sen voisi tuoda takaisin vain sähköisessä muodossa, niin se on silti niin pirun vaikeeta, ja ei kannata kun kivempi katsoa vierestä kun Ruotsi vie ja suomi ajautuu samanlaiseksi banaanivaltioksi kuin viro.
Norja, Ruotsi ja Tanska pyörivät sosiaalidemokratian opein ja niissä menee paremmin kuin cuckoomus Suomessa ja hikisessä tukipaketeilla pikku Amerikkaa leikkivässä Virossa.
Vierailija kirjoitti:
Kelluva markka euron rinnalle olisi vähintä mitä suomi voisi tehdä vientinsä eteen. Mutta se on niin vaikeeta, vaikka sen voisi tuoda takaisin vain sähköisessä muodossa, niin se on silti niin pirun vaikeeta, ja ei kannata kun kivempi katsoa vierestä kun Ruotsi vie ja suomi ajautuu samanlaiseksi banaanivaltioksi kuin viro.
Romania ja Bulgaria on parempi verrokki.
Vero menee suuntaan Irlanti ja Luxemburg koska voi pienenä olla veroparatiisi.
Sen takia että tahalleen haluttiin ajaa tiettyyn asemaan. Silloin ei ainakaan toteuteta sitä. Voi olla että moni arvostaa edellämainittuja vaikka eivät sitä itse toteuta jostain tietyistä syistä.
Ehkä täällä ei samalla tavalla ihannoida heitä kuin USA:ssa, mutta kyllä menestyneitä yrittäjiä sentään aika lailla arvostetaankin. Tämä ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on uhrata elämänsä kapitalismin rattaissa pyörimiseen?
Niinpä, saman rahan saa kotona istumallakin
Ei meikäläinen ainakaan saa kuin noin puolet siitä mitä töissä ollessa. On tietysti paljon perijöitä, sijoittajia ja muita siivellä eläjiä joilla on muhkeat tulot tai perheessä on joku tosi hyvätuloinen eikä tarvi enempiä ponnistella. Siihenhän sitä kannattaa pyrkiäkin niinkuin kapitalistin, mahdollisimman suuri tulos mahdollisimman pienellä panoksella. Itse siis olen ollut sekä duunari että yrittäjä ja kokenut että kyllä molempia arvostetaan. Yrittäjä tai duunari tekee työn ja asiakas lopulta maksaa kaiken. Kaikki ovat tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi on sosiaalidemoratian kehto ja heillä menee taloudelliseti aika mukavasti.
Kyllä ja Ruotsissa taitaa olla maailman järjestäytynein työväestö ja vahva ay- liike ja siellä osataan neuvotella asiat ja toimia kaikkien hyväksi. Kokemukseni mukaan yrittäjyyttä ja työntekoa ja ahkeruutta arvostetaan vieläkin. Voi olla että eletään erilaisissa piireissä ja porukoissa aloittajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa arvostetaan kyllä ahkeruutta ja yritteliäisyyttä, jopa yrittäjyyttäkin. Kapitalismi ei ole kumpaakaan. Kapitalisti ei tuota yhteiskunnalle mitään. Hän ei tee mitään eikä tuota mitään koska hän elää muiden työllä ja ahkeruudella. Eli tässä pitää osata erottaa toisistaan kapitalismi ja markkinatalous.
Hyvin kiteytetty totuus. Kapitalisti imee vain markkinoilta rahaa, pääomia ja aina vaan enemmän syntyy laiskaa rahaa joka ei oikeasti tuota mitään hyvinvointia tai elämänlaatua kansalle vaan on poissa siitä kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Koska yrittäjä on riistäjä, yhteiskunnan syöpä. Työntekijöiden selkänahasta revitään vääryydellä tulos, josta sitten nautitaan ökyilemällä ostamalla VW kun riistetty duunari joutuu tyytymään Skodaan.
Itse kyllä aina ottaisin Skodan...volkkareita on ollut ja siitä tiedän. Olen kyllä sitä mieltä että aina se työmies palkkansa ansaitsee. Jos on niin huono yritysidea ettei ole varaa kunnon palkkaa maksaa niin tehköön yrittäjä kaiken itse. Niin hyvää ideaa ei pienyrittäjällä olekaan että voisi itse laiskotella ja leikkiä suurta johtajaa.
Minusta ei velttoutta tai laiskottelua ihannoida, ei tosiaan ainakaan omissa yhteisöissä. Jokaisella on oma paikkansa yhteiskunnassa. Minusta ihan turha ja tyhmää haukkua yrittäjiä, eläkeläisiä, duunareita, työttömiä jne. Jos on oloonsa tyytymätön niin kannattaa pyrkiä parantamaan sitä eikä haukkua ja syyllistää muita. Olen itsekin suuren osan vuodesta työtön mutta kohta alkaa sesonki ja töitä on yllin kyllin. Kyllä sen kaikki ymmärtää eikä ketään enempää kiinnosta. Ovat vaan mielissään kun ehdin auttelemaan jos tarvii.
En arvosta tippaakaan yrittäjiä, joille pitäisi tehdä 12 tuntia töitä 7 päivää viikossa, mutta palkkaa eivät halua maksaa senkään vertaa, ettei tarvitsisi hakea tukia päälle toimeentulotuki mukaan lukien. Kirsikkana kakun päälle valittavat vielä ihmisten saamista tuista ja veroista, mutta kun joku kehtaa mainita, että voisi aloittaa omasta pesästä ja maksaa sellaista palkkaa, ettei tarvitsisi hakea tukia päälle, on hiljaista.
Ruotsi on sosiaalidemoratian kehto ja heillä menee taloudelliseti aika mukavasti.