Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomessa ei enää arvosteta ahkeruutta ja yrittäjyyttä?

Vierailija
21.06.2024 |

Niitä halveksitaan ja velttoilua/uhriutumista ihaillaan 

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on uhrata elämänsä kapitalismin rattaissa pyörimiseen?

Vierailija
2/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intersektiinaalinen feminismi, woketus, vihervaaemmisto, ääretön suvaitsevaisuus jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti ihaillaan mökkeilyä? Mitä ihailun arvoista siinä on?

Vierailija
4/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, saman rahan saa kotona istumallakin

Vierailija
5/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Mä olen ahkera vapaa-ajalla. Kasvatan puutarhaa, nautin luonnosta, teen vapaaehtoistyötä. Ei voisi vähempää kiinnostaa enempi palkkatyö.

Vierailija
6/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos kaikki ajattelisivat noin eikä kukaan kävisi töissä? Mistä saataisiin rahat? Taikaseinästä?

Vierailija
7/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, saman rahan saa kotona istumallakin

Kyllä mä sen verran teen duunia, että elätän itseni ja lapseni. En yhtään enempää.

Vierailija
8/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos kaikki ajattelisivat noin eikä kukaan kävisi töissä? Mistä saataisiin rahat? Taikaseinästä?

Tekee minimin millä elää ja elää muuten hyvää elämää. 

Vierailija
9/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Mä olen ahkera vapaa-ajalla. Kasvatan puutarhaa, nautin luonnosta, teen vapaaehtoistyötä. Ei voisi vähempää kiinnostaa enempi palkkatyö.

Samalla kun nautit luonnosta niin mietitkö koskaan kuka maksaa sinun elämäsi?

Vierailija
10/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelet, ettei arvosteta?

Suomen tuottavuus ja vauraus on korkeammalla tasolla kuin ikinä aikaisemmin.

Vierailija
11/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intersektiinaalinen feminismi, woketus, vihervaaemmisto, ääretön suvaitsevaisuus jne.

Miten Pyhän Ingridin nännitupsun nimeen tällä on mitään tekemistä woken kanssa? 

Vierailija
12/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööh, miksi mun tarvitsisi? Käyn töissä.

Vierailija
13/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mieti. Perintörahoilla elän.

Vierailija
14/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät on aivopesty siihen, että työ on itseisarvo. Ihan kuin me oltaisiin yhteiskunnan työmuurahaisia olemattomalla palkalla. Miksi oltaisiin jos toimeen tulee vähemmälläkin? Muualla maailmassa riittää katto pään päällä ja ruoka. Me kuvitellaan täällä, että onnelliseen elämään tarvitaan farmarivolvo, etelän lomia tai omakotitalo järven rannalla. Ei tarvita. Onni lähtee ihmisestä itsestä eikä tavaran määrästä. Onneksi osa jo alkaa nähdä aivopesun taakse. Oikea onni löytyy vapaudesta. Miksi suorittaa elämää yhtään enempää kuin tarvitsee?

Vierailija
15/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha:raha:raha. Elämä on liian lyhyt rahan perässä juoksemiseen.ihmiset on niin aivopesty tähän.

Vierailija
16/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidät on aivopesty siihen, että työ on itseisarvo. Ihan kuin me oltaisiin yhteiskunnan työmuurahaisia olemattomalla palkalla. Miksi oltaisiin jos toimeen tulee vähemmälläkin? Muualla maailmassa riittää katto pään päällä ja ruoka. Me kuvitellaan täällä, että onnelliseen elämään tarvitaan farmarivolvo, etelän lomia tai omakotitalo järven rannalla. Ei tarvita. Onni lähtee ihmisestä itsestä eikä tavaran määrästä. Onneksi osa jo alkaa nähdä aivopesun taakse. Oikea onni löytyy vapaudesta. Miksi suorittaa elämää yhtään enempää kuin tarvitsee?

Missä on tämä muualla maailmassa? Esimerkiksi Japanissa työ menee kaiken muun edelle. Eikä sillä edes tavoitella sitä farmarivolvoa, vaan lisää töitä. 

Vierailija
17/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hautaus kääreissä ei ole taskuja. Lisäksi monet ansainta mallit on aika epämoraalisia tai just siinä rajamailla. Parempi puhdas omatunto kuin tasku täynnä kahisevaa.

Vierailija
18/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on suurin Jumala, jota ihmiset uskontokunnasta riippumatta palvoo. Miksi? Ihan järjetöntä tuhlata elämästään 1/3 työlle.

Vierailija
19/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä arvostaa muut kuin vasemmistolaiset. 

Vierailija
20/72 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tämä. Pitäisi juosta elämänsä hankkimassa euroja, joilla hankkia pasqaa jota ei tarvitse. Ja siinä sivussa tietty hankkia euroja etenkin niille, jotka sitä vähiten tarvitsee - ne joilla on jo liikaa. Ei järjen häiväâ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän