Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perinteinen juhannusriita taas äidin kanssa

Vierailija
21.06.2024 |

Mitä muiden juhannukseen kuuluu? Minulla perinteinen riita äidin kanssa. Viime juhannuksena lähdin äidin luolta ja vietin juhannuksen yksiössäni itkien ja saman taidan tehdä tänä vuonna. Minun oli tarkoitus juhlia myös syntymäpäiväni viikonloppuna perheen kanssa, mutta taidan jättää väliin ja juhlia yksikseni myöhemmin.

Viime vuoden riidan aihetta en muista, tänä vuonna riita saatiin aikaiseksi siitä että pyysin äitiä puhumaan normaalilla puheäänellä jos on pakko puhua yöllä puhelimessa, koska muut talossa nukkuivat. Äiti puhuu siis äärimmäisen kovalla äänellä aina puhelimessa ja oli yön puhelimessa. Minä menen aina ulos tai autoon puhumaan jos olen myöhään illalla tai yöllä puhelimessa ja se on mielestäni ihan normaalia kohteliaisuutta. Äiti haukkui minut sosiaalipummiksi ja sosiopaatiksi ja heitti minua biojätepussilla kun pyysin puhumaan hieman hiljempaa. Sosiaalipummi olen siksi, että sain juhannuksen vapaaksi. Olen siis työssäkäyvä ja tulin käymään kotona koska luulin, että muut halusivat perhejuhannuksen. Sosiopaatti olen siksi, että pyysin ottamaan muut huomioon puhumalla hieman hiljempaa.

Tämä kuulostaa niin typerältä kirjoitettuna mutta tuli vähän paha mieli, kun hän heitti minua tuolla haisevalla roskapussilla. Suunnittelin lähteväni taksilla nyt aamusta pois kun muut vielä nukkuvat.

Mitäs muiden juhannukseen kuuluu?

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ennen kuin kysytte ikää, olen 21v. Äiti asuu samalla paikkakunnalla ja käyn lemmikkien ja siskon takia hänen luonaan. 

Ap

Vierailija
22/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Kela Gold ja äitini rakastaa minua. Sanoo omaksi pikku possupummerokseen.

Äänestän PS ja vingun, vongun pllua vauva.fissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule setämiehen luo. Setämies vähän rapsuttelee leuan alta.

Vierailija
24/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt pitää muodollisia välejä perheeseeni jollain tavalla mutta se on melko hankalaa tässä tilanteessa. On myös väsyttävää kuulla jatkuvasti olevansa draamanhakuinen sosiopaatti, koska mielestäni en ole lainkaan sellainen. Työskentelen ihmisten parissa ja minulla on mielestäni täysin normaali empatiakyky ja ymmärrän että äiti on sairas ja väsynyt, harmittaa vaan että tulin tänne taas ja teen joka kerta saman virheen. Pitäisi uskoa, ettei kotona kannata kuin piipahtaa tai tavata äitiä silloin tällöin julkisilla paikoilla lyhyesti.

Isän kanssa on asialliset välit, viestitellään silloin tällöin ja välillä nähdäänkin. Isää ei kiinnosta äidin draamailut.

Ap

Vierailija
25/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidillä on ilmeisesti jokin kaksisuuntainen tai jokin muu persoonallisuushäiriö, haastaa riitaa jatkuvasti jos minulla on esimerkiksi vääränlainen ilme, istun vaikka liian pitkään autossa jos esimerkiksi kirjoitan viestiä, olen olohuoneessa tai kerron omia kuulumisiani. Olen aina sosiopaatti tai narsisti ja "haen reaktiota" ja "herkuttelen draamalla" jos erehdyn vaikka istumaan olohuoneen sohvalla oman huoneeni sängyn sijaan, kuuntelen musiikkia kuulokkeilla tai lähden kämpille esimerkiksi työvuoroon valmistautumaan. 

Sallittua on istua omassa huoneessa mutta mielellään ilman puhelinta ja kuulokkeita seinää tuijottaen, äänikirjojen kuunteleminen kuulokkeilla aiheuttaa hänelle sellaisen raivokohtauksen että kaappien ovet pitää paiskoa p*skaksi ja kaikki astiat viskoa tiskialtaaseen tuhannen gorillan voimalla ja särkeä kaikki irtotavara tuhannen säpäleiksi mitä käsiinsä saa.

Min

Miten kukaan voi puolustaa noin sairasta ihmistä? Ihan mielisairas tapaus ap:n äiti on. Lähde pois sieltä ASAP.

Toivon että löytäisit uusia ihmisiä elämääsi. Ota etäisyyttä äitiisi

Vierailija
26/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse tapella kenenkään kanssa. Sellaista kuuluu. Kannattaa varmaan pysyä erossa äidistäsi ettei molempien pyhät mene suotta pilalle. Tee huoli-ilmoitus molemmista, terapiasta voisitte saada apua. Rikosilmoitus on myös suositeltava kun noin rumasti puhuu ja käyttäytyy sinua kohtaan.

Vierailija
27/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tarvitse tapella kenenkään kanssa. Sellaista kuuluu. Kannattaa varmaan pysyä erossa äidistäsi ettei molempien pyhät mene suotta pilalle. Tee huoli-ilmoitus molemmista, terapiasta voisitte saada apua. Rikosilmoitus on myös suositeltava kun noin rumasti puhuu ja käyttäytyy sinua kohtaan.

Huoli-ilmoitus molemmista, ai siitä roskapussista kanssa, kun olikin biohajoava?

Vierailija
28/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidillä on ilmeisesti jokin kaksisuuntainen tai jokin muu persoonallisuushäiriö, haastaa riitaa jatkuvasti jos minulla on esimerkiksi vääränlainen ilme, istun vaikka liian pitkään autossa jos esimerkiksi kirjoitan viestiä, olen olohuoneessa tai kerron omia kuulumisiani. Olen aina sosiopaatti tai narsisti ja "haen reaktiota" ja "herkuttelen draamalla" jos erehdyn vaikka istumaan olohuoneen sohvalla oman huoneeni sängyn sijaan, kuuntelen musiikkia kuulokkeilla tai lähden kämpille esimerkiksi työvuoroon valmistautumaan. 

Sallittua on istua omassa huoneessa mutta mielellään ilman puhelinta ja kuulokkeita seinää tuijottaen, äänikirjojen kuunteleminen kuulokkeilla aiheuttaa hänelle sellaisen raivokohtauksen että kaappien ovet pitää paiskoa p*skaksi ja kaikki astiat viskoa tiskialtaaseen tuhannen gorillan voimalla ja särkeä kaikki irtotavara tuhannen säpäleiksi mitä käsiinsä saa.

Minä olen tietysti kaikkeen syyllinen ja aiheutan hän

Oletko vielä lapsi tai muuten (läheis)riippuvainen äidistäsi, ap?

Vierailija
29/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen (20v) kotona asuva poika haastaa riitaa jatkuvasti kaikkien kanssa. Hän elää kuin omistaisi asunnon. Minä ja kesätöissä käyvä siskonsa olemme hänestä jatkuvasti tiellä kun hän suorittaa rutiinejaan. Itse ei siis käy töissä, mutta katsoo oikeudekseen linnoittautua esim keittiöön ja vessaan tunniksi, eikä kukaan muu saa tulla silloin häntä häiritsemään tai syntyy sellainen paskamyrsky, että oksat pois. 

Vierailija
30/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Ymmärrä, että äitisi on sairas. Hän ei pysty rakastamaan ketään. Ala rukoilla teidän puolesta. 

Vierailija
31/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt pitää muodollisia välejä perheeseeni jollain tavalla mutta se on melko hankalaa tässä tilanteessa. On myös väsyttävää kuulla jatkuvasti olevansa draamanhakuinen sosiopaatti, koska mielestäni en ole lainkaan sellainen. Työskentelen ihmisten parissa ja minulla on mielestäni täysin normaali empatiakyky ja ymmärrän että äiti on sairas ja väsynyt, harmittaa vaan että tulin tänne taas ja teen joka kerta saman virheen. Pitäisi uskoa, ettei kotona kannata kuin piipahtaa tai tavata äitiä silloin tällöin julkisilla paikoilla lyhyesti.

Isän kanssa on asialliset välit, viestitellään silloin tällöin ja välillä nähdäänkin. Isää ei kiinnosta äidin draamailut.

Ap

Miksi ihmeessä yrität pitää muodollisia välejä? Etkö ikinä opi? Niin kauan kuin altistat itsesi tuollaiselle käytökselle, mahdollistat sen. Lähde helvettiin sieltä.

Vierailija
32/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tietysti kaikkeen syyllinen ja aiheutan hän

Miksi ihmeessä menet viettämään juhannusta tai mitään muutakaan hänen luokse? Pysy kotonasi ja elä elämääsi!

Vierailija
33/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, mikä olikaan se syy mikset ole isäsi luona viettämässä juhannusta?

Vierailija
34/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinkin että ap on aika nuori, kun vielä alistuu. On aika alkaa ottaa etäisyyttä ja vetämään rajoja. Sisaruksia voit tavata kodin ulkopuolella.

Vierailija
35/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan tottunut äitiisi, etkä näe selkeästi. 

Täältä etäältä katsottuna äitisi on sairas. Hän tarvitsee apua.

Mutta sinun velvollisuus EI ole ymmärtää ja auttaa häntä. 

Suojele itseäsi ja ota etäisyyttä. Jos voit, puhu isäsi kanssa. Jos sinulla on sisaruksia, tukekaa toisianne.

Ikävää että syntymäpäiväsi osuvat tähän kohtaan. Äitisi kanssa niitä ei taida voida juhlia.

Maailmassa on paljon ihania ihmisiä, joiden kanssa voit olla läheinen. Biologia ei ole onnen tae.

Voimia ja hyviä synttäreitä!

Vierailija
36/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on pakko nyt lopettaa nää vierailut, ei äitisi muutu. Hukkaan heitettyä aikaa toivoa muutosta.

Vierailija
37/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene isän luokse koska emme ole kuitenkaan niin läheisiä isän kanssa että kehtaisin käydä kylässä hänen luonaan. Minulla on sellaiset hyvänpäiväntuttu-tyyliset välit hänen kanssaan. Asuimme kaikki saman katon alla siihen asti kunnes täytin 18, silloin vanhemmat erosivat ja minäkin muutin omaan kämppään.

Tuosta soittelusta. Minä soittelen kavereiden kanssa melko myöhään, kaikki teemme vuorotyötä ja soitellaan silloin, kun satutaan samaan aikaan olemaan vapaalla, eli melko usein yöllä.

Ap

Vierailija
38/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen äitivihaketju taas. 

Isäsi taitaa olla täysin hyödytön kun ei ole ikinä siskosi tai sinun kanssasi juhannuksena. Ilmeisesti perinteinen nollasipimusmies.

Vierailija
39/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä hauskinta on se, ettei kukaan meistä ole juonut pisaraakaan. Olemme absolutisteja koko perhe.

Ap

Mitä se sosiaalipummi oikein selittää, nyt muki kouraan.

Vierailija
40/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isässä ole mitään vikaa, en vain ole juurikaan tekemisissä hänen kanssaan jo välimatkankin vuoksi, hän asuu toisella paikkakunnalla eikä minulla ole autoa. Hänellä on myös oma elämänsä ja omat kuvionsa. Kun olin lapsi, hän kyllä kuskaili harrastuksiin, vietti aikaa kanssamme ja asuttiin samassa taloudessa.

Äiti on muuttunut oudoksi vuosien myötä. Tämä sekoilu alkoi suunnilleen silloin kun menin lukioon. Epäilen äidillä ehkä alkavaa muistisairautta tai jotain vastaavaa ongelmaa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän