Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perinteinen juhannusriita taas äidin kanssa

Vierailija
21.06.2024 |

Mitä muiden juhannukseen kuuluu? Minulla perinteinen riita äidin kanssa. Viime juhannuksena lähdin äidin luolta ja vietin juhannuksen yksiössäni itkien ja saman taidan tehdä tänä vuonna. Minun oli tarkoitus juhlia myös syntymäpäiväni viikonloppuna perheen kanssa, mutta taidan jättää väliin ja juhlia yksikseni myöhemmin.

Viime vuoden riidan aihetta en muista, tänä vuonna riita saatiin aikaiseksi siitä että pyysin äitiä puhumaan normaalilla puheäänellä jos on pakko puhua yöllä puhelimessa, koska muut talossa nukkuivat. Äiti puhuu siis äärimmäisen kovalla äänellä aina puhelimessa ja oli yön puhelimessa. Minä menen aina ulos tai autoon puhumaan jos olen myöhään illalla tai yöllä puhelimessa ja se on mielestäni ihan normaalia kohteliaisuutta. Äiti haukkui minut sosiaalipummiksi ja sosiopaatiksi ja heitti minua biojätepussilla kun pyysin puhumaan hieman hiljempaa. Sosiaalipummi olen siksi, että sain juhannuksen vapaaksi. Olen siis työssäkäyvä ja tulin käymään kotona koska luulin, että muut halusivat perhejuhannuksen. Sosiopaatti olen siksi, että pyysin ottamaan muut huomioon puhumalla hieman hiljempaa.

Tämä kuulostaa niin typerältä kirjoitettuna mutta tuli vähän paha mieli, kun hän heitti minua tuolla haisevalla roskapussilla. Suunnittelin lähteväni taksilla nyt aamusta pois kun muut vielä nukkuvat.

Mitäs muiden juhannukseen kuuluu?

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut, että sait osaksesi ikävää kohtelua. Minkä ikäinen äitisi on? Onko hän muuttunut vasta viime vuosina vai aina ollut samanlainen? Dementia voisi aiheuttaa käytökseen muutoksia. Jos hön on alkanut puhumaan kovaa, kannattaisi kuulo tarkistaa. Ehkä äiti ei tiedä kuulevansa huonosti. Puhelimessakin voi olla vikaa. Ääniasetukset kannattaa tarkistaa. Omalla isällä on käytössään ikivanha nokian puhelin. Ei suostu käyttämään muuta, vaikka uusi puhelin on hänelle ostettu. Isäni lkivanhaan puhelimeen joutuu "huutamaan" koska ei oikeasti kuulu mihinkään suuntaan. Kokeiltu on. Hyvää juhannusta sinulle! 

Vierailija
42/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka aikuinen perheellinen vielä roikkuu äitinsä tississä kiinni tai äiti roikkuuu aikuisessa tyttäressään kuin tauti. Kummallako se ongelma on. Mikä ihmeen riippuvaisuussuhde. Eikö olisi jo aika alkaa ottaan etäisyyttä. En puolisonakaan alkaisi katselemaan puolisoni riiteleviä tai riitaisaa suhdetta omaiseensa kotonani.

Ei meillä ole kummankaan vanhempia ollut koskaan juhlapyhiä meillä viettämässä. Nähdään kyllä muulloin ja käyn äitini kanssa kauppakeskuksessa syömässä ja kahvilla. Näköpuhelimessa jutellaan vain päiväsellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa persoonallisuushäiriö tai narsismi. Ei kannata olla tekemisissä ollenkaan, ihan kokonaan välit poikki niin saat selkeyttä omaan mieleen. Tapaat isääsi useammin vaikka.

Vierailija
44/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sulla on vilkas mielikuvitus. Patologinen kestovalehtelija sä oot.

Vierailija
45/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka aikuinen perheellinen vielä roikkuu äitinsä tississä kiinni tai äiti roikkuuu aikuisessa tyttäressään kuin tauti. Kummallako se ongelma on. Mikä ihmeen riippuvaisuussuhde. Eikö olisi jo aika alkaa ottaan etäisyyttä. En puolisonakaan alkaisi katselemaan puolisoni riiteleviä tai riitaisaa suhdetta omaiseensa kotonani.

Ei meillä ole kummankaan vanhempia ollut koskaan juhlapyhiä meillä viettämässä. Nähdään kyllä muulloin ja käyn äitini kanssa kauppakeskuksessa syömässä ja kahvilla. Näköpuhelimessa jutellaan vain päiväsellä.

Ap on mt mammanpoika

Vierailija
46/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole omia lapsia eikä puolisoa. Olen lapseton sinkku ja parikymppinen opiskelija. Ei minunkaan mielestäni olisi normaalia enää kolmekymppisenä roikkua, mutta tässä iässä vielä ihan kohteliasta ja aiemmin ollut jopa toivottavaa että oltaisiin perheen kesken juhlapyhät.

Ap

Vierailija
47/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä molemmilla viiraa pahasti päässä. 

Vierailija
48/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biojätepussi on pehmeä paketti. Draamailet suotta. ;D  normi juhannus. Jatkakaa 

No ei ole kyllä normi heittää ketään biojätepussilla oli juhannus tai ei, jos sinulle on niin pahoittelen elämääsi.

Vierailija
49/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin loukkaantuisin jos minua roskapussilla heitettäisiin vaikka koomiselta kuulostaakin :( Ap, onko sinulla ketään kaveria kenen luokse voisit juhannukseksi mennä?

Vierailija
50/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itsekin roikut yöt puhelimella, niin ehkä taksilla poistuminen on nyt vähän turhan dramaattista ja teinimeininkiä. Roiku tämä vierailu, kun kerran menit sinne, rajoita sitten näkemistä. Lämmittele isääsi välejä, pyydä se vaikka kahville.

Vierailija
51/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole omia lapsia eikä puolisoa. Olen lapseton sinkku ja parikymppinen opiskelija. Ei minunkaan mielestäni olisi normaalia enää kolmekymppisenä roikkua, mutta tässä iässä vielä ihan kohteliasta ja aiemmin ollut jopa toivottavaa että oltaisiin perheen kesken juhlapyhät.

Ap

Ei sinun ikäisenä kukaan muu roiku äidin helmassa juhannuksena. Kavereiden kanssa mennään jo teini-iässä juhannuksen viettoon. Sulla ei siis ole ketään kaveria. Oletko kuitenkin keski-ikäinen mammanpoika?

Vierailija
52/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen äitivihaketju taas. 

Isäsi taitaa olla täysin hyödytön kun ei ole ikinä siskosi tai sinun kanssasi juhannuksena. Ilmeisesti perinteinen nollasipimusmies.

Miksi kolahtaa noin kovaa ettei kaikista naisista ole äidiksi ja lapsille traumoja aiheuttavia äitejä on liikaa?

Vierailija
53/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itsekin roikut yöt puhelimella, niin ehkä taksilla poistuminen on nyt vähän turhan dramaattista ja teinimeininkiä. Roiku tämä vierailu, kun kerran menit sinne, rajoita sitten näkemistä. Lämmittele isääsi välejä, pyydä se vaikka kahville.

Ap:n iskä on hylkäissyt poikansa, ja nyt se vika löytyy äipästä. Ei äippä jaksa sun kans ap hengailla juhannuksena. Kaikki muutkin aikuiset menee bilettämään kavereidensa kanssa. Sinä vaan äipälle väännyt.

Vierailija
54/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen äitivihaketju taas. 

Isäsi taitaa olla täysin hyödytön kun ei ole ikinä siskosi tai sinun kanssasi juhannuksena. Ilmeisesti perinteinen nollasipimusmies.

Miksi kolahtaa noin kovaa ettei kaikista naisista ole äidiksi ja lapsille traumoja aiheuttavia äitejä on liikaa?

Jätä nyt se äitisi rauhaan. Ei se äitis vika ole, että isäsi ei halua olla sun kanssa tekemisissä.

Vierailija
55/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette pysty sopimaan niin lähde pois. Turha itseään kiusata enempää. Äitisi tietysti voisi pahoitella roskiksen heittoa, jos on ns tolkun ihminen. Minua ei heitellä millään,  poistuisin samantien paikalta.

Vierailija
56/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene riekkumaan isäsi luokse. Sano sille isukille, että hakee sut autolla tai mene julkisilla.

Vierailija
57/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä menet sinne vuodesta toiseen, jos aina tällaista? Mikä järki?

Vierailija
58/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No miksi, jos aina menee perinteisesti tappeluksi? Turhaan hakkaat vaan päätäsi seinään. Käy siellä muuten pikaisesti vaikka päivämutkan vain. 

Vierailija
59/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette pysty sopimaan niin lähde pois. Turha itseään kiusata enempää. Äitisi tietysti voisi pahoitella roskiksen heittoa, jos on ns tolkun ihminen. Minua ei heitellä millään,  poistuisin samantien paikalta.

Miksi ap änkeää äitinsä riesoiksi? Selvästikään äiti ei halua pitää seuraa ap:lle.

Vierailija
60/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti hakee ap sulle lähestymiskiellon, jos jatkat tunkeutumista hänen kotirauhansa piiriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi