Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perinteinen juhannusriita taas äidin kanssa

Vierailija
21.06.2024 |

Mitä muiden juhannukseen kuuluu? Minulla perinteinen riita äidin kanssa. Viime juhannuksena lähdin äidin luolta ja vietin juhannuksen yksiössäni itkien ja saman taidan tehdä tänä vuonna. Minun oli tarkoitus juhlia myös syntymäpäiväni viikonloppuna perheen kanssa, mutta taidan jättää väliin ja juhlia yksikseni myöhemmin.

Viime vuoden riidan aihetta en muista, tänä vuonna riita saatiin aikaiseksi siitä että pyysin äitiä puhumaan normaalilla puheäänellä jos on pakko puhua yöllä puhelimessa, koska muut talossa nukkuivat. Äiti puhuu siis äärimmäisen kovalla äänellä aina puhelimessa ja oli yön puhelimessa. Minä menen aina ulos tai autoon puhumaan jos olen myöhään illalla tai yöllä puhelimessa ja se on mielestäni ihan normaalia kohteliaisuutta. Äiti haukkui minut sosiaalipummiksi ja sosiopaatiksi ja heitti minua biojätepussilla kun pyysin puhumaan hieman hiljempaa. Sosiaalipummi olen siksi, että sain juhannuksen vapaaksi. Olen siis työssäkäyvä ja tulin käymään kotona koska luulin, että muut halusivat perhejuhannuksen. Sosiopaatti olen siksi, että pyysin ottamaan muut huomioon puhumalla hieman hiljempaa.

Tämä kuulostaa niin typerältä kirjoitettuna mutta tuli vähän paha mieli, kun hän heitti minua tuolla haisevalla roskapussilla. Suunnittelin lähteväni taksilla nyt aamusta pois kun muut vielä nukkuvat.

Mitäs muiden juhannukseen kuuluu?

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt pitää muodollisia välejä perheeseeni jollain tavalla mutta se on melko hankalaa tässä tilanteessa. On myös väsyttävää kuulla jatkuvasti olevansa draamanhakuinen sosiopaatti, koska mielestäni en ole lainkaan sellainen. Työskentelen ihmisten parissa ja minulla on mielestäni täysin normaali empatiakyky ja ymmärrän että äiti on sairas ja väsynyt, harmittaa vaan että tulin tänne taas ja teen joka kerta saman virheen. Pitäisi uskoa, ettei kotona kannata kuin piipahtaa tai tavata äitiä silloin tällöin julkisilla paikoilla lyhyesti.

Isän kanssa on asialliset välit, viestitellään silloin tällöin ja välillä nähdäänkin. Isää ei kiinnosta äidin draamailut.

Ap

Niin, mikä olikaan se syy mikset ole isäsi luona viettämässä juhannusta?

Tämän aikuisen lapsen kannattaa nyt suunnata nokka jatkossa sinne isänsä riesoiksi. Äiti ei selvästi halua häntä notkumaan kotiinsa.

Vierailija
82/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa aloituksessa aloittaja sanoi luulleensa muiden haluavan perhejuhannuksen. Kun näin ei olekaan, niin sitten kestovingutaan sääliä hakien täällä palstalla. Miksi se isä ei halua perhejuhannusta lapsensa kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:ta näyttää tässä ketjussa mollaavan yksi ja sama pas ka pää. Monta samanlaista viestiä perätysten.

Puhut siis tuohon sävyyn. Ei ihmekään, että äitisi ei jaksa sun seuraasi. Hanki ikäistäsi seuraa. Saattaa jopa kumppani löytyä juhannusbileistä.

Vierailija
84/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, näyttää, että teillä roškašakilla on ròškašakin ongelmat. Jatkakaa!  

Vierailija
85/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoo menevänsä aina autoon puhumaan puhelimeensa. Yhdessä kommentissa ap sanoo, että hänellä ei ole autoa, ja siksi ei pääse isänsä luo.

Vierailija
86/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä voi olla vaihdevuodet meneillään ja eroa pitää vielä puida mielessään. Lääkärissä voisi käydä.

Ap käy pikkusiskon ja lemmikkien vuoksi äidin luona. Pidä huolta siskosta ja kannusta häntä muuttamaan pois äidin luota. Noista kavereista; kaikilla ei ole rahaa juhannusbileisiin.

Vierailija
87/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on sekaisin kuin seinäkello. Sanoo, että ei hänellä ole autoa ja siksi ei voi mennä sinne isukkilaan. Aiemmin kertoo istuvansa autossa liian kauan ja autossa puhuu puhelimeen kohteliaisuus syistä. Ap siis asuu vakituisesti äitiparan helmoissa.

Vierailija
88/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidillä voi olla vaihdevuodet meneillään ja eroa pitää vielä puida mielessään. Lääkärissä voisi käydä.

Ap käy pikkusiskon ja lemmikkien vuoksi äidin luona. Pidä huolta siskosta ja kannusta häntä muuttamaan pois äidin luota. Noista kavereista; kaikilla ei ole rahaa juhannusbileisiin.

Ap voisi käydä lääkärissä ja on varmasti käynytkin. Sekavia sanelee kommenteissaan.

Vierailija
89/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on todennäköisesti aikuinen ihminen, koska käy työssäkin ja ilmeisesti asuu omillaan. Mikä helkutin järki on palata äidin luokse riitelemään juhannukseksi? 

Miksi et hanki omia ystäviä, joiden kanssa voisit viettää juhannuksen? Jos et ketään löydä, vietä se yksin ja lepäile ja tee kivoja asioita. Katkaise ne äidin esiliinan nauhat, joissa roikut. On aika tehdä se. 

Vierailija
90/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap aloituksessaan sanoo menevänsä aina autoon tai ulos puhumaan puhelimeen. Miksi omasta asunnosta pitää lähteä autoon puhumaan? Hetken päästä ap sanoo, että ei ole autoa, niin ei voi mennä isän luo. Ap asuu äidin kammarissa.

Vierailija
91/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä hauskinta on se, ettei kukaan meistä ole juonut pisaraakaan. Olemme absolutisteja koko perhe.

Ap

No, ehkä pitäisi🍾

Vierailija
92/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidillä on ilmeisesti jokin kaksisuuntainen tai jokin muu persoonallisuushäiriö, haastaa riitaa jatkuvasti jos minulla on esimerkiksi vääränlainen ilme, istun vaikka liian pitkään autossa jos esimerkiksi kirjoitan viestiä, olen olohuoneessa tai kerron omia kuulumisiani. Olen aina sosiopaatti tai narsisti ja "haen reaktiota" ja "herkuttelen draamalla" jos erehdyn vaikka istumaan olohuoneen sohvalla oman huoneeni sängyn sijaan, kuuntelen musiikkia kuulokkeilla tai lähden kämpille esimerkiksi työvuoroon valmistautumaan. 

Sallittua on istua omassa huoneessa mutta mielellään ilman puhelinta ja kuulokkeita seinää tuijottaen, äänikirjojen kuunteleminen kuulokkeilla aiheuttaa hänelle sellaisen raivokohtauksen että kaappien ovet pitää paiskoa p*skaksi ja kaikki astiat viskoa tiskialtaaseen tuhannen gorillan voimalla ja särkeä kaikki irtotavara tuhannen säpäleiksi mitä käsiinsä saa.

Minä olen tietysti kaikkeen syyllinen ja aiheutan hän

Palstaa kun lukee, niin kaikki exät ovat narsisteja ja kaikki äidit, isoäidit ja anopit persoonallisuushäiriöisiä. Isät ja isoisät ovat ilmeisesti kaikki ok.

Vierailija
93/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei isässä ole mitään vikaa, en vain ole juurikaan tekemisissä hänen kanssaan jo välimatkankin vuoksi, hän asuu toisella paikkakunnalla eikä minulla ole autoa. Hänellä on myös oma elämänsä ja omat kuvionsa. Kun olin lapsi, hän kyllä kuskaili harrastuksiin, vietti aikaa kanssamme ja asuttiin samassa taloudessa.

Äiti on muuttunut oudoksi vuosien myötä. Tämä sekoilu alkoi suunnilleen silloin kun menin lukioon. Epäilen äidillä ehkä alkavaa muistisairautta tai jotain vastaavaa ongelmaa.

Ap

Aloituksessa sanot, että menet aina autoon puhumaan puhelimeen. Kuinka se tapahtuu, kun nyt sulla ei sitten olekaan sitä autoa?

Vierailija
94/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on todennäköisesti aikuinen ihminen, koska käy työssäkin ja ilmeisesti asuu omillaan. Mikä helkutin järki on palata äidin luokse riitelemään juhannukseksi? 

Miksi et hanki omia ystäviä, joiden kanssa voisit viettää juhannuksen? Jos et ketään löydä, vietä se yksin ja lepäile ja tee kivoja asioita. Katkaise ne äidin esiliinan nauhat, joissa roikut. On aika tehdä se. 

No kun äidin luona on se oma huone! Tuota kommenttia ihmettelin, miksi ihmeessä oma huone on edelleen oma huone, vaikka koti on muualla.

Ei meilläkään lasten huoneita ole muutettu harrastehuoneiksi tai kuntosaleiksi, mutta lasten tavarat on aikaa sitten lähteneet heidän matkaansa, vanhat huoneensa ovat neutraaleja vierashuoneita eikä lapset puhu mistään omista huoneistaan.

Vierailija
95/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sun isäs vois nyt kuskailla sua välillä omaan kotiinsa, jotta äiti saa susta hetken rauhaa. Sullahan on auto, jossa puhut kavereille, että muut ei häiriinny, ja seuraavaksi ilmoitat että sulla ei ole autoa.

Vierailija
96/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n provo levähti käsiin. 

Vierailija
97/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidillä on ilmeisesti jokin kaksisuuntainen tai jokin muu persoonallisuushäiriö, haastaa riitaa jatkuvasti jos minulla on esimerkiksi vääränlainen ilme, istun vaikka liian pitkään autossa jos esimerkiksi kirjoitan viestiä, olen olohuoneessa tai kerron omia kuulumisiani. Olen aina sosiopaatti tai narsisti ja "haen reaktiota" ja "herkuttelen draamalla" jos erehdyn vaikka istumaan olohuoneen sohvalla oman huoneeni sängyn sijaan, kuuntelen musiikkia kuulokkeilla tai lähden kämpille esimerkiksi työvuoroon valmistautumaan. 

Sallittua on istua omassa huoneessa mutta mielellään ilman puhelinta ja kuulokkeita seinää tuijottaen, äänikirjojen kuunteleminen kuulokkeilla aiheuttaa hänelle sellaisen raivokohtauksen että kaappien ovet pitää paiskoa p*skaksi ja kaikki astiat viskoa tiskialtaaseen tuhannen gorillan voimalla ja särkeä kaikki irtotavara tuhannen säpäleiksi mitä käsiinsä saa.

Minä olen tietysti kaikkeen syyllinen ja aiheutan hän

Tätä sun tarinaa ei usko kukaan ap.

Vierailija
98/98 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai et sinä jaksa kuunnella joka päivä äitisi seksielämästä ja sitä isäsi mollaamista. Noh miksi sinä olet siellä äitisi kanssa joka päivä? Kannattais jo muuttaa omilleen sunkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä