Vihtoja ja vastoja ei saa Suomessa tehdä itse
Käsi ylös jos olette syylistyneet tähän rikokseen sillä hyvin todennäköisesti te olette. Puun oksien katkominen ominpäin on Suomessa kuitenkin laitonta ja rikos vaikka se puu seisoo siinä omassa pihassa. Mutta jos joku haluaa väkisin piiskata ja ruoskia itseään koivunoksilla niin paras ja laillisin ratkaisu on se että ostaa kaupasta valmiin oksakimpun.
Kommentit (12)
Pitääkin käydä kaatamassa pari koivua pihalta ihan hyvin vuoksi kun on kerran kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Juu: eilenkin taas syyllistyin raskaaseen rikokseen, kun vastoin itsetehdyllä vastalla. Eivätkä oksat edes olleet omasta pihasta, vaan kesällä hain vähän kauempaa.
Ikävä kyllä asia on näin vaikka kommentoitkin todennäköisesti huumorilla :(
Ai että pitää maksaa puiden oksista? Joo ei.
Itse tulen tästäkin lähin tekemään vihtani.
Mitä sää Seppo taas sekoilet. Otas nyt lääkkeet.
Teen omasta metsästä vastat jos huvittaa. Keneltäkään en kysele
Missäköhän laissa noin sanotaan? Maanomistajan luvalla oksia kun saa katkoa niin uskoisin että minäkin omasta metsästä saan käydä tekemässä vihdan.
Laitapa Ap linkki oikeaan lakiin. Minä kyllä halutessani saan riipiä oman pihani koivun vaikka alastomaksi, jos niin haluan. Meillä on naapuriinkin kilometri, eikä heillä ole mitään nokan koputusta meidän koivuihin. Heilläkin niitä on ihan riittämiin.
Pajut oli riivitty. Jätetty katkenneita oksia parit roikkumaan. Hankkikaa oikeat välineet, että katkeaa siististi ja oikeasta kohtaa.
Mikä ap:ta vaivaa kun levittää väärää tietoa? Onko sulla joku diagnoosi?
Mikäs laki kieltää minua, metsänomistajaa, tekemästä vihtaa omasta puustani?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:ta vaivaa kun levittää väärää tietoa? Onko sulla joku diagnoosi?
On varmaan tuo sama savolainen, joka hilluu tuossa toisessa ketjussa marjojen varastamisesta ja sen varkauden tuomiosta.
Juu: eilenkin taas syyllistyin raskaaseen rikokseen, kun vastoin itsetehdyllä vastalla. Eivätkä oksat edes olleet omasta pihasta, vaan kesällä hain vähän kauempaa.