Jos eutanasia olisi laillinen niin ottaisitko armokuoleman?
Minä menisin varmasti heti hakemaan armokuoleman, itse en uskalla itse omia päiviäni päättää. Syy jos pitäisi kertoa miksi sen haluaa niin sanoisin että en halua elää tyhmien,ilkeiden ja epärehellisten ihmisten kanssa. Karkuun ei pääse kun kaikkialla on muita ihmisiä ja yhteiskunta valvoo.
Ottaisitko sinä armokuoleman ja jos ottaisit niin miksi? Pitäisikö eutanasia laillistaa niin me halukkaat pääsisimme pois täältä?
M28
Kommentit (188)
Älytön keskustelu. Ei missään ole sellainen eutanasia laillista, että terve ihminen noin vaan tapetaan, jos häntä ei huvita enää elää. Typerää sotkea asiaa tällä tavalla. Me tarvitsemme eutanasian kuolemansairaille, kituville ihmisille avuksi. Nämä muut pohdinnat pelaavat eutanasian vastustajien pussiin. Hehän pelottelevat, että sitten muka ruvetaan tappamaan vähän kaikkia.
Mitä, jos yrittäisitte selvitä vaikeista psyykkisistä tilanteistanne muiden ihmisten ja lääkityksen avulla?
Kaikki muut ihmiset eivät ole pahoja, raukkamaisia ja katalia.
Viestini poistettiin. Olisin valmis auttamaan kovista kivuista kärsivää omaistani, jos hän pyytäisi. Olisin valmis kärsimään seuraukset. Suomessahan kuolemaan avustaminen on rikos. Itselleni se olisi laupeudentyö.
En. Jos on kova kipu, oksikodoni helpottaa että pystyy olemaan. Siis jos lääkäri sitä suostuu kuolevalle määräämään.
Pelkään että eutanasiaa aletaan käyttää väärin, painostetaan sairaita siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On barbariaa, ettei eutanasiaa hyväksytä. Kaikkein pahimpia ovat lääkärit, jotka vastustavat eutanasiaa uskonnollisin perustein.
Lääkäreiltä loppuisi työt kun masentuneet,ylipainoiset ja vaikeasti sairaat ihmiset hakisi itselleen kuoleman sen sijaan että he eläisivät. Ketä ne lääkärit sitten hoitaisi? Lääkärit on porvareita ja raha ratkaisee heille.
Tää olisi myös selvää säästöä... saksassa tätä yksi viiksiveikko muuten yritti yleistää...
Oletan, että vastustat myös abortteja...
Sikiö ei ole ihminen. Kannattaa lukea muuten ripaus toisesta maailmansodasta. Yks kohderyhmä oli mielisairaat ja vammaiset joita kaasutettiin. Ja tätä palstaa lukiessa vahinko että siitä ei tullut isompaa trendiä...
En.
Jumala on päättänyt milloin synnyin tänne, joten Hän päättäköön milloin kuolen.
Itsensä tappaminen on synti. Ja kyllä, olen kokenut hyvin voimakkaita kiputiloja, masennusta ja yksinäisyyttä, mutta olen silti tätä mieltä. Jeesus antaa voimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä selvitin asiat vuonna 2022, kun sairastuin syöpään.
Sveitsissä on klinikka, joka auttaa. Tuosta -22 syövästä selvisin mutta jos uudestaan tulee, niin Sveitsiin. Rahat on varattuna tilillä.
Jos mietitte eutanasiaa, niin täytyy katsoa maan ulkopuolelle.
syöpä -22
Matka maksaa kymppitonnin, ja sitä ennen täytyy liittyä klinikan jäseneksi, käännättää kaikki potilaskertomukset englanniksi tai saksaksi, ja jonotusaika on vuoden. Ei sinne noin vain mennä.
Niin?? Mikä ongelma? Sanoin jo, että rahat on tilillä. Tilillä on 70 000 ja sijoituksissa lisää. Ei minulle maksu ole mikään ongelma. Tai sitten en ymmärtänyt, mitä tarkoitat......
Klinikan jäseneksi voi liittyä ja pitää liittyä. Entä sitten? Ei se ongelma ole. Liittyä jäseneksi voi kuka tah
En ole sanonut että se on ongelma. Tarkoitin ettei sinne mennä spontaanisti. On minullakin rahaa. Ja parantumaton syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä ei ole oikeutta tappaa toista eikä mielellään itseäänkään.
On täysi oikeus tappaa itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Älytön keskustelu. Ei missään ole sellainen eutanasia laillista, että terve ihminen noin vaan tapetaan, jos häntä ei huvita enää elää. Typerää sotkea asiaa tällä tavalla. Me tarvitsemme eutanasian kuolemansairaille, kituville ihmisille avuksi. Nämä muut pohdinnat pelaavat eutanasian vastustajien pussiin. Hehän pelottelevat, että sitten muka ruvetaan tappamaan vähän kaikkia.
Hollannissa on myönnetty eutanasia myös vakavasti masentuneille nuorille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi apteekista ei voisi ostaa semmoista satsia, joilla henki lähtee jos on lääkärilta "resepti". Varsinkin jos on kyse jo kuolemansairaasta jolla kovat kivut? Ei siinä lääkäriä tarvittaisi sen kumemmin..
Tämä. Toki tämä pitäisi olla niin että lääkärin lupaa tähän ei tarvitse vaan sen voisi ostaa apteekista ihan kuka vain.
Ei tietenkään voi ostaa apteekista, koska on mahdollisuus väärinkäyttöön eli rikokseen. Homma pitää hoitaa valvotusti, ettei aine mene väärään kehoon.
Pitäisiköhän sun ap korjauttaa vähän ajatteluasi? Ei kaikki ihmiset ole ilkeitä ja epäluotettavia, eikä yhteiskunta niin paljon valvo, että sen takia kannattaisi itsensä lopettaa.
Vainoharhoja sulla?
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan itse haluaisi kokea sitä helvettiä minkä äitini syövän viimeisinä päivinä koki.
Sinä saat syövän 80 % todennäköisyydellä 🤣😆
Miksi tätä kysytään, jos päättäisin tappaa itseni en siihen mitään lupaa kysyisi tai edes pohtisi onko se laillista vai ei.
Korona aikana aikuiset ihmiset kuin pikkulapset kysy jopa wc käyntiin lupaa länkky lasselta.
kyllä ottaisin. on 9 v kestänyt masennus, johon ei mikään auta, kokeiltu on. PTSD väkivaltaäidin alla vietetystä lapsuudesta. Lisäksi r*iskauksesta. En halua olla täällä.
Vierailija kirjoitti:
En. Jos on kova kipu, oksikodoni helpottaa että pystyy olemaan. Siis jos lääkäri sitä suostuu kuolevalle määräämään.
Pelkään että eutanasiaa aletaan käyttää väärin, painostetaan sairaita siihen.
Puhuit itsesi pussiin kun kirjoitit että JOS lääkäri suostuu antamaan kipulääkettä. Mutta kun Suomessa ei ole riittävää kivunhoitoa. Eihän meillä ole kuin pari saattohoitokotiakaan.
Eutanasia on aina tarkasti säädeltyä, ja aloitteen tekee aina potilas itse. Sinun ei sitä tarvitse ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä, jos yrittäisitte selvitä vaikeista psyykkisistä tilanteistanne muiden ihmisten ja lääkityksen avulla?
Kaikki muut ihmiset eivät ole pahoja, raukkamaisia ja katalia.
Älä hurskastele. Mitä sinä välität jos joku sinulle vieras ihminen ei halua elää? Et mitään.
Kertoisitko, missä kohtaa sikiöstä tulee ihminen? Jos pystyt siihen, saat Nobelin palkinnon.
Vierailija kirjoitti:
Minä selvitin asiat vuonna 2022, kun sairastuin syöpään.
Sveitsissä on klinikka, joka auttaa. Tuosta -22 syövästä selvisin mutta jos uudestaan tulee, niin Sveitsiin. Rahat on varattuna tilillä.
Jos mietitte eutanasiaa, niin täytyy katsoa maan ulkopuolelle.
Kuulin hinnan olevan 10 k + matkat.
Saanko tiedustella: olitko ko. eutanasia-klinikkaan henk.koht. yhteydessä? Vaiko vain mainosmielikuva/kuulopuheita..? Mitä dokumentteja he vaativat? Saako yksin saapua ilman saattajaa? Haudataanko vainaja Sveitsiin? *esittää kysymyksiä*
Kyllä ottaisin tilanteen niin vaatiessa.
Niin?? Mikä ongelma? Sanoin jo, että rahat on tilillä. Tilillä on 70 000 ja sijoituksissa lisää. Ei minulle maksu ole mikään ongelma. Tai sitten en ymmärtänyt, mitä tarkoitat......
Klinikan jäseneksi voi liittyä ja pitää liittyä. Entä sitten? Ei se ongelma ole. Liittyä jäseneksi voi kuka tahansa. Maksaa maksun.
Potilaskertomukset pitää käännättää englanniksi. Entä sitten? Käännöstoimistoja Suomessa on valtava määrä. Työni puolesta käytä yleensä tiettyä käännös- ja tulkkipalvelua (en tiedä saako nimeä kirjoittaa), mikä sijaitsee Vantaalla. Heillä noin 80 kieltä osaamisalueena, joten varmaan englanti tai tarvittaessa saksakin sujuu...
Odotusaika ei ole vuotta. Soitin klinikalle v. 2022. Kun asiakirjat valmiina, niin ainakin v. 22 kerrotun perusteella on mahdollista päästä pikaisestikin klinikalle.
Minusta nyt tuntuu, että Kommentoija (jolle nyt vastaan) ei tiedä asiasta yhtään mitään. Minä olen selvittänyt asiat. Lisäksi ihmetetyttää, että Komennentoija olettaa minun olevan varaton.
syöpä -22