Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos eutanasia olisi laillinen niin ottaisitko armokuoleman?

Vierailija
20.06.2024 |

Minä menisin varmasti heti hakemaan armokuoleman, itse en uskalla itse omia päiviäni päättää. Syy jos pitäisi kertoa miksi sen haluaa niin sanoisin että en halua elää tyhmien,ilkeiden ja epärehellisten ihmisten kanssa. Karkuun ei pääse kun kaikkialla on muita ihmisiä ja yhteiskunta valvoo.

Ottaisitko sinä armokuoleman ja jos ottaisit niin miksi? Pitäisikö eutanasia laillistaa niin me halukkaat pääsisimme pois täältä?

M28

Kommentit (188)

Vierailija
21/188 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hyvin kuvitella tilannetta, että haluaisin eutanasian. Useimmat, jotka ovat joutuneet seuraamaan läheistensä kärsimystä, ajattelevat näin.

Vierailija
22/188 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Langettaisin etäeutanasioita kaikille vihamiehille ja vihanaisilleni.

tämä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/188 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän sun vähän tarkemmin selvittää, mitä tuolla eutanasialla Suomessa oikeasti tarkoitetaan. 

Eikö se ole sitä että jos haluaa kuolla niin silloin joku ammattihenkilö auttaa kuolemaan?

Ap

Ei sinnepäinkään. Eutanasian saa jos on joku sairaus, kuinka paha sairaus pitää olla on maakohtaista. Ei se ole avustettu itsemurha, se on hyvä kuolema kivun ja kärsimyksen välttämiseksi.

Vierailija
24/188 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös taistelen joskus itsetuhoisten ajatusten kanssa, ehkä kerran viikkoon on sellainen olo. Minulla tähän on syynä viha ja pettymys yhteiskuntaa sekä yhteiskunnan arvoja kohtaan. Tää alko joskus ennen korona-aikaa. En ole varma hakisinko eutanasiaa jos sen voisin vaan hakea, outoa sinällään jos sitä en saisi koska miksi minut pidettäsiin täällä kärsimässä eikä vaan päästettäisi pois?

Vierailija
25/188 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eutanasia jos olisi suomessa laillinen niin itsemurhat vähenisi ainakin. 

Raukkamaista ulkoistaa teko muiden niskaan.

Raukkamaista? Muiden niskaan? Ensinnäkin se ei olisi raukkamaista vaan vastuullista. Kumpi sinusta olisi parempi tapa kuolla tai menettää läheinen? 

Toisekseen yhteiskunnan "niskoille" täällä laitetaan ties mitä asioita lasten kouluttamisesta sairauksien hoitoon. Ei eroa mitenkään. 

Vierailija
26/188 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan eutanasiaa, jos ihminen ei kipujensa kanssa jaksa elää, eikä ole keinoja lievittää niitä. Kaikki kuolemat eivät ole rauhallisia ja kauniita. Miksi ihmisen täytyy kärsiä? Olen sairaanhoitaja, minulla on valmiina lääkecoctail, jolla henki lähtee. En halua jäädä nykyisen vanhustenhoidon armoille. Tämä pätee tietysti silloin, kun itse voin päättää asioistani, enkä saa äkillistä aivo/ sydäntapahtumaa, jolloin olen muiden armoilla. Olen nähnyt niin paljon asioita, että rukoilen, päästäkseni  pois suoraan saappaat jalassa. 

Vierailija
27/188 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, vielä on elämänhalua jäljellä. Katotaan muuttuuko tilanne.

Vierailija
28/188 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä selvitin asiat vuonna 2022, kun sairastuin syöpään.

Sveitsissä on klinikka, joka auttaa. Tuosta -22 syövästä selvisin mutta jos uudestaan tulee, niin Sveitsiin. Rahat  on varattuna tilillä. 

Jos mietitte eutanasiaa, niin täytyy katsoa maan ulkopuolelle.

syöpä -22

Matka maksaa kymppitonnin, ja sitä ennen täytyy liittyä klinikan jäseneksi, käännättää kaikki potilaskertomukset englanniksi tai saksaksi, ja jonotusaika on vuoden. Ei sinne noin vain mennä.

Vierailija
29/188 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän sun vähän tarkemmin selvittää, mitä tuolla eutanasialla Suomessa oikeasti tarkoitetaan. 

Eikö se ole sitä että jos haluaa kuolla niin silloin joku ammattihenkilö auttaa kuolemaan?

Ap

Ei sinnepäinkään. Eutanasian saa jos on joku sairaus, kuinka paha sairaus pitää olla on maakohtaista. Ei se ole avustettu itsemurha, se on hyvä kuolema kivun ja kärsimyksen välttämiseksi.

Suomessa avustaminen kuolemaan on rikos. Itse kyllä auttaisin omaistani, jos hän esim. kärsisi valtavista kivuista. Kärsisin mielelläni rangaistuksen siitä, että omaiseni pääsi kivuista eroon ja rauhaan.

Vierailija
30/188 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen haluaa kuolla niin miksi yhteiskunta ei auta sitä kuolemaan? Onko se oikeaa elämää että ihminen joka haluaa kuolla ei saa kuolla? 

Onko se parempi että ihminen riistää itseltään hengen kotioloissa tai ajamalla kolarin autolla?

Vierailija
31/188 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eutanasia jos olisi suomessa laillinen niin itsemurhat vähenisi ainakin. 

Raukkamaista ulkoistaa teko muiden niskaan.

Eutanasia on niille jotka haluavat kuolla mutta joilla ei ole siihen varmoja, siistejä keinoja. Mutta ei sitä saa kuka tahansa. Kriteerit ovat tiukat.

Vierailija
32/188 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ole pakko ottaa kenenkään, jos ei koe tarvitsevansa ja osa ei ehdi. Jos joku vanhana kokee että mikään ei auta, ravinto, lääke (lääkkeissä haittansa) tai muu apu, mene ja tiedä. Ehkä on parannuskeinoja tai sitten ei. Osa ei halua laitokseen, joten pitäisi saada ikäkkäille ja muille yksityisyys, kodikkuus, hotellimaiset olosuhteet iäkkäille tai kodit. Niin ettei ympäristö muutu totutusta, jos siellä viihtyy. Mahdollisuuksia. Joku voi viihtyä ulkomailla, jos muisti toimii ja raha. Laitos ei ole ihmisen paikka sääntöviidakkoineen rytmeineen, osa ei pysy sen mukana enää vanhana.

Vierailija
33/188 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin. Olen sairastunut parantumattomaan syöpään.

Vierailija
34/188 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä tällä hetkellä tarjottaisiin, niin ottaisin kyllä !

m52.

Vierailija
35/188 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sveitsissä on klinikka, joka auttaa. Tuosta -22 syövästä selvisin mutta jos uudestaan tulee, niin Sveitsiin. Rahat  on varattuna tilillä. 

syöpä -22

Lisään tähän. Itselleni asia on selvä. Kyseinen Sveitsin klinikka auttaa kuolemaan avustettuna itsemu r ha na. En voi klinikan nimeä kirjoittaa tänne, sillä menisi poistoon viesti. Löytyy kyllä Googlesta. Klinikan nimi alkaa D -kirjaimella.

Valitettavasti Suomessa ei sallittua. En ymmärrä. Olen nähnyt isäni kuoleman ja vain odoteltiin, että koska helpottaisi = kuolema tulisi. Kauhea loppuelämä. 

joten kun itse sairastuin syöpään, niin etsin tiedot, minne mennä. Sveitsin D on suuntakohtani, mikäli tarve vaatii

syöpä -22

Vierailija
36/188 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Langettaisin etäeutanasioita kaikille vihamiehille ja vihanaisilleni.

Eutanasiaa ei langeteta muille. Sitä voi anoa ainoastaan itselleen.

Vierailija
37/188 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivaikean masennuksen vuoksi vaatisin eutanasian..

Vierailija
38/188 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

syöpä -22

Lisään tähän. Itselleni asia on selvä. Kyseinen Sveitsin klinikka auttaa kuolemaan avustettuna itsemu r ha na. En voi klinikan nimeä kirjoittaa tänne, sillä menisi poistoon viesti. Löytyy kyllä Googlesta. Klinikan nimi alkaa D -kirjaimella.

Valitettavasti Suomessa ei sallittua. En ymmärrä. Olen nähnyt isäni kuoleman ja vain odoteltiin, että koska helpottaisi = kuolema tulisi. Kauhea loppuelämä. 

joten kun itse sairastuin syöpään, niin etsin tiedot, minne mennä. Sveitsin D on suuntakohtani, mikäli tarve vaatii

syöpä -22

Tiedän mitä tarkoitat. Sveitsissä on useita klinikoita, mutta ne valitsevat asiakkaansa tarkkaan. Raha ratkaisee.

Kansalaisaloite eutanasialain säätämiseksi on menossa eduskunnan käsittelyyn syksyllä. Arvaa ketkä sen torppaavat? Kristityt ja persut. Myös Suomen Lääkäriliitto vastustaa eutanasiaa.

Vierailija
39/188 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin eutanasian koska en tykkää elämästä. Tulot on liian pienet,kaikki on liian kallista, miksi joku saa istumatyöstä paremmin palkkaa kuin ne jotka tekee tuottavaa työtä? Ihmiset ovat tosi tolloja ja ilkeitä. Helpoin tie pois olisi se eutanasia eli joku vaan riistäisi minulta hengen ruiskeella. Nyt päivä kerrallaan kituutellaan täällä maailman onnellisimmassa maassa.

Vierailija
40/188 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskivaikean masennuksen vuoksi vaatisin eutanasian..

Hollannissa sitä voi anoa, mutta sielläkin hylätään yli 90 % hakemuksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi