Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko elämässäsi ihmisiä joihin oikeasti luotat?

Vierailija
20.06.2024 |

Olen N31 ja minulla on elämässäni yksi ihminen, johon voin oikeasti luottaa. Häneen voi luottaa käytännön asioissa sekä siinä ettei hän ole menneen seitsemän vuoden aikana ollut millään tavalla satuttava minua kohtaan henkisesti tai fyysisesti. 

Olen asunut useilla paikkakunnilla, opiskellut, harrastanut eri urheilulajeja ja tehnyt töitä monissa eri työpaikoissa. Tuttavia on ympäri maailman, tällä hetkellä asun ulkomailla.

Ihmiset tuntuvat olevan todella rikki, traumatisoituneita, ilkeitä ja itsekkäitä. Haluaisin uskoa, että olen vain tavannut keskimääräistä rikkinäisempiä ihmisiä, mutta se ei vaikuta kovin todennäköiseltä kun ikää ja elämänkokemusta on kuitenkin jo jonkin verran.

Olisi tosi kiinnostava kuulla onko ihmisillä yleisesti luotettavia, tasapainoisia ja välittäviä ihmisiä elämässä? Oman kokemukseni on, yhtään liioittelematta, että suurin osa ihmisistä ei vain valitettavasti osaa olla edes tavallisen ystävällisiä toisia kohtaan, jos heidän kanssaan viettää yhtään enempää aikaa.. Odotukset eivät ole edes kovin korkealla.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hienoa kun on sentään joku johon voi luottaa. Itse en ole luottanut yhteenkään ihmiseen noin 12 vuoteen. Taas yksi vanha "kaveri" tuli kotikaupunkiini ja heti alkuun sovittiin kaikkea kivaa tekemistä. Hups heijaa vaan ohjelmat muuttuivat lennosta eikä edes nähty, koska hän on mikä on ja sateella ei voinut lähteä sisätilaan viettämään aikaa, koska satoi vettä. Jälleen uusi pettymys ihmiskuntaamme kohtaan.

Vierailija
22/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisiin luotan enemmän, toisiin vähemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan hienoa kun on sentään joku johon voi luottaa. Itse en ole luottanut yhteenkään ihmiseen noin 12 vuoteen. Taas yksi vanha "kaveri" tuli kotikaupunkiini ja heti alkuun sovittiin kaikkea kivaa tekemistä. Hups heijaa vaan ohjelmat muuttuivat lennosta eikä edes nähty, koska hän on mikä on ja sateella ei voinut lähteä sisätilaan viettämään aikaa, koska satoi vettä. Jälleen uusi pettymys ihmiskuntaamme kohtaan.

Ei olla tällä hetkellä kovin aktiivisesti tekemisissä, mutta molemmat tietää, että jos kaipaa kuuntelevaa korvaa niin sellainen löytyy. Arvot on menneet hieman eri suuntiin, mutta silti aina silloin tällöin ollaan yhteyksissä.

Omien menneiden traumojen takia tuntuisi hyvin vaikealta uskoa, että luotettavia, tavallisia, hyväntahtoisia ihmisiä on olemassa, jos en tuntisi tätä ihmistä. Joten kyllä, olen hyvin kiitollinen, että tunnen hänet. Todella paljon olen kuitenkin vuosien aikana saanut tehdä töitä yksinäisyyden tunteen kanssa. Mulla on samanlaisia kokemuksia kuin tuo jakamasi. 

Vierailija
24/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olla tällä hetkellä kovin aktiivisesti tekemisissä, mutta molemmat tietää, että jos kaipaa kuuntelevaa korvaa niin sellainen löytyy. Arvot on menneet hieman eri suuntiin, mutta silti aina silloin tällöin ollaan yhteyksissä.

Omien menneiden traumojen takia tuntuisi hyvin vaikealta uskoa, että luotettavia, tavallisia, hyväntahtoisia ihmisiä on olemassa, jos en tuntisi tätä ihmistä. Joten kyllä, olen hyvin kiitollinen, että tunnen hänet. Todella paljon

Tässä siis ap

Vierailija
25/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
26/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muutama luotettava. Tunnen myös itsekeskeisiä ihmisiä jotka puhuu lähinnä itsestä ja joilla on kokoajan joku ongelma menossa johon tarvivat toisia ihmisiä kannattelemaan. He valjastavat ihmiset terapeutiksi itselle, mutta kun joku toinen on heikoilla eivät asetu tueksi. Ovat hiljaa tai vaihtavat puheenaihetta, kääntävät useimmiten sen itseensä. Ihmiset on heille käyttöesineitä. Yhteistä heille on myös se että puhuvat toisten salaisuudet muille eli eivät ole luotettavia.

Toinen ryhmä on ne visut ja luotettavat jotka on aidosti kiinnostuneita miten sulla menee. He pysyvät rinnalla erilaisina aikoina ja heille voi uskoa kipeimmät salaisuudet. 

Ensimmäiset jää tuttaviksi tai hauskanpito kavereiksi, jälkimmäiset on ystäviä isolla Y:llä. He ovat sitä vaikka vähemmän ehtisi näkemäänkään. Heitä ei monta kohtaa elämässä mutta heistä haluaa pitää kiinni.

Vierailija
27/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama hyvä ystävä ja omat aikuiset lapseni. Mies ei ole milloinkaan ollut kovin luotettava. Onneksi lapseni ovat perineet suoraselkäisyyteni, itse nimittäin olen luotettava, lojaali. Minkä lupaan, sen myös pidän. 

Vierailija
28/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju tekee sekä surulliseksi että antaa toivoa..

Toivoisin niin paljon, että kaikilla ihmisillä olisi edes yksi ihminen kehen voi luottaa. Olette ajatuksissa ja rukouksissa

Ap

Vierailija
29/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa käytännössä luottaminen?

Ap voisi antaa esimerkkejä tilanteista mitkä osoittaa luottamusta tai ei osoita eikä hurskastella.

Vierailija
30/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ihme ystävyys on kestänyt yli 40v. Muutama muu, 12v, ja 10v, ja 6 kestäneitä.  Luotan myös aika lailla pastoriini, on armollinen ja aito.

Vierailija
31/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Elämässäni on montakin ihmistä joihin voin luottaa täysin. Ehkä olen vain onnekas?

Vierailija
32/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voisi antaa esimerkkejä tilanteista mitkä osoittaa luottamusta tai ei osoita eikä hurskastella.

Useammassakin viestissä olen sitä avannut, luitko viestit läpi? Muutamalla muullakin hyvä kommentti luottamukseen liittyen. Toki ihmiset käsittää asian myös eri tavoilla. Mulle luottaminen tarkoittaa sitä, että toinen pitää sanansa ja toiminnallaan osoittaa olevansa luottamuksen arvoinen. Toisin sanoen on ystävällinen eikä ilkeä. On kiinnostunut puhumisen lisäksi välillä kuuntelemaankin. Näyttää, että välittää yleisesti muiden ihmisten hyvinvoinnista, eikä esimerkiksi juoruile. Ja nuo on vain muutamia esimerkkejä. Mulla kesti tosiaan vuosia itselläkin oppia mitä luottamus on ja miten sen ansaitaan, joten ymmärrän hyvin jos on jollekin muullekin vaikeasti ymmärrettävä aihe.

Ap

Vierailija
33/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäisin ehkä aiheeseen sopivasti, että tällainen viesti ei herätä luottamusta monestakaan syystä. Livenä en edes lähtisi keskustelemaan enempää tällaisen kommentin jälkeen. Muutamakin lause voi paljastaa ihmisestä ja hänen suhtautumisestaan elämään ja muihin ihmisiin yllättävän paljon.

Tämä ketju on yllättänyt todella positiivisesti siinä mielessä, että tämä on ensimmäinen kommentti tätä lajia.

Kommentistani huolimatta; toivon vilpittömästi kaikkea hyvää sinulle

Ap

Vierailija
34/67 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille, jotka vastasi! Tuli vähemmän yksinäinen olo aiheen äärellä.

Ap

Vierailija
35/67 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ehkä 1. Pidän monista ihmisistä, mutta hän on ainoa, joka on ottaa vastuunsa tosissaan olipa kyse mistä tahansa ja kommunikoi selkeästi myös esimerkiksi omista tarpeistaan ja osaa järjestellä ja delegoida ja käyttää järkeään. 

Vierailija
36/67 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, Ei ole kukaan antanut yhtäkään syytä luottaa, mutta on antaneet tuhansia syitä olla luottamatta. En jaa todellisia tekemisiäni enkä ajatuksiani kenenkään kanssa.

Vierailija
37/67 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Pari ihmistä puukotti selkään. En jaksa riidellä, parempi vain ollut katkaista välit. Voivat elää siellä kuplassaan kuvitellen että en tajua mitä ovat tehneet. 

Vierailija
38/67 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut tunnistamaan sellaiset ihmiset. Karsin pois kadehtijat (kadehtii toisen saamaa huomiota, ignoraa toisen hyvät asiat), passiivisaggressiiviset selkään puukottajat, juoruilijat ja toisten henkilökohtaisista asioista avautujat sekä sellaiset kenellä on jatkuvasti joku ongelma työpaikalla tai muissa ihmissuhteissa. Yleensä syy on helposti nähtävissä kun tutustuu paremmin. 

Vierailija
39/67 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole valitettavasti tällä hetkellä. Luulin että on mutta erehdyin. 

Olisi kyllä ihana saada oikein oikea ystävä.. Sellainen joka jakaa yhdessä ilot ja surut, kuuntelee muttei työnnä heti ratkaisuja suuhun ja myötäelää, innostuu asioista. 

Vierailija
40/67 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari on.

Oma poika, isä, oma aviomies ja salahoito.

Ei yhtään naista johon voisin täysin luottaa. Salahoitokin on kintaalla miten paljon voi ja kannattaa luottaa, so far olen luottavainen.

N

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän