Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko elämässäsi ihmisiä joihin oikeasti luotat?

Vierailija
20.06.2024 |

Olen N31 ja minulla on elämässäni yksi ihminen, johon voin oikeasti luottaa. Häneen voi luottaa käytännön asioissa sekä siinä ettei hän ole menneen seitsemän vuoden aikana ollut millään tavalla satuttava minua kohtaan henkisesti tai fyysisesti. 

Olen asunut useilla paikkakunnilla, opiskellut, harrastanut eri urheilulajeja ja tehnyt töitä monissa eri työpaikoissa. Tuttavia on ympäri maailman, tällä hetkellä asun ulkomailla.

Ihmiset tuntuvat olevan todella rikki, traumatisoituneita, ilkeitä ja itsekkäitä. Haluaisin uskoa, että olen vain tavannut keskimääräistä rikkinäisempiä ihmisiä, mutta se ei vaikuta kovin todennäköiseltä kun ikää ja elämänkokemusta on kuitenkin jo jonkin verran.

Olisi tosi kiinnostava kuulla onko ihmisillä yleisesti luotettavia, tasapainoisia ja välittäviä ihmisiä elämässä? Oman kokemukseni on, yhtään liioittelematta, että suurin osa ihmisistä ei vain valitettavasti osaa olla edes tavallisen ystävällisiä toisia kohtaan, jos heidän kanssaan viettää yhtään enempää aikaa.. Odotukset eivät ole edes kovin korkealla.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. 

Vierailija
2/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. 

Siltä se vaikuttaa, kun muidenkin ihmisten elämää seuraa. Omalla kohdalla olen päätynyt siihen, että ei auta muuta kuin elää itsekseen ja uskoa, että jokin kaunis päivä saa tavata ihmisen/ihmisiä, jotka ei ole niin rikki.

Tsemppiä sinullekin!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni ja isäni

Vierailija
4/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni ja isäni

Onpa mukava kuulla!

Ap

Vierailija
5/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ovat olleet elämässäni yli kolmekymmentä vuotta, enkä yhdenkään kanssa ole parisuhteessa.

T: yli viiskybänen

Vierailija
6/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On onneksi voin heihin aina luottaa 

Vierailija
7/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisin vähän tarkentaa lisää..

En odota ihmisiltä nykyään edes välittävää käytöstä - mutta jos en voi luottaa edes siihen, että toinen pitää sanansa tai ei ilkeile (jne.), sellaiselle ihmiselle ei ole paikkaa minun elämässä. En ala tekemään lähempää tuttavuutta tai jos ollaan jo tutumpia, annan vuorovaikutuksen hiipua omalta osalta. Nuorempana hyväksyin hyvinkin satuttavaa kohtelua, mutta lopulta onneksi opin tämän läksyn. Kauan se kesti, koska omasta ympäristö ei valitettavasti koskaan löytynyt esimerkkejä. 

Pitkään luulin, että minussa täytyy olla jotain todella pahasti vialla, kun ihmiset kohtelee enemmän tai vähemmän ikävästi. Elämänkokemuksen myötä silmät avautui sekä omille traumoille että traumoille yleisesti ja sille, että hyvät ihmiset ei kohtele toisia huonosti.

Olen hyvin onnellinen tästä yhdestä ystävästä, koska hänen olemassaolo todistaa minulle konkreettisesti sen, että hyviä ihmisiä on olemassa, eikä tarvi ihmetellä miksi muut ei vaikuta haluan kohdella toisia ihmisiä, niin kuin itse halua  heitä kohdella. En koe olevani ihmisenä ketään parempi, mutta ihmetyttää kyllä miksi ihmiset eivät edes näytä haluavan yrittää olla parempia toisilleen, vaan ajattelet itse olevansa useimpia muita tärkeämpiä tai parempia.

Ap

Vierailija
8/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 3 luottoihmistä löytyy mutta loppupeleissä et voi luottaa kuin itseesi.

Vierailija
9/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, useita.

Vierailija
10/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtäkään

Vierailija
11/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ja lapseni

Vierailija
12/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On onneksi voin heihin aina luottaa 

Pötköön kirjoittaja.

Vierailija
13/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ja sisarukseni. Valitettavasti ei enää muita. 

Vierailija
14/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan 3 luottoihmistä löytyy mutta loppupeleissä et voi luottaa kuin itseesi.

Allekirjoitan tämän täysin. Ihmiset voi yllättää vuosikymmentenkin jälkeen.

Lähtökohta kuitenkin on, että hyvinvoiva ihminen tuskin löytää mitään halua pitää huonosti kohtelevia ihmisiä elämässään. Toisia voi satuttaa tahtomattaan, mikä on täysin eri asia kuin tahallinen satuttaminen, minkä tahansa lainen väkivalta, ilkeys, itsekkyys tms. Jos toista satuttaa tahtomattaan ja pyytää anteeksi sekä muuttaa käytöksensä, on tilanne luonnollisesti normaaliin elämään kuuluva asia.

Ap

Vierailija
15/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän suurinpiirtein kuinka paljon kehenkin voi luottaa. 

Vierailija
16/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni, sisarukseni, eksä eli lasteni isä, Al-Anon ryhmätoverini. Kolme naapuria perheenjäsenineen.

Vierailija
17/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi ja yks kaveri. Psykologiin luotan vielä enemmän.

Vierailija
18/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Suuttuessaan humalatilassa kaikkein läheisnkin ihminen puukottaa minua selkään.

Vierailija
19/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso ja omat vanhemmat.

Vierailija
20/67 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama luottoihminen on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän