Nykyajan suomalaiset eivät sauno.
Minä saunon joka päivä, miksei suomalaiset enää sauno? Mikään ei ole sen rentouttavampaa.
Kommentit (81)
Näillä sähkönhinnoilla ja siirtomaksuilla saunani on ollut varastohuoneena jo monta vuotta, eikä ole aikomusta sitä muuksi enää muuttaa.
Verenpainetauti.
Ja mitähän vttua se kenellekään kuuluu saunonko vai en. Tai ylipäätään olenko rentoutunut vai en. Yhtä hölmö aloitus kuin se jossa joku tollo ihmettelee miksi ihmisillä on silmälasit eikä piilolinssit tai laserleikatut silmät.
Voin vastata vain omasta puolestani, mutta minusta saunominen on ihan kamalaa. Lapsena minut pakotettiin saunomaan, kun suvussa oli jotenkin sellainen mentaliteetti, että kyllä suomalaisten nyt vain kuuluu saunoa. Istuin sitten tuskissani alimmalla lauteella ja yritin suojella käsilläni kasvojani siltä kuumuudelta.
Jos jostain rentouttavasta puhutaan, niin minusta kylmä suihku on sitä. Sen jälkeen tulee uni niin nopeasti ettei tarvitse paljoa lampaita laskeskella.
Kyllä saunoo. Minullakin on uusi pihasauna, johon olen taas tänäänkin menossa. Kohta lähdemme mökille ja siellä tulee saunottua joka päivä. Mikään ei ole niin rentouttavaa, kuin saunominen.
Mä en koskaan ole ollut mikään sauna-ihminen. Pentuna tuli käytyä, mutta aikuisena se hiipui pikkuhiljaa pois ja nyt en ole käynyt saunassa enää vuosiin. En kaipaa sitä mihinkään, peseydyn suihkussa ja rentoudun muilla tavoilla.
Saunon kerran viikossa. Se on perinne ja puukiuas. Sähkösauna on karmea.
Liian kallista. Konservatiivit tekivät perinteistä liian kalliita taloudellisesti. Perheen perustaminen on liian kallista.
Perinteet katoaa. Liberaalius lisääntyy koska se on halvempaa ja vaihtoehtoja ei monilla ole.
Ei ennen saunottu joka päivä vaan kerran viikossa.
Minä saunon joka viikko, tekee hyvää iholle ja sen jälkeen tulee oikein hyvät unet. Saunominen on suorastaan meditatiivista, kun siellä ollaan vaan hiljaa itsekseen eikä ole mitään ärsyketulvaa kuten nykyään monissa paikoissa. Hengitellään vaan löylyjen lämmössä eikä ajatella _mitään_.
Asunnot on niin pieniä ja tyhmästi suunniteltuja että minulla ja useammalla tutulla sauna on säilytystilana. Meillä on kiuskin irroitettu ettei ole ylimääräistä tulipaloriskiä.
En sauno ikinä, laukaisee migreenin. Sauno sä vaan, ap, nii paljo ku huvittaa.
Toivottavasti olet sama typerä jankkaaja, joka kyselee muutenkin tyhmiä. Olisi masentavaa, jos teitä ääliöitä olisi enemmän.
Saunoisin jos kämpässä sellainen olisi.
En mene taloyhtiön yhteisiin saunoihin.
Vierailija kirjoitti:
Voin vastata vain omasta puolestani, mutta minusta saunominen on ihan kamalaa. Lapsena minut pakotettiin saunomaan, kun suvussa oli jotenkin sellainen mentaliteetti, että kyllä suomalaisten nyt vain kuuluu saunoa. Istuin sitten tuskissani alimmalla lauteella ja yritin suojella käsilläni kasvojani siltä kuumuudelta.
Jos jostain rentouttavasta puhutaan, niin minusta kylmä suihku on sitä. Sen jälkeen tulee uni niin nopeasti ettei tarvitse paljoa lampaita laskeskella.
Vastasit kyllä minunkin puolestani👍
Lapsena oli pakko käydä saunassa. Vähän toisellakymmenellä, en enää tarkoin muista minkä ikäinen olin, lopetin saunomisen. Alkuun vanhemmat oli sitä mieltä että sanunaan on pakko mennä, antoivat lopulta periksi. Sen jälkeen en ikinä ole käynyt saunassa.
En sauno, koska en pidä siitä. Voin muutenkin huonosti kuumuudessa. Nuorempana kävin joskus saunassa ja aina seuraavana aamuna oli todella huono olo siitä huolimatra, että istuin saunan alimmalla lauteella. Sitten selvisi, että se heikotus johtui liian alas humahtaneesta verenpaineesta. Tämä siis saunomisen jälkeisenä päivänä. Olin juonut kyllä tarpeeksi vettä ja laimeaa mehua.
Joskus saunoin vähintään kolme kertaa viikossa joka ikinen kerta 80 min ja voin sanoa, että sen jälkeen olin monta vuotta saunomatta, ehkä jopa kymmenen vuotta tai yli. Kyllästyin.
Saunominen on kamalaa, en sauno koskaan.