Nykyajan suomalaiset eivät sauno.
Minä saunon joka päivä, miksei suomalaiset enää sauno? Mikään ei ole sen rentouttavampaa.
Kommentit (81)
Saunon vähintään joka toinen päivä. Puusauna ja puut omasta metsästä, käytännössä lähes ilmaista.
Sähkö on liian kallista saunomiseen. Kun pörssisähkö on miinuksella, saunat lämpiää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en koskaan ole ollut mikään sauna-ihminen. Pentuna tuli käytyä, mutta aikuisena se hiipui pikkuhiljaa pois ja nyt en ole käynyt saunassa enää vuosiin. En kaipaa sitä mihinkään, peseydyn suihkussa ja rentoudun muilla tavoilla.
Sama täällä. Varsinkin mökillä oli kiva saunoa, kun sai pulahtaa uimaan. En ole saunonut vuosiin. Uuteen asuntoon mies välttämättä halusin saunan - minä en. Meillä on uimahalli saunoineen sadan metrin päässä. Mies sai sydänkohtauksen ja stentin. Siihen jäi sitten saunan käyttö. Harmittaa, että en pitänyt puoliani "neuvotteluissa". En olisi IKINÄ halunnut sitä saunaa...
Kuulostaa siltä, että sinua harmittaa eniten turha sauna, eikä miehesi sydänkohtaus.
Jos sydänkohtauksen saaminen saunassa on vääjäämätön tapahtuma, niin jo saunallisen asunnon ostaminen on tehnyt sydänkohtauksen saamisesta tietoisen päätöksen. Niinhän sinä juuri sanoit? Rnkä tätä nyt pahuuttaani sanonut,olen vain loogisen realisti. Mutta mitäpä muuta sinne vantaalle kuuluu?
VOI JESSUS tätä vääntöä. Missään ei lue, että mies sai sydänkohtauksen SAUNASSA. Älä vänkää ja vääristele. Joo. Emme myöskään asu Vantaalla.
Terveiset Keski-Euroopasta sinne Junttilan kulmille.
En pystyisi oleen ilman saunaa. Harrastan talviuintia ja myös kesällä käyn saunassa ja järvessä vähintään pari kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Näillä sähkönhinnoilla ja siirtomaksuilla saunani on ollut varastohuoneena jo monta vuotta, eikä ole aikomusta sitä muuksi enää muuttaa.
3 centin pintaan on tänään. Helposti kärsii pitää päällä vaikka 5h
Eivät ole suomalaisia, vaan vain "suomalaisia" siksi eivät sauno.
Kaikki suomalaiset saunovat. Suomessa on saunoja enemmän kuin henkilöautoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä sähkönhinnoilla ja siirtomaksuilla saunani on ollut varastohuoneena jo monta vuotta, eikä ole aikomusta sitä muuksi enää muuttaa.
Sähkökiuas?? Vaihda se puulämmitteiseen 👍
Ei ne puutkaan ilmaisia ole.
Kyllä on, kun omalta takapihalta ottaa
Olen aina kokenut saunomisen ahdistavana. Pitää vaan istua ja hikoilla, henkeä ahdistaa ja tuntuu, että ilma loppuu. Saunan lämmittämisen jälkeen myös koko suihkutila on ällöttävän höyryinen ja painostava. Saunassa oleskelun jälkeen olo tuntuu lähinnä likaiselta ja hikiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Asunnot on niin pieniä ja tyhmästi suunniteltuja että minulla ja useammalla tutulla sauna on säilytystilana. Meillä on kiuskin irroitettu ettei ole ylimääräistä tulipaloriskiä.
Oletko kuullut sulakkeista?
Voin huonosti saunoessa, se kuumuus, alkaa pyörryttämään ja herkkä iho kuumottaa ja menee tulipunaiseksi. Tehtiin remontti muutama vuosi sitten ja hankittiin kylpyamme. Ihanaa ja rentoa kylpeä, voi käyttää erilaisia kylpytuotteita tarpeen ja fiiliksen mukaan. Kynttilöitä ja lasi shampanjaa, ei voi verratakkaan kylpykokemusta hikikoppiin eli saunaan.
Vierailija kirjoitti:
Voin huonosti saunoessa, se kuumuus, alkaa pyörryttämään ja herkkä iho kuumottaa ja menee tulipunaiseksi. Tehtiin remontti muutama vuosi sitten ja hankittiin kylpyamme. Ihanaa ja rentoa kylpeä, voi käyttää erilaisia kylpytuotteita tarpeen ja fiiliksen mukaan. Kynttilöitä ja lasi shampanjaa, ei voi verratakkaan kylpykokemusta hikikoppiin eli saunaan.
Joo, ymmärrän kyllä :-) Kesämökin saunasta tykkäsin. Siinä oli miedot löylyt ja päätteeksi käytiin aina järvessä.
Meillä on asunnossa sauna, jota emme juurikaan käytä. Kylpyammeella olisi enemmän käyttöä.
Olen nyt 38 vuotias ja viimeksi kävin saunassa 16 vuotiaana. Ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkökiuas?? Vaihda se puulämmitteiseen 👍
Kyllä on, kun omalta takapihalta ottaa
Entä jos ei ole omaa etu tai takapihaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en koskaan ole ollut mikään sauna-ihminen. Pentuna tuli käytyä, mutta aikuisena se hiipui pikkuhiljaa pois ja nyt en ole käynyt saunassa enää vuosiin. En kaipaa sitä mihinkään, peseydyn suihkussa ja rentoudun muilla tavoilla.
Sama täällä. Varsinkin mökillä oli kiva saunoa, kun sai pulahtaa uimaan. En ole saunonut vuosiin. Uuteen asuntoon mies välttämättä halusin saunan - minä en. Meillä on uimahalli saunoineen sadan metrin päässä. Mies sai sydänkohtauksen ja stentin. Siihen jäi sitten saunan käyttö. Harmittaa, että en pitänyt puoliani "neuvotteluissa". En olisi IKINÄ halunnut sitä saunaa...
Kuulostaa siltä, että sinua harmittaa eniten turha sauna, eikä miehesi sydänkohtaus.
Jos sydänkohtauksen saaminen saunassa on vääjäämätön tapahtuma, niin jo saunallisen asunnon ostaminen on tehnyt sydänkohtauksen saamisesta tietoisen päätöksen. Niinhän sinä juuri sanoit? Rnkä tätä nyt pahuuttaani sanonut,olen vain loogisen realisti. Mutta mitäpä muuta sinne vantaalle kuuluu?
Loogisen realisti? Pikemminkin asioitten vääristelijä. Eli siis tämä ihminen on mielestäsi ostanut saunallisen asunnnon, jotta mies saisi saunassa sitten sydänkohtauksen? "Niinhän sinä juuri sanoit?" Eihän tuossa edes lue, että mies oli saanut sydänkohtauksen saunassa.
En tiedä, millä ruumiinosalla ajattelet. Älä vääristele toisten kommenttja oman mielikuvituksesi mukaan.
Saunominen on ehkä hieman sukupuolittunut juttu. Edelleen. Jos kaveriporukalla tai työporukalla mennään mökille/mökkimäiseen ympäristöön, niin miehet haluaa usein saunaan ja naiset muuten vain haluaa istua iltaa.
Saunassa kun menee tukka ja meikit sekaisin. Miehillä tätä ongelmaa ei niin ole.
Käyn pari kolme kertaa viikossa kuntosalilla saunassa ja aina on ollut joku jakamassa lauteet.
Kaikki ei sauno, mutta kyllä edelleen monet saunoo.
Jos joku käy vain omassa saunassaan, mistä voi päätellä muiden saunomisesta mitään, kun eihän ne sinne tule 😂 Tää on vähän kuin jengi itkee kellarissa, miksi ne ei löydä naista!
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole suomalaisia, vaan vain "suomalaisia" siksi eivät sauno.
Kaikki suomalaiset saunovat. Suomessa on saunoja enemmän kuin henkilöautoja
Minä käyn saunassa näön vuoksi silloin tällöin, koska puolisoni haluaa minut mukaan.
Olen inhonnut saunomista pienestä pitäen.
Miehenhän pitäisi olla kova saumomaan, mutta en todellakaan voi sietää sitä pahaa oloa aiheuttavaa kuumuutta ja kosteutta, tai ihon pois kuorivaa löylyä.
Ja ihan sama minkä lämpöinen sauna, mieluumin en menisi.
En ole koskaan oikein välittänyt saunomisesta, pärjäisin ihan hyvin ilman. Joskus toki jos on oikein kylmä, niin lämmittäähän se kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina kokenut saunomisen ahdistavana. Pitää vaan istua ja hikoilla, henkeä ahdistaa ja tuntuu, että ilma loppuu. Saunan lämmittämisen jälkeen myös koko suihkutila on ällöttävän höyryinen ja painostava. Saunassa oleskelun jälkeen olo tuntuu lähinnä likaiselta ja hikiseltä.
Samma mieltä, saunan lämmössä kaikki hiivasienet, visvat ja limat muhii. Yäk!