Erittäin ällö kysymys liittyen kattilan puhdistettavuuteen
Jos olisit retkiolosuhteissa sattunut oksentamaan saumattomaan teräskattilaan, ja sen jälkeen kattila on lionnut kuumassa vedessä ja fairyssä, ja se on myös pesty käsin huolellisesti kuumassa vedessä, käyttäisitkö kattilaa vielä ruuanlaittoon?
Kaikkea se sinilevä teettää.
Kommentit (25)
No siis ostaahan ihmiset kirpputoriltakin astioita. Ja hotelleissa syödään samoista lautasista.
Pääasia kaiketi on se pesu.
Kuuma vesi ja saippua tehoaa vaikka sattuisi olemaan noroa. Halutessaan voi myös kiehauttaa vettä kattilassa, jolloin on varmasti täysin hygieeninen käyttää.
Ai ne vie ne oksennuskattilat myyntiin kirppareille, kun ei itse enää ilkeä niitä käyttää.
Kyllä kuule ihmiset oksentaa ravintolapöytiinkin, siltikin niissä moni syö senkin jälkeen...
Ruostumattoman teräskattilan voi puhdistaa vaikka olisit kakannut sinne. Lukuisia kattiloita olen ostanut kirppikseltäkin eikä mitään tietoa vaikka sitä niitä olisi pidetty pottana.
Vierailija kirjoitti:
Ruostumattoman teräskattilan voi puhdistaa vaikka olisit kakannut sinne. Lukuisia kattiloita olen ostanut kirppikseltäkin eikä mitään tietoa vaikka sitä niitä olisi pidetty pottana.
:D
Olet pessyt sen huolellisesti. Keitä siinä lopuksi vesi kiehuvaksi... ta daa... kattila on puhdas.
No mekin pidettiin sitä riittävänä puhdistuksena ja siinä kyllä ruokaa tehtiin jälkeenpäin. Kaveri oli aivan järkyttynyt tästä kuultuaan 😄 Olisi heittänyt kattilan heti roskiin. Siksi tuli mieleen kysyä. Ap
Vierailija kirjoitti:
No mekin pidettiin sitä riittävänä puhdistuksena ja siinä kyllä ruokaa tehtiin jälkeenpäin. Kaveri oli aivan järkyttynyt tästä kuultuaan 😄 Olisi heittänyt kattilan heti roskiin. Siksi tuli mieleen kysyä. Ap
No mä lähtökohtaisesti pesen kaiken mitä kaupasta ostan, varsinkin jossain Kiinassa voi olla hieman erilainen käsitys siitä mikä on hygieeninen työtila, eikä varmasti oo työntekijöillä mitään rokotuksia yms, haavereita satuttuu paljon...
Tietysti voi käyttää pesun jälkeen! Samasta syystä on naurettavaa varjella erillistä kuukuppikattilaa.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voi käyttää pesun jälkeen! Samasta syystä on naurettavaa varjella erillistä kuukuppikattilaa.
Siitä saa synergiaa jos keittää siskonmakkarasopan ja kuukupin samassa liemessä.
Vierailija kirjoitti:
Jossain kuukuppiohjeissa aikanaan sanottiin, että mahdolliset ruokajäämät on huonoksi sillä kupille :D.
Olen varmaan sit outo koska heittäisin todellakin pois. Ja ei en osta kirppiksiltä astioita.
En ymmärrä kysymystä. Tottakai käyttäisin.
Et sitten voinut oksentaa sinne metsään?