Hormonikierukan aiheuttamat ongelmat - gynekologi väittää että ei voi johtua siitä
Otin hormonikierukan 6 kuukautta sitten. Sen jälkeen mielialat on ailahdelleet, halut on kadonnut, org4smi on 20 % siitä mitä se oli ennen, olen lihonut ja hiukset lähtee päästä. Vaikutus on muka paikallinen.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä päinvastainen kokemus. Menkat loppui ja menkkakivut. Ihana olla ilman menkkoja.
Luonnotonta. Kuukautiset on osa hedelmällistä naiseutta.
Kannattaa perehtyä asiaan paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullekin lääkäri sanoi, että hirveät pms-oireet ja limakalvojen kuivuus eivät voi johtua kierukasta. Kumma kyllä ne alkoivat kierukan laittamisen jälkeen ja loppuivat kun kierukka poistettiin..
Mullakin alkoi hirveä pms. Raivo, masennus ekaa kertaa elämässä kierukan myötä
Tämä. Kestin 6kk ja sit se värkki sai lähteä. Never again.
Otata pois! Mitä ihmettä, kauhea turpoaminen jatkui poistamisenkin jälkeen. Poistaminen ei ehkä edes onnistunut!? Mistä tiedän poistiko gynekologi sen kun lopuksi tokaisi; "Jollei se nyt lähde, se saa jäädä sinne".
En edes tahtonut ottaa kierukkaa, sanoin EI! ties kuinka monta kertaa. Mirena-kaupankäynti haarovälissä on asiatonta ja loukkaavaa! Lisäksi mainitsin yliherkkyyden synteettisille hormonivalmisteille, sekään ei ollut minkään veroinen perustelu rouva- gynekologille! Tässä nyt sairastetaan loppu elämä, laihdutetaan ja yritetään saada kroppa entiseen kuosiin!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle yritettiin tyrkyttää kierukkaa melkein puoliväkisin kun hain apua runsaisiin ja erittäin kivuliaisiin kuukautisiin (olivat vielä hyvin epäsäännölliset, en koskaan voinut laskea päiviä). Onnekseni sain puhuttua itselleni minipillerit, en olisi uskaltanut kokeilla kierukkaa kun olen lukenut niin paljon kauhutarinoita niistä..
kierukan hyvä puoli on siinä, että pääsäännöllinen vaikutus kohdistuu vain kohtuun ja limaklavoon. Minipillerit sitten vaikuttavat koko kehoon.
Eikö kierukkakin voi vaikuttaa kehoon muutenkin, eikä vain paikallisesti? Täällä oli kommentti siitä.
Itselläni minipillereiden aloitus oli kyllä hankala, jatkuvaa vuotoa 2-3kk ja valtavat kivut mihin ei 1g Panadoli edes auttanut (kuulin että tuo on yksi niistä ikävimmEniten hormonia sisältävässä kierukassa päiväannos on noin 100 kertaa pienempi kuin pillereissä. Siksi siis ei pitäisi olla niin paljoa haittavaikutuksia, koska hormonimäärä on pilleireihin verrattuna paljon pienempi.
Loistokeksintö. En ymmärrä valitusta, minulta hävisi kaikki kktisiin liittyvä harmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle yritettiin tyrkyttää kierukkaa melkein puoliväkisin kun hain apua runsaisiin ja erittäin kivuliaisiin kuukautisiin (olivat vielä hyvin epäsäännölliset, en koskaan voinut laskea päiviä). Onnekseni sain puhuttua itselleni minipillerit, en olisi uskaltanut kokeilla kierukkaa kun olen lukenut niin paljon kauhutarinoita niistä..
Valtaosa täälläkin kehuu miten vaivaton hormonikierukka on.
Mulle kauppasi myös lääkäri tuota kierukkaa ainoana toimivana vaihtoehtona. Itse halusin implantin. Kielitaidoton lekuri tulkitsi asian niin että olin vailla pillereitä, ja pitkään vängättiin asiasta kunnes näytin käsivarresta vanhan implanttiarven, ja kännykän ruudulta nettiapteekista implanttipaketin. Sen suostui pitkin hampain kirjoittamaan. Sitä kierukkaa ajetaan väkipakolla kuin käärmettä pyssyyn siksi, että teho on pitkäaikainen, ja vaikutusten pitäisi paikantua paremmin kuin pillereillä/implantilla. Näin se gyne sen mulle lopulta selitti kun sai pahimman vitutuksensa aisoihin ja löysi suomenkielen sanat mielestään.
Tuollaisia naiset on aina oli hormonaalinen ehkäisy tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähes kaikki ehkäisyvalmisteet aiheuttaa haluttomuutta?
Kuparikierukka on hyvä. Tai sit kondomi, jos jaksaa sen kanssa.
Kaikki hormonaaliset ehkäisykeinot sekoittavat omaa hormonitoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähes kaikki ehkäisyvalmisteet aiheuttaa haluttomuutta?
Naiset kiihottuvat raskaaksi tulemisen mahdollisuudesta.
Älä ota hormonikierukkaa, ellet tiedä varmasti kestääkö elimistösi kyseisiä myrkkyjä. Gynekologi mielellään puhuu sinut ympäri hormonikierukan ihanuudesta, jollet pidä puoliasi siinä hänen lavitsallaan maatessasi! Kaupat tuotteesta tehdään valitettavan usein haarovälissä painostamalla. Lue, mitä Bayer tuottaa sivutuotteinaan, niin pääset noiden lääkeaineiden lähteille!
Hormonikierukka johtaa Fimean lääkeainevalituksia. Se osoittaa, ettei kannata harhautua mainosnaisten, gynekologien ilouutisista, tuosta kaiken helpon elämän ja terveyden tuojasta, "elämän eliksiiristä", kuten he hormonivalmisteita mainostavat.
Mirena on loistokeksintö, tyytyväinen käyttäjä vuodesta 2013.
Mirena on myrkky, mieto, mutta vastaava kuin syöpälääkkeet ovat. Naiset, joiden perimä on sukupolvien ajan sopeutunut kyseisiin hormonin kaltaisesti vaikuttaviin myrkkyihin, ehkäisyvalmisteiden kautta saavat niistä avun runsaisiin kuukautisvuotoihin/ kipuihin, pmdd-oireisiin, endometrioosiin ym.
Nuo myrkyt vaikuttavat perimään. Oulun yliopiston biologian laitoksen tutkimukset osoittavat, että hormonijäämiä sisältävissä vesistöissä kalojen käytös muuttuu, lisääntymiskyky ja sukupuoli muuntelee. Vaikutukset jatkuvat kolmen sukupolven ajan mutta vain silloin jos kala saa elää hormonipuhtaissa vesissä. Ihmisellä vaikutus kestää perimän kautta yli sukupolvien. Miehet naisistuvat ja naiset menettävät lisääntymiskykyään. Todisteita on jo olemassa. Tutki naisten lisääntymisongelmia tutkivien asiantuntijoiden artikkeleita.
Ennen lääkeaineet testattiin eläimillä, nyt naiset itse ovat "koekaniineja". Synteettinen hormoni on myös allergeeni ja vaikuttaa immuunipuolustusjärjestelmään. Lue Duodecim artikkeli "Hormoni herkistää".
Olen ollut supertyytyväinen Mirenaan jo 17 vuotta. Kaikki kivut ja vuodot loppuivat. Inhosin aina kuukautisia.
Naisia ja miehiä on ollut olemassa jo satoja tuhansia vuosia ja he ovat onnistuneet lisääntymään ja täyttämään maan. 1990-2000-luvulta alkaen on ilmaantunut gynekologisia ongelmia esim kivuliaat endometrioosi kasvaimet, myoomat, PCOS, vulvodyniat, pmd ja pmdd-oireet ja hallitsemattomat kuukautisvuodot ym synnytyselinten mutaatiot sekä vaikeudet saada lapsia. Tästä tutkijat ovat huolestuneita; esim "Ulkosynnytinten kutinan syy on tärkeä selvittää", artikkeli. Naisten synnytyselinten limakalvot eivät toimi enää normaaliin tapaan. Epäilen, että tuo kehossa vuosikymmeniä vaikuttava myrkky aiheuttaa immuunijärjestelmässä muutoksia. Nykynuoret ovat erittäin yliherkistyneitä ja sairastelevat mitä erikoisempia autoimmuunisairauksia.
Minulla Mirena kovetti kohdun limakalvon. Sitä ei poistettu pyynnöstäni huolimatta. Se jätettiin kohtuun, tulehdusten kautta ajautui vatsaonteloon. Elämäntehtäväni on vain odottaa sen vaikutuksen loppumista. Neljä vuotta saan kärsiä tulehduksista ja kivuista ym.. Minulle kierukka aloitti lähes 60-vuotiaana säännöllistyneet kuukautiset ja järkyttävät pmdd-oireet. Mirenan aiheuttamista pmdd-oireista on kirjoittanut artikkeleita hus; Varpu Ranta. Lääkärit yleensä siunaavat tuon lääketeollisuuden ihmetuotteen, Mirenasta ei kirjata potilastietoihin ainuttakaan pahaa sanaa!
Mirenan-kierukan iso ongelma on se, ettei kierukka välttämättä pysy paikoillaan kohdussa. Se voi aiheuttaa kohtutulehduksen, läpäisee tulehtuneen kohtulihaksen ja ajautuu vatsaonteloon. Tämä ongelma on lakimiesten avulla tuotu aikoja sitten esiin Yhdysvalloissa lääkeaineen toimimattomuutta kohtaan nostettujen kanteiden kautta.
Kierukan "vähäistä vaikuttavaa ainetta", suomalais-gynekologit eivät halua paljastaa. "Aine" kuitenkin tulehduttaa myös vatsaontelon sinne ajautuessaan. Sieltä sen matka saa jatkua vatsapeitteisiin esim. napatyrään. Näitä tulehtuneita ja haisevia napatyriä gynekologit sitten päät kallellaan nuuhkivat ja ihmettelevät.
Yleislääkärikin haistaa tulehduksen lemun ja määrää antibiootit. Tulehduksia kestää niin kauan kuin myrkky on kehossa. Suomessa hormonikierukka saa jäädä kehoon; sitä ei enää poisteta vatsapeitteistä. Onko vaihtoehtona enää vain hakeutuminen ulkomaille saamaan apua? Tämänkin takia kannattaa miettiä moneen kertaan ottaako kierukkaa kehoonsa!
Miehet eivät ole hyväksyneet vähäisesti vaikuttavaa ehkäisyainetta itselleen. Miksi naiset eivät kykene siitä kieltäytymään?
Ne naiset hyötyvät tästä "vähäisestä vaikuttavasta aineesta" joilla on jo perimän kautta kehoon siirtyneitä ongelmia, kuten esimerkiksi endometrioosia, Pcos- ongelmia. Kasvaimethan elävät kuukautiskierron rytmissä.
Hoidetaanko "hyvänlaatuisa kasvaimia" syöpähoidoissa käytettävillä "hormonin kaltaisesti vaikuttavilla aineilla"? Tähän voisi aiheeseen kunnollisesti perehtynyt lääkäri vastata.
Ongelman on juuri nyt tuonut esiin mediankin kautta tunnetuksi tullut gynekologi. Saamiensa syytteiden vuoksi hän ei enää saisi määrätä isoja annoksia synteettisiä hormoneja, vaikka niin tahtoisikin tehdä. Hän on kertonut, että naiset tarvitsevat aina vain isompia annoksia "ainetta", jotta heidän pahat oireet saataisiin pysymään kurissa.
Ongelmat laajenevat perimän kautta. Naisten eikä miestenkään elimistö kestä koko eliniän käytettävää synteettisen hormonin vaikutusta. Ongelmien kanssa taistelevat "Korentolaiset" yhdistyksessään. Heidän määrä tulee kasvamaan!?
Miehillä perimän kautta on lisääntynyt naisistuminen, ylipaino, mielialaongelmat ja siittiökato. Naiset ovat ylipainoisia, kärsivät pahoista Pmdd-oireista, kyvyttömyydestä saada lapsia sekä kuukautishäiriöt. Limakalvojen toimimattomuus silmienkin osalta lienevät tämän "vähäisesti vaikuttavan aineen" syy- ja seuraussuhteen aikaansaannosta. Lääkärit ovat velvollisia korjaamaan pohdintani, jos olen väärässä! Lääkäreiden tehtävä on myös löytää syyt erikoisiin autoimmuunisairauksiin. Käsien levittely ei ole vastaus!
Totta se on että keho hylkii vierasesineitä. Jos sinulla menee tikku sormeen, tulehdusoireiden ja märän avulla tikku poistuu kehosta.
Mirena-laite on vierasesine synteettisine hormoneineen. Se ei eritä kehon omia hormoneja. Ne ovat synteettisiä kemian tuotteita. Tämän kemiantuotteen alkuidea on luotu alun perin aivan muuhun tarkoitukseen. Luukkainen 1970-80-luvulla jatkojalosti sen ehkäisyvalmisteeksi.
Bayer tuli mukaan kuvioon kun suomalaiset itse eivät osanneet markkinoida "upeaa keksintöään" tehokkaasti. Kemiallisella hormonilla on alkuperäisessäkin käyttötarkoituksessaan estetty "jotain".
Mirena on myös hormonikorvaushoidossa käytetty "estin". Ehkäisyssä ne estävät omien hormonien tuotannon. Ne lamaannuttavat naisen hormonituotannon, jonka oletetaan palautuvan normaaliksi kierukan poistuttua naisen elimistöstä. Näin ei aina käy. Synteettinen hormoni saattaa korvaillessaan naisen omaa hormonituotantoa tehdä mittavaa tuhoa herkän naisen elimistölle.
Miehethän eivät ole tulleet tähän oman hormonitoimintansa estelemiseen mukaan.
Miehille on jo olemassa kaupallistusta odottava tuotteet. Miehet eivät sitä ole ottaneet käyttöön!
Minkälaisen arvelette tuon estävän Mirena-hormonin olevan kemialliselta rakenteeltaan?
Miksi sitä ei paljasteta? Lääketehdas Bayerilla on iso salaisuus ja miljardibisnekset. Se on Suomen kolmanneksi suurin verotulojen tuoja. Kyse on rahasta, ei sen koskaan aineen haittavaikutuksista
Mirenan markkinoijat sanovat; "Suomi on etulyöntiasemassa ehkäisyvälineteollisuudessa. Muut maat eivät ole päässeet aineen vaikutumekanismista perille."
Nikotiini oli alun perin tuhohyöteismyrkky. Ottakaa asia selville 1980-90-luvulla eläneeltä paperitehtaan laborantilta. Hän voisi ehkä kertoa jotain...epäilen!