Hormonikierukan aiheuttamat ongelmat - gynekologi väittää että ei voi johtua siitä
Otin hormonikierukan 6 kuukautta sitten. Sen jälkeen mielialat on ailahdelleet, halut on kadonnut, org4smi on 20 % siitä mitä se oli ennen, olen lihonut ja hiukset lähtee päästä. Vaikutus on muka paikallinen.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vakava rikos on muuten asentaa jonkun sisälle joku hormonikierukka salaa ja ilman lupaa jonkun toisen leikkauksen yhteydessä. Ällöttävän oksettavaa?
Saunan taakse? Samaa mieltä!
Osaan kuvitella että joku katkera saastaiset nsinen voi tehdä noin toiselle naiselle. Varokaa oikeasti sairaaloita, varsinkin HUS.
Ei tietenkään saa asentaa mitään toisen sisään ilman lupaa. Ihme kysymys. Ja miksi niin tehtäisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähes kaikki ehkäisyvalmisteet aiheuttaa haluttomuutta?
Sehän on ehkäisyn idea. Vähentää lisääntymistä (ja kuivaharjoittelua)
Lastensaannin jälkeen vaimo otti hormonikierukan. Sitten alkoi haluttomuus, Hän halusi elää itselleen, muuttui minä minä ihmiseksi, mikään ei riittänyt, muuttui riitaisaksi, alkoi kiinnostua muista miehistä, kiinnostui tatuoiduista ja parrakkaista miehistä, oppi uusia asentoja, koska esitteli minulle niitä sängyssä. Vaimo muuttui kuin eri ihmiseksi, jolle minua ei ollut olemassa. Hän saattoi olla kotona, muttei läsnä.Hän uppoutui omaan maailmaansa. Unohti kaikki parisuhdesäännöt mitä meillä oli avioliiton alussa. Ei kunnioittanut mitään yhdessä sovittuja sääntöjä.
Raivosi vaan kuinka yritän viedä vallan parisuhteessa. Kielsi minua esittämästä omia mielipiteitä, epäsuorasti kielsi minua jopa puhumasta kotona. Aloitti kaikki riidat, joita en voinut välttää enkä voittaa.Hänen oli oltava oikeassa.
En tiedä mikä osuus on hormonikierukalla, mutta lapsuuden traumat ilmeisesti toivat esiin piilonarsistin. En tiedä kuinka paljon hormonit voivat muuttaa mieltymyksiä tai miesmakua.
Jos hormonikierukka sai hänet muuttamaan hormonipitoisuusmuutosten takia mieltymyksiään esimerkiksi miesmaussaan, silloin hän ei voi olla onnellinen minun kanssa vaan ehkä lähti etsimään ihan toisenlaista miestä, minusta syypää siihen ettei hän ole onnellinen ja hän alkoi vihata minua.
Vierailija kirjoitti:
Ihana kun ei tule kuukautisia
Maailman luonnollisin asia
Muistakaa aina,valkoinen mikä laite tahansa, kierukka tai muu, niiden asentaminen potilaan elimistöön on laitonta ja kovin rikollista his hänen omaan lupaansa ei ole.
Päätee myös tapauksissa, missä on valehdeltu tai väärennetty, että lupa olisi joko häneltä tai alaikäisen ollessa kyseessä hönen vanhemmiltaan.
Olen kuullut tuollaisia juttuja tehdy jopa lapselle, joka oli siis täysin normaali, eikä sairas eli ei ollut terveydelkevvälttämätön asia ja jos olisi ollut, niin miksi sitten ei oltu kysytty mitään vsnhemmilta. Ta daa voi juku miksiköhön....
Ai mikä oli sitten kyseessä sittenM
Rikos tai monikossa törkyrikokset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama vaikka onkin, nautin elämästäni kun niitä ei ole. Ei myöskään ole niitä valtavia kipuja jotka tuntuivat siltä kuin neuloja tungettaisiin luihin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama vaikka onkin, nautin elämästäni kun niitä ei ole. Ei myöskään ole niitä valtavia kipuja jotka tuntuivat siltä kuin neuloja tungettaisiin luihin asti.
Kuukautiset on koirillakin
Ihan mitätön hormonimäärä siinä on..
kyllä se on tiedossa, että hormonikierukat vaikuttavat koko kehoon, mutta niiden hormonimäärät ovat paljon pienemmät kuin esim. pillerimuotoisessa lääkkeessä. Siksi varmaan sanotaan, että vaikutus on lähinä paikallinen.
Jollekin ne sopivat todella hyvin, toisille ei. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään, mutta ei hormonivaikutusten takia: ne tuntuivat sopivan keholleni todella hyvin, vaan siksi, että kierukka ei vaan pysynyt kohdussani.
Vierailija kirjoitti:
kyllä se on tiedossa, että hormonikierukat vaikuttavat koko kehoon, mutta niiden hormonimäärät ovat paljon pienemmät kuin esim. pillerimuotoisessa lääkkeessä. Siksi varmaan sanotaan, että vaikutus on lähinä paikallinen.
Jollekin ne sopivat todella hyvin, toisille ei. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään, mutta ei hormonivaikutusten takia: ne tuntuivat sopivan keholleni todella hyvin, vaan siksi, että kierukka ei vaan pysynyt kohdussani.
keho hylkii sitä mikä ei sinne kuulu
Lääkärit myy lääkkeitä. Terveys ei ole pääasia
Vierailija kirjoitti:
Minulle yritettiin tyrkyttää kierukkaa melkein puoliväkisin kun hain apua runsaisiin ja erittäin kivuliaisiin kuukautisiin (olivat vielä hyvin epäsäännölliset, en koskaan voinut laskea päiviä). Onnekseni sain puhuttua itselleni minipillerit, en olisi uskaltanut kokeilla kierukkaa kun olen lukenut niin paljon kauhutarinoita niistä..
kaikessa on puolensa. Mä sain hormonikierukasta avun tosi runsaisiin kuukautisiin ja anemiaan. Menkat loppui kuin seinään ja rauta-arvot parantuneet.
Vierailija kirjoitti:
No otata se pois, itsehän sinä kehostasi määräät, mitä ihmettä täällä uliset.
Minkä ihmeen takia sinun pitää puhua noin asiattomasti, jos toinen kysyy vertaiskokemuksia? Mene ylilaudalle, siellä on tapana olla mahdollisimman ilkeä ja purkaa omia patoumiaan.
Pari lyhyttä kierukkakokeilua. Mirena muutaman kuukauden, jolloin seksi tuntui samantekevältä ja orgasmin aikaan tunsin aina pienen vihlaisun sisuksissa. En jaksanut noita asioita enkä jatkuvaa tuhrua, joten gyne harmitellen päätöstäni poisti sen. Myöhemmin kokeilin jotain matalahormonisempaa kierukkaa, mutta en tiedä oliko se tulossa itsestään ulos kun narut tuntuivat niin alhaalla. En luottanut siihen ja nykäisin pois ihan itse. Monta vuotta mennyt taas kortsulla, kun ei mies ole saanut mentyä katkomaan piuhoja. Mua ei kortsu häiritse, on vaan ihanaa tuntea normikierto ja isotkin halut kierron keskivaiheilla vielä yli nelikymppisenä.
Mä uskon siihen, että hormoniehkäisy pilaa monia parisuhteita, koska se vaikuttaa moneen naiseen arvaamattomastikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
keho hylkii sitä mikä ei sinne kuulu
höpöhöpö.... kierukka sopii säännölliseen kohtuonteloon, ulostulon riskit kasvavat, jos kohtuontelo ei ole syystä tai toisesta säännölllinen. Siinä ei ole kyse hylkimesestä, vaan ihan siitä, että malli ei sovi ja siksi se työntyy ulos.
voisit jättää tuon agendasi tuputtamisen muualle kuin toisten ihmisten elämään.
Vierailija kirjoitti:
Pari lyhyttä kierukkakokeilua. Mirena muutaman kuukauden, jolloin seksi tuntui samantekevältä ja orgasmin aikaan tunsin aina pienen vihlaisun sisuksissa. En jaksanut noita asioita enkä jatkuvaa tuhrua, joten gyne harmitellen päätöstäni poisti sen. Myöhemmin kokeilin jotain matalahormonisempaa kierukkaa, mutta en tiedä oliko se tulossa itsestään ulos kun narut tuntuivat niin alhaalla. En luottanut siihen ja nykäisin pois ihan itse. Monta vuotta mennyt taas kortsulla, kun ei mies ole saanut mentyä katkomaan piuhoja. Mua ei kortsu häiritse, on vaan ihanaa tuntea normikierto ja isotkin halut kierron keskivaiheilla vielä yli nelikymppisenä.
Mä uskon siihen, että hormoniehkäisy pilaa monia parisuhteita, koska se vaikuttaa moneen naiseen arvaamattomastikin.
tosi jännä juttu miten eri tavalla kierukka vaikuttaa eri ihmisiin. Tai muutkin ehkäisyt. JOillakin sterilisaatiokin on vaikuttanut haluihin negatiivisesti. näin me vaan ollaan erilaisia
minulla kierukka lisäsi seksihaluja ja hormonivaihtelutkin olivat ihan selviä. puhun siis nyt tosiaan hormonikierukasta. Sehän ei sillä lailla vaikuta hormonitoimintaan,vaan vaikutus kohdistuu pääsääntöisesti kohdun limakalvoon.
Mutta kiva, että olet kuitenkin löytänyt itsellesi parhaiten sopivan ehkäisyvaihtoehdon. Minulla pari kaveria käyttää ehkäisytietokonetta. Toisella on sen vuoksi sitten kaksi yllärilasta, kun koe ei hänen kohdallaan toiminutkaan, toisella on toiminut.
Vierailija kirjoitti:
En tunnistanut enää itseäni kun otin kierukan käyttöön ja mies alkoi ärsyttää. Kierukka kuoletti romanttiset tunteet.
Ennen kierukkaa kuukautiseni oli normaalit. Kierukan laiton jälkeen vuodin koko ajan. Nyt kierukka on poistettu, mutta vuotaminen yhä jatkuu. Gyne väitti, ettei voi johtua kierukasta. Kuukautiseni vaan sekosivat juuri samaan aikaan, kun kierukka laitettiin.
En tiedä mistä saisin ongelmaani apua. Kierukkaa tuputtaa gynekologit. Mutta kun haittoja ilmenee, potilas jätetään yksin ongelmiensa kanssa.
Osaan kuvitella että joku katkera saastaiset nsinen voi tehdä noin toiselle naiselle. Varokaa oikeasti sairaaloita, varsinkin HUS.