Hormonikierukan aiheuttamat ongelmat - gynekologi väittää että ei voi johtua siitä
Otin hormonikierukan 6 kuukautta sitten. Sen jälkeen mielialat on ailahdelleet, halut on kadonnut, org4smi on 20 % siitä mitä se oli ennen, olen lihonut ja hiukset lähtee päästä. Vaikutus on muka paikallinen.
Kommentit (156)
Olipa ihana saada tuo vekotin pois sisältä
Vierailija kirjoitti:
Mieheltä piuhat poikki ja vetoja
Kierukkahan ajoi hyvin asiansa, kun halut menivät. Jos ei harrasta, ei voi myöskään tulla seurauksia
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähes kaikki ehkäisyvalmisteet aiheuttaa haluttomuutta?
Se varmaan tehostaa sitä ehkäisyä. 😄
Ei ole paikallinen!! Hormonit päätyy verenkiertoon
Onneksi otatin koko vehkeen pois. Monennäköistä ongelmaa sen kanssa tuli. Vatsa oli jatkuvasti turvonnut, kuin raskaana olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi otatin koko vehkeen pois. Monennäköistä ongelmaa sen kanssa tuli. Vatsa oli jatkuvasti turvonnut, kuin raskaana olisi ollut.
Siis tämä!!! Miten voi ollakin maha niin pallo noin pienen laitteen kanssa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No otata se pois, itsehän sinä kehostasi määräät, mitä ihmettä täällä uliset.
Tämä! Miksijoka asia pitää tänne raportoida, aikuiset ihmiset, opetelkaa tekemään päätöksiä ääliöt.
Opettele sinä käyttäytymään. Pakkoko sinun on täällä huudella? Outo tyyppi olet. Jos ei ole muuta asiaa kuin yrittää vaientaa ihminen, joka kysyy neuvoa, niin jätä sekin käyttämättä. Muuta syytä en kommentoinnillesi ymmärrä. Koetat jotenkin päteä?
Tosi outo olet
Oikein hyvin voi johtua siitä. Pyydä poistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatuskin kammottaa, vierasesine kehossa.
Jota ei saa edes helpolla pois...
Mä aloitin aikanaan ehkäisyn kun alettiin seurustella miehen kanssa.
Kokeilin pillereitä ja rengasta, eivät sopineet. Lopulta laitettiin kierukka.
Muutuin ihan raivohulluksi, lopulta sain tarpeekseni ja pyysin miestä ottamaan sen pois. N. 5 min siinä meni ja kierukka oli poissa minusta.
Miten mies otti sen sinulta pois.?
ihan samalla lailla kuin lääkärikin sen ottaa: langasta vetämällä
eri
Vierailija kirjoitti:
Yllättäen lääkemyyjä yrittää väittää etteivät vaikutukset johdu lääkkeestä. Koskahan suomalaiset oppisivat, että lääketeollisuus on BISNES eikä mikään raamattu2. Diagnooseja, lääkkeitä, tuotteita ja palveluja TEHTAILLAAN, jotta saadaan rahat ja terveys. Lääketeollisuuden aiheuttamiin terveysongelmiin tietysti myydään: lisää lääkkeitä. Haloo onko valoo
lääketeollisuus pohjautuu tieteeseen. Se toimii tieteen mukaan: jos ei ole todisteita asiasta a, ei voi sanoa, että se johtuu asiasta a. Ei vaikka miten joku mirkkuli (kekistty nimi) väittää, että se johtuu asiasa a. Kun sitten tulee muita mirkkuleita kertomaan samasta havainnosta ja kaikki tekevät ilmoituksen, niin lopulta se johtaa siihen, että aletaan pohtia, että voisiko johtua asiasta a. Jos sitten todetaan, että johtuu, niin asia korjataan.
Tiede menee noin.
Ei tarvitse siis vetää hernettä nenään, jos lääkäri sanoo ettei voi johtua. Ymmärrän toki, että niin voi käydä, jos itse on ihan varma, että vaikkapa joku oire johtui juuri kierukasta ja lääläri vain ohittaa sen sanomalla, että ei johdu kierukasta. Suomessa kun ollaan puupökkelöitä kommunikoinnin suhteen, niin noin voi käydä. Ja olisihan se ihanaa, jos lääkärit ja tervedenhoitohenkilöstä jaksaisivat valistaa naisia jo ennen kierukan asennusta. Tai jos ei sellaiseen ehdi, niin antaa joku potilasopas.
Minä muistelen omia kierukan alkuaikojani, että aika tarkkaan sanottiin ja moneen kertaan, että aloitusoireita tulee ja pitää koittaa jaksaa se maaginen puoli vuotta ja kysyttiin, että tuntuuko, että jaksan (oli runsasta vuotoa ja olin aika voimaton). Sanoin, että jaksan. Sain tietää aika tarkkaan kaikkia mahdolliset sivuvaikutukset joita voi tulla ja muistutuksen, että vaikka tulisi, niin koita muistaa se 6kk rajapyykki. No ei minulle tullut minkäänlaisia aloitusoireita. Ei siis mitään. Kuukautisvuot väheni koko ajan pikkuhiljaa. Pivä asennuksen jälkeen oli tuskainen, kun kohtu supisteli todella paljon, pientä tiputteluvuotoa oli reilun viikon. Sen jälkeen sitten seksihalutkin paranivat.
Rintasyöpäriskin kohoamisestakin kerrotiin, mutta koska minulla ei lähsivussa sitä ole, niin omakin riski oli sitten pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Yllättäen lääkemyyjä yrittää väittää etteivät vaikutukset johdu lääkkeestä. Koskahan suomalaiset oppisivat, että lääketeollisuus on BISNES eikä mikään raamattu2. Diagnooseja, lääkkeitä, tuotteita ja palveluja TEHTAILLAAN, jotta saadaan rahat ja terveys. Lääketeollisuuden aiheuttamiin terveysongelmiin tietysti myydään: lisää lääkkeitä. Haloo onko valoo
mistähän se lääketeollisuus saa rahaa lääkkeiden tekemiseen ja kehittämiseen, jos ei niiden myynnistä? Ei sinuakaan täällä olisi ilman lääketeollisuutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatuskin kammottaa, vierasesine kehossa.
Jota ei saa edes helpolla pois...
Mä aloitin aikanaan ehkäisyn kun alettiin seurustella miehen kanssa.
Kokeilin pillereitä ja rengasta, eivät sopineet. Lopulta laitettiin kierukka.
Muutuin ihan raivohulluksi, lopulta sain tarpeekseni ja pyysin miestä ottamaan sen pois. N. 5 min siinä meni ja kierukka oli poissa minusta.
Muuten hyvä, olis mennyt läpi ellet olisi yrittänyt tuota että pyysit miestä poistattamaan sen kierukan. Poistaminen tehdään lääkärissä. Sinä et edes tiedä miten se tapahtuu.
Poistaminen tapahtuu narusta vetämällä. Sitä ei suositella itse tehtäväksi, mutta sen voi itsekin tehdä.
Minä olen synnyttänyt yhden kierukan. Tul ihan synnytysupistus, jonka avittamana kohtuni sen pullautti ulos. Tuo oli jollain lailla jopa kiva tapa kierukan poistoon. Tosin sitten laitettiin heti uusi sisään, mutta ei se kierukan poistaminen mikään monimutkainen toimenpide ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä päinvastainen kokemus. Menkat loppui ja menkkakivut. Ihana olla ilman menkkoja.
Luonnotonta. Kuukautiset on osa hedelmällistä naiseutta.
Voi olla luonnollista mutta jäätävä kipu käy kenen tahansa luonnon päälle. Vuoto voi olla niin runsasta että estää normaalin elämisen.
Jep. Ja sitten paha raudanpuuteanemia seurauksena monella, kuten itsellä vuosikausia, ja koitat jaksaa käydä töissä täysin zombina.. onneksi caprilon ja infuusiot vihdoin edessä.
Ei se millään logiikalla voi tuollaista aiheuttaa. Vaikuttaa paikallisesti, ei sisällä estrogeeniä. Keltarauhashormonia ei voi päästä verenkiertoon kuin ehkä minimaalinen määrä, luultavasti ei ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se millään logiikalla voi tuollaista aiheuttaa. Vaikuttaa paikallisesti, ei sisällä estrogeeniä. Keltarauhashormonia ei voi päästä verenkiertoon kuin ehkä minimaalinen määrä, luultavasti ei ollenkaan.
Miten voisi vaikuttaa koko kehoon?
Kuinka vakava rikos on muuten asentaa jonkun sisälle joku hormonikierukka salaa ja ilman lupaa jonkun toisen leikkauksen yhteydessä. Ällöttävän oksettavaa?
Saunan taakse? Samaa mieltä!
Kyllä näitä jotkut itse poistaa
.