1.5 vuotta sitten ostetusta 60.000€ teslasta tarjottiin vain 31.000€.
Miten kukaan voi sanoa että sähköautoilu olisi halpaa,ihan järkyttävä arvonalenema.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Auto on maailman huonoin sijoitus
En ymmärrä tätä sanontaa ollenkaan. Auto on kulutushyödyke eikä mikään sijoitus. Minä sijoitan pörssiosakkeisiin jotta voin tuotoilla ostaa mitä haluan, esim uuden auton joka kolmas vuosi käyttöautoksi ja harrastusautoja talliin.
Missä lehdessä tämä juttu on ollut? Jos ap ei osaa linkata niin voisi edes kertoa mistä löytyy. Oletan, että joku lehtijuttu on olemassa kun puhutaan jostain kaljupäästä.
Mä ajan kaasuhybridillä, jossa 17kg kaasutankin lisäksi 9 litran bensatankki. Kaasulla pääsee n. 450km ja bensalla siihen 120-140km päälle.
Mun käytetyn auton hankintahinta on sama kuin vastaavan bensa-auton, mutta biokaasun hinta on vastaava kuin jos bensalitra maksaisi 1,1€/litra. Ja biokaasulla ajaessa auto on ekologisempi kuin sähköauto, eikä tarvitse pelätä, että riittääkö auton range myös talvisin.
Suosittelen tutustumaan kaasuhybrideihin yhtenä vaihtoehtona, jos asuu kaasuaseman lähettyvillä.
Tesla on pudottanut rajusti uusien hintoja niin selvähän se on että käytettyjenkin arvo laskee.
Vierailija kirjoitti:
Mä ajan kaasuhybridillä, jossa 17kg kaasutankin lisäksi 9 litran bensatankki. Kaasulla pääsee n. 450km ja bensalla siihen 120-140km päälle.
Mun käytetyn auton hankintahinta on sama kuin vastaavan bensa-auton, mutta biokaasun hinta on vastaava kuin jos bensalitra maksaisi 1,1€/litra. Ja biokaasulla ajaessa auto on ekologisempi kuin sähköauto, eikä tarvitse pelätä, että riittääkö auton range myös talvisin.
Suosittelen tutustumaan kaasuhybrideihin yhtenä vaihtoehtona, jos asuu kaasuaseman lähettyvillä.
Kaveri jolla on kaasuauto valittaa aina kun kaasutankkia ei saa ikinä tankattua täyteen saakka kaasuasemalla, joten kantama on todellisuudessa paljon pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Vain idiootti laskee käyttöesineille jonkun jälleenmyyntiarvon. Minä lasken hankintahinnan koko käyttöajan kuluksi. Ei tule yllätyksiä. Ja kyllä, sähköauto minulla tulee halvemmaksi kuin aikaisempi dieselauto.
Siis kuukausittain menee vähemmän rahaa autoon (hankintahinnan kuoletukset huomioiden) kuin aikaisemmin meni polttoaineisiin kuukausittain. Auton arvo ostettaessa 66 000 ja suunnitellun käyttöiän jälkeen 0.
Juuri näin. Minullakin auto on käytnnössä ilmainen 5 vuodessa vaikka arvo olisi silloin 0 euroa. Vuodessa tulee säästöä 8000 versus polttoainekulut sun muut dieselverot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri jolla on kaasuauto valittaa aina kun kaasutankkia ei saa ikinä tankattua täyteen saakka kaasuasemalla, joten kantama on todellisuudessa paljon pienempi.
Ainakin itse saan yleensä täyden tai lähes täyden tankin. Olen kyllä kuullut, että joillain asemilla paineet jäävät välillä turhan alhaisiksi, että tankki jää vajaaksi. Itsellä onneksi lyhyen ajomatkan sisällä 3 eri asemaa ja työmatkan varrella kaksi lisää.
Ihme paljon käytetstä sähköautosta. Maailmalla edes kuukuden käytetty on täysin arvoton.
sen verran iso riski että paristossa on joku vika ja syttyy palamaan polttaen satoja autoja. Ihme että niille edes saa vakuutusta joka ei maksa vakuutetulle miljoonia euroja kuukaudessa. Ellei siten ei kata paloja mitenkään.
Minä sain 2v vanhan sähkö Hyundai Konan alle puoleen uuden hinnasta, uusi auto on surkea sijoitus.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on sähköautoakin huonompi vaihtoehto. Kaasutankkausasemia on Suomessa peräti 84 kun taas sähköauton latauspisteitä on 12000 joista parituhatta supernopeaa. Mutta kuten sanoit, kaasuauto kannattaa jos voi tankata lähellä kotia ja sillä ei ole aikomustakaan lähteä esim pidemmälle kesälomareissulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa kaasuauton omistaja kertoi noin ja sinä kuinka kaverisi kertoi! Paneeko kaverisi vaimoasikin?
Vierailija kirjoitti:
Jos 1.5 vuotta sitten ostanut auton uutena, on järjetöntä alkaa myymään sitä juuri kalleimpien kilometrien jälkeen.
Kyllä kait autolla nyt ainakin 5 vuotta voi ajaa, ennen vaihtoa?
Aattelepas jos mökkitiellä kolhaisee pihakiveen ja akusto uusittava. Siinä menee 15 000 ... 20 000€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain idiootti laskee käyttöesineille jonkun jälleenmyyntiarvon. Minä lasken hankintahinnan koko käyttöajan kuluksi. Ei tule yllätyksiä. Ja kyllä, sähköauto minulla tulee halvemmaksi kuin aikaisempi dieselauto.
Siis kuukausittain menee vähemmän rahaa autoon (hankintahinnan kuoletukset huomioiden) kuin aikaisemmin meni polttoaineisiin kuukausittain. Auton arvo ostettaessa 66 000 ja suunnitellun käyttöiän jälkeen 0.
Juuri näin. Minullakin auto on käytnnössä ilmainen 5 vuodessa vaikka arvo olisi silloin 0 euroa. Vuodessa tulee säästöä 8000 versus polttoainekulut sun muut dieselverot.
Hienosti vastattu itselle. Näen sen viritetyllä kehittäjän selaimella. Woi witalis mitä turapää oot. 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 1.5 vuotta sitten ostanut auton uutena, on järjetöntä alkaa myymään sitä juuri kalleimpien kilometrien jälkeen.
Kyllä kait autolla nyt ainakin 5 vuotta voi ajaa, ennen vaihtoa?Aattelepas jos mökkitiellä kolhaisee pihakiveen ja akusto uusittava. Siinä menee 15 000 ... 20 000€.
Jos tiellä ajaessaan törmää pihakiveen niin on kyllä niin sekaisin muutenkin että akun uusiminen on pienin ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kait autolla nyt ainakin 5 vuotta voi ajaa, ennen vaihtoa?Aattelepas jos mökkitiellä kolhaisee pihakiveen ja akusto uusittava. Siinä menee 15 000 ... 20 000€.
Jos tiellä ajaessaan törmää pihakiveen niin on kyllä niin sekaisin muutenkin että akun uusiminen on pienin ongelmista.
Osuit oikeaan. Semmoisia ne sähköautomiehet ovat.
Vierailija kirjoitti:
Viisi tonnia oli laitettu myyntihintaan päälle siitä mitä sain omasta sähköautostani vaihdossa äskettäin. Eli on jätetty pari tonnia tinkausvaraa ja kolmisen tonnia ottavat katetta.
Ja vaihdoin muuten uuteen sähköautoon, polttomoottoriautoihin en palaa enää koskaam.
Näitkö? Lehmä lensi taivaalla.
Normi auto on käyttötavara, ei mikään sijoituskohde joka säilyttää arvonsa pitkään. Keräilyharvinaisuudet on sitten asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sebbo vaan yhä satuilee.
Viisi tonnia oli laitettu myyntihintaan päälle siitä mitä sain omasta sähköautostani vaihdossa äskettäin. Eli on jätetty pari tonnia tinkausvaraa ja kolmisen tonnia ottavat katetta.
Ja vaihdoin muuten uuteen sähköautoon, polttomoottoriautoihin en palaa enää koskaam.