Suomalainen syö keskimäärin 500 grammaa juustoa viikossa. Meneekö sinulla yli vai alle keskiarvon? Mitä juustoa syöt?
Mitä juustoa yleensä syöt?
Onko juustonkäyttösi yli vai alle keskiarvon?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vuodessa tuon 500g syön.
Etkö syö esimerkiksi pizzaa tai lasagnea tai ravintolaruokaa? Juustokakkua? Feta-salaattia?
Ravintolaruoka = juustoa?
Jos on viikolla vaikka lämmintä leipäjuustoa jälkiruoaksi joku päivä ja esim mozzarellasalaatria toisena, voi 500g olla lähellä. Ei muuten.
Söisin enemmänkin, mutta kun juusto lihottaa. Ei tule ajatelleeksikaan, miten paljon vaikka 15% rasvaa sisältävä juusto lihottaa. Kevytmaidon rasvaprosentti on 2 % ja siksi juon rasvatonta. Niin juusto voi sisältää 15-28% rasvaa.
Ex-mies veti kilon juustomötikän viikossa ja mä alle 100g, niin tuleehan siitä keskiarvoksi n. 500g per nenä.
Mikäli tuo määrä pitää paikkansa, niin ehkä sitä selittää se että suomalaiset syövät paljon ruokia, jotka on kuorrutettu juustolla, siis erilaisia kiusauksia ja laatikoita. Tämä leivänpäällisjuuston lisäksi.
Syön itse vain vähän juustoa. Muutama siivu näkkileivän päällä viikossa ja vain harvoin juustoraastetta ruoissa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Juustopannariin tulee 2 pikkupurkkia raejuustoa, puoli kiloa juustoraastetta, kymmenen munaa, 100g sulavoita, kinkkusuikaleita ja paprikaa. Siinä muutaman päivän lounaat.
Lisäksi juustoa tulee syötyä muutenkin. Kaikenlaisia juustoja, muttei niitä rasvattomia kumijuustoja eikä mitään vegaanisia kauhistuksia.
Mulla menee joskus viikossa 400g mutta sitten taas menee pari viikkoa tai kuukausi et ostan juustoa taas.
Ostan yleensä kilon viikossa kypsytettyä juustoa. Meillä tästä syö neljä henkeä viikon. Käytän toki osan ruuanvalmistuksee ja leivontaan . Itse en juuri pidä juustosta.
900g oltermanni port salut menee kahdelta viikossa, toki koirat ottaa myös juustoveronsa.
1 kg goudaa, oltermannia tai emmentaalia menee kuukaudessa
lisäkssi 400g sulatejuustoa ja pari purkkia/ pakettia fetaa
Onpa paljon. Itsellä ei ainakaan leivän päällä mene noin paljoa. Juustoina 17% Oltermanni ja 17 % Salaneuvos.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä syö. Itsellä menee 700g Polar 15-paketti viikossa.
Milloin mittautit kolesterolit!
Kaupassa katson juustopakettia niin kolesterolia on alun kolmatta mittaria!
En syö juustoa.
T: Älykäs vegaanilääkäri
Kilon oltermanni menee 2-3 kuukaudessa, ja ruuanlaitossa paketti fetaa tai mozzarellaa viikossa ja keittoruokien kanssa purkki raejuustoa viikossa. Tuostakin voisi kyllä vähentää, eritoten oltermannista.
Aamuvoikun päällä yks siivu, enkä edes joka aamu syö sitä leipää, eli todellakin menee alle keskiarvon. Viipalegoudaa tai -emmentalia yleensä on. No Kreikan-reissuilla tulee vähän väkisinkin syötyä fetaa ja halloumia vähän ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Aamuvoikun päällä yks siivu, enkä edes joka aamu syö sitä leipää, eli todellakin menee alle keskiarvon. Viipalegoudaa tai -emmentalia yleensä on. No Kreikan-reissuilla tulee vähän väkisinkin syötyä fetaa ja halloumia vähän ylimääräistä.
.. niin ja joo pizzassa tietty, about kerran viikkoon mutta ei sitä missään nimessä puolta kiloa viikossa mene.
Joskus saatan syödä muutaman viipaleen ulkomaalaista juustoa
Menee yli tuon. Aamupuurossa raejuustoa, pastaruokien/pizzan kanssa juustoraastetta, salaatissa fetaa/mozzarellaa, uunikasviksien kanssa fetaa.
Juustot ovat varmaan minulla ylivoimaisesti suurin suolanlähde.
Meillä menee se iso 900g:n Oltermanni viikossa. Meitä on 4 henkilöä syömässä.
En syö juustoa ollenkaan. Siinä on ehkä yksi syy siihen, miksi pysyn hoikkana.