Korkeakoulutetut ihmiset! Rehellisesti! Onko teillä koulutustanne vastaava työ? Itse olen nähnyt läjäpäin niitä joilla ei todellakaan ole ja
Korkeakoulutetut ihmiset! Rehellisesti! Onko teillä koulutustanne vastaava työ? Itse olen nähnyt läjäpäin niitä joilla ei todellakaan ole ja sellaista tein itsekin osittain muinoin. Kuinka kauan jatkunut / jatkui? Vuosia? Ja mitä sitten teit / tapahtui?
https://www.vauva.fi/keskustelu/5624646/onko-teita-joskus-havettanyt-ta…
Kommentit (95)
Ei. Olen kouluttamattomana ICT-alalla, kun oma ala olisi sähkö(voima)tekniikka.
Mutta tienaan silti päälle tuplasti tällä vieraalla alalla kuin omallani.
On. Kouluttauduin opettajaksi ja olen opettaja.
Insinööri, esimies raksalla. Palkka vain viis tonnia kuussa, mut on se ihan ok korvaus siitä että enimmäkseen juttelen töissä mukavia ja juon kahvia. Työpaikalla olen ehkä 30h/vko ja loput 10h "etänä" kotona, eli käytännössä vastaan puhelimeen jos joku soittaa, yleensä ei soita.
M35
No tässä on vaatimuksena soveltuva ylempi korkeakoulututkinto, vaikka en ihan tällaista työtä arvannutkaan päätyväni tekemään. Nuorempana olen kyllä myös siivonnut, ja paljon.
Katsotaan minkälaisia vastauksia saadaan kun porukka alkaa vähän heräilemään.
On. Olen tuplamaisteri ja työ on näiden tutkintojen yhdistelmä, ja ehdottomasti vaatii vähintään yhtä korkeakoulututkintoa sopivalta alalta.
Puheterapeutiksi valmistuin ja niitä töitä oon tehnyt siitä lähtien.
Jos tarkoitat ammattikorkeaa, niin kestää aikansa ennenkuin kehityt riitävästi ja pääset eteenpäin. Osa ei ikinä koska ei ole kykyjä, koulutus ei takaa työelämässä pärjäämistä, paljon on sinusta itsestä kiinni.
On ollut koulutustani vastaava työ, yli 10 vuotta. Ja olisi edelleen, jos halauksin tai jos haluaisin uudelleen hakeutua niihin töihin, niin varmasti pääsisin. Mutta kun en halua. Sain tarpeeksi siitä työstä muutama vuosi sitten. Halusin jotain missä ei ole sellaista vastuuta. Jäin opintovapaalle ja alle kahdessa vuodessa suoritin ammattikoulutuykinnon ja jäin samantien töihin yhteen harjoittelupaikoistani. Ja sillä tiellä ollaan edelleen.
On. Olen opiskellut kieliä ja kirjallisuutta ja toimin kirjallisuuden suomentajana.
Kyllä ja on aina ollut valmistumisen jälkeen. Olen ammatissa mihin vaaditaan DI:n tai TkT:n tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
On. Olen opiskellut kieliä ja kirjallisuutta ja toimin kirjallisuuden suomentajana.
Varmaan mukavan leppoisaa työtä.
Ei. Olen insinööri ja liimaan työkseni tarroja erilaisiin pakkauksiin. Teen siis työtä, jonka osaisi vaikka 5-vuotias.
Opiskelin arkkitehdiksi ja teen töitä arkkitehtina. Piirsin tänään ovikaaviota.
Joo on. OTM-tutkinto ja työskentelen lakimiehenä.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Olen insinööri ja liimaan työkseni tarroja erilaisiin pakkauksiin. Teen siis työtä, jonka osaisi vaikka 5-vuotias.
Mistä tuollaisen työn saa?
T. Minäkin haluan
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin arkkitehdiksi ja teen töitä arkkitehtina. Piirsin tänään ovikaaviota.
Tuliko persoonallisen näköinen, ihan uusi ovityyppi?
Ap:lla taitaa olla vähän hukassa korkeakouluopintojen ydin. Jos jätetään AMK:t tarkastelun ulkopuolelle niin aika harva korkeakoulututkinto valmistaa mihinkään tiettyyn ammattiin, lääkäri ehkä poikkeuksena.
Suurin osa yliopistotason korkeakoulututkinnoista on luokkaa filosofian maisteri, valtiotieteiden maisteri tai ekonomi. Mikään näistä ei ole ammatti.
Mikä on filosofian maisterin koulutusta vastaava ammatti? (FilM lienee Suomen yleisin korkeakoulututkinto?).
Ei aivan.Nykyiseen työhön on pätevyysvaatimuksena alempi tai ylempi korkeakoulututkinto.Itsellä on se ylempi.
Mee hoitoon!