Onko olemassa konkreettinen etuus, joka saisi sinut hankkimaan enemmän lapsia / sen ensimmäisen
Mulla se olisi reilu määrä käytännön apua kunnalta. Siis paljon apua lastenhoitoon. Vastasyntyneen kanssa vaikka melkein joka päivä ja myöhemmin riittäisi vähempikin. Saisi nukkua ja ei olisi riskiä olla äärirajoilla vaikeankaan vauvan kanssa.
Yksi lapsi meillä on ja ollaan hänelle hyvät vanhemmat, kaksi helppoa lasta menisi kyllä. Mutta jos toinen olisi yhtään hankala, vaikka ihan koliikki tms tavallinen vauva niin ei meillä riittäisi resurssit.
Ei ole turvaverkkoja. Suku on kaukana ja kaverit melkeinpä välttelevät vastasyntyneen äitiä ja isää, saati että auttaisivat.
Oikeastaan mikään muu etuus, raha tms. ei muuttaisi päätöstä päätöstämme pysyä yhdessä lapsessa, ellei sitten rahaa tulisi niin paljon että olisi varaa itse palkata apulainen
Kommentit (279)
Vierailija kirjoitti:
Joo, valtio vaan palkkaaman kaikille ladtenhoitaja. Voi äiti mikä ehdotus
Ei yhtään huono idea, jos syntyvyys on satoihin vuosiin huonoimmalla tolalla ja ihmiset eivät muuten tajua pitää toisistaan huolta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa maissa äiti palkitaan kun saa lapsen. Palkkio voi olla tuhansia euroja.
Saisiko joku tietty palkkio sinut hankkimaan lapsen jos ei jo ole?
Jos maahan halutaan lisää lapsia, niin palkkio voi olla ihan paikallaan. Lapsi maksaa palkkion moninkertaisesti elämänsä aikana takaisin valtiolle.
Ei maksa, jos siitä tulee av-palstalla 7-23 joka päivä roikkuva elämämkoululainen. Silloin siitä ei ole mitään muuta kuin kuluja. Työssäkäyvistäkin aika harva on puhtaasti tuottoisa yksilö. Kyllä meistä kaikista on aikas paljon menoja yhteiskunnalle.
Olisi mammuilla useampikin nanny kun niillä on valtavasti kersoja;)
-Matalan kynnyksen tukiperhe (perheille, joilla ei omasta mielestään riittävästi tukiverkostoa)
-Siivousapu (voi käyttää muuhunkin, kuten koiran ulkoiluttamiseen) kaupungin tarjoamana
-Palkan suuruinen kotihoidon tuki siihen saakka, että lapsi on 2-3-vuotias
Ei mikään. En löytänyt ajoissa miestä jonka kanssa haluaisin hankkia lapsia joten hyväksyn että se juna meni jo. Ei kiinnosta alkaa 30+ ikäisenä enää lapsia tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maahan halutaan lisää lapsia, niin palkkio voi olla ihan paikallaan. Lapsi maksaa palkkion moninkertaisesti elämänsä aikana takaisin valtiolle.
Mistä se sen maksaa? Harvalla on niin iso palkka, että verotuloja tulee työuran aikana maksettua neuvolakulujen, koulutuksen jne. hinnan verran.
Vakituisella ja säännöllisellä seksielämällähän tuota perhe-elämää hyväuskoiset itselleen markkinoivat. Siinä lienee ainakin yksi etuus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitset vastasyntyneelle vauvalle joka päivä hoitajaa? Imettäisikö se hoitaja vauvaa?
Eikö kaksi vanhempaa pysty jakamaan hoitovastuuta varsinkin kun on isyyslomakin?
Tätä minäkin mietin. Olen totaaliyhäri, kestin vauva-ajan yksin. Tietysti, jos parisuhde ei ole hyvä, niin siihen menee energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin kysyä että mikä olisi sellainen summa joka olisi tarpeeksi suuri?
Minulla kaksi lasta ja enempää en tee koska pelkään että en saisi enää tervettä lasta. Parhaan ystäväni lapsi kärsi synnytyksessä happivajeesta koska lääkäri ei suostunut hätäsektioon. Joutui väkisin synnyttämään alakautta..lopulta imukupilla. Lapsi on nyt 9v ja käyttäytyy lievän kehitysvammaisen lailla. Tätä "mokaa" ei koskaan ole myönnetty.
Yhdellä ystävällä syntyi kuuro lapsi ja paljon näkee myös erilaisia nepsypiirteitä lapsilla.
Eli mikään raha, eikä mikään saisi minua enää synnyttämään. Onneksi tein lapset nuorena, niin en tajunnut pelätä näitä asioita.
Nopea ja helppo pääsy suoraan lapsettomuushoitoihin, tyyliin soitto vaan polille ja siitä sitten hoitoihin. Yksi lapsi jo on, mutta toista ei kuulu ja kynnys hakeutua hoitoihin on valtava. Toki ymmärrän, että kaiken kaikkiaan tämä ei toimisi, mutta itselläni tämä olisi se konkreettinen etuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitset vastasyntyneelle vauvalle joka päivä hoitajaa? Imettäisikö se hoitaja vauvaa?
Eikö kaksi vanhempaa pysty jakamaan hoitovastuuta varsinkin kun on isyyslomakin?
Tätä minäkin mietin. Olen totaaliyhäri, kestin vauva-ajan yksin. Tietysti, jos parisuhde ei ole hyvä, niin siihen menee energiaa.
Minua taas kiinnostaa enemmän mikä saisi sinut hankkimaan enemmän lapsia?
Minusta voisi olla joku summa, vaikka 3000 € jokaisesta lapsesta. Raha tuo turvaa ja antaa pelivaraa suunnitella elämää paremmin.
Nuori nainen olisi hyvä T papparainen
Ei, mistään summasta minä en suostu pykäämään lasta itsestäni ulos. Olen nainen, en halua olla raskaana enkä synnyttää. JOS minulla olisi puoliso, joka haluaa synnyttää, niin sitten minulle riittää korvaukseksi 100k/v kunnes lapsi täyttää 18 vuotta.
Lupaus, että saan synnyttää keisarinleikkauksella. Äitin kyttääminen ja syyllistämisen lopettaminen. Peruskoulu takaisin semmoiseksi kuin oli 90-luvulla.
Siinä nyt muutama ens alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan suurempi tarve on toki heti sen lyhyen isyysloman päättyessä
Silloinkin se isä on kotona töiden jälkeen ja viikonloput. Mikä siitä vauvan hoidosta tekee ylivoimaista kahdelle aikuiselle? Ymmärtäisin, että täysin yksin on tosi rankkaa, mutta jos kaksi puolisoa ei kykene jakamaan vastuuta, on se kummallista.
Vierailija kirjoitti:
Vakituisella ja säännöllisellä seksielämällähän tuota perhe-elämää hyväuskoiset itselleen markkinoivat. Siinä lienee ainakin yksi etuus.
Ihan tiedoksi että vauvavuosi ei ole yleensä mikään erityinen seksivuosi ja en ole kuullut kenenkään luulevan mitään muuta?
Aidosti vastuullinen ja osallistuva isä riittäisi. Ensimmäisen kanssa ei onnistanut ja uutta en tee kokemaan samaa, mitä ainokaiseni on joutunut kokemaan isänsä takia.
Pillua voi saada ilman, että seurauksena on isyys.
M53