Onko olemassa konkreettinen etuus, joka saisi sinut hankkimaan enemmän lapsia / sen ensimmäisen
Mulla se olisi reilu määrä käytännön apua kunnalta. Siis paljon apua lastenhoitoon. Vastasyntyneen kanssa vaikka melkein joka päivä ja myöhemmin riittäisi vähempikin. Saisi nukkua ja ei olisi riskiä olla äärirajoilla vaikeankaan vauvan kanssa.
Yksi lapsi meillä on ja ollaan hänelle hyvät vanhemmat, kaksi helppoa lasta menisi kyllä. Mutta jos toinen olisi yhtään hankala, vaikka ihan koliikki tms tavallinen vauva niin ei meillä riittäisi resurssit.
Ei ole turvaverkkoja. Suku on kaukana ja kaverit melkeinpä välttelevät vastasyntyneen äitiä ja isää, saati että auttaisivat.
Oikeastaan mikään muu etuus, raha tms. ei muuttaisi päätöstä päätöstämme pysyä yhdessä lapsessa, ellei sitten rahaa tulisi niin paljon että olisi varaa itse palkata apulainen
Kommentit (279)
Suomessa kuka vain voi lisääntyä koska vain, mutta lapseton 29 vuotias ei voi itse päättää saako sterilisaation itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni oikein tulee tänne sotimaan saadakseen syntyvyyden ennestään laskuun
Ei viisaus päätä paina :)
Mitä se sinua liikuttaa? Syntyvyyden lasku on naisten kannalta hyvä asia
Varmuus siitä, että lapsen toinen vanhempi kantaisi puolet vastuusta.
Päätin jättää tekemättä.
Superkarttuma eläkkeeseen ja eläkeikä 60 v.
Vierailija kirjoitti:
Varmuus siitä, että lapsen toinen vanhempi kantaisi puolet vastuusta.
Päätin jättää tekemättä.
Annatko itse tuollaisen vakuutuksen?
Lapset on aika pitkään huollettavia. Kukaan ei sulle anna mitään vakuutusta mistään 20 vuodeksi.
Ne joilla on jo lapsia ja tämä jännittää, niin kannattaa heittää se suomalaisen naisen "minähän en ala mielyttämään ketään" huitsin helvettiin, koska tuolla päädyt kaikkein varmimmin yh:ksi.
Ei ole etuuksista tai vastaavasta kiinni, jos lasta tekee mieli, niin sen tekee ja hoitaa. Jos ei kaipaa lasta, niin ei sitä etuuksien vuoksi alkaisi tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole etuuksista tai vastaavasta kiinni, jos lasta tekee mieli, niin sen tekee ja hoitaa. Jos ei kaipaa lasta, niin ei sitä etuuksien vuoksi alkaisi tekemään.
Miehelle tämä tarkoittaa riskiä siitä, että maksat 15-20v elareita, mikä taasen tarkoittanee sitä, että olet vielä 50-60v täysin perse auki. Karsein kohtalo Suomessahan on kitua eläkkeellä kuoliaaksi vuokra-asunnossa.
Lisäksi tilanne täysin naisen päätettävissä. Suhdehan ei ikinä voi olla tasa-arvoinen, koska toiselle on annettu ydinase toisen elämän tuhoamiseksi.
Voisin tehdä ja hoitaa lapsia jos niistä saisi tarpeeksi hyvän palkan, lomat ja edut kuin töissä käymisestäkin. Tekisin kaksi lasta, että voisimme puolisoni kanssa molemmat lopettaa työt. Nyt ajatus lapsen hankkimisesta tuntuu työltä, josta ei saa mitään palkkaa, koska minulla ei ole halua saada lasta.
Pitäisi saada niin paljon rahaa, että olisi varaa palkata 24/7/365 lastenhoito. Sitten voisin hankkia kuinka monta lasta hyvänsä. Raskaus ja synnytys olisi oikeastaan ihan kiinnostavaakin kokea. Se on se kaikki muu mikä tulee sen jälkeen, miksi en ole lapsia hankkinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle tämä tarkoittaa riskiä siitä, että maksat 15-20v elareita, mikä taasen tarkoittanee sitä, että olet vielä 50-60v täysin perse auki. Karsein kohtalo Suomessahan on kitua eläkkeellä kuoliaaksi vuokra-asunnossa.
Lisäksi tilanne täysin naisen päätettävissä. Suhdehan ei ikinä voi olla tasa-arvoinen, koska toiselle on annettu ydinase toisen elämän tuhoamiseksi.
Äidit ja isät ovat molemmat yhtä lailla vastuussa lapsensa elättämisestä. Mikä siinä on sinusta niin epäreilua?
Vierailija kirjoitti:
Voisin tehdä ja hoitaa lapsia jos niistä saisi tarpeeksi hyvän palkan, lomat ja edut kuin töissä käymisestäkin. Tekisin kaksi lasta, että voisimme puolisoni kanssa molemmat lopettaa työt. Nyt ajatus lapsen hankkimisesta tuntuu työltä, josta ei saa mitään palkkaa, koska minulla ei ole halua saada lasta.
Kuka hoitaisi lapsianne loman ajan?
Juurikin riittävä turvaverkko ja taloudellinen turva yhteiskunnan puolelta. Oma perhe asuu kaukana ja miehen vanhemmat jo niin vanhoja, ettei kenellekään voisi viedä lasta hoitoon jos jotain yllättävää tulee.
3 miljoonaa puhtaana käteen ennen kuin lapsi on saanut edes alkuaan. En luota tukiin, ne voidaan vuoden päästä lakkauttaa kuten on viime aikoina huomattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kondomi ja vasektomia ovat oikein hyviä ehkäisyvaihtoehtoja, eikä kannata unohtaa sitä varminta, eli selibaattia, samaa sukupuolta olevasta seksipartnerista puhumattakaan.
RAHA. VALTIOLTA TUKEA TARPEEKSI NIIN KYLLÄ MÄ KAKAROITA TEEN!!!
Kylla ma saada hyvat rahha Kelasi kon ma vain mene sine tannaan mene taas ja saad rahad mulla niin palkon rahat jo etta ma tiedan mita ei teken niila kaikkilla
Mies joka hoitaa lasta 50/50 niin että minä saan myös elää omaa elämääni ilman että lapsi on minussa kiinni 24/7. Mies joka tukee minun unelmiani ja saavutuksiani ja ymmärtää etten aio jäädä mätänemään vuosiksi kotiin pienen lapsen kanssa ilman omaa elämää vaan ottaa myös lapsesta kopin ja on valmis jäämään myös lapsen kanssa kotiin kun lapsi on riittävän iso. Mies, jolla on taloudellisesti riittävästi rahaa, jotta minun ei tarvitse huolehtia onko meillä varaa lapseen. Lisäksi miehen täytyy olla minulle täydellinen kumppani, en aio tyytyä mihinkään.
Lisäksi työpaikka, jolla on positiivinen suhtautuminen lapsen saamiseen niin ettei minua allenneta tai mitenkään rangaista kun selviää että olen raskaana. Työpaikan pitää myös olla edelleen olemassa samoin kun urakehityksen kun palaan töihin.
Tämä yhdistelmä on niin mahdoton saavuttaa että jätän lisääntymisen muille. Alan muutenkin olla kohta liian vanha.
Voisin vauvoja tehdä vaikka ilmaiseksi, jos joku nainen antaisi p*llua
Ei kyllä ole semmoista asiaa, mikä saisi lisääntymään.
t: vela