Neuvolakäynnin kuvauksessa luki "yksin vastaanotollaa"
Miksi terveydenhoitaja kirjoittaa tällaista? Olin yksin äitiysneuvolassa kun tulevan lapsen isä oli töissä. Minäkin olin kertonut töihin käynnistä ja se oli keskellä päivää. Olisiko miehenkin pitänyt ottaa töistä vapaata, että voi tulla mukaan kuuntelemaan asioita jotka eivät liity häneen mitenkään?
Muutenkin on ollut hankalaa ravata neuvolakäynneillä kesken työpäivän ja kahden ihmisenkö pitäisi se tehdä? Miksi tällaista kirjataan?
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää päivää. Täällä yksi neuvolaterkka ja kyllä, meillä on sellainen fraasipohja, jossa lukee valmiina tulee yksin vo:lle tulee puolison kanssa vo:lle tulee äidin tai isän tai mummin tai vaarin kanssa vo:lle. Siitä sitten poistetaan se lause, mitä siihen ei haluta. Enpä ole ikinä ajatellut, että tästäkin voi joku vetää herneen nenään. Ei ihan liikaa ole muutenkaan meillä aikaa miettiä noita kirjaamisia ja jos asiakkaalla on kaikki hyvin, niin itse ainakin kirjaan sen pohjan mukaan ja pelkät pääkohdat.
No muuttakaa asialliseksi se teidän fraasipohjanne.
Mitä ihmeen epäasiallista on sanassa "yksin"?
Miksi se pitää kirjata???? Miksi ylipäätään pitää kirjata, että asiakas tulee vastaanotolle. S
No miksi ylipäätään pitää mennä koko terkkarille, jos lähtökohta on se että he muka haluavat ainoastaan ongelmia sille asiakkaalle? Kirjauksia tehdään siksi, että jossain vaiheessa jonkun asiakkaan kohdalla saattaa herätä huoli. Silloin on hyvä pystyä palaamaan siihen, että onkohan siihen ollut viitteitä jo aiemminkin. Se huoli saattaa olla vaikka se että onkohan äidillä riittävät tukijoukot olemassa. Yksin käynti ei toki tarkoita että näin ei olisi, mutta yhdessä muiden havaintojen kanssa se saattaa tukea muita huomioita. Jos yksinäisyys ei sinulle olisi ongelma niin miksi ihmeessä yksin käynnin kirjaaminen olisi? Jos se taas on sinulle ongelma niin se tosiaan on syytäkin kirjata.
Pitäiskö sun vähän hellittää tota ylianalysointia, varsinkin kun kohta olet vastuussa toisesta ihmisestä? Ei sillä mitään väliä ole mitä siellä papereissa lukee varsinkin noin mitättömästä asiasta. Mitä jos sinne vaikka olisikin kirjattu, että tuli housut jalassa vastaanotolle. Sehän on totta, niin saa siellä niin lukea.
o miksi ylipäätään pitää mennä koko terkkarille, jos lähtökohta on se että he muka haluavat ainoastaan ongelmia sille asiakkaalle? Kirjauksia tehdään siksi, että jossain vaiheessa jonkun asiakkaan kohdalla saattaa herätä huoli. Silloin on hyvä pystyä palaamaan siihen, että onkohan siihen ollut viitteitä jo aiemminkin. Se huoli saattaa olla vaikka se että onkohan äidillä riittävät tukijoukot olemassa. Yksin käynti ei toki tarkoita että näin ei olisi, mutta yhdessä muiden havaintojen kanssa se saattaa tukea muita huomioita. Jos yksinäisyys ei sinulle olisi ongelma niin miksi ihmeessä yksin käynnin kirjaaminen olisi? Jos se taas on sinulle ongelma niin se tosiaan on syytäkin kirjata.
Eli pitää hyväksyä asiattomuus tai maksaa kaikki itse? Juuei. Me maksamme veroistamme nuo palvelut ja henkilöstön pitää kyetä asialliseen käytökseen.
Olisin kirjannut, että äiti saapuu yksin ja isä oli töissä koska kokee, että lapsen asiat ei kosketa häntä eikä liity hänen elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen totaaliyh,, koska mieheni kuoli raskauteni aikana. Ei siitä mitään tarkkailuja tullut, joten ole huoleti. Kuten joku kirjoitti, varmasti vain asia mikä pitää kirjata.
Otan osaa.
Mulla ei kyllä ole yleensä kirjattu sitä jos olen käynyt yksin. Jotain negatiivista on kuitenkin joka kerralla kirjattu. Sitä on pitemmän päälle raskas lukea.
AP
Taidat nyt vaan kääntää tarkoituksella kaiken negatiiviseksi. Jos ja kun olet ollut yksin jollain vastaanotolla, niin kirjauksessa lukee, että olet ollut yksin. Näin ne kirjaukset tehdään. Mitä olisi pitänyt lukea?
Miksi tuo "ollut yksin" on ollenkaan pitänyt kirjata, jos ei negatiivista sävyä? Aikuiset ihmiset nyt tuppaavat liikkumaan pa
Voi hyvä luoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo "ollut yksin" on ollenkaan pitänyt kirjata, jos ei negatiivista sävyä? Aikuiset ihmiset nyt tuppaavat liikkumaan paljonkin yksin; kaupassa, kirjastossa, bussissa, hammaslääkärissä, työmatkoilla ja siellä neuvolassakin.
Aivan, mutta kirjaako kauppa/kirjasto/bussi/hammaslääkäri sen erikseen, miten yksin se asiakas liikkuu. Ei kirjaa.
Hammaslääkäri kirjaa yleensä kenen kanssa lapsi on hoitolassa. terveisin hammaslääkäri
Niin, kenen _kanssa_ lapsi on, mutta ei kirjaa, että aikuinen ihminen tulee yksin. Hui kamala, aikuinen täysvaltainen nainen tulee yksin, hui hui, huoli
Kun oli neuvolasta kyse, niin siellä eivät sattuneesta syystä lapset yksin käy. Äidin yksin käyntiä oli kommentoitu ja ihmetelty. Ja se äiti on ihan yhtälailla täysivaltainen henkilö raskauden kanssa tai ilman raskautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy sitä kirjaajalta. Kai niillä vastuu sanoistaan on.
Entä jos se koetaan hankalaksi ja elämääni aletaan sotkea sen takia?
AP
No nyt selkis. Ihmeteltiin, miksei edunvalvojasi tullut. Sinähän olet vainoharhainen ja vajaavaltainen.
Tuli mieleen se yksi vuosien takainen vainoharhainen trolli. Sen otsikko oli aina "Elämäni ollaan pilattu".
Ota ap siittäjä messiin ensi kerralla tai jätä lukematta asiat, joista keksit vainoharhoja.
Sählääjät on ärsyttäviä. LOPETA SÄHLÄÄMINEN JA MENE VAIKKA TÖIHIN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Tämä ajatus kertoo aika paljon sinusta.
Vailla elämänsisältöä?
Kaikki tuntuu turhalta.
Lue terveystietosi ja ällistele niitä someen! Ruodi sana sanalta, mitä aikapulaa ja uupumusta kokeva stressaantunut soteihminen on kirjannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Tämä ajatus kertoo aika paljon sinusta.
Kertoo että hänellä on aivot. Hanki sinäkin!
Vierailija kirjoitti:
Vailla elämänsisältöä?
Kaikki tuntuu turhalta.
Lue terveystietosi ja ällistele niitä someen! Ruodi sana sanalta, mitä aikapulaa ja uupumusta kokeva stressaantunut soteihminen on kirjannut.
Joka osaa silti maalailla negoja sen sijaan että kirjaisi asiallisesti???? Miten se monisanainen negatiivisuus ei kuormita ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vailla elämänsisältöä?
Kaikki tuntuu turhalta.
Tuollaisen pitää hakeutua muihin töihin, jos ei töitään osaa hoitaa.
On ihan hyvä välillä kyseenalaistaa systeemiä. Tämä niille, jotka oitis pitävät joko ihan hyvänä tai vähintään neutraalina, että kaikenlaista tällaista kirjataan heistä ylös.
Yksin sanassa on negatiivinen pohjavire vain ekstroverteille. Olen introvertti ja yksin kotona. Se on parasta.
Yksin sana on negatiivinen vain niille, jotka haluavat olla joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Yksin sanassa on negatiivinen pohjavire vain ekstroverteille. Olen introvertti ja yksin kotona. Se on parasta.
Yksin sana on negatiivinen vain niille, jotka haluavat olla joukossa.
Se on negatiivinen tässä kontekstissa ja negatiiviseksi tarkoitettu.
Ap on vainoharhainen ja tämän tulisi chillata.
Meillä minä hoidin suurimman osan neuvolakäynneistä, koska neuvola oli silloin meidän kodin vieressä ja minun oli helppo sinne kotitoimistosta silpaista lasten kanssa. Terkka oli tosi ihana ja kannustava.
Sitten terkka vaihtui, ja isä meni sinne nelivuotiaan kuopuksen kanssa (minä olin hakemassa ekaluokkalaista esikoista koulusta) ja eikös sinne ilmestynyt merkintä että "äiti ei tullut paikalle" ja mies kertoi, miten sen päivittelemiseen meni sitten ainakin puolet siitä neuvola-ajasta.
Samaten se jaksettiin kirjata, miten me emme kelpuuta ko kuopukselle julkisen terveydenhuollon palveluja, kun mies oli erehtynyt sanomaan, että meillä on lapsilla yksityiset sairauskuluvakuutukset. Surkuhupaisinta asiassa toki sittne vielä se, että lapsi oli kertaalleen saanut jo väärän diagnoosinkin julkiselta puolelta, kun arvauslääkäri ei tunnistanut astmaa.