Neuvolakäynnin kuvauksessa luki "yksin vastaanotollaa"
Miksi terveydenhoitaja kirjoittaa tällaista? Olin yksin äitiysneuvolassa kun tulevan lapsen isä oli töissä. Minäkin olin kertonut töihin käynnistä ja se oli keskellä päivää. Olisiko miehenkin pitänyt ottaa töistä vapaata, että voi tulla mukaan kuuntelemaan asioita jotka eivät liity häneen mitenkään?
Muutenkin on ollut hankalaa ravata neuvolakäynneillä kesken työpäivän ja kahden ihmisenkö pitäisi se tehdä? Miksi tällaista kirjataan?
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä huolestuin ap:n kyvyistä kasvattajana. En sen takia, että käy yksin neuvolassa, vaan tuon vainoharhaisen lasupelon vuoksi. Seuraavat 18 vuotta tulet saamaan lääkäri- ja neuvolakirjauksia luettavaksi, vasu-keskustelujen suunnitelmia, wilma-viestejä jne. Aika raskaaksi käy tuo sinun äitiytesi, jos aiot jokaista lausetta analysoida puhki. Lisää tähän päälle vielä äidit, anopot, kummit ja mummit, jotka tulevat kommentoimaan lapsen ruokia, vaatteita, päivärytmiä, vaunuhankintoja. Raskaaksi käy elämä tolla tyylillä.
Mä oon nähnyt vierestä joillain kavereilla pyöritystä lasun kanssa. Oon jopa auttanut niissä joskus niin olen nähnyt läheltä. En ole niin sosiaalisesti lahjakas, että pärjäisin tuossa "pelissä" vaikkei mulla ole syytä edes itse pelätä heitä. Mulla on kammo näkemieni asioiden takia lastensuojeluun. Tänne kirjoittaminen herätti huomaamaan sen. Pitäi
Mä ymmärrän sua. Sivusta kommentoin. Viranomaiset voivat olla hyvin raakoja ja puusilmäisiä sille päälle sattuessaan.
Kuulostaa kyllä hyvin huolestuttavalta tää ap:n mielenmaisema. Mulla on kolme lasta ja en todellakaan käy edes lukemassa kirjauksia heistä, enkä myöskään itsestäni. Vaikka työskentelen itse alalla. Ei vaan jaksa kiinnostaa ja jos sieltä nyt jotain outoa löytyy, niin ei kaada mun maailmaa. Ja tuo yksin vastaanotolla-lause on vaan aivan perus lause, josta ei edes pahimman mt-tapauksen pitäisi ottaa herneitä nekkuun. Niin ja mä olen myös tehnyt teini-ikäisestä lapsestani lasun ihan itse, koska olin hänestä todella huolissaan. Ei tullut koneisto ja vienyt, vaan sain apua hänen kanssaan. Ihan käsittämätöntä, jos ihmiset on oikeasti noin pihalla.
Mä oon nähnyt vierestä joillain kavereilla pyöritystä lasun kanssa. Oon jopa auttanut niissä joskus niin olen nähnyt läheltä. En ole niin sosiaalisesti lahjakas, että pärjäisin tuossa "pelissä" vaikkei mulla ole syytä edes itse pelätä heitä. Mulla on kammo näkemieni asioiden takia lastensuojeluun. Tänne kirjoittaminen herätti huomaamaan sen. Pitäisikö mun teeskennellä ettei sitä pelkoa ole olemassa?!
AP