Kuinka älyttömästi ihmiset oikein ostaa kun saavat s-bonusta merkittäviä määriä??
Kommentit (174)
harva saa suuria bonuksia ja yhä vähemmän kukaan sen jälkeen kun Marin ex viisikko hallinto ja keskusliikkeiden kartellit tuhosivat suomalaisten ostovoiman pysyvästi 2020-2023... hintojen ja katteiden nostot olivat aivan valtavia tuolloin...
Vierailija kirjoitti:
Sitä tulee myös bensasta ja vakuutuksista yms. Saan n 50 euroa usein vaikka ruokaostokset ei ole isoja.
Pakko on tuohon summaan jo kuluttaakin paljon. Vai perustuuko se juuri siihen, että vakuutukset ja bensa on jo lähtöjään ylihintaisia ja porukka kuvittelee saavansa ylimääräistä rahaa ostaessaan niitä? Saan vakuutukset ja bensat halvemmalla muualta.
Ap
Yleensä ne ihmiset keskittävät kaiken, kuten s-ryhmä haluaa ja bonuksia tulee. Esim. ostamalla enemmän tuplabonuspäivinä kertyy bonusta tuplasti.
Vierailija kirjoitti:
Bonukset on huijausta.
Jostain sitä on kuitenkin pakko ruokansa ja bensansa ostaa, niin mielestäni sama ottaa ketjun bonus-kortti ja käyttää sitä, että saa edes jotain takaisin. Mä oon keskittäny kaiken S-ryhmään ja ihan mukavaa kun kerran vuodessa maksetaan joku parisataa euroa ylijäämäpalautuksia. Toinen vaihtoehto on, että käyn siellä joka viikko ja en saa mitään takaisin.
Olen saanut viimeisen 12 kuukauden aikana 1600 euroa bonuksia (tarkistin juuri sovelluksesta). Tuohon täytyy kyllä sisältyä myös ylijäämänpalautus (yli 400 euroa). Eli bonuksia siis sellaiset 100 euroa keskimäärin kuussa.
Mä keskitän tosi paljon. Ruoan, bensat, vakuutukset (kilpailutan säännöllisesti, en ole aina ottanut Lähitapiolasta), jotkut liittymät, apteekkiostot, satunnaiset ravintolat ja hotellit, jne.
Jotenkin sitä vaan aina kertyy. Ja siis mitään mä en osta siksi että saisin bonuksia :D vaan kaikki nämä ostokset tekisin joka tapauksessa.
Viime kuussa ostot 1233,11 ja bonus 67,16.
Ruoka 89,4 %982,54 €
Koti 6,7 %73,83 €
Pukeutuminen 2 %22,45 €
Kosmetiikka ja hygienia 1,5 %16,40 €
Muovikassit ja muut myytävät kassit 0,4 %4,17 €
Täällä on kolmen eri firman bensa-asemat. Samat hinnat kaikissa. Tietty tankkaan sieltä, mistä tulee bonuksia. Satanen kuussa menee tankkiin ja puolisolla tuplaten (pitkä työmatka), en ole muutamaan vuoteen katsonut s-tiliä. Ostettiin joskus niillä rahoilla lapselle kiipeilyteline ja leikkimökki ja käytiin etelässä. Kylällä käyn plussakaupassa mutta isot viikko-ostokset tehdään Prismassa.
Noin 10-12€ kuussa (maassa) ne menee suoraan säästötilille vakio kk säästön lisäksi.
Meille tulee n 60-70€ kuukaudessa. Ruuat, bensat, joku vakuutuskin kai
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut viimeisen 12 kuukauden aikana 1600 euroa bonuksia (tarkistin juuri sovelluksesta). Tuohon täytyy kyllä sisältyä myös ylijäämänpalautus (yli 400 euroa). Eli bonuksia siis sellaiset 100 euroa keskimäärin kuussa.
Mä keskitän tosi paljon. Ruoan, bensat, vakuutukset (kilpailutan säännöllisesti, en ole aina ottanut Lähitapiolasta), jotkut liittymät, apteekkiostot, satunnaiset ravintolat ja hotellit, jne.
Jotenkin sitä vaan aina kertyy. Ja siis mitään mä en osta siksi että saisin bonuksia :D vaan kaikki nämä ostokset tekisin joka tapauksessa.
Kuinka suurella summalla olet ostanut?
Omia rahojasi sinä saat murto-osan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eihän bonusten tarkoituksena ole nollata kulutus.
eri
Lisäksi ylijäämäpalautukset ( en tiedä onko Kajaani ainut missä niitä ei makseta, siellä kannattaa liittyä jonkun muun osuuskunnan jäseneksi, koska ylijäämäpalaukset ovat hyviä)
Me emme saa paljoa mitään pelkän ruoan ostosta, ostan ruoasta ehkä puolet s-ryhmästä.. Mutta erityisesti isot käyttötavarat pyrimme keskittämään s-ryhmään. silloin saa kivasti bomusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eihän bonusten tarkoituksena ole nollata kulutus.eri
Ei niin, vaan lisätä, jolloin saat omia rahojasi takaisin bonuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toukokuussa esimerkiksi ostoja 1890 eurolla ja bonuksia + maksutapaetua tuli 95 euroa.
Taitaa joka kuukausi tulla keskimäärin samoja summia. Ruokaan ja bensaan menee eniten. Mutta usein tulee myös yhteistyökumppaneilta jotain. Esim. tuossa toukokuun summassa on 300 euron edestä piilolinssejä Silmäasemalta.
Kuka hullu tankkaa ABC-asemilla? Kaikilla muilla asemilla on selvästi halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu tankkaa ABC-asemilla? Kaikilla muilla asemilla on selvästi halvempaa.
Ei meillä vaan. Aika samoissa pyörii, itse asiassa joskus halvinta on juuri absilla. Seuraan kyllä hintoja, en aja sokeasti absille.
Vuoden ajalta kertyi 86 euroa ja risat. Ihan ok minusta.
Sitä tulee myös bensasta ja vakuutuksista yms. Saan n 50 euroa usein vaikka ruokaostokset ei ole isoja.