Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen DI ja veljeni hitsari, meillä sama vuosipalkka sunnuntai-lisien takia

Vierailija
15.06.2024 |

Itse siis asiantuntijatehtävissä teknologiateollisuudessa lukio + yliopisto koulutuksella, veli hitsari 1,5v aikuiskoulutuksella. Olen nähnyt hänen palkkakuittinsa kun hän itse näytti sen minulle, ja yllätys oli suuri kun hänellä oli suunnilleen sama 50k vuosipalkka kuin minulla. Minun vuosipalkka oli ehkä muutaman tonnin korkeampi mutta ero hyvin pieni. Peruspalkka ei vielä selitä tätä, mutta hän tekee viikonloppuja keskimäärin 1-2 kertaa kuukaudessa. Ja juuri nuo viikonloput, erityissti sunnuntait, nostaa vuosipalkan yhtä korkeaksi kuin minulla DInä. Sen voin lisätä että itsekin teen viikonloppuja koska olen IT puolella, tänäkin vuonna olen 3 viikonloppua ollut töissä, mutta minä saan ne ainoastaan vapaina, palkkaa ei makseta ollenkaan viikonlopuista. Tosin veljenikin saa ylimääräisiä vapaapäiviä pekkasina.

Onko tämä mielestänne oikein että näissä ammateissa ei ole käytännössä palkkaeroja sunnuntailisien takia? Ymmärrän kyllä ettei kaikilla duunareilla mahdollisuutta vkl-töihin mutta monella on. Olen jopa kesätöissä törmännyt sellaiseen että vakkarit käskee hidastelemaan arkisin jotta pääsee viikonlopuksi.

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tusina-DI ei ton enempää tienaa, eikä pidäkkään tienata. 

Erijuttu oikeat DI-osaajat, eri palkoilla.

Vierailija
122/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä hitsareita tarvitaan aina. Joku rivi tippainssi on työssä yleensä vain haitaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä sano että oma palkkani olisi erityisen korkea, mutta 50k/v voi olla DI:lle ihan yleinen ellei ole esimies/johtotehtävissä. Dippainssien keskipalkka kyllä korkeampi mutta se johtuu juuri siitä että moni johtotehtäissä.

ap

No äkkiäkös sitten käyt amiksen sinäkin. Duunarialoilla on aina tekevälle töitä kyllä. Ihan oikeinhan se on että menetetty viikonloppu korvataan rahalla. Kuka hullu muuten viitsisi viikonloppujaan palkkatyölle uhrata? No joku DI ilmeisesti sitten viitsii, mutta sehän on sitten ihan omaa tyhmyyttä. Ei pidä kadehtia muita kun itse voit vaihtaa alaa, tai alkaa ajamaan omalle alallesi myös sunnuntailisiä. Tai sitten et vaan yksinkertaisesti tee töitä sunnuntaisin.

Vierailija
124/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva muu silti pystyisi edes "tusina DIn" tehtäiä tekemään, sen verran vaativia nekin yleensä.

Vierailija
125/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI voi miettiä, paljonko tuottaa firmalle verrattuna siihen ykkösmieheen hallin puolella. Palkka tuloksen mukaan.

Vierailija
126/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku haksaa uhrata elämänsä uhriutumiselle?

Vierailija
127/149 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitsarit ja muut duunarit osaavat ja pystyvät tekemään oikeita töitä toisin kuin tippainssit. Tämä koskee myös sänkyhommia.

Pitää paikkansa. Olen testannut myös dippainssejä.

Duunarin vaimo

Mulla oli Tinder deittinä kerran mies joka sanoi olevansa DI. Päädyimme sänkyyn ja kun laitoin kondomia päälle niin mies laukesi eikä saanut enää seisomaan. Siihen loppui se tarina.

Nykyään duunarin avokki

Vierailija
128/149 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan 64K€ vuodessa kuukausipalkkana, koulutus on merkonomi. Teen töitä etänä. Ilmeisesti todella väärin ap:n mielestä(?)

Yksityisellä sektorilla se on oikein mitä yritys on valmis maksamaan kunkin työpanoksesta. Koulutus ei ole mikään  peruste hyville ansioille, vaan talolle tehty tulos joka jää vihreänä viivan alle. Tämänkin asian opin kauppaopistossa :)

Vierailija
129/149 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaistyttö opiskeli lukion jälkeen valtiotieteen maisteriksi (ylempi korkeakoulututkinto) Opintolainaa kertyi maksettavaksi melkoinen määrä. Työ sosiaalialalla on huonosti palkattua ja työyhteisö sisäänpäinlämpiävä. Ei viihdy, hakee muuta.

Veljensä kävi ammattikoulun ja valmistui sähköasentajaksi. Vuoden töissä yrityksessä, sen jälkeen itsenäinen yrittäjä. Tulot huomattavasti sisarta paremmat, ei opintolainaa, kun rahoitti lyhyet opinnot hanttihommilla. Saanut kasaan jo asuntorahat. 

Pidemmän päälle tilanne muuttuu. Tyttö saa lainat maksettua ja on töissä yksityisessä yrityksessä vaikka hallintopuolella johtotehtävissä, tulot nousevat, siistiä sisätyötä.

Veli saa työoloistaan kaikenlaisia kremppija ja vaivoja, ikä alkaa painaa, tulotaso laskee ja työtilaukset vähenee 

Vierailija
130/149 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva muu silti pystyisi edes "tusina DIn" tehtäiä tekemään, sen verran vaativia nekin yleensä.

Et vissiin sitte tiedä yhtään mistä puhut.

Vierailija
131/149 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla suunnilleen sama vuosipalkka, DI 10 vuoden kokemuksella. Omalla insinöörialallani ihan normaalipalkka ellei ole johtotehtävissä, ja niitä en halua. Olen oikein tyytyväinen tilanteeseen nyt. 

Suurin osa opiskelukavereistani on johtotehtävissä/esimiesasemassa, ja varmasti on parempi palkka. Mitä siitä?

Toisilla insinöörialoilla on kovemmat palkat, mutta ei se minua häiritse, eikä myöskään se että joku hitsari tai muu duunari saisi enemmän. Mitä siitä? 

Palkan määräytymiseen vaikuttaa aika moni asia.

Vierailija
132/149 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitit kai sunnuntailisien ansioista.

Olethan tietty tyytyväinen veljesi puolesta.

Vierailija
133/149 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kyllä DI:ksi aika matala palkka. Pystyisit helposti saamaan koulutuksen perusteella enemmänkin. Hae muualle, jos kova palkka on sinulle tärkeää?

Ja sitten sanoitkin sen toisen asian -sunnuntailisät. Sinulla on tavallinen työaika, veljesi tekee iltoja ja viikonloppuja. Ootko kokeillut itse, mitä se tekee sosiaaliselle elämälle? Siitä on oikein asiallista maksaa enemmän.

Vierailija
134/149 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osaatko hitsata? Taitoja tarvitaan aina - dorka.

Vierailija
135/149 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla huono palkka insinööriksi. Minä olen vartija ja tienaan vuorolisien kanssa tuon 50000€ vuodessa. Mieheni insinööri ja hänen vuositulonsa noin 110000€.

Vierailija
136/149 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo epäreilua, että Suomessa palkat ovat kuin entisessä Neuvostoliitossa. 😢(Korkea)Koulutus ei takaa aina  parempaa palkkatasoa eikä edes varmista työnsaantia. En tiedä, mikä näitä kommentoijia vaivaa.😠

Vierailija
137/149 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo epäreilua, että Suomessa palkat ovat kuin entisessä Neuvostoliitossa. 😢(Korkea)Koulutus ei takaa aina  parempaa palkkatasoa eikä edes varmista työnsaantia. En tiedä, mikä näitä kommentoijia vaivaa.😠

En koe työtäni erityisen vaativana, vaikka se vastaa kyllä koulutustani. Suurin syy on se että en ole halunnut edetä urallani, vaan teen rutiinilla omaa työtäni. Jos samansisältöisiä tehtäviä pyörittää monta vuotta, niin kyllä ne alkaa menemään aika rennosti.

Jos haluaisin paremman palkan, pitäisi edetä uralla ja näin moni tekee. Palkka tulee työn vaativuuden ja osaamisen perusteella eikä tutkinnolla.

En usko että missään kulttuurissa on taikanappia jolla voi varmistaa itselleen kovan statuksen ja palkan ilman jatkuvaa työskentelyä sen eteen (ellei sitten syntyminen oikeaan perheeseen). Suomessa uskotaan tutkintoihin vähän liikaa, imho. Tutkinto itsessään ei tee ihmisestä fiksua tai ahkeraa.

se DI 50k vuosipalkalla

Vierailija
138/149 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitsarit ja muut duunarit osaavat ja pystyvät tekemään oikeita töitä toisin kuin tippainssit. Tämä koskee myös sänkyhommia.

Pitää paikkansa. Olen testannut myös dippainssejä.

Duunarin vaimo

Mulla oli Tinder deittinä kerran mies joka sanoi olevansa DI. Päädyimme sänkyyn ja kun laitoin kondomia päälle niin mies laukesi eikä saanut enää seisomaan. Siihen loppui se tarina.

Nykyään duunarin avokki

Tippainssit osaavat naida vain teoriassa, oikeat miehet myös käytännössä.

Vierailija
139/149 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako tippainssit rakentaa edes juhannuskokon?

Vierailija
140/149 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako tippainssit rakentaa edes juhannuskokon?

Eivät osaa edes vetää kunnon känniä juhannuksena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi