66,1% Westendin väestöstä saa KELA:lta tukirahaa lääkärikäynteihin!
Lääkekorvauksia saa 53,6% väestöstä tuolla, eli myös rikkaat saavat KELA:lta tukia, mutta vain köyhiltä niitä leikataan.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei he eivät ole oikeutettuja? Ovat varmaan maksaneet enemmän veroja kun nämä Kela gold kortin omistajat joista suurin osa ovat *ansainneet* saamansa tuet makaamalla himassa kun porvarit ovat paiskineet töitä. Miksi rikkaiden kuuluisi sponsaata näitä elämäntapa luusereita?
Rikkaat nimenomaan eivät maksa veroja ja ovat valmiita maksamaan niiden vält.. siis suunnittelusta. Keskiluokka niitä veroja eniten maksaa. Palkasta höylätään erityisesti ylemmältä keskiluokalta etteivät vahingossakaan pääse rikkaaksi asti. Keskiluokka on nimi vähän paremmin toimeentuleville köyhille, jos rikkaisiin verrataan.
Monet vielä ottavat tulonsa osinkotulona.
Ja suurista summista menee pieni vero eikä eläke- yms maksuja.
Haluaisiko joku kertoa mikä se etu siinä on, jos keskiluokka ja varakkaammat lähtisivät myös sinne terveyskeskukseen jonottamaan? Eikö se persaukisen vaivan hoito viivästyisi entisestäänkin?
Westendin sairaanhoitokorvaukset 66,1%
Vierailija kirjoitti:
Haluaisiko joku kertoa mikä se etu siinä on, jos keskiluokka ja varakkaammat lähtisivät myös sinne terveyskeskukseen jonottamaan? Eikö se persaukisen vaivan hoito viivästyisi entisestäänkin?
Tuskin rikkaat menisi terveyskeskukseen jonottamaan rahvaan sekaan. Rahaa on ilman tukiakin.
Rikkailla on sairausvakuutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin rikkaat menisi terveyskeskukseen jonottamaan rahvaan sekaan. Rahaa on ilman tukiakin.
Rikkailla on sairausvakuutus.
Kerrotko miksi rikas maksaa veroillaan persaukisten julkista sairaanhoitoa, mutta itse joutuisi maksamaan kaikki omat sairaanhoitokulunsa ihan itse ilman mitään kompensaatiota valtiolta? Sairasvakuutukset saa terveysselvityksellä, ei rikas välttämättä sellaisia saa.
Itse olen pienipalkkainen työntekijä, mutta jotenkin hämmästynyt tästä keskustelusta / kateudesta niitä ihmisiä kohtaan, jotka ovat onnistuneet työelämässä ja tienaavat + maksavat veroja. Kyllä ne edut kuuluvat myös Heille. On kuitenkin vain hyvä, että käyttävät yksityisiä palveluita. Ja jos joku ohjataan julkiselle esim. syöpähoitoihin, niin en pentele siitä kateellinen olisi.
Ja käyt sitten yksityisellä tai terveyskeskuksessa niin on ihan tuuripeliä minkälaisen lääkärin saat. Itse käynyt Mehiläisessä pari kertaa ja lääkärit olleet todella outoja ja taas omassa terveyskeskuksessa lääkäri on todella asianosaava jne.
Kyllä tässä pienituloisena on vaikea hoitaa hammaslääkäri, gynekologi ja silmälääkäriasioita, ei ole varaa. Sain monen vuoden jälkeen hammashoitoihin sellaisen palvelusetelin, johon kuului tarkastus ja kahden hampaan hoito + suuhygienisti. Tarkastuksessa ei löytynyt mitään ...... sen jälkeen kuitenkin olen hoidattanut kahta juurihoitoa yms omalla rahalla kokonaan.
Jos bruttotulot ovat 10 000 €/kk, siitä jää karkeasti 5 000 €/kk netto lakisääteisten vähennysten jälkeen. Iso potti siitä on ansiotuloveroa. Meinaako joku, että tällainen henkilö ei olisi maksanut veroja tarpeeksi, eikä sen takia saisi hyödyntää Kela-korvausta?
Sitten nämä rikkaat tollot väittävät etteivät saa mitään sosiaalitukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samat korvaukset kela maksaa köyhillekin kun on kyseessä sairauden hoito.
Paitsi että köyhällä ei ole varaa mennä tuonne yksityiselle, rikkailla on.
Niin, eli se köyhä menee julkiselle ja maksaa huomattavasti pienemmän omavastuun hoidostaan. Rikkaampi menee ehkä sinne yksityiselle, mutta saa sitä kelakorvausta vaan tietyn summan ja maksaa loput itse. Lääkkeissä korvauskatto taas on kaikille käsittääkseni tuloista riippumatta sama. Eli mikä tässä on se varsinainen ongelma? Jos sillä rikkaammalla on suuremmat henkilökohtaiset intressit huolehtia terveydestään "pienemmissäkin asioissa", niin se nyt taas on henkilökohtainen valinta.
Siinä on vikana se, että se puoli miljardia on poissa julkisesta terveydenhoidosta, mikä hallitus haluaa kurjistaa, ihan vaan vttuillakseen kun uudistus ei ole heidän aikaan saamaansa.
Toki voi sanoa että mitätön summa sote solmussa,.mutta kun lattiatasolla tingitään mummon voileivän päälisestä tai halvimmasta mansikkahillosta aamupuurossa, niin aika monta ruokalusikallista mummosi 8€ saa aamupuuroonsa.
Vierailija kirjoitti:
Se lääkäri olisi töissä julkisella eikä tutkimassa sinun vakavaa sairauttasi, jos se siksi osoittautuu, hoidetaan kuten julkisella, toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos bruttotulot ovat 10 000 €/kk, siitä jää karkeasti 5 000 €/kk netto lakisääteisten vähennysten jälkeen. Iso potti siitä on ansiotuloveroa. Meinaako joku, että tällainen henkilö ei olisi maksanut veroja tarpeeksi, eikä sen takia saisi hyödyntää Kela-korvausta?
Kyllä hänellä on varaa maksaa 5000€ koko lääkärimaksu, vakava sairaus kuitenkin hoidetaan julkisella.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pienipalkkainen työntekijä, mutta jotenkin hämmästynyt tästä keskustelusta / kateudesta niitä ihmisiä kohtaan, jotka ovat onnistuneet työelämässä ja tienaavat + maksavat veroja. Kyllä ne edut kuuluvat myös Heille. On kuitenkin vain hyvä, että käyttävät yksityisiä palveluita. Ja jos joku ohjataan julkiselle esim. syöpähoitoihin, niin en pentele siitä kateellinen olisi.
Ja käyt sitten yksityisellä tai terveyskeskuksessa niin on ihan tuuripeliä minkälaisen lääkärin saat. Itse käynyt Mehiläisessä pari kertaa ja lääkärit olleet todella outoja ja taas omassa terveyskeskuksessa lääkäri on todella asianosaava jne.
Kyllä tässä pienituloisena on vaikea hoitaa hammaslääkäri, gynekologi ja silmälääkäriasioita, ei ole varaa. Sain monen vuoden jälkeen hammashoitoihin sellaisen palvelusetelin, johon kuului tarkastus ja kahden hampaan hoito + suuhygienisti. Tarkastuksessa ei löytynyt mitään ...... sen jälkeen kuiten
Minä olen keskituloinen ja minulla on vara maksaa se 200€ ja maksan jos joku vaivaa, ilman 8€ kelakorvausta.
Puolisoni sairastui vakavasti, yksityislääkäri lähetti suorinta tietä julkiseen sairaalaan 3vk teho-osastolla, 2vk vuodeosastolla. Lääkkeet, jotka maksoivat yksi pullo enemmän kuin hänen 3kk maksamansa verot, 3x päivässä, kahden viikon ajan. Verot kuukaudessa 3000€.
Tämä on yksi syy miksi kannatan verojen maksua ja ettei yksityislääkärien maksuista tulisi kelakorvausta. En kateudesta köyhempiä kohtaan, haluan että meillä on kunnollinen terveydenhoito kaikille, johon pääsy, verojen maksukyvystä huolimatta.
Hyvätuloisten on turha mäkättää etteivät mitään saa, saavat jos on tarvis. Senlainen on hyvinvointivaltio.
Terveisin vihervassarit.
Ja odotusaikana voi sairaus vielä pahentua ja kuolo korjaa. No problem.