66,1% Westendin väestöstä saa KELA:lta tukirahaa lääkärikäynteihin!
Lääkekorvauksia saa 53,6% väestöstä tuolla, eli myös rikkaat saavat KELA:lta tukia, mutta vain köyhiltä niitä leikataan.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tää systeemi ois ihan ok, jos julkisella puolellakin köyhä pääsis erikoislääkärille samana tai seuraavana päivänä. Yksityisillä terveyspalveluilla tehdään kovaa bisnestä ja tuetaan runsaasti verorahoilla Kelan kautta.
Se varakas maksaa ihan siitä jonotusajan lyhyydestä sen esim. 200 euroa, josta kela korvaa ehkä kympin. Köyhä saa sen erikoislääkärinsä täysin ilmaiseksi kunhan jonottaa. Aikaahan köyhällä on jonottaa, kun ei työt kaadu päälle.
Onhan se nyt älytöntää marista että yksityislääkärikäynneistä maksetaan kelakorvausta kun se julkista taloutta hyödyttää paljon enemmän hoitojonoissa plus eurosäästöissä. Vois joskus kattoo vähän isommin kun omaa napaa. Suht köyhä oon myöskin mutta otin kuitenkin lapsille sairausvakuutukset syntyessään kun mietin että puuroo voin syödä mutta hermo ei kestä jos lapsi ei pääse tarvittaessa hoitoon tai saa lääkkeitä kun mulla ei just oo rahaa lompakossa. Enkä ole katunut. Itse sitten hoitojonoissa odottelen julkiselle nätisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kysymys, mutta minä ainakaan en saanut opintotukea kotona asuessani, koska vanhempien yhteenlasketut tulot oli jotain 80k, niin miten hitossa joku voi saada Westendissä opintotukea? Ei siellä yhdelläkään opiskelijalla ole varaa asua, niin on nyt vähän hämmentävää.
Minä en saanut yleistä asumistukea, vaikka olin köyhästä perheestä. Jouduin opiskelemaan asumislisän, opintorahan ja korkeakorkoisen lainan avulla.
Eihän ennenvanhaan opiskelijat saanetkaan yleistä asumistukea vaan nimenomaan asumislisää. Yleistä asumistukea on opiskelijoille maksettu vasta muutaman vuoden ajan..
Suomi on naurettava tukiaisyhteiskunta.
Tämän vuoden akusta Kela korvauksia yksityiseen terv.hoitoon korotettiin tuntuvasti esim. lääkäri, suuhygienisti, fysiorerapia, hieronta, hammaslääkäri, kasvohieronta, terapia jne.
Esim. yksityinen suuhygienisti on jopa edullisempi, kuin julkisella sektorilla.
Kiitos Purra.
Mitä huonoa tässä nyt on? Saksassa omalääkärille joutuu myös varaamaan ajan ja sieltä ei erikoisuuksia saa. Tosin minulla on kymmeniä vuosia ollut sama omalääkäri, tässä se pointti on kun lääkäri tuntee potilaan.
Erikoislääkärille saan lähetteen kinuta omalta lääkäriltä. Kilpirauhastutkimukseen 6 kuukautta odottamista. Kaihileikkaukseen 6-8 kuukautta.
Varatkaa itsellenne täällä lääkkeitä montaa laatua ja enemmän kuinkerralla tarvitsette. Se on hätääntyneenä ja odottavana tarpeen .
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoden akusta Kela korvauksia yksityiseen terv.hoitoon korotettiin tuntuvasti esim. lääkäri, suuhygienisti, fysiorerapia, hieronta, hammaslääkäri, kasvohieronta, terapia jne.
Esim. yksityinen suuhygienisti on jopa edullisempi, kuin julkisella sektorilla.
Kiitos Purra.
Täytyy tutkia asia, ennenkuin menee julkiselle puolelle. Ja miten nopeasti yksityiselle saa ajan?
En ymmärrä millä logiikalla Riikka Purra on jakanut yksityiselle sektorille Kela korvauksia.
Äitini kävi yksityisellä jalkahoitajalla laittamassa jalkansa kesäkuntoon ja lakkauttamassa varpaan kyntensä, niin 39 € jalkahoidosta maksoi Kela korvauksen jälkeen 11€. Ei kuulema enään kannata itse edes kynsiään leikata.
Rikkaat nyt kuppaa kaikki mahdolliset tuet, vaikka ei tarvitsisi. Ja Kokoomus ei heidän tuistaan tule ikinä leikkaamaan, pienituloisia kyllä kyykytetään minkä ehtivät.
Vierailija kirjoitti:
Miksei he eivät ole oikeutettuja? Ovat varmaan maksaneet enemmän veroja kun nämä Kela gold kortin omistajat joista suurin osa ovat *ansainneet* saamansa tuet makaamalla himassa kun porvarit ovat paiskineet töitä. Miksi rikkaiden kuuluisi sponsaata näitä elämäntapa luusereita?
"Porvarit ovat paiskineet töitä" anteeksi mitä? Duunarit hoitavat töiden paiskimisen, porvarit vain keräävät tuotot omiin taskuihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on halvempaa kuin laittaa heidät julkiselle.
Joo mutta kun tätä ei iso osa suomalaisista tunnu ymmärtävän. Plus ovat pois hoitojonoista.
Jos siitä yksityislääkärin käynnistä korvataan vaikka 16 euroa kelan listan mukaan ja henkilö itse maksaa 380 euroa, lisäksi yksityinen lääkäriasema maksaa veroina osan valtiolle (todennäköisesti suuremman osan, kun mitä Kela korvaukseen käynnistä on mennyt). Vaihtoehtoisesti sama henkilö menee julkiselle ja maksaa 35 euroa peruskäyntimaksun, jonka jälkeen valtio (veronmaksajat) korvaa toimenpiteestä vaikka 200 euroa todellisten kulujen kattamiseksi, niin totta kai se yksityisen käytättäminen kelakorvauksen kanssakin tulee halvemmaksi valtiolle. Lisäksi on muutenkin resurssipulan ja jonot kasvaa, joten ei ole järkeä ohjauttaa yksityiseltä julkiselle.
Mutta kun ei. Yhyy, joku saa korvausta ja se on multa p
Ei ne ole pois hoitojonoista, kuin alkuvaiheessa, sillä kaikki vaativat ja kalliit hoidot esim. syöpähoidot hoidetaan julkisella sektorilla. Yksityislääkäriltä saa vain lähetteen sairaalahoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei he eivät ole oikeutettuja? Ovat varmaan maksaneet enemmän veroja kun nämä Kela gold kortin omistajat joista suurin osa ovat *ansainneet* saamansa tuet makaamalla himassa kun porvarit ovat paiskineet töitä. Miksi rikkaiden kuuluisi sponsaata näitä elämäntapa luusereita?
"Porvarit ovat paiskineet töitä" anteeksi mitä? Duunarit hoitavat töiden paiskimisen, porvarit vain keräävät tuotot omiin taskuihinsa.
Duunarit näyttelevät työntekoa vähäarvoisissa hommissa. Porvarit painavat vaativaa työtä.
- eri
Nostan väsyneen käteni vallankumouksen merkiksi
Kateus. Tuo vassarien loppumaton polttoaine😂
Vierailija kirjoitti:
Niin päinvastoin, rikkaiden Kela-tukia vaan lisätään.
Botoxit, täytteet, rasvaimut, kohotukset jne. maksavat todella paljon yksityisklinikoilla. Onneksi hyvä hallituksemme leikkasi köyhien vanhusten ja vammaisten kelatuet ja siirsi ne ökyrantojen asukkaille. Kuoleepahan turhat mummot tukia nostelemasta.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on ehkä se, että yksityisvastaanotolla lääkäri ottaa illan aikana yhdeksänkin potilasta, mutta julkisella puolella ei kokonaisena työpäivänä samaa määrää.
Jep. Meilläkin herhiläisen lääkärikäynti kesti 10 min. 190€. Diagnoisoi kuumeisen ja huutavan vauvan nuhaiseksi. Korvat olivat puhtaat. Parin tunnin kuluttua yöllä sitten keskussairaalaan tärykalvo puhjenneena. Kaksi vrk sairaalassa. Mutta tottahan siinä nopea lääkäri ottaa kuusi potilasta tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa korvauksia köyhille ja rikkaille. Se on tasa-arvoista.
Hallitus leikkaa köyhiltä ja antaa rikkaille. Se ei ole tasa-arvoista.
Paiskineet mitä töitä, sijoittaneet rahansa jonnekin?