Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

66,1% Westendin väestöstä saa KELA:lta tukirahaa lääkärikäynteihin!

Vierailija
12.06.2024 |

Lääkekorvauksia saa 53,6% väestöstä tuolla, eli myös rikkaat saavat KELA:lta tukia, mutta vain köyhiltä niitä leikataan.

https://yle.fi/a/74-20091016

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on ehkä se, että yksityisvastaanotolla lääkäri ottaa illan aikana yhdeksänkin potilasta, mutta julkisella puolella ei kokonaisena työpäivänä samaa määrää. 

Vierailija
42/113 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on halvempaa kuin laittaa heidät julkiselle. 

Joo mutta kun tätä ei iso osa suomalaisista tunnu ymmärtävän. Plus ovat pois hoitojonoista. 

Jos siitä yksityislääkärin käynnistä korvataan vaikka 16 euroa kelan listan mukaan ja henkilö itse maksaa 380 euroa, lisäksi yksityinen lääkäriasema maksaa veroina osan valtiolle (todennäköisesti suuremman osan, kun mitä Kela korvaukseen käynnistä on mennyt). Vaihtoehtoisesti sama henkilö menee julkiselle ja maksaa 35 euroa peruskäyntimaksun, jonka jälkeen valtio (veronmaksajat) korvaa toimenpiteestä vaikka 200 euroa todellisten kulujen kattamiseksi, niin totta kai se yksityisen käytättäminen kelakorvauksen kanssakin tulee halvemmaksi valtiolle. Lisäksi on muutenkin resurssipulan ja jonot kasvaa, joten ei ole järkeä ohjauttaa yksityiseltä julkiselle.

Mutta kun ei. Yhyy, joku saa korvausta ja se on multa p

Kuule kun siellä yksityisellä ei hoideta juuri mitään, kaikki vakavammat tapaukset työnnetään julkiselle hoidattavaksi. Jono julkiselle kasvaa entisestään, kun rikkaat etuilevat sielläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo on. Tienaat vuodessa 100-200k mutta silti otat irti kaiken mikä lähtee. Maksavat kyllä pikkasen enemmän veroja kun keskiverto Erkki, mutta silti turhaa tuommoisen "ylimääräisen" rahan hyväksikäyttö.

Vierailija
44/113 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa korvauksia köyhille ja rikkaille. Se on tasa-arvoista.

Vierailija
45/113 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan tasa-arvoksi.

Vierailija
46/113 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, kun ne automaattisesti kilahtaa nykyisin. Ennen piti täyttää lippua ja lappua ja postittaa Kelaan. Ehkä olisi syytä laskea lääkäreiden palkkoja normiakateemiselle tasolle eli n. 40 %. Sillähän sote kuluja saataisiin vähän kuriin.

Vierailija
47/113 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tuokin raha pantu vaikka vanhustenhoitoon.

Vierailija
48/113 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin toimii kokoomusväki 

Eli käyttävät yksityisiä palveluita, eivät kasvata julkisia jonoja.

Vierailija
49/113 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvovalintoja. Suomessa rikkaiden hyvinvointi lisääntyy tätäkin kautta ja köyhien heikentyy. 

Vierailija
50/113 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuule kun siellä yksityisellä ei hoideta juuri mitään, kaikki vakavammat tapaukset työnnetään julkiselle hoidattavaksi. Jono julkiselle kasvaa entisestään, kun rikkaat etuilevat sielläkin."

Ja kuinkahan suuri osuus käynneistä on näitä vakavampia tapauksia? :) toki se pitää paikkaansa, että on tiettyjä sairauksia ja operaatioita, joissa yliopistolliset keskussairaalat on Suomessa ainoat, jotka hoitoa pystyvät tarjoamaan jo ihan laitteistonkin puolesta, mutta valtaosa käynneistä taitaa kuitenkin olla niitä vähemmän vakavia tapauksia.

Vierailija
51/113 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoin lääkärin laskun 172 euroa, summasta oli kelakorvausta 8 euroa. Voi voi, nyt olen rikkaana saanut tukea 😂

Eikä pidä unohtaa että yksityisella maksat muutamia kymppejä ns. toimistokuluja.

Vierailija
52/113 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen köyhänä eläkeläisenä kiitollinen kun saa tukea, kun joutuu käymään yksityisellä hammaslääkärissä ja myös silloin tällöin gynellä.  Julkisella ei ole saatavilla noita. Oletan etten ole ainoa.

Vierailija
53/113 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt paljon yksityisiä lääkäripalveluita. Lapsella on sairaskuluvakuutus. Itseltäni olen hoidattanut mm. astmaa, keuhkokuumetta, erilaisia ihojuttuja jne. Sellaisia, joiden takia ei halua odottaa, vaan hoitoon haluaa per heti. On mulla työterveyshoitokin, mutta sinnekin pitää jonottaa. Ketä se auttaisi, jos pahentaisimme terveyskeskusten työtilanteita vielä näillä meidänkin lääkäritarpeillamme?

Vierailija
54/113 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samat korvaukset kela maksaa köyhillekin kun on kyseessä sairauden hoito. 

Juu, mutta ei sillä köyhällä ole mahdollisuutta mennä yksityislääkärille, vaikka siitä kuinka saisi kolmekymppiä kelakorvausta. 

Vierailija
55/113 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on halvempaa kuin laittaa heidät julkiselle. 

Joo mutta kun tätä ei iso osa suomalaisista tunnu ymmärtävän. Plus ovat pois hoitojonoista. 

Jos siitä yksityislääkärin käynnistä korvataan vaikka 16 euroa kelan listan mukaan ja henkilö itse maksaa 380 euroa, lisäksi yksityinen lääkäriasema maksaa veroina osan valtiolle (todennäköisesti suuremman osan, kun mitä Kela korvaukseen käynnistä on mennyt). Vaihtoehtoisesti sama henkilö menee julkiselle ja maksaa 35 euroa peruskäyntimaksun, jonka jälkeen valtio (veronmaksajat) korvaa toimenpiteestä vaikka 200 euroa todellisten kulujen kattamiseksi, niin totta kai se yksityisen käytättäminen kelakorvauksen kanssakin tulee halvemmaksi valtiolle. Lisäksi on muutenkin resurssipulan ja jonot kasvaa, joten ei ole järkeä ohjauttaa yksityiseltä julkiselle.

Mutta kun ei. Yhyy, joku saa korvausta ja se on multa p

Ei maksa veroparatiisiyhtiö yhtään valtiolle jos suinkin on mahdollista sen välttäminen. Pörriäiset ja surriaiset ovat järjestään näitä veroparatiisifirmoja.

Vierailija
56/113 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta siis olisi parempi, että he istuisivat tukkimassa terveyskeskuksia joissa on jo muutenkin vajausta henkilökunnasta eikä lääkärille pääse, vaikka heillä on varaa maksaa yksityisellä käymisestä kunhan yhteiskunta tulee hieman kuluissa vastaan? Nämä ihmiset käy töissä ja maksaa veroja joilla kustannetaan kunnallinen terveydenhoito, mutta sen lisäksikö näiden pitäisi maksaa vielä 100% itse lääkärikäynnitkin yksityisellä?

Miksi maksamilleen veroille ei työssäkäyvä saisi saada minkäänlaista vastinetta? Kaikilla ei tosiaankaan ole sellaista työterveyshuoltoa että se kattaisi "kaiken" vaikka moni niin tuntuu kuvittelevankin.

Vierailija
57/113 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvovalintoja. Suomessa rikkaiden hyvinvointi lisääntyy tätäkin kautta ja köyhien heikentyy. 

Perustakaa köyhien puolue ajamaan köyhien asioita. Persut höynäytti köyhiä !

Vierailija
58/113 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vassari kokee kateutta jopa varakkaampien ihmisten sairauksista?

Vierailija
59/113 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on ehkä se, että yksityisvastaanotolla lääkäri ottaa illan aikana yhdeksänkin potilasta, mutta julkisella puolella ei kokonaisena työpäivänä samaa määrää. 

Julkisella puolella on mitä erinäisempiin paikkoihin lääkärintodistusten kirjoittaminen. Yhdessä vaiheessa sekä päiväkoteihin että kouluihin haluttiin kerran puolessa vuodessa aina uusi lääkärintodistus allergioista. Laitoin terveiseni, että yleensä vanhemmat ovat tietoisia siitä jos heidän lastensa allergiastatus muuttuu ja he osaavat ihan itse kertoa asiasta muillekin. Ei sitä varten tarvi käydä lääkärillä. Tuhannen oppilaan koulussakin voi olla 5-15% ruoka-aineallergisia. Siihenhän se todistusten kirjoittamiseen aika menee.

Vierailija
60/113 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itse itsensä elättävä veronmaksaja ei saisi olla oikeutettu edes samaan kela-korvaukseen lääke- ja lääkärikuluista mitä se tukien varassa loisiva elätti?

Miksi sitten pitäisi enää löytyä veronmaksuhalukkuuttakaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän