Mitä töitä tekisit nyt jos saisit tehdä mitä vaan työtä?
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TE toimiston tantta
Oletko koskaan tehnyt sitä työtä? Mä olen työkkärin täti ja ei ole kivaa työtä. En suosittele kenellekään.
Miksi sitten teet sitä? Mene muualle, eihän se ole mikään ongelma, on työvoimapula. Asiakkaatkin kiittää. Vai oletko ollut 30 v alalla etkä uskalla tehdä mitään muuta?
Eri
Haen koko ajan töitä mutta kuka haluaa palkata leipiintyneen työkkärin tädin? Teen työtäni vain siksi, että jotain pitää tehdä ja julkisen puolen eduiksi on ok edut sekä työaika.
No tehän niitä kursseja ostatte työttömille joilla opetetaan työnhakua ja videon tekemistä :D. Eikö ne olekaan toimivia ja hyvää oppia antavia kursseja
Mä en ole varsinaisesti oman työpaikkani palvelujen asiakaskuntaa. Minullahan työ. En myöskään tarvitse kuntouttavaa työtoimintaa, palkkatukea, työkokeilua, työnhakutaitojen parantamista tai uudelleen tehtyä cv:tä. Pääsen haastatteluihin. Minulla on myös korkeakoulu- sekä ammattitutkinto eli minulla on tarvittava koulutus. Työkokemustakin on jo lähemmäs 25 vuotta mittarissa, suurin osa siitä yksityiseltä puolelta.
Kyse on siitä, että olen leipiintynyt ja minulla on aika korkeat vaatimukset uudelle työlle. Nykyinen työ on helppoa, koska osaan sen (vaikka itse työ on lähinnä turhauttavaa) ja työasiat eivät rasita vapaa-aikaani, minulla on mahdollisuus tehdä etätöitä ja minulla on tietyt edut. Uuden työn opettelun täytyy olla kaikkien ponnistelujen väärti. En myöskään halua työskennellä mulkun esihenkilön alaisuudessa (sehän on yleisin syy asiantuntijoille lopettaa työskentely tietyssä työpaikassa).
Varmaan joku 90-luvun huippumalli. Olis kiva olla nuori nussia lomailla ja käyttää kolaa. Niin ja olen ihan helvetin laiskakin ja kotona vaan selaan jatkuvasti verkkokappojen vaatteita. Mielelläni tienaisin ison elannon helpolla ja ostelisin ihania vaatteita ja taloja.
Opettaisin nuorille tieteellistä ajattelua.
Olisin saatana jonkun energiayhtiön johtaja. Tai ihan missä vaan, jossa rahaa tulisi ovista ja ikkunoista ihan koko ajan.
Kotiäiti
Rakastan lasten hoitoa, ruoan laittoa, siivoamista, pyykinpesua, piha- ja käsitöitä yms. Haaveilen kanalasta ja osittaisesta omavaraisuudesta. Kotiäitinä olo on kuitenkin nykyään Suomessa paheksuttavaa lorvintaa joten pitää viedä lapset päiväkotiin ja mennä oikeisiin töihin. Nyt lapsiluku jää pienemmäksi ja kaupasta ostetaan tarvittavat. Kotiäitinä olo toisi paljon säästöjä ja miehen palkalla pärjättäisiin, mutta ympäristöstä tuleva paine ja halveksunta ajavat tästä unelmasta nykymaailman oravanpyörään.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. En ole koskaan tiennyt, mitä haluaisin tehdä.
Rupea asiantuntijaksi. Saat selostaa yleisölle mielipiteitäsi, eikä vastuuta ole. Raha juoksee tilillesi.
Vierailija kirjoitti:
Olisin saatana jonkun energiayhtiön johtaja. Tai ihan missä vaan, jossa rahaa tulisi ovista ja ikkunoista ihan koko ajan.
Potki Rauramo pois ja rupea sen paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Kotiäiti
Rakastan lasten hoitoa, ruoan laittoa, siivoamista, pyykinpesua, piha- ja käsitöitä yms. Haaveilen kanalasta ja osittaisesta omavaraisuudesta. Kotiäitinä olo on kuitenkin nykyään Suomessa paheksuttavaa lorvintaa joten pitää viedä lapset päiväkotiin ja mennä oikeisiin töihin. Nyt lapsiluku jää pienemmäksi ja kaupasta ostetaan tarvittavat. Kotiäitinä olo toisi paljon säästöjä ja miehen palkalla pärjättäisiin, mutta ympäristöstä tuleva paine ja halveksunta ajavat tästä unelmasta nykymaailman oravanpyörään.
Kyllä sinä ihan itse itsesi siitä pois viet. Ei minunkaan työtä juuri kukaan arvosta mutta jotain se on tehtävä. Sinulla sentään se että itse pidät ja arvostat, välitätkö oikeat muiden mielipiteistä?
Olisin varmaan kirjailija, mutta tuskin kovin tuottelias. Aikani kuluisi materiaalin haalimiseen matkustelemalla ja keskustelemalla kaikenlaisten ihmisten kanssa, uusien kokemuksien kartuttamiseen. Kirjoitustyöhön ryhtyisin inspiraation tullen.
Näin siis, jos voisin tehdä mitä tahansa työtä niin, että raha ei olisi mikään motivaattori vaan kaikki kuluni maksettaisiin.
Haluaisin majakanvartijaksi. Yksin ja eristyksissä jossain, mikä olisi parempaa.
Olisin alkuperäisen koulutukseni mukaisesti tekstiilitaiteilija.
Ratsastusterapeutti. Mutta ehkä panostaisin enemmän siihen, että terapia tapahtuisi hevosen kanssa maastakäsin. Yhteyden luominen tutun hevosen kanssa on todella terapeuttista.
Hyvin palkattua!!! etätyötä kotoa käsin omilla aikatauluilla.
Kirjailija. Mielellään best-seller kirjailija.
Yksin tehtävää, myös ulkona. gac2
Haluaisin tehdä jotain sellaista työtä jonka ohessa pääsisi - tai joutuisi - kuljeksimaan pitkiä ja sokkeloisia käytäviä, eikä mitään maan alla sijaitsevia vaan sellaisia valoisia joissa on runsaasti ikkunoita siellä täällä, kuten esim. koulut ja museot, ja mielellään sellaisena aikana kun käytävillä ei kulje paljon muita ihmisiä.
Yläasteella meillä oli tietokonekerho kerran viikossa, ja sen kerhon puitteissa oli mahdollisuus vaeltaa hiljaisilla ja autioilla käytävillä ilta-auringon valaistessa mukavasti. Juuri niiltä ajoilta minulle on jäänyt mieleen tällainen idylli.
Sen ei sitten olisi niin väliä että mitä se itse työ olisi, jotain paperien pyörittelyä ehkä, kunhan miljöö olisi edellämainitun kaltainen - en siis kaipaisi erityisen hyvin palkattua työtä tai vastuunalaista asemaa.