15 astetta,vettä sataa,ennen sängystä nousua piti pukea villasukat ja huppari.. oletteko helteiden vihaajat nyt onnellisia?!
Ei pääse uimarannalle,ei voi kuunnella riippumatossa äänikirjaa (kylmyys vielä menisi mutta sade)..
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tosiassanne?! Kohta on syksy ja lisää vesisadetta,kunnes alkaa räntäsade ja talvipakkaset.
Haluaisin edes kaksi kuukautta maata bikinit päällä rannalla,lojua mekko päällä riippumatossa.juoda kahvia auringon lämmittämillä betoniportailla. En halua että nenä valuu ja hampaat kalisee kun kävelee postilaatikolle. En halua olla huppari,parkatakki,farkut,villasukat ja maiharit päällä KESÄKUUSSA.
Ap
Eipä se sää ole sun haluistasi kiinni!
Mene tonne muualle maailmaan, siellähän ON lämmintä, riesaksi asti.
EI täällä ole PAKKO olla, ihmisellä on vapaa valinta!
EIkä se naukumalla se sää parane, on mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Läskien ulkoilukelit
Suksi suolle anorektikko
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jotka nautitte kylmästä,tervetuloa mun kämppään! Pattereita ei laiteta päälle kuin marraskuussa jos silloinkaan,lattiat jääkylmät. Helteillä ihanan viileä mutta sitten kun ilma viilenee niin ollaan kuin iglussa. Suihkuun ei pysty menemään,odotan torstain saunavuoroa.
Ja te jotka nautitte helteistä tervetuloa minun asuntoon, jossa on 25-26 lämmintä vaikka ei olisi edes helteet ja patterit ovat kiinni.
Mulla on helle aina ja se ketuttaa
Ja niin ei auta ilmastointi laitteet eikä oven aukaisu kokeiltu on, sitten kun tulee helteet on jo 30 astetta tauotta jee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen, kiitos kysymästä! Pihalla ei istutukset kärvenny, koiran kanssa pystyy lenkkeilemään, ei tarvitse huudattaa ilppiä. Ihanaa.
Sit on väärät istutukset väärässä paikassa jos eivät selviä Suomen kesässä,
Taimistoilla ei taideta myydä kaktuksia.
Kylmällä voi aina pukea lisää, mutta tappohelteellä ei voi riisua enempää. Kaikilla ei ole ilppiä.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tosiassanne?! Kohta on syksy ja lisää vesisadetta,kunnes alkaa räntäsade ja talvipakkaset.
Haluaisin edes kaksi kuukautta maata bikinit päällä rannalla,lojua mekko päällä riippumatossa.juoda kahvia auringon lämmittämillä betoniportailla. En halua että nenä valuu ja hampaat kalisee kun kävelee postilaatikolle. En halua olla huppari,parkatakki,farkut,villasukat ja maiharit päällä KESÄKUUSSA.
Ap
Jaksaako joku oikeasti maata 2kk?
Vierailija kirjoitti:
Tää menee niin että lihavat, joita on suurin osa, vihaa helettä kun ne hikoilee ja läskit hautuu.
Itse oo laiha ja aina viluinen, ei ole kiva kun aina kylmä, paitsi helteellä
ÄLÄ PUHU PAS*KAA! EIkä!
Huomaa että kuivankesä oravat on kiukkuisia kun on vähän viileämpää.
Sisällä on sen verran kylmä että pitää lämmittää tänään. Villasukat ja collarit vedin noustessa päälle.
Tykkään lämmöstä sisällä ja ulkona.
Ymmärrän kyllä että on ihmisiä jotka kärsivät kuumuudesta, itse kärsin kun on kylmä. Yritän kuitenkin olla valittamatta. No, viime talvena taisin itsekseni valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen, kiitos kysymästä! Pihalla ei istutukset kärvenny, koiran kanssa pystyy lenkkeilemään, ei tarvitse huudattaa ilppiä. Ihanaa.
Sit on väärät istutukset väärässä paikassa jos eivät selviä Suomen kesässä,
Taimistoilla ei taideta myydä kaktuksia.
Josko joku palmu pärjäisi? Tai sellainen pyörivä piikkipuska?
Vierailija kirjoitti:
Ai täällä Turussa on paljon lämpimämpi kuin eilen kun jouduin vetämään jo villasukat jalkaan. Tänään ne sai heittää pois!
Yöllä oli +9 ja nyt +15 yöksi taas +10 😒
Ei kumpikaan ääripää ole hyvä: Ei 30 astetta ja ilma kuin kuuma peitto naamalla mutta ei myöskään 12 astetta ja jäätävä tihkusade.
20 astetta,puolipilvistä,ei sadetta, tarkenee t-paidassa on on täydellinen keli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jaksaako joku oikeasti maata 2kk?
Jaksaa. Äitini ja sisareni. Menee vaikka vuosi. Kaikki ahdistaa, kävellään ympyrää välillä ikkunasta toiseen ja taas ahdistaa. Eivät edes lenkille itseään saa.
Muutaman viikon pystyi nukkumaan kesäyöpuvussa untuvapeiton alla. Nyt nukun taas kollareissa ja hupparissa untuvapeitto korvilla. Etätöitä tehdessä kietoudun vilttiin. Jääkahvin sijaan juon taas kuumaa kahvia.
Olisi ihanaa, jos helteet kestäisi kesän alusta loppuun eikä tarvitsisi palella. Mutta luonnon kannalta tämä on parempi. Ja ensi viikolla tulee taas helteet ja lämmin. Ihanaa! Toivottavasti tällä kertaa lämpöä riittää pitkään ja sadejaksot ovat vain lyhyitä.
Vierailija kirjoitti:
Sisällä on sen verran kylmä että pitää lämmittää tänään. Villasukat ja collarit vedin noustessa päälle.
Tykkään lämmöstä sisällä ja ulkona.
Ymmärrän kyllä että on ihmisiä jotka kärsivät kuumuudesta, itse kärsin kun on kylmä. Yritän kuitenkin olla valittamatta. No, viime talvena taisin itsekseni valittaa.
Sitten on meitä perussairaita, jotka kärsimme kaikista äärilämpötiloista. Painolla ei ole merkitystä asiaan. Itse olen normaalipainoinen. Kerkesin saamaan jo yhden lämpöhalvauksen tänä kesänä. Talvi oli myös yhtä kärsimystä. Nyt on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Jes, lopultakin normaali kesäsää.
Kyllä ja harvinaisen vähäluminen.
Eihän tuolla edes ole kylmä. Iltapäivisin mittari pyörii siellä 17-18 asteen paikkeilla ja vielä on hyvin pärjännyt shortseilla ja hihattomalla.
Telttailuun myös aivan loistosää. Veemäistä se on kovalla helteellä rinkkaa ja telttakamoja kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman viikon pystyi nukkumaan kesäyöpuvussa untuvapeiton alla. Nyt nukun taas kollareissa ja hupparissa untuvapeitto korvilla. Etätöitä tehdessä kietoudun vilttiin. Jääkahvin sijaan juon taas kuumaa kahvia.
Olisi ihanaa, jos helteet kestäisi kesän alusta loppuun eikä tarvitsisi palella. Mutta luonnon kannalta tämä on parempi. Ja ensi viikolla tulee taas helteet ja lämmin. Ihanaa! Toivottavasti tällä kertaa lämpöä riittää pitkään ja sadejaksot ovat vain lyhyitä.
Kai sinulla on joku lämmitys kotona? Vai onko talossasi seiniä lainkaan jos se saa hytisemään kylmyydestä että yöllä on parin tunnin ajan 10 astetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin eilen ihmisen toppatakissa.
Se olin ehkä minä. Pidän kevyttoppatakkia tosi kylmällä tuulella, kun käyn koiran kanssa lenkillä.
Tai minä. Minulla oli niinä lämpimänäkin päivinä kevytuntuva päällä, kun aamuisin oli viileämpää. Alle 15 astetta on minulla se, milloin tarvitsen kevytuntuvatakin. Varsinkin, jos tuulee.
Tosiaan on helpompi nukkua viileällä ja on ihanaa kun sataa ja raikas ilma, ei ole hyvä jos on koko kesän hirveä helle!
Vetäise kuntopiiri, niin lämpenet.