Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

15 astetta,vettä sataa,ennen sängystä nousua piti pukea villasukat ja huppari.. oletteko helteiden vihaajat nyt onnellisia?!

Vierailija
11.06.2024 |

Ei pääse uimarannalle,ei  voi kuunnella riippumatossa äänikirjaa (kylmyys vielä menisi mutta sade)..

Kommentit (163)

Vierailija
101/163 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ilmastomuutos taas peruttu vai onko nyt kyseessä jälleen pelkkä sääilmiö?

Sääilmiö ja oikeastaan juuri Suomea (ja osaa kaakkoisruotsia koskeva). Muu Eurooppa kärvistelee kohta 40, jopa 50 asteessa, kun me ollemme tässä ilmavirtausten kylmäkuopassa. Saatamme olla koko kesän.

Johan me oltiin koko talvenkin. Ettei vaan meidän rivakat ilmastotoimet olisi syynä?

Vierailija
102/163 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, muuten ihan kivaa, paitsi kun on nyt satanut pari viikkoa putkeen, niin nurmikkoa ei voi ajaa, ja pianhan sen saa yrittää niittää. Alkaa olla aika törkeän näköinen, mökillä varsinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/163 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen todella tyytyväinen.

Vierailija
104/163 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

villasukat ja huppari sisällä vaikkei ole edes mikään kylmä?

hah.

hellehullut on säälittäviä.

Vierailija
105/163 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä joku helteidenvihaaja voi tälle säälle? Oletko jotenkin yksinkertainen? Lopeta valittaminen. Ja säässä ei ole mitään vikaa. Painu Bagdadiin jos haluat lämmintä. Kaikki voittaa. 

Intiassakin kuulemma lämpöä piisaa. Ap voisi käydä siellä kokeilemassa miltä tuntuu olla helteenvihaaja. 😎👍

Vierailija
106/163 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljen 15 asteen kelillä ihan kesätamineissa. Sandaalit ilman sukkia, hame/shortsit ja t-paita. Huolestuttavaa jos ei pärjää ilman villasukkia kun ollaan kuitenkin selkeästi plussan puolella.

Vierailija
107/163 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan fine tällä hetkellä, just helteiseltä Rodokselta palasin, oli epätavallisen  kuumaa ajankohtaan nähden siellä.

Vierailija
108/163 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen. Ms-tautia sairastavana voin helteellä tosi huonosti. Ja kylmällä ilmalla on vähemmän ötököitä

Vierailija
109/163 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmällä voi aina pukea lisää, mutta tappohelteellä ei voi riisua enempää. Kaikilla ei ole ilppiä.

Ei se pukeminen oikeasti aina auta. En ole vielä keksinyt mitä pitäisi laittaa päälle kovilla pakkasilla, etten palelisi. Noin -8 asti selviän vaatteilla joten kuten. Sen jälkeen mikään ei auta. Helteisiin taas kroppa tottuu minulla 1-2 viikossa ja sen jälkeen edes +30 sisällä kämpässä ei haittaa mitään. 

Me ihmiset ollaan erilaisia.

Et osaa pukeutua riittävästi. Itsekin palelen helposti mutta osaan pukeutua jopa -30 asteen pakkaseen ettei palele. Tarpeeksi sukkia, välihousuja, toppahousut, villapaita ja -neule, untuva-tai toppatakki, hattu, huppu, lapaset, rukkaset. Kävellessä tulee hiki.

No, olen käyttänyt satoja euroja lämpimiin vaatteisiin ja silti palelen kylmillä säillä ellen nyt hiki päässä paina esim. juoksulenkillä. Mutta on kyllä paljon tilanteita, jolloin ei ole mahdollista painaa hiki päässä.

Todella typerää tulla pätemään, että et vain osaa, kun et oikeasti tiedä tai tunne ihmistä. Ja oikeastihan on olemassa paljon tilanteita, joihin ei vaan voi pukeutua niin, ettei jossain kohtaa palelisi kohtuuttomasti. Esim. työmatkat, kun kulkee julkisilla. Julkisissa on aina kuuma ja ulkona kylmä. 

Ihan itseäsi saat syyttää jos et sitten pukeudu tarpeeksi työmatkoille ja palelet.

Vierailija
110/163 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadekuurot nyt tosi paikallisia ja nyt edelleen tullut aivan liian vähän vettä.

Vierailija
111/163 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaivoin sukkikset esiin

Vierailija
112/163 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää menee niin että lihavat, joita on suurin osa, vihaa helettä kun ne hikoilee ja läskit hautuu. 

Itse oo  laiha ja aina viluinen, ei ole kiva kun aina kylmä, paitsi helteellä 

Tämä!

Minulla on BMI 22 ja 27-28C on ihan optimi, 30C parempi kuin 25C.

Vierailija
113/163 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on aika lapsellinen. Täysin normaalia, että Suomen kesässä on välillä tällaisia päiviä.

Voitaisiinko molemmin puolin ymmärtää, että me ihmiset ollaan erilaisia eikä kenessäkään ole mitään vikaa, vaikka kestäisi kylmää tai kuumaa paremmin. Itse kestän kuumaa hyvin, kylmää huonosti. Näin tuulisella +15 säällä pidän pitkälahkeisia housuja ja kevyttoppatakkia ulkona. Sille naureskelu ivallisesti ei muuta sitä faktaa, että se on minulle sopiva asu näillä keleillä.

En tee pukeutumisestani mitään numeroa, koska miksi tekisin? Silti saan jatkuvasti kuulla, ei täällä nyt noin kylmä ole-kommentteja. Enkä ymmärrä miksi muiden pitää tuoda se koko ajan esiin. Tuntuu, että palstan ulkopuolella oikeassa elämässä se ongelma on vain ja ainoastaan niillä, jotka kestävät hyvin kylmää. He valittavat helteestä ja he valittavat viileämmällä siitä, että joku toinen pukeutuu itselleen sopivan lämpimästi. 

Vierailija
114/163 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisällä on  sen verran kylmä että pitää lämmittää tänään. Villasukat ja collarit vedin noustessa päälle. 

Tykkään lämmöstä sisällä ja ulkona. 

Ymmärrän kyllä että on ihmisiä jotka kärsivät kuumuudesta, itse kärsin kun on kylmä. Yritän kuitenkin olla valittamatta. No, viime talvena taisin itsekseni valittaa.

Sitten on meitä perussairaita, jotka kärsimme kaikista äärilämpötiloista. Painolla ei ole merkitystä asiaan. Itse olen normaalipainoinen. Kerkesin saamaan jo yhden lämpöhalvauksen tänä kesänä. Talvi oli myös yhtä kärsimystä. Nyt on hyvä. 

Juu. Olen perussairas ja saanut lämpöhalvauksen. Myös palelluttanut sormeni (muutamassa minuutissa kun etsin bussilippuja) viime talvena. 

Vierailija
115/163 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmällä voi aina pukea lisää, mutta tappohelteellä ei voi riisua enempää. Kaikilla ei ole ilppiä.

Ei se pukeminen oikeasti aina auta. En ole vielä keksinyt mitä pitäisi laittaa päälle kovilla pakkasilla, etten palelisi. Noin -8 asti selviän vaatteilla joten kuten. Sen jälkeen mikään ei auta. Helteisiin taas kroppa tottuu minulla 1-2 viikossa ja sen jälkeen edes +30 sisällä kämpässä ei haittaa mitään. 

Me ihmiset ollaan erilaisia.

Et osaa pukeutua riittävästi. Itsekin palelen helposti mutta osaan pukeutua jopa -30 asteen pakkaseen ettei palele. Tarpeeksi sukkia, välihousuja, toppahousut, villapaita ja -neule, untuva-tai toppatakki, hattu, huppu, lapaset, rukkaset. Kävellessä tulee hiki

Ihan itseäsi saat syyttää jos et sitten pukeudu tarpeeksi työmatkoille ja palelet.

Sehän on käytännössä mahdotonta pukeutua sopivasti, koska busseissa ja junissa hikoilee ja sen jälkeen pakkasessa ollessa on kylmä, vaikka päällä olisi mitä. Itse kuljen niin, että ensin bussilla juna-asemalle 10min, sen jälkeen noin vartin odottelu ja sitten junaan. Siinä vartin odottelussa palelee, jos on paljon päällä ja hikoilee bussissa ja palelee jos ei ole paljoa päällä. Aamun ruuhkabussissa on mahdoton riisua vaatteita pipoa enempää pois.

Saa toki vinkata, jos tähän on joku ratkaisu mielessä.

Vierailija
116/163 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea sää. Ei voi mennä rannalle nauttimaan helteistä tai käyttää kesämekkoja. Ulkona tuulee ja on viileä, ei tämä ole mikään kesäsää, muistuttaa enemmän syksyä. Ei huvita mennä ulos.Toivottavasti helteet pian palaavat!

Vierailija
117/163 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää menee niin että lihavat, joita on suurin osa, vihaa helettä kun ne hikoilee ja läskit hautuu. 

Itse oo  laiha ja aina viluinen, ei ole kiva kun aina kylmä, paitsi helteellä 

Tämä!

Minulla on BMI 22 ja 27-28C on ihan optimi, 30C parempi kuin 25C.

Ei mikään tämä. Olen hoikka ja vihaan hellettä. Syksy on ihmisen parasta aikaa.

Vierailija
118/163 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei oo väliä mikä keli. Kesä on silti ja loma on kohta, aah. Pukeudun sään mukaan, jos on kylmä, enemmän vaatetta, jos on kuuma, vähemmän vaatetta. Simple.

Vierailija
119/163 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali kesäkuun sää. Oiva lenkkeilykeli.

Vierailija
120/163 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ja nautitaan. Ensi viikolla kuumenee taas, täytyy nyt juosta lenkillä ja touhuta asioita jotka on helteellä liian rasittavia.