Mikä tarve miehillä on saada nainen hymyilemään heille? Olen naama peruslukemilla, ja mies tulkitsee minun olevan vihainen.
En siis puhu omasta puolisostani, vaan tuntemattomista ja vaikkapa työkavereista (!!). Jos nainen ei heti miehen läsnä ollessa hymyile hammasrivistö loistaen, niin alkaa kärttäminen "no, mikä on? Miksi olet vihainen? Sanoinko muka pahasti?". Ja olen todistanut tämän tapahtuvan myös muille naisille, eli kyse ei ole minun Resting B-tch Facestani.
Tämä on kai käynyt joka naiselle? "Hymyile nyt vähän, ootko suuttunut mulle" jonkun tuntemattoman tai puolituntemattoman miehen suusta.
Töissä palaverissa minulta kysyttiin työhöni liittyvä kysymys, ja minun täytyi oikein miettiä vastaustani, että miten selitän tämän selkeästi. Kysymyksen esittänyt mies parahti melkein välittömästi, että älä nyt suutu, ei tästä tarvitse loukkaantua! Ja minulla tosiaan oli aivan perusilme kasvoillani. Vaihdettiin muiden naisten kanssa vilpittömän hämmentyneet katseet - he eivät olleet tulkinneet pohtivaa ilmettäni suuttuneeksi.
Miksi se naisen ilmeetön ilme hermostuttaa miehiä?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Aika tavallinen reaktio miehiltä tuo kehoitus naiselle hymyillä vähän. Täälläkin hoetaan, että keski-ikäiset naiset ovat katkeria, vihaisia ja äkäisiä, vain nuoret ovat iloisia. Miehet haluavat, että naiset ovat hyväntuulisia nukkeja, joiden kanssa on hauskaa. Mikään naisen elämän ikävyys ei saa kantautua miehen korviin, muuten mies lähtee asenteella "en minä tätä tilannut".
Varmaan paras että näin kokevat naiset valitsevat muita sukupuolia kumppaneikseen ihan kättelyssä, niin ongelma on pois hoidettu.
Tästä on tiktok-trendikin. Se menee näin: mies huomaa jossain julkisella paikalla kauniin naisen ja antaa hänelle yllättäen ruusun. Mukana on lappu, jossa lukee jotain tämäntyyppistä: Smile! You are too beautiful to be sad. Naiset jotka saavat lappusia, näyttävät lähinnä hämmentyneiltä. Mutta näitä kuvataan someen paljon ja taustalla aina joku siirappinen musiikki.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on tiktok-trendikin. Se menee näin: mies huomaa jossain julkisella paikalla kauniin naisen ja antaa hänelle yllättäen ruusun. Mukana on lappu, jossa lukee jotain tämäntyyppistä: Smile! You are too beautiful to be sad. Naiset jotka saavat lappusia, näyttävät lähinnä hämmentyneiltä. Mutta näitä kuvataan someen paljon ja taustalla aina joku siirappinen musiikki.
Rumat naiset saavat sitten olla nyrpeitä bitchface akkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Olispa hauska nähdä tällaisissa videoissa joku keski-ikäinen kauppakasseja kantava ylipainoinen nainen. Mutta heillä ilmeisesti nyrpeä naama ok miesten mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huolehdi ap, juuri sinunlaisten valittajien takia, en ole suomalaisten naisten kanssa tekemisissä. Vaimon hommaan ulkomailta.
Jälleen kerran yksi mies joka uhoaa tätä, mutta tekee sen päivystämällä mammapalstalla :D
Terveisiä vaan täältä pattayalta. Mikä sen mukavampaa kuin päivällä haukkua suomalaisia naisia ja iltaisin panna nuoria thaityttöjä.
Kyllähän se alakuloa ja pahaa mieltä säteilee ympärilleen kun on naama norsun vitulla koko ajan
Mulle jopa terapeutti (ammattilainen) sanoi, että miten voit olla masentunut kun olet niin kaunis nuori nainen. Ei ole varmaan vaikea arvata terapeutin sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisessa heitossa on pohjimmiltaan kyse ah niin perinteisistä nöyryyttämisestä,pilkkaamisesta ja alistamisesta. Huutelijat eivät kestä todellisuutta,eivätkä ihmistä,joka puolestaan kestää muutakin,kuin aivotnarikkaan-elämäntapaa. Tyhmemmät siis yrittävät päästä itseään älykkäämmän yksilön niskan päälle tai kiusata jo valmiiksi kärsivää.
On niin helevatan fiksua olla kaikille oletuksena perseikä!!! Pääsette elämässä vielä pitkälle.
Miettikääs nyt suomalaiset, että kun tämä on niin saakelin pieni maa, niin jokainen vastaantulija voi olla se mahtava mahdollisuus siihen loistavaan uraan, kumppaniin, kaveriin tms., mutta naama on oletuksena haistakaa ite. Onko järkee vai ei?
25 alapeukkua! :D
On niin vaikeaa olla kanssaihmiselle mielyttävä. Ilmeisesti heikkoa itsetuntoa, kateutta ja persoonavajausta tässä peitellään.
Kyllä on vammainen kulttuuri Suomessa.
t. paluumamu K-Euroopasta
Mulle nuorempana vikistiin siitä kun "ole niin vakava." Yleensä totesin vain, että no ei mun seuraan ole mikään pakko tuppautua, tuolla on hilpeän näköisiä miehiä ja naisia, suuntaa sinne. Saattoi olla syytäkin vakavuuteen siinä elämäntilanteessa mm. useiden läheisten ihmisten kuolemien ja tulevaisuuteen liittyvän huolen takia.
Jos haluaa naiselta hymyn, se pitäisi tehdä jotenkin muutoin kuin käskemällä. Vaikka sanomalla jotain kohteliasta ja ilahduttavaa. Silloin se hymykin tulee luonnostaan. Ymmärrän, että hymyilemiseen kehottaminen on jonkinlaista flirttiä, mutta se ei oikeasti toimi! Miehet olkaa fiksumpia.
Vierailija kirjoitti:
Mulle jopa terapeutti (ammattilainen) sanoi, että miten voit olla masentunut kun olet niin kaunis nuori nainen. Ei ole varmaan vaikea arvata terapeutin sukupuolta.
Vaikea uskoa mutta kaippa tuonne terapeutiksikin nykyään kuka tahansa kävelee. Tuonkin saattoi itse ajatella piristävän sinua (imartelu).
Eli nykyään naiset pahoittavat mielensä siitä, kun toteaa heidän olevan sieviä mutta myös kun ei totea. Ei oikein voi voittaa.
Ehkä johtuu vääristyneestä ajatusmallista kun somessa, tinderissä ja mediassa naiset aina kuvissa hymyilee niin, että hampaat loistaa. Jotku kuvittelee tuon hymyilyn olevan normi olotila.
Vierailija kirjoitti:
näitä keskustelupalstoja kun lukee, niin ihme, että miehille ei vielä ole perustettu keskitysleirejä mihin ne voisi passittaa.
Naiset keskittyvät lähinnä tuhoamisleireistä haaveiluun. Naisten agendalla on miessukupuolen hävittäminen.
Kuten aloituksesta ja siihen tulevista lukuisista kommenteista huomaa, seksismi ja miesvihahan se syynä on. Ette te mitään mukavia ihmisiä ole, joten ymmärrän jos miehet säikähtää, että sattuiko suututtamaan diivan.
Ironista. "EI ME OLLA VIHAISIA AKKOJA, MIEHET VAAN ON NIIN PASKOJA!"
Selvää on et ap:lla ja noilla kommentoijilla on todellakin jotain pielessä.
Vierailija kirjoitti:
No kun mitään ei enää tapahdu niin pitää itse keksiä tarinoita. Nämä suomimammat sit näkee niitä tikotokista ja "FEAR OF MISSING OUT" iskee, kyllähän heitäkin käsketään hymyilemään, aina ja kaikkialla. Sitten onkin hyvä lähteä haukkumaan miehiä.
Todellisuudessa miehiä ei voisi vähempää kiinnostaa nyrpeältä näyttävä kaskelotti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa mutta kaippa tuonne terapeutiksikin nykyään kuka tahansa kävelee. Tuonkin saattoi itse ajatella piristävän sinua (imartelu).
Eli nykyään naiset pahoittavat mielensä siitä, kun toteaa heidän olevan sieviä mutta myös kun ei totea. Ei oikein voi voittaa.
Itseasiassa sillä kommentilla oli tuhoisia vaikutuksia. Jouduin terapiaan pitkälti sen vuoksi, mitä minulle oli miesten toimesta tehty. Tarvitsin turvallisen ja asiallisen ammattilaisen, ja sitä en saanut. Vuosia myöhemmin kyllä, kun uskalsin yrittää uudelleen toisen terapeutin kanssa.
Jos sinulle ei ole täysin selvää niin tässä vielä: terapia on täysin väärä aika ja paikka heittää tuollaisia kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa naiselta hymyn, se pitäisi tehdä jotenkin muutoin kuin käskemällä. Vaikka sanomalla jotain kohteliasta ja ilahduttavaa. Silloin se hymykin tulee luonnostaan. Ymmärrän, että hymyilemiseen kehottaminen on jonkinlaista flirttiä, mutta se ei oikeasti toimi! Miehet olkaa fiksumpia.
Tuntuu ettei tuollaista nykyisin enää ole juurikaan. Joskus vuosikymmeniä sitten saattanut olla tuota tytöttelyä ja muuta alentuvuutta enemmän.
Siis että ihan oikeasti joku nykyään sanoisi ääneen: hymyile nyt jotta tuntisin itseni mieheksi. Enpä oikein usko. Kuulostaa niin käsittämättömän toopelta. Mikä ei tarkoita etteikö aito hymy ole aina kaunis, mutta eihän sitä nyt kukaan vähänkään fiksu ala kinuamaan. Miehistä yritetään täällä tehdä täysiä vajukkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Olispa hauska nähdä tällaisissa videoissa joku keski-ikäinen kauppakasseja kantava ylipainoinen nainen. Mutta heillä ilmeisesti nyrpeä naama ok miesten mielestä.
No lue nyt näitä kommentteja hetki, niin tajuat millaista porukkaa ne ovat.
Miesvihamielisiä, kiukkusia, elämäänsä kyllästyneitä...
Kaupassa kun käy niin näkee usein iloisia parikymppisiä naisia jotka, hymyilevät, nauravat ja kikattavat. Se iloisuus vissiin katoaa siinä 25 vuotiaana ja sitten on sitruuna suussa?
Varmasti just näin. Päästiinkin taas asian äärelle.