Mikä tarve miehillä on saada nainen hymyilemään heille? Olen naama peruslukemilla, ja mies tulkitsee minun olevan vihainen.
En siis puhu omasta puolisostani, vaan tuntemattomista ja vaikkapa työkavereista (!!). Jos nainen ei heti miehen läsnä ollessa hymyile hammasrivistö loistaen, niin alkaa kärttäminen "no, mikä on? Miksi olet vihainen? Sanoinko muka pahasti?". Ja olen todistanut tämän tapahtuvan myös muille naisille, eli kyse ei ole minun Resting B-tch Facestani.
Tämä on kai käynyt joka naiselle? "Hymyile nyt vähän, ootko suuttunut mulle" jonkun tuntemattoman tai puolituntemattoman miehen suusta.
Töissä palaverissa minulta kysyttiin työhöni liittyvä kysymys, ja minun täytyi oikein miettiä vastaustani, että miten selitän tämän selkeästi. Kysymyksen esittänyt mies parahti melkein välittömästi, että älä nyt suutu, ei tästä tarvitse loukkaantua! Ja minulla tosiaan oli aivan perusilme kasvoillani. Vaihdettiin muiden naisten kanssa vilpittömän hämmentyneet katseet - he eivät olleet tulkinneet pohtivaa ilmettäni suuttuneeksi.
Miksi se naisen ilmeetön ilme hermostuttaa miehiä?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska hymyily kuuluu kohtaamisissa siihen käyttäytymiskoodistoon sukupuolesta riippumatta. Pointtina ei ole, että sinun pitää hirnua hammasrivistö vilkkuen, vaan vieno hymy riittää. Tämä siis ihan sukupuolesta riippumatta.
Miksi miehiltä ei vaadita edes sitä vienoa hymyä? He saavat istua naama peruslukemilla, eikä kukaan valita että mistä sä nyt olet suuttunut.
Kyllä sitä kuule vaaditaan ihan kaikilta, olen itsekin saanut tätä palautetta ihan samassa tilanteessa.
Miehet ovat tottuneet siihen, että naiset palvelevat heitä, suhtautuvat kaikkiin naisiin kuin palvelusväkeen ja palvelusväeltä odotetaan kaikin tavoin mieliksi olemista.
Ei sitä tarvitse ottaa vakavasti. Mulle ei ikinä sanota noin koska olen aina hymyilevä ja iloinen nainen. Tiedän paikkani ja tietynlaiset sukupuoliroolit. En tarkoita että naisen pitäisi olla joku palvelija mutta jos joku vanhempi herra työpaikalla vaikka pyytää että toisin hänelle kahvia maidolla, teen sen. Se on vain sellaisen hyvän ilmapiirin edistämistä.
Minä vanhenin ja sain ryppyjä, myös rypyn kulmakarvojen väliin. Puoliso alkoi aina keskustellessa kommentoida miksi olen niin vihainen.
Vierailija kirjoitti:
miksi naisten keskinäinen keskustelu on sitten jatkuvaa naureskelua??
Se on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat tottuneet siihen, että naiset palvelevat heitä, suhtautuvat kaikkiin naisiin kuin palvelusväkeen ja palvelusväeltä odotetaan kaikin tavoin mieliksi olemista.
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
#naisvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Älä huolehdi ap, juuri sinunlaisten valittajien takia, en ole suomalaisten naisten kanssa tekemisissä. Vaimon hommaan ulkomailta.
Mitä tuo tähän asiaan liittyy? 🤣
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tarvitse ottaa vakavasti. Mulle ei ikinä sanota noin koska olen aina hymyilevä ja iloinen nainen. Tiedän paikkani ja tietynlaiset sukupuoliroolit. En tarkoita että naisen pitäisi olla joku palvelija mutta jos joku vanhempi herra työpaikalla vaikka pyytää että toisin hänelle kahvia maidolla, teen sen. Se on vain sellaisen hyvän ilmapiirin edistämistä.
Selvä se, Pertti! Hyvin näyttelet naista. NOT.
Vierailija kirjoitti:
Osaa ne naisetkin odottaa hymyilemistä. Kerran eräs treffikumppani ei halunnut toista tapaamista, koska koki että minä koin treffit ahdistaviksi, koska en kunnolla hymyillyt koko aikana. Koin olevani treffeillä enkä missään kaupan kassalla asiakaspalvelutyössä, jossa pitää tekohymyillä.
Sä vertaat treffejä töissä olemiseen? Ap. puhui siitä kun työkaveri vaatii hymyilemään.
Vierailija kirjoitti:
Älä huolehdi ap, juuri sinunlaisten valittajien takia, en ole suomalaisten naisten kanssa tekemisissä. Vaimon hommaan ulkomailta.
Ap:n esille tuoma ongelma ei ole suomipoikien keksimä tapa häiritä ja asettaa käytösrajoja suomalaisille naisille vaan kyseessä on maailmanlaajuinen probleema. Miehet harrastavat tätä kaikkialla maailmassa ja se on naisista epätoivottua ja sen tarkoitusperät jäävät hämäriksi. Miksi tuntematon mies ohikulkiessaan tuntee pakottavaa tarvetta käskeä minua hymyilemään? Olen saanut tätä osakseni niin pukumiehiltä kuin päihdeongelmaisilta hörhöiltä.
Pandemian aikana naiset saivat olla rauhassa maskien takana, pandemian jälkeen manipuloivat miehet pääsivät jälleen vauhtiin. Lopettakaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä umpimielisten metsäläismuijien ketju tämä on?
Hymyä huuleen!!
Ai pitää koko ajan hymyillä työkavereille? Mitä jos keskitytään työn tekemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n esille tuoma ongelma ei ole suomipoikien keksimä tapa häiritä ja asettaa käytösrajoja suomalaisille naisille vaan kyseessä on maailmanlaajuinen probleema. Miehet harrastavat tätä kaikkialla maailmassa ja se on naisista epätoivottua ja sen tarkoitusperät jäävät hämäriksi. Miksi tuntematon mies ohikulkiessaan tuntee pakottavaa tarvetta käskeä minua hymyilemään? Olen saanut tätä osakseni niin pukumiehiltä kuin päihdeongelmaisilta hörhöiltä.
Pandemian aikana naiset saivat olla rauhassa maskien takana, pandemian jälkeen manipuloivat miehet pääsivät jälleen vauhtiin. Lopettakaa.
Huomaatteko eron kielenkäytössä? Suomipoikien vs suomalaisille naisille.
Pojittelu on miesvihaa siinä missä tytöttely on naisvihaa.
Kyllä naiset tekee ihan samaa, se on selvää kiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
#naisvihanäkyväksi
Löyhällä tulkinnalla se voi olla myös naisvihaa kun keksitte tarinoita miehistä. Harmillisesti vain merkittävä osa kommentoijista keskittyy miesten haukkumiseen joten naisviha ei nyt oikein osu.
näitä keskustelupalstoja kun lukee, niin ihme, että miehille ei vielä ole perustettu keskitysleirejä mihin ne voisi passittaa.
Jaa..en mäkää voi pakottaa komeita miehiä hymyilemään mulle.
Miehet pelkää naisia ja uskoo, että hymyilevä nainen ei tuhoa heitä, vaikka se on täysin päinvastoin jos olet hänen erehtynyt ärsyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Jälleen kerran yksi mies joka uhoaa tätä, mutta tekee sen päivystämällä mammapalstalla :D