Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tarve miehillä on saada nainen hymyilemään heille? Olen naama peruslukemilla, ja mies tulkitsee minun olevan vihainen.

Vierailija
08.06.2024 |

En siis puhu omasta puolisostani, vaan tuntemattomista ja vaikkapa työkavereista (!!). Jos nainen ei heti miehen läsnä ollessa hymyile hammasrivistö loistaen, niin alkaa kärttäminen "no, mikä on? Miksi olet vihainen? Sanoinko muka pahasti?". Ja olen todistanut tämän tapahtuvan myös muille naisille, eli kyse ei ole minun Resting B-tch Facestani.

Tämä on kai käynyt joka naiselle? "Hymyile nyt vähän, ootko suuttunut mulle" jonkun tuntemattoman tai puolituntemattoman miehen suusta.

Töissä palaverissa minulta kysyttiin työhöni liittyvä kysymys, ja minun täytyi oikein miettiä vastaustani, että miten selitän tämän selkeästi. Kysymyksen esittänyt mies parahti melkein välittömästi, että älä nyt suutu, ei tästä tarvitse loukkaantua! Ja minulla tosiaan oli aivan perusilme kasvoillani. Vaihdettiin muiden naisten kanssa vilpittömän hämmentyneet katseet - he eivät olleet tulkinneet pohtivaa ilmettäni suuttuneeksi.

Miksi se naisen ilmeetön ilme hermostuttaa miehiä?

Kommentit (143)

Vierailija
1/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät ole ihmisiä vaan olentoja, joiden täytyy miellyttää miehiä! 

Vierailija
2/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja olen siis varsin leppoinen ja rauhallinen ihminen, en suutu tai haasta riitaa. Eikä minulla koskaan aiemmin ole ollut mitään muita kuin positiivisia tai neutraaleja kokemuksia tämän palaverimiehen kanssa. t. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nolota keskustella yksikseen?

Mitä saat miesten haukkumisesta?

Mielihyvää? Ruplia?

Vierailija
4/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Ehkä sitten näytät vahingossa vihaiselta, ellei tunnelma ole leppoisa? Miten sen miehelle tulkitsee.

Vierailija
5/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi naisten keskinäinen keskustelu on sitten jatkuvaa naureskelua??

Vierailija
6/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen naisen, joka oli ensimmäistä kertaa asioilla / ulkosalla (kaupassa) lapsensa kuoleman jälkeen, kun tuntematon mies huikkasi hänelle, että hymyile nyt vähän. Nainen ei ole sen jälkeen poistunut kotoaan, ja tästä on todella paljon aikaa. Aivan järkyttävää.

Vierailija
7/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne ole ihan tietynlaisia tyyppejä. Ei taida miehiäkään paljon hymyilyttää.

Vierailija
8/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tavallinen reaktio miehiltä tuo kehoitus naiselle hymyillä vähän. Täälläkin hoetaan, että keski-ikäiset naiset ovat katkeria, vihaisia ja äkäisiä, vain nuoret ovat iloisia. Miehet haluavat, että naiset ovat hyväntuulisia nukkeja, joiden kanssa on hauskaa. Mikään naisen elämän ikävyys ei saa kantautua miehen korviin, muuten mies lähtee asenteella "en minä tätä tilannut".

Vierailija
9/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus! Tuo että nainen on "iloinen ja hymyilevä" on edelleen elävä miesten odotus naisille niin työ- kuin yksityiselämässäkin. Kun se ei toteudu, mies on vaikeuksissa tunteineen ja itsetuntoineen. Toki fiksu mies oivaltaa, että/jos/kun "tämän" kanssa pitääkin edetä ihan vain asiapohjalta.

Vierailija
10/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hymyily kuuluu kohtaamisissa siihen käyttäytymiskoodistoon sukupuolesta riippumatta. Pointtina ei ole, että sinun pitää hirnua hammasrivistö vilkkuen, vaan vieno hymy riittää. Tämä siis ihan sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
11/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun Baltiassa ja meillä täällä ei ole tuollaista ilmiötä, että joku yrittäisi saada jonkun väkisin hymyileen.

Vierailija
12/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti idioottı, vai esitätkö vain?

Vierailija
13/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hymyily kuuluu kohtaamisissa siihen käyttäytymiskoodistoon sukupuolesta riippumatta. Pointtina ei ole, että sinun pitää hirnua hammasrivistö vilkkuen, vaan vieno hymy riittää. Tämä siis ihan sukupuolesta riippumatta.

Miksi miehiltä ei vaadita edes sitä vienoa hymyä? He saavat istua naama peruslukemilla, eikä kukaan valita että mistä sä nyt olet suuttunut.

Vierailija
14/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on näitä yliherkkiä äititraumaisia, löytyy myös naisista. Kokevat neutraalinkin ilmeen uhkaavana ja torjuvana, eivätkä ymmärrä että vika on heidän omassa päässään.

Vierailija
15/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa ne naisetkin odottaa hymyilemistä. Kerran eräs treffikumppani ei halunnut toista tapaamista, koska koki että minä koin treffit ahdistaviksi, koska en kunnolla hymyillyt koko aikana. Koin olevani treffeillä enkä missään kaupan kassalla asiakaspalvelutyössä, jossa pitää tekohymyillä.

Vierailija
16/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaa ne naisetkin odottaa hymyilemistä. Kerran eräs treffikumppani ei halunnut toista tapaamista, koska koki että minä koin treffit ahdistaviksi, koska en kunnolla hymyillyt koko aikana. Koin olevani treffeillä enkä missään kaupan kassalla asiakaspalvelutyössä, jossa pitää tekohymyillä.

No jos et koko treffien aikana yhtään ainoaa kertaa hymyillyt aidosti, niin silloinhan on vain hyvä että treffit jäivät yhteen kertaan. Jos viihdyt ja sinulla on mukavaa, hymyilet automaattisesti.

Vierailija
17/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pääasiassa todella fiksuja ja asiallisia miehiä, joilta ei koskaan kuule hymyilykäskyä. Muutaman kerran olen kuitenkin kuullut sen jonkun sanomana ja kerran on muistaakseni sanottu minullekin. Ihmettelen lähinnä eikö sanoja ymmärrä kuinka tyly, määräilevä ja outo tuollainen käsky on. "Hymyile nyt vähän!" Jokainen, jolle tuo on sanottu on aina hätkähtänyt hämmentyneenä. Nämä sanojat eivät sitä tunnu näkevän tai sitä, että aiheuttavat tällä vaivaantuneen tunnelman ja muillekin kuin sanomisen kohteelle. Yhtä tyylikästä olisi sanoa yhtäkkiä vaikkapa "Esitä kuollutta!" kuin koiralle. Kai joiltain sitten puuttuu jokin olennainen ominaisuus pään suunnalta eikä asiaa varmaan auta kun tuo töksäytetty käsky on varsin yleinen, luullaan, että se olisi jotenkin normaalia ja hyväksyttävää käytöstä. Ei ole.

Vierailija
18/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa mulkunvatkaajien vaatia. Saisivat opetella jonkinlaista itsereflektiokykyä kun se tuntuu olevan suurimmalle osalle täysin tuntematon asia.

Vierailija
19/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtainen ja ainutkertainen kokemukseni asiasta on 90-luvun Turkin matkalta. Jotku paikalliset juipit huutelivat, että miksi et hymyile, eikö sinulla ole hampaita? Olin aika äimistynyt tilanteesta, koska olin ihan normaalilla naamalla liikenteessä enkä mitenkään pahantuulinenkaan.

Vierailija
20/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä tullut vastaan. Yleensä olen keskittynyt töihin tai ollut yksinäni toimittamassa jotain asiaa, naama peruslukemilla. Sitten ihan puskista joku alkaa tivata miksi näytän äkäiseltä/vihaiselta/masentuneelta ja miksi en vain hymyilisi??! En edes tiennyt näyttäväni miltään muulta kuin neutraalilta kun en mitään erityistä ole tuntenutkaan, keskittynyt vain jonkin asian suorittamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän