Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäätelöä, luultua vaarallisempaa!

Vierailija
08.06.2024 |

Meille keventäjille. Tarkoitus laihduttaa ja luulin tekeväni hyvin kun yhtenä päivänä vähän herkuttelin. Yllätyin kun 100g jäätelöä 240kcal. Söin puoli pakettia ja sain siis 1200kcal ylimääräistä energiaa. Ei uskoisi!

Ja toinen juttu, kaakaot. 100g kaakaojauhetta sisältää yli 80g sokeria. Mitä ihmettä! Olkaahan tarkkana kalorioiden kanssa ja sokerin saannin kanssa.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäätelötötterö kaksi kertaa kesässä aurinkoisena päivänä jätskikioskista ostettuna ja puistonpenkillä syötynä kuuluu ohjelmaan vailla huonoa omaatuntoa.

Itse olen pulska ja syön useamman litran jäätelöä viikossa 😭😂 Olen kai jäänyt lapseksi näissä herkkuasioissa Sipsejä syön melkein koko ison pussin kerralla ja kaverilla kestää se sama pussi kuukauden kuulemma, ottaa sieltä kourallisen kerran viikossa ollaan me ihmiset erilaisia. Toiset meistä vähän persoja 😂

Sama täällä Helposti menee se sammiollinen Ainojäätelöä yhdellä istumalla. Olen herkkusuu. Ja toki se vyötäröllä näkyykin.

Minne tästä mun viestistä hävisi kolme peräkköistä pistettä. Laitoin ne tuohon sama täällä perään. Outo palsta. Tuleekohan nuo sitaattimerkitkään, jotka laitoin sanojen sama ja täällä ympärille.

Vierailija
22/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut varmaan kaakaojuomajauheesta. Käytä kaakaojauhetta, joka on pelkkää kaakaota. Lisää sokeria vain sen verran kuin haluat.

Ja miksi söit puoli litraa jäätelöä? Aikuiselle riittää desi.

Desi ? No ei todellakaan ! Ja miten tämä riittäminen määritellään ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litra Pingviini bulkkijäätelöä painaa alle 500 g, joten puolikkaasta paketista tulee 500 kcal.

Mutta ilmeisesti kyseessä on joku muu jäätelö, kun ravintosisältö on eri.

Vierailija
24/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä jotkut melkein kehuskelevat kyvyllään ahmia? Ei siitä kannata olla ylpeä. Tiedätte varmaan, että sairastutte johonkin lihavuuden mukanaan tuomaan sairauteen ennen pitkää?

Vierailija
25/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Litra Pingviini bulkkijäätelöä painaa alle 500 g, joten puolikkaasta paketista tulee 500 kcal.

Kyllähän tuokin vastaa jo kokonaista ateriaa. 

Vierailija
26/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu jäätelö ei ole dieetti syömistä.

Tutkikaa mitä kaikkea jäätelö sisältää, sillä ei ole juuri mitään tekemistä esim 50-60- luvun ainessisällön eikä maun kanssa. T. entinen jäätelönsyöjä

Vierailija
27/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut varmaan kaakaojuomajauheesta. Käytä kaakaojauhetta, joka on pelkkää kaakaota. Lisää sokeria vain sen verran kuin haluat.

Ja miksi söit puoli litraa jäätelöä? Aikuiselle riittää desi.

Desi ? No ei todellakaan ! Ja miten tämä riittäminen määritellään ?

Miksi se desi ei riitä? Ja riittäminen on yhtä kuin se, että sai jälkkäristä sen mitä jälkkäriltä kaipasi. Mulle ainakin riittää yhdeksi annokseksi se yhden mittavälin verran jäätelöä. Pingviini-jäätelössä siis on sellainen annosmitta pakkauksessa. Yhdestä paketista saa jotain kymmenen annosta ainakin.

Vierailija
28/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt miksi syöt noin paljon jäätelöä? Syötkö sitä saadaksesi makean himon tyydytettyä vai saadaksesi jotain kylmää ja pehmeää syötävää?

Jos ensimmäistä, niin kokeilepa etsiä omaan makuusi liian makeita jäätelöitä: huomaat pian ettet jaksa syödä samoja annoksia kuin ehkä jotain halvempaa ja mauttomampaa jäätelöä. Jos jälkimmäistä, niin ala tekemään itselle vaikka sorbetteja: siis soseutat vaikka banaaneja, mansikoita, vadelmia, ananasta, vesimelonia ja pakastat ne. Tai sitten jogurttijäätelöä, oma lempparini... maustamatonta jogurttia (tai vaikka maitorahkaa) ja ehkä kermavaahtoa sekä marjoja. Kaikki sekaisin ja pakkaseen kohmettumaan. Voit sekoitella massaa pakastumisen aikana. Tosi hyvää. Marjoissakin on energiaa, kuohukermassakin, mutta paljn terveellisempää kuin joku kaupan jäätelö

Vierailija
29/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten täällä jotkut melkein kehuskelevat kyvyllään ahmia? Ei siitä kannata olla ylpeä. Tiedätte varmaan, että sairastutte johonkin lihavuuden mukanaan tuomaan sairauteen ennen pitkää?

Tykkään nauraa laiheliineille surkeine annoksineen. 

Vierailija
30/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka, mutta kyllä minä ahmin vähintään puoli pakkausta, jos ostan jäätelöä. Mutta en joka viikko enkä syö karkkia enkä pullaa.

Vierailija
31/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli litraa jäätelöä ei ole puoli kiloa. Sitä myydään litrahinnalla juuri siksi kun mukana on niin paljon ilmaa. Mä pitkään ihmettelin miksi mulla menee saman valmistajan pakettijäätelöstä mutta ei tikkujätskistä maha sekaisin kun sitä pakettijäätelöäkään mitään suuria määriä syö. Jossain vaiheessa hoksasin tuon ilman. Tikkuihin sitä ei tarvitse niin paljon kun kate on niissä hyvä ja ilmava tikku ei pysy kasassa. 

Vierailija
32/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin kermajäätelöt niihin puikkoihin, mitkä on tehty täysin pelkästään soseutetusta hedelmästä. Terveellistä ja vilvoittavaa. Rehellisesti sanottuna kuulostaa joltain, mitä pieni lapsi tekee häätelöpaketille salaa mennessään, tuo puolen litran mätystäminen kerralla.

Vierailija
33/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jollekkin kukkakepille.

Vierailija
34/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin elää pelkällä jäätelöllä, syödä Aino-purkillisen joka aterialla, eli 3 päivässä.

Vierailija
35/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olleet mulle kyllä mitään yllätyksiä nuo kertomasi jäätelö ja kaakaojauhe. Enkä kyllä itse keventäjänä herkuttele puolikkaalla paketilla jäätelöä, huh! Aloittajan kannattaisi olla tarkempi herkuttelumääriensä suhteen.

Vierailija
36/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoikka, mutta kyllä minä ahmin vähintään puoli pakkausta, jos ostan jäätelöä. Mutta en joka viikko enkä syö karkkia enkä pullaa.

Sama täällä. Ei nyt puolta litraa mene kerralla, mutta joku neljäsosa siitä litran paketista kerralla. Tosin en harrasta tämän lisäksi muuta yhtä hölmöä herkuttelua, ja tämäkin tapahtuu ehkä kerran kuussa tai kahdessa. Karkkeja en ole syönyt 15 vuoteen, sipsejä menee pieni kourallinen esim. oluen kanssa se kerta kuussa. En tunne tarvetta enemmälle, päin vastoin tuntuu että se ilo sipsistä tai jäätelöstä katoaa muutaman suullisen jälkeen. Olen hoikka.

Vierailija
37/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200 / 240 = 5 eli söit 500g joka on noin litra jäätelöä, ylensyöjä!

Vierailija
38/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jollekkin kukkakepille.

Ei, vaan ihan jokaiselle ihmiselle. Ateria, kuten lounas on optimaalinen kun siinä on noin 500 kcal.

Vierailija
39/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään nauraa laiheliineille surkeine annoksineen. 

Sama. Kyllä elämään herkut kuuluu. Eilen söin koko pötkön Ballerinakeksejä ja puoli litraa Dr. Pepperiä. Toisaa päivänä oli sipsiperjantai, kahta laatua meni pussi, tai siitä toisesta jäi ihan pienet jämät pussinpohjalle. Tällä viikolla mennyt myös vanhan ajan vanilija jäätelöä puolitoista pakkausta, ja Tuc-keksejä ruohosipulituprejuustolla paketillinen. Tänään tekis mieli karkkeja, sekä hedelmän että salmiakin makuisia, joten haen kulmakaupasta jonkun pussin. Tuntuu mahdottomalta että jonkun elämä on kuivakkaa tyyliin pieni siivu jäätelöä kerran kuussa. Surullista! Vaikka varmasti noilla herkuilla osuutensa onkin siinä, että painoa kertyy, en vaan voisi luopua näistä iloista.

Vierailija
40/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä Ap olet vetäissyt tuon kaakaojauheen sokerimäärän? Van Houtenissa on 8,9 g hiilareita sadassa grammassa. Jos sun kaakaossasi on noin paljon sokeria, se ei ole kaakaojauhetta vaan jotakin maitokaakaojauhetta tms. Näillä on aika oleellinen ero.