Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin keskusta hiljenee edelleen vauhdilla

Vierailija
08.06.2024 |

Käynnit ovat myös selvästi lyhentymään päin. Helsingin keskustan hiljeneminen jatkuu yhä. Keskustan kävijämäärät ovat laskeneet rajusti vuodesta 2019, eivätkä ne kääntyneet nousuun edes koronapandemian päätyttyä.

Yllättävän kehityksen suunnasta tekee kuitenkin se, että vastaavaa ei ole nähtävissä muissa Pohjoismaissa.

Voiko joku kertoa syyn minkätakia kävisin Helsingin keskustassa, minulla ei ole edes pitkä matka Helsingin keskustaan, mutta en silti käy siellä, koska Helsingin keskustassa ei ole mitään. Voin käyttää rahani järkevämpään. Pitäisi olla joku syy käydä, siitä olisi hyvä aloittaa, nyt sellaista ei yksinkertaisesti ole.

Kommentit (219)

Vierailija
1/219 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta elokapinakin siirtyy toisaalle kun ei ole enää ketään kuuntelemassa heidän huutoaan.

Vierailija
2/219 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei ole Tukholman vanhaa kaupunkia ja Köpis taas on levittäytynyt laajalle eikä siellä ole ns. keskustaa. 

Helsinki laajenee jatkuvasti ja uusi helsinki alkaa sörnäisten rannasta kohti pohjoista.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/219 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hankalammaksi tehdään autoilu keskustassa (tai missä tahansa), sitä hankalampaa siellä on muidenkaan liikkua.

Minulla ei ole autoa, mutta autoilun hankaloittaminen hankaloittaa yleensä liikkumista muutenkin. Kävelukaduille tehdään terasseja ja skuutteja on ympäriinsä, autot tulevat laittomille paikoille jne. Lisäksi mitään isompaa ei ostella, kun ollaan bussilla liikenteessä

Vierailija
4/219 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä ei ole Tukholman vanhaa kaupunkia ja Köpis taas on levittäytynyt laajalle eikä siellä ole ns. keskustaa. 

Helsinki laajenee jatkuvasti ja uusi helsinki alkaa sörnäisten rannasta kohti pohjoista.  

Missään muussa maassa ei ole niin kovaa naisvihaa ja kateutta kuin Suomessa. Siksi.

Vierailija
5/219 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa pohjoismaissa keskusta ei ole pussinperällä eikä autolla liikkumista ole tehty mahdollisimman hankalaksi. Sinne pitää menemällä mennä, julkisilla.

Vierailija
6/219 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hankalammaksi tehdään autoilu keskustassa (tai missä tahansa), sitä hankalampaa siellä on muidenkaan liikkua.

Minulla ei ole autoa, mutta autoilun hankaloittaminen hankaloittaa yleensä liikkumista muutenkin. Kävelukaduille tehdään terasseja ja skuutteja on ympäriinsä, autot tulevat laittomille paikoille jne. Lisäksi mitään isompaa ei ostella, kun ollaan bussilla liikenteessä

Missään muussa maassa ei vihata niin paljoa autottomia naisia kuin Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/219 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se on mm. Tampereen kanssa... kaupunkien keskustat tuhotaan tarkoituksella... se on ollut etenkin 2020 luvun teema...

Vierailija
8/219 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä ei ole Tukholman vanhaa kaupunkia ja Köpis taas on levittäytynyt laajalle eikä siellä ole ns. keskustaa. 

Helsinki laajenee jatkuvasti ja uusi helsinki alkaa sörnäisten rannasta kohti pohjoista.  

Helsinki ei voi laajeta Espoon ja Vantaan puolelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/219 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Porissa...

Vierailija
10/219 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muissa pohjoismaissa keskusta ei ole pussinperällä eikä autolla liikkumista ole tehty mahdollisimman hankalaksi. Sinne pitää menemällä mennä, julkisilla.

Tää! Keskustaan ei mene ellei ole joku pakko. Yleensä löytyy vaihtoehto joka on helpommin saavutettava. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/219 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vihervassut!

Vierailija
12/219 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Pasila noussee uudeksi keskittymäksi tulevaisuudessa. Liikenteen solmukohta ja uudet tornitalot takaa uuden bisneksen kehdon Suomessa. Nykyinen Helsingin keskusta on tulevaisuudessa "vain" viihde- ja turismikeskus, Wanha Helsinki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/219 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustaan vie vain yksi metrolinja. Ainoastaan Etelä-Espoosta tulee ostovoimaisia kuluttajia. Helsingin hyville alueille ei mene metroa lukuunottamatta Kulosaarta.

Vierailija
14/219 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-Pasila noussee uudeksi keskittymäksi tulevaisuudessa. Liikenteen solmukohta ja uudet tornitalot takaa uuden bisneksen kehdon Suomessa. Nykyinen Helsingin keskusta on tulevaisuudessa "vain" viihde- ja turismikeskus, Wanha Helsinki.

Bensalenkkareiden ja amkkien keskittymä. Kulttuuripääoma ei liiku kantakaupungista pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/219 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaisiin metro Punavuori-steissi-Töölö-Meilahti-Ruskeasuo-Haaga-Pitäjänmäki

Vierailija
16/219 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-Pasila noussee uudeksi keskittymäksi tulevaisuudessa. Liikenteen solmukohta ja uudet tornitalot takaa uuden bisneksen kehdon Suomessa. Nykyinen Helsingin keskusta on tulevaisuudessa "vain" viihde- ja turismikeskus, Wanha Helsinki.

Ei vaan Turku tai Tre on kokonaan uusi Helsinki.

Vierailija
17/219 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hankalammaksi tehdään autoilu keskustassa (tai missä tahansa), sitä hankalampaa siellä on muidenkaan liikkua.

Minulla ei ole autoa, mutta autoilun hankaloittaminen hankaloittaa yleensä liikkumista muutenkin. Kävelukaduille tehdään terasseja ja skuutteja on ympäriinsä, autot tulevat laittomille paikoille jne. Lisäksi mitään isompaa ei ostella, kun ollaan bussilla liikenteessä

Missään muussa maassa ei vihata niin paljoa autottomia naisia kuin Suomessa.

En ole samaa mieltä. Sellaisessa pikkukaupungissa kuin Salo ei ole edes parkkimittareita ja siellä kävelijänä tai pyöräilijänä on helppoa. Jos sinne pääsee autolla, on se kävelijällekin helppoa.

Vierailija
18/219 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-Pasila noussee uudeksi keskittymäksi tulevaisuudessa. Liikenteen solmukohta ja uudet tornitalot takaa uuden bisneksen kehdon Suomessa. Nykyinen Helsingin keskusta on tulevaisuudessa "vain" viihde- ja turismikeskus, Wanha Helsinki.

Ei vaan Turku tai Tre on kokonaan uusi Helsinki.

Itse toivon, että Tampereesta tulisi Suomen pääkaupunki.

Vierailija
19/219 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä kehäkolmosen ulkopuolelta ei ole järkevää suoraa bussiyhteyttä ytimeen, joten en ole käynyt Helsingissä muutamaan vuoteen. Enkä käy. Niin kauan kun Kamppiin ei pääse bussilla, saa minun puolesta olla koko p*ska. En halua matkustaa bussilla Hakaniemeen ja siitä metrolla keskustaan. Suora yhteys pääkallopaikalle tai unohtakaa koko juttu.

Vierailija
20/219 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hankalammaksi tehdään autoilu keskustassa (tai missä tahansa), sitä hankalampaa siellä on muidenkaan liikkua.

Minulla ei ole autoa, mutta autoilun hankaloittaminen hankaloittaa yleensä liikkumista muutenkin. Kävelukaduille tehdään terasseja ja skuutteja on ympäriinsä, autot tulevat laittomille paikoille jne. Lisäksi mitään isompaa ei ostella, kun ollaan bussilla liikenteessä

Missään pääkaupungissa ei autoilla. Ei Tukholmassa ja Köpiksessä kukaan ole autoillut keskustaan. Lontoon keskustassa autoilu on kielletty jo aikoja sitten. 

Ihme harha että muutama auto elävöittäisi kaupunkia kun pääsisi oven eteen. Ajattelussa on iso virhe: Liikkeeseen mahtuu 300 asiakasta mutta oven eteen menee parhaimmillaankin vain viisi autoa.  Nekin paikat jaetaan naapuriliikkeiden kanssa. Siinä se syy miksei pääkaupungeissa autoilla.