Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mikä mua vaivaa ja mikä avuksi

Vierailija
08.06.2024 |

Olen näiden pinnalla olevien diagnoosien myötä alkanut miettiä, olenko itse autisti tms. Eli:

-Työt sujuu hyvin, olen tunnollinen ja hyvä työntekijä. Kaikkea uutta jännitän ja se vie energiaa ja usein välttelen haasteita työelämässä. Työ vie yleensä kaikki mehut ja usein nukun arki-illat.

-Olen yksinhuoltaja ja lapsen hoidan hyvin, tuen häntä ja hän on minulle kaikki kaikessa

-Työn ja lapsenhoidon ohessa en saa mitään tehtyä, en niin mitään. Nyt jo viikon ollut lomalla, olen suunnitellut imuroimista koko viikon, mietin myös jotain kesäretkeä tms, mutta nyt on mennyt viikko ihmetellessä

-Kaikki (mieluisakin) tekeminen on niiiiiin vaikeaa, joudun pakottamaan itseni esim. pesemään pyykkiä, tekemään ruokaa, ulkoiluttamaan koiraa, vaikea selittää, jokainen soluni vastustaa tekemistä ja ihan jokainen vaikkapa tekstiviesti kaverille on työn ja tuskan takana

-pitkä kesäloma (opettaja) ja joka kesä on sama juttu, passivoidun ihan ameebaksi, jos en ole jo etukäteen suunnitellut matkoja tai ohjelmaa, toiminnanohjaukseni ei toimi ollenkaan, jos ei ole ns. ulkoista pakkoa. Onneksi olen tunnollinen ihminen, siis hoidan työn, lapsen ja koiran, mutta kaikki muu on kovin hankalaa

Mikä avuksi? Ja jos sanotte, että ota itseäsi niskasta kiinni, niin konkreettisia keinoja, kuinka se onnistuu. Koska yrittänyt olen. 

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ADHD:n pitäisi näkyä jo lapsena/nuorena? Voiko se yhtäkkiä puhjeta yli nelikymppisenä? 

Kyllä ainakin itse olen ollut tällainen ihan aina. Olen aina ollut alisuoriutuja, vaikka periaatteessa kaikki on ihan hyvin. Olisin pystynyt parempaankin, jos vain olisin pystynyt, mutta kun ei. 

T. Se toinen opettaja

Vierailija
42/44 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ollut lapsuudesta asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Ollut lapsuudesta asti.

Täällä yksi samanlainen. Johtuu osittain varmaan kasvatuksestakin. 40-luvulla syntynyt äitini on sitä polvea, jonka mielestä koko ajan pitää puuhata jotain hyödyllistä. Omasta mielestä siinä ei ole järkeä, mutta silti takaraivoon on jäänyt ajatus, että pitäisi ja pitäisi. 

Vierailija
44/44 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferritiinit ja kilpirauhasarvot kannattaa kyllä aluksi mitata. Etenkin, jos alkanut vasta viimeaikoina eikä ollut lapsuudessa ja nuoruudessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi