Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mikä mua vaivaa ja mikä avuksi

Vierailija
08.06.2024 |

Olen näiden pinnalla olevien diagnoosien myötä alkanut miettiä, olenko itse autisti tms. Eli:

-Työt sujuu hyvin, olen tunnollinen ja hyvä työntekijä. Kaikkea uutta jännitän ja se vie energiaa ja usein välttelen haasteita työelämässä. Työ vie yleensä kaikki mehut ja usein nukun arki-illat.

-Olen yksinhuoltaja ja lapsen hoidan hyvin, tuen häntä ja hän on minulle kaikki kaikessa

-Työn ja lapsenhoidon ohessa en saa mitään tehtyä, en niin mitään. Nyt jo viikon ollut lomalla, olen suunnitellut imuroimista koko viikon, mietin myös jotain kesäretkeä tms, mutta nyt on mennyt viikko ihmetellessä

-Kaikki (mieluisakin) tekeminen on niiiiiin vaikeaa, joudun pakottamaan itseni esim. pesemään pyykkiä, tekemään ruokaa, ulkoiluttamaan koiraa, vaikea selittää, jokainen soluni vastustaa tekemistä ja ihan jokainen vaikkapa tekstiviesti kaverille on työn ja tuskan takana

-pitkä kesäloma (opettaja) ja joka kesä on sama juttu, passivoidun ihan ameebaksi, jos en ole jo etukäteen suunnitellut matkoja tai ohjelmaa, toiminnanohjaukseni ei toimi ollenkaan, jos ei ole ns. ulkoista pakkoa. Onneksi olen tunnollinen ihminen, siis hoidan työn, lapsen ja koiran, mutta kaikki muu on kovin hankalaa

Mikä avuksi? Ja jos sanotte, että ota itseäsi niskasta kiinni, niin konkreettisia keinoja, kuinka se onnistuu. Koska yrittänyt olen. 

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta mopo.

Vierailija
2/44 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on olenosguguluuppis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi samanlainen täällä. Teen asioita lähinnä pakon edessä tai velvollisuudesta toisia kohtaan. Muuten olisin vain, makailisin, mietiskelisin, lukisin, katselisin sarjoja. Pakon edessä ja velvollisuudesta hoidettavia toimia on kuitenkin niin paljon, että en ehdi edes pitkästyä.

Saa kai näinkin elää. 

Vierailija
4/44 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, toki näin saa elää, mutta itselläni ongelma on se, että mielialani menee huonoksi, jos en tee mitään ja ikään kuin vaivun sellaiseen passiiviseen tilaan, ikään kuin elimistö toimisi hitaammin. 

Vierailija
5/44 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On järkevää minimoida tekeminen. Opettajana varmaan ymmärrät että oppilaankaan ei kannata rehkiä kuin sen verran että nippa nappa pääsee tavoitteeseen. Ei yrityksetkään tee ylimääräistä, vaan niin vähän kuin kehtaavat että joku maksaa laskun. 

Vierailija
6/44 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuroottisuus ja ahdistuneisuus. 

Vierailija
7/44 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla kuitenkin tule jossain vaiheessa fiilis, että nyt ameebaelämä saa riittää ja riuhtaiset itsesi tekemään jotakin/menemään jonnekin.

Ala harrastaa kylmissä vesissä uintia, se herättelee kummasti. 

Vierailija
8/44 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla kuitenkin on korkean toimintakyvyn masennus, googleta. Vaikuttaisi vähän siltä. 

Vierailija
9/44 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä? Onko runsaat menkat? Koska on otettu verikokeet? Syötkö rautaa? Estrogeenia? Esivaihdevuodet?

T. Kokemusta on 

Vierailija
10/44 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi samanlainen täällä. Teen asioita lähinnä pakon edessä tai velvollisuudesta toisia kohtaan. Muuten olisin vain, makailisin, mietiskelisin, lukisin, katselisin sarjoja. Pakon edessä ja velvollisuudesta hoidettavia toimia on kuitenkin niin paljon, että en ehdi edes pitkästyä.

Tuo sarjojen katseleminen (12 jaksoa putkeen) viittaa vakavaan masennukseen. Mutta jos homma on hanskassa niin sanotusti, niin mikäs siinä. Jos ei pysty enää kuin aloittamaan kirjoja ja leffoja, ja kaikki jää kesken, niin silloin on jotakin pielessä.

Vierailija
11/44 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sarjojen katseleminen (12 jaksoa putkeen) viittaa vakavaan masennukseen. Mutta jos homma on hanskassa niin sanotusti, niin mikäs siinä. Jos ei pysty enää kuin aloittamaan kirjoja ja leffoja, ja kaikki jää kesken, niin silloin on jotakin pielessä.

Voisiko sarjojen katselu olla ylikeskittymistä, ADHD?

Vierailija
12/44 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kipuja? Jos on, tutustu fibromyalgiaan.

Vierailija
13/44 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän levolle ja oleilulle soisi myös riittävästi aikaa. Parasta niin, että kun oken urakan tehnyt, on ellunkanailun aika, ja se menee useimmiten niin. Jos vain voi, niin tekee köntässä hommia ja kanailee sitten. Pystyykö delegoimaan mitään?

Vierailija
14/44 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalille kuulostaa.

Vierailija
15/44 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin rennon passiivisiin hetkiin miellyttävää sisältöä: jalat tuoksuvaan kylpyyn, lempikirja joka varmasti hyrisytyttää,tai lehtiä, herkkuja, musiikkia, hierontalaite, luontoon vaan istuskelemaan ja päästää hauvan vapaaksi...

Vierailija
16/44 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä on tuollaisia että ilman pientä sosiaalista painetta ei saa tehtyä mitään. Ja ihminen tarvitsee myös lepoa. Sinulla on työ, yksinhuoltajuus ja koira, kai se kaikki nyt herranjestas uuvuttaa! Vaikutat hyvin vaativalta itseäsi kohtaan, temperamentissa neuroottisuutta ja olet ehkä omaksunut jostain mediasta käsityksen että kaikki ihmiset ovat koko ajan jotenkin kauhean energisiä, touhukkaita ja reippaita.

Vierailija
17/44 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen kympin tyttö-opettaja. Relata ei osata.

Vierailija
18/44 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläinen klassikko Ivan Gontsarovin kirja Oblomov kertoo miehestä, joka ei saa mitään aikaiseksi. Oblomovilaisuus on tunnettu käsite.

Vierailija
19/44 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hae itsellesi joku muotidiagnoosi jos uskot sen helpottavan tuota mitä ELÄMÄKSI kutsutaan. 

Vierailija
20/44 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen kympin tyttö-opettaja. Relata ei osata.

Mitä jos menisi kesätöihin jollekin ihan eri alalle. Oman mukavuusalueen ulkopuolelle. Jenkeissä on muuten tehty tutkimus, että oppilaiden kannalta parhaita opettajia ovat miesopettajat, jotka ovat ehkä pärjänneet huonosti koulussa tai jääneet jopa luokalle. Tulee laajempi näkökanta asioihin ja turha nipotusta jää pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi