♥♥♥KeSäHeInÄt vko 5♥♥♥
[color=FF3030][size=3]♥ [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]♥
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36
monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24
monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=4]♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Kommentit (48)
Kyllä se Senniina oli sitten taas kerran oikeassa ¿ täällä kannattaisi totisesti aina vain avata suunsa eikä ns. luikkia seinänvieriä. Kun hätä on suurin, on apukin lähinnä ja niin poispäin. SUURKIITOS siis Melballe teratologisen palvelun yhteystiedoista! Soitin sinne heti tänään ja kysyin röntgenit, lääkkeet ja alkoholit, eli kaiken potentiaalisesti haitallisen mitä suuressa tietämättömyydessäni raskauden alussa onnistuin tekemään ja mitä olen nyt kauhusta kankeana yökaudet miettinyt.
Röntgen noin varhaisessa vaiheessa ei haittaa, kun ei ole kuvattu lantion aluetta. Sikiöllekin on olemassa raja-arvot, minkä verran säteilyä voi saada, ja Suomessa säteilymäärät ovat pieniä. Sain myös samaiseen vaivaan, josta syystä kuvattiin, oikein järeän kaliiberin tulehduskipulääkettä, mutta sellaistenkin kohdalla sama juttu kuin esim. päihteiden, eli kun on lopettanut käytön varhaisessa vaiheessa (minulla hedelmöittymisestä noin 2 viikkoa), ettei mitään vahinkoa pitäisi olla tapahtunut.
Teoriassahan minä tiesin tämän kaiken, mutta ei sitä umpiluinen ugrinkallo usko, ennen kuin joku suurempi auktoriteetti vääntää rautalangasta.
Tuon painoni takia olen edelleen huolissani, mutta kun muut murheet ovat vähän hellittäneet, senkin pelon kanssa jaksaa paremmin elää. Pitää vain yrittää ajatella, että se tulee mikä tulee eikä sille mitään voi. Pääsääntöisesti kaikenkokoisilla menee kaikki ihan hyvin, en oikein tajua, miksi tuo asia on itselleni nyt muodostunut niin isoksi peikoksi.
---
4D:tä moni on miettinyt ja moni menossakin. Luulen, että meillä jää väliin. Ajatus kyllä toisaalta houkuttaa, mutta toisaalta mietin (mm.) sitä hintaa. Minä kuitenkin saan Helsingiltä kaksi ultraa muutenkin, ja jos oikein rupeaa odottelu korpeamaan, voisin painua yksityiselle tavalliseen ultraan. Minä kun en millään haluaisi tietää sukupuolta etukäteen :).
Cityäippä, toistaiseksi olen edelleen siirtänyt jooga-ajatusta, kun ovat nuo päivät muutenkin niin täynnä ohjelmaa. Justiinsa eilenkö se oli kun laskeskelin, että mulla on ainoastaan maanantai-ilta sellainen aika viikosta, kun ei ole mitään menoa. Kaikki muut illat olen jumpassa tai tallilla, viikonloput luuhaan yleensä mökillä (¿gradua tekemässä¿ :D). Mutta jos esim. nykyiset jumpat alkavat tuntua sellaisilta, että ei enää tunnu hyvältä käydä, mammajooga kyllä kiinnostaisi. Miten itse, käytkö Shantissa tai Manipurassa nykyään?
Koala, siltä varalta että mieli muuttuisi 4D:n suhteen kyselen, miten nopeasti sait ajan? Kirjoitit, että varasit sen 15.2. päivälle, mutta oletko siis varannut ajan jo tyyliin viime vuonna vai vasta nyt?
Eipä paljon nappaa työnteko, joten nyt on aikaa päivisinkin kirjoitella. Mun reipas seuraaja täällä töissä tekee jo lähes kaikki hommat, joten kun töitä on yhtäkkiä vähän, niin ei meinaa saada niitäkään tehdyksi ;)
Senniina, hauskaa jos alkaa mahasta kuulua tuuppimista. Mutta älä murehdi liikkeistä, vaikkei niitä päivittäin tuntuisikaan. Mäkään en ole tuntenut varmuudella yhtään mitään, ja ultrassa oli kaikki ok. Kaikki pulputukset yritän tulkita liikkeiksi, mutta aika vaikea on arvioida...
CÄ: Ilmarikin syntynee sitten aikanaan sektiolla, joten voi olla että kuitenkin mennään ristiin NKL:lla. Höh. ;) Mulla sektio on todennäköinen, kun oli itsellä synnynnäinen sydänvika, joka korjattiin 5-vuotiaana. Silloin kuitenkin sanottiin, etten aikanaan saisi alakautta ponnistaen synnyttää. Saapi nyt nähdä, kun tekevät arvion " nykytietämyksen" mukaan.
Tassut ja äp81 kyseli 4D-ultran varauksesta. Itse soitin nyt ti 30.1. rakenneultran jälkeen Felicitas-klinikalle, ja sain ajan juuri toivomalleni päivälle 15.2. ja vielä toivomaani aikaan. Tapio Kurjen ja Bruno Cacciatoren " osaamisessa" tuskin on mitään eroa, ja olen kuullut hyvää palautetta molemmista. Tuolla Felicitaksessa (siis Kurjella) aikaa varataan kuitenkin enemmän (45 min), joten me päädyttiin menemään sinne. Ajanvarauksessa sanottiin, että hyvä aika on mennä rv 24 molemmin puolin.
Odotan malttamattomana 4D:tä, menis nyt päivät nopeasti!
Terkkuja,
Koala ja Ilmari (rv 19+0)
Noh, eilen olin koulussa ja ihan istuskelua oli koko päivä, mut siinä puolen päivän jälkeen maha taas kovettu ja alko koskee aika paljon. Kävin vessassa, housut oli tullu ihan märäks mutta ei mitään veristä tai edes värikästä.. Noh, aikani ähisin sen mahan kanssa, sit se vähän helpotti.
Mietin puoliääneen koneen ääressä että mihinkähän sitä soittais, onko KYSsillä erikseen joku äitipoli tms. kun ei neuvolasta ainakaan mitään numeroo oo saanut ja siellä ne soittoajat nyt on mitä on.. Eikä sillonkaan ikinä saa ketään kiinni :D No, enivei, opettaja sit kuuli kun mutisin jotain ja kysy että " minne pitäis soittaa" , kerroin sitten tuntemuksista ja se patisti minut heti puhelimen päähän ja selvittämään.
Itse en ees ollut niin huolissaan, vauva potki älyttömästi koko päivän jne. Sairaalassa (" odota hetki yhdistän sinne ja sinne" x 15 jälkeen) sanoivat että tuu vaan päivystykseen. Piti vielä ajella bussilla 90 kilsaa kun on vähän tota koulumatkaa :D Torkuin sen puoltoistatuntia bussissa mut koko ajan alamahaa pakotti ja supisteluja tuli. Mies tuli vastaan asemalle ja ajeltiin sitten taxilla KYSsille ja siellä nostin kyllä äläkän ku heikotti sen verran, ja meinasivat laittaa mut sinne flunssajonoon vaan istumaan ties moneksko tunniks, ihmettelin kyllä..
Sitten pääsin gynelle ja otettiin verta ja pissitestit, lääkärikin siihen pian tuli ja papat otti ja sitten se paras osuus eli katsottiin, mikä tilanne masussa. Yks huito ja kääntyili niin kamalasti, että oli yks möykky koko laps :D Sydän löi hienosti, painoarviota saatiin 260g ja mitat ok. Kohdunsuu oli kiinni, istukka etuseinämässä ja osittain kohdunsuun päällä.. En itse paljon nähnyt kun näyttö oli toiseen suuntaan mutta mies katseli pikkusta hyvän tovin näytöltä :)
Sitten pistettiin kipulääke kumpaankin pakaraan, sattu kamalasti ja vieläkin juilii :D Sain kyllä hirveen mukavaa palvelua koko ajan, olivat tosi mukavia. Itse en kyllä panikoinut oikein missään vaiheessa, ja olin aika hyväntuulinen koko ajan, mutta sanoivat että tulin ihan aiheesta. Lääkäri halus mut sitten osastolle yöksi seurantaan vielä ja sehän musta oli jännää ;D Oon joku luonnonoikku kun tykkään sairaaloista.
Aamulla tänään tottakai pääsin ihanien kandien koekaniksi, ensin haastattivat ja sitten myöhemmin tehtiin tutkimusta taas.. Yritti tyttöparka tehdä sisätutkimuksen, mutta aika arasti kyllä niin eihän siitä mitään tullut :D Luovutti suosiolla aseet lääkärille.. On se sisätutkimus aina niin inhokki ;( Taas sitten ultrailtiinkin, pieni nukkui aluksi mutta sitten heräili, kandit oli ihmeissään, " hei sehän liikkuu vähän hienon näkönen" :D Olikohan ne ihan alottelijoita tai jottain.. Ihan kivoja tyttöjä kyllä, ei siinäkään mitään.
Laskettiin varpaat ja mittailtiin luita, ihan ok näytti olevan. Hb oli 103, verenpaineet vähän noussukkin kun oli 100/60. Nyt sitten kotona.. Epäilin vaan koko ajan että tartteekohan mennä, kun ei se niin KAMALASTI sattunut, mutta kuitenkin vilho ihan kunnolla ja maha kovettu samalla. Ja pelottaa kaikki tulehdukset, myöhäiset keskenmenot yms. vaikka en mitenkään hysteerinen olekkaan. No, tulipahan reissu tehtyä..
Taas ihan riittävästi ketomusta.. Luin kaikki tekstit mitä oli tullut mut oon vähän pöllämystynyt tällä hetkellä (nukutti niin hyvin viime yönä kovassa sängyssä kun palelsi ja huonekaveri tilas hoitajaa tunnin välein) niin en kyllä muista kuka kirjoitti mitä. Noh, kokoan taas illalla itseni ja kirjotan jotain :) Hauskaa loppuviikkoa ihmisille ja ihmislapsille!
vähän pinoa, ettei tartte huomenna kovin kaukaa kaviaa:-)
Pals oli ollut seurannassa. Säikäytti, mutta onneksi kaikki hyvin. Voihan se olla, että paljon istuminen teettää supistuksia tms. Itse huomasin tänään, että kyllä on anuksesta autolla ajaminen. Ja vielä kuukausi ennenkuin menen töihin ja sitten se vasta autoilu alkaa, plääääh:-(
Jaahas, nyt katsomaan pääsikö mun suosikki (Panu) jatkoon Idolsissa.
Huomiseen!
minäkin näin aamun kunniaksi. Pals-rukka, ei kuulosta yhtään hauskalta nuo kovat supistukset tässä vaiheessa. Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin. Kiva muuten, jos Senniinallakin alkavat jo liikahdukset tuntua! Minulla kun vasta on 16 viikkoa täynnä (tai jotain, tämä arvio on heitellyt jo 4 kertaa tähän mennessä raskauden aikana), saanen odottaa sitä herkkua vielä aika kauan. Jostain olin lukevinani (ei tämä vaan joku muu pino), että joku oli tuntenut vasta 25. viikolla. Miten pitkä aika sinne, sniff. Vaan ei auta itku markkinoilla. (Ohoo, minähän olen suorastaan positiivinen tänään! Häntä onkin jo vähän enemmän pystyssä kuin viime viikolla, joskin se pysyy pystyssä vain hakaneulalla, mutta toistaiseksi ainakin hakaneula on vielä paikoillaan...)
Loppuun tuhmia sanoja eli sähköpostin tuomaa. En yleensä kannata kiroilua mutta tämä oli niin hauska, että laitan tänne - toivottavasti piristää jotakuta muutakin:
Eipä ole aikaakaan, kun tajuntaamme iskostui lyhenne EVVK. Perheoikeuden professori Urpo Kankaan mukaan tämä on nyt jo auttamattomasti vanhentunut ilmaus ja nykyaikaisempaa onkin käyttää asiallista lyhennettä KVG, eli kato vittu googlesta. Ja eikun tätä käyttämään työelämässä!
Mukavaa, että Kissantassutkin paremmalla mielellä! Sellaiset päivät ovat kyllä ihania, kun sisäinen aurinko paistaa. Mulla se on vähän kateissa taas lähinnä huonojen unien takia. Vauvasta ei tällä hetkellä ole kovin isoa huolta. Aina tietysti vähän, mutta kyllähän nuo pienet elohiiren nykäisyt vatsanahan alla kovasti helpottavat oloa. Eikä tosiaan ole poikkeuksellista, jos liikkeet tuntuvat reippaasti 20 viikon jälkeen. Kaikki on niin yksilöllistä. Tämäkin alkoi liikkua 3 viikkoa esikoista myöhemmin ja liikkuu aivan eri tyylillä.
Muuten eipä ihmeitä. Lunta tulla tupruttaa:-)
Mukavaa päivänjatkoa!
S ja pikku-Matti rv19+1
aivan loistava tuo KVG, kyllä hihitytti ja aion ottaa käyttöön:-)
jo oli suhtautuminen Äp:n työpaikalla!! Grrr, oikein vihaksi pistää. Miksi pitäis aina odottaa, että tapahtuu jotain, ennenku saa edes henkistä tukea?? Meillä on onneksi näissä asioissa menty tosi paljon eteenpäin ja voi käyttää vaikka työnohjausta, jos joku uhkatilanne ahdistaa.
Hajuista oli puhetta. Itse en erityisemmin ole kohdannut mitään inhokkihajua. Tosin kaikki tuntuu voimakkaammalta niin hyvässä kuin pahassakin. Paha olo ei ole enää yllättänyt, paitsi päänsärky aika ajoin.
Vähän mietin sitä, että pitäisköhän ottaa äitiyspakkaus kuitenkin. Se on jotenkin niin ihana, vaikka en mä niitä tarvikkeita välttämättä tartteis. Ja on kai se edelleen arvokkaampi kuin mitä se rahasumma. Miehen sisko saa vauvan syyskuussa ja voisihan sitä lähettää joitain tarvikkeita vaikka hänelle.
4d:tä pitää vissiin ruveta kyselemään, jos sinne on kova ruuhka täälläkin. Se alkoi terveystalolla vasta 31.1., joten en tiedä, miten väki on sen bongannut.
Saattoi muuten olla, että " pikku-Matti" koputteli alavatsaan aamulla klo 5 aikaan. Jospa se tästä vilkastuisi tömistely muutenkin:-)
Päivänjatkoja!
S rv19+1