Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥♥♥KeSäHeInÄt vko 5♥♥♥

29.01.2007 |

[color=FF3030][size=3]♥ [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]♥

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36

monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24

monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=4]♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole viime aikoina jaksanut olla järin aktiivinen ¿ olen kyllä käynyt lukemassa teidän kirjoituksianne, mutta itse en ole kirjoitellut. Olen ollut niin ahdistunut, ettei mikään huvita. Anteeksi, kun aina vain valitan, mutta juuri nyt ei kuulu hyvää.

Teidän kuulumisistanne olen kyllä vain iloinnut, joten kertokaa ihmeessä lisää iloisia uutisia! Tosi kivaa kuulla, kuinka hiljalleen yhä useampi alkaa tuntea liikkeitä. Ekat rakenneultrat ovat olleet, ja muutkin lähiaikoina menossa. Itse sain ajan vasta rv 20 (moni tuntuu menevän jo aikaisemmin), ja kun olen muutenkin teitä vähän jäljessä, menen vasta ensi kuun lopussa. Sinänsä harmillista, sillä en malttaisi millään odottaa tietoa, että kaikki on hyvin. Neuvolaankin on vielä useita viikkoja.

Olen toki käynyt jo ultrassa aikaisemmin, mutta kun en vielä tunne liikkeitä (enkä tule tuntemaan pitkään aikaan), koko ajan mietin, onko kaikki hyvin. Pitäisi nimittäin jo kertoa töissä, jos aion saada pitää ylityötunteja pois ym. ennen äitiysloman alkua, kuten olen haaveillut. Meillä on, kuten olen maininnutkin, lievästi ilmaistuna mielenkiintoinen työilmapiiri. Uusi pomo ei ole ihan sieltä oikeudenmukaisimmasta päästä, ja hänen oikean kätensä hampaissa olen ollut jo kauan. Minulla ei ole mitään syytä olettaa, että piinaaminen ainakaan vähenisi kun paukautan ilmoille, että aion lähteä nykimään ainakin vuodeksi. Haluaisin siis kertoa niin varmassa tilanteessa kuin nyt raskauden aikana suinkin vain voi olla. Nämä ihmiset ovat viimeiset maailmassa, joille haluaisin käydä häntä koipien välissä kertomaan, että ei meille tulekaan vauvaa.

Pelkään edelleen ¿ painoni takia ja muutenkin ¿ kohtukuolemaa, ja pelkään myös, että vaikka vauva selviäisikin synnytykseen asti, hän kuolee sen aikana. Tiedän kuinka harvinaista se on, mutta järjellä ei ole nyt tämän asian kanssa mitään tekemistä. Pelkään myös koska ennen kuin tiesin olevani raskaana, tuli tehtyä kaikenlaista tyhmää, kuten käytyä röntgenissä (ja ilman mitään niitä suojuksia tietysti).

Yritin kysellä asioista, kun minulla oli viime viikolla lääkärineuvola. Terveydenhoitajan kanssa tärskyt kestivät muutaman minuutin (punnitus, verenpaine, seuraava!) ja lääkärin kanssa vähän kauemmin. Kysyi kyllä, miten olen voinut, ja vastaukseksi murheisiini kehotti lisäämään liikuntaa. Ok, hyvä neuvo, mutta ei riitä juuri nyt. Sydänääniä koetettiin saada kuulumaan todella surkealla laitteella, ja ehkä ne hetken kuuluivatkin. Itse en ollut kyllä ihan varma, mutta lääkäri merkkasi kyllä näin korttiin. Itselle jäi yhtä epävarma olo kuin oli ennen käyntiäkin. Ymmärrän, että lääkärillä oli kova kiire, mutta kaipaisin tässä tilanteessa apua. Tämä murehtiminen alkaa olla jo sairaalloista.

- Minäkin olen muuten huomannut tuon vichy-jutun. Juon vissyä varmaan liikaakin, koska en tykkää tavallisesta kraanavedestä (jessus mikä kranttu minä olen...). Minulla on muutenkin usein kramppeja ja suonenvetoja, ja saan usein myös elohiiren reisilihaksiin (!) mutta se on nyt vähentynyt vissynlatkimisen myötä. Toivottavasti magnesiumista ei ole muuten haittaa (tuo oli hyvä tietää, että lopussa kannattaa vähentää), koska tosiaan saan sitä aika runsaasti päivän mittaan. Sitä ei tosin ole missään vitamiineissa ym. joita silloin tällöin syön, että en onneksi saa sitä (isoja määriä) muualta.

Vierailija
22/48 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemppu79, toinen lapsi (poika 04), la. 1.7

Sitten vähän omaa napaa...

Mä en nyt tarkkaan muista oonko mä tähän kesäheinät ketjuun kirjoittanutkaan ennen, mutta kerta se on ensimmäinenkin ;).

Mulla hemppa on nyt onneks alkanu nousemaan. Viime neuvola kerralla 18.1. oli 120. Mutta verenpaine mulla on alhainen, mutta se on aina ollut, vissiin ihan luontaisesti. Oli viimeksi 111/62.

Huomenna mulla on rakenneultra. Ja voi herran jee mua jännittää ihan älyttömästi. Tänne pikku-kaupunkiin on hankittu joulukuussa kunnon ultralaitteet. Siinä on 4D ominaisuus ja siitä minä olen iloinen. Saa nappulasta sitten ekan filmin pätkänkin dvd:lle.

Liikkeitä odottelin jo pari viikkoa, mutta sunnuntaina mieskin tunsi ne ekan kerran vatsan läpi. Olin jo hiukan huolissani kun liikkeitä ei tunnu varmasti, kun esikoisesta tunsin ne jo 14+3. Mutta erona tässä raskaudessa on nyt se että mulla on istukka etuseinämässä ja edellisessä oli takana.

hemppu ja nappula 18+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiva koko ajan murehtia :(. Olet todellakin oikeassa siinä, että ne kohtukuolemat ja synnytyksessä menehtymiset ovat TODELLA harvinaisia!!! Ainahan sitä jotain raskausaikana pelkää ja vauvan terveyttä yms miettii, mutta yritä olla murehtimatta liikaa asioita, jotka ovat todella harvinaisia ja joille ei sitten loppujen lopuksi itse mitään voi. En usko, että se röntgenkään on mitään haittaa aiheuttanut niin aikaisessa vaiheessa!

Käydäänköhän me samalla itä-Helsinkiläisellä terveysasemalla :)? ulla meinaan ainakin lääkäristä samanlainen hyvää päivää kirvesvartta kokemus...

...nyt vaan pyrstö pystyyn vaikka tietysti p..kamainen tilanne töissä vielä lisää alakuloa! Ajattele asia niin, että eipä tarvitse niitäkään enää kauaa katsella?!

Ja hemppu79:lle (muistinkohan oikein) oikein paljon tervetuloa joukkoon!

-CÄ-

Vierailija
24/48 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinkoisesta Keski-Suomesta. Tosi kaunis sää tänään onkin!

Kissantassuja olinkin jo kaipaillut! Me taidetaan olla aikamoisia murehtijoita molemmat. Ei tosiaankaan helpota, jos työmaallakin on hankala ilmapiiri!! Liikuntaa pitäisi lisätä minunkin, mutta joskus menee kaikki energia siihen, että pääsee edes sängystä ylös ja saa vaatteet päälle. Joskus on sitten parempia päiviä riippuen vähän siitä, miten olen nukkunut. Viime yö meni ok lukuunottamatta klo 4:n yskimistä. Sainkin vähän täkkejä ym. ulos tuulettumaan.

Rakenneultria monille tulossa, mutta multahan se " juhla" jää väliin kunnan kitsauden vuoksi. 4D edelleen vähän houkuttaa, mutta mietin sitä sitten ensi viikon neuvolan jälkeen uudestaan. Luulisin, että sinne saa aikoja suht lyhyelläkin varoitusajalla. En ole kysynyt hintaa, mutta olettaisin sen olevan 150 euron tienoossa?

Mullakin muuten hemoglobiini pyörii luonnostaan 150 tienossa ja lasku jonnekin 100:n pintaan varmaan tuntuu jossain. Katsotaan sitten ensi viikolla, mikä on tuomio. Hempan ainakin vaadin mitattavaksi. Verenpaineen uskon olevan ihan ok. Esikoisen odotusaikana sain yhden järkyttävän takareisikrampin keskellä yötä (kiva herätys ex-miehelle..) ja linkkasin monta päivää. Nyt ei ole vielä kertaakaan edes yrittänyt krampata ja toivottavasti ei alakaan.

Hyviä vointeja kaikille!

S rv18+6

Vierailija
25/48 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii mielestäni mainiosti kaikille KesäHeinille :).

" Ota heinänkorsi

ja pujota siihen

maa, ilma, tuli ja vesi,

tuoreen leivän tuoksu

ja lapsen aamuinen hymy

joka saa sokean näkemään,

Pujota siihen

sydämen kohdasta läpi

mies ja nainen,

halu tehdä yhdessä ihmeitä,

Ota yksi ainoa

ohut ja sitkeä

heinänkorsi,

Pujota siihen

äläkä ikinä pudota"

-CÄ-

Vierailija
26/48 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi runo oli niin hirveän nätti että vitsit kun meinaan vuotaa silmistä jotain kummallista nestettä :D

Senniina: Täälläkin julhat väliin kunnan takia, mutta varasinpas tänään rakenneultran yksityiselle. 19.2. on se ja viikkoja kai hurjat 21 sillon.. 100e kustantaa mutta ei voi mitään, halu on niin kova nähdä että kaikki ok.

Veruskalle kiitos kovasti vinkistä, menen kohta hakemaan tota :) ei oo kiva tässä sadan hempparissa hyppiä pitkin kyliä ku mustenee vähän väliä silmissä :D

Jaksamista kaikille ja varsinkin Kissantassuille positiivisia aaltoja odotukseen, vauvakin haluaa että olet onnellinen:)

p 18+4? kai

Vierailija
27/48 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etusivua kohti.

Pals, saat kai kelalta jotain takaisin tuosta 100 eurosta. Täällä tavallinen ultra maksaa yksityisellä kelan korvausten jälkeen 60-70 euroa.

Ihana runo, Cityäippä, niisk..

Vierailija
28/48 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voii... tuli vähän surku olo kun luin kissantassun kuulumisia ;( toivottavasti huolesi ovat kaukana todellisuudesta!

Itsella olisi ensi keskiviikkona rakenne ja kyllä jo jännittää kovasti! Meillä esikoinen odottaa kanssa kovasti, että pääsee näkemään pikkuisen.

Ajattelin kyllä varata vielä sen 4D-ultran, ihan uteliaisuudesta :)

No on se minullakin vähän murheita ja tässä mietin, että varmaan pitäisi neuvolaan ottaa yhteyttä ja kysyä mikä neuvoksi, kun alkaa pelottaa olla töissä!

Toimin myyjänä ja tänään agressiivinen asiakas meinasi käydä päälle ja uhkaili käyttävänsä puukkoa tarpeen vaatiessa.

Tilanteen lopulta rauetessa juoksin vessaan itkemään sillä säikähdys oli todella suuri! Meillä noita hieman inhottavia asiakkaita käy aika usein ;( Rotua jota nämä ihmiset edustavat en viitsi mainita jottei rasistin leimaa tule mutta eiköhän moni voi päätellä itse... (siis kyse on kuitenkin suomalaisista)

Vierailija
29/48 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itku Äp81, mikä työpäivä:-( Pelkään itsekin tuollaisia tilanteita ja vauva mahassa varmaan tuplasti. Omassakin työssäni tuollainen on mahdollista. Kohtaan paljon kännissä olevia ihmisiä, narkkareita ym. Onneksi on sentään hepatiittirokotus työnantajan puolesta kondiksessa..Kannattaa kyllä ottaa asia neuvolassa ja esimiehen kanssa puheeksi!! Kai sait joltakin jotakin tukea työpaikalla, eikä sua jätetty tuollaisen tilanteen jälkeen yksin?

Vierailija
30/48 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äp 81 ja muutkin vaarallisessa työssä olevat: Ymmärrän hyvin fiiliksiänne. Itse olen erittäin mukavassa, mutta arvaamattomassa työpaikassa. Esimerkiksi viime raskauden yhteydessä minut kampattiin ja täytyy myöntää, että seuraava yö meni miettiessä, että vieläkö takaisin uskallan mennä töihin, mutta niin sitä vaan tuli mentyä ja siellä sinne 28 viikolle asti oltua.

Mä palasin töihin tämän viikon alussa eli kun olin ollut kolme viikkoa eli koko alkuvuoden sairaslomalla. Mies vahtii nyt kotona poikaa tän viikon, että ei tulis sitä parvorokkoa vielä. Omiin poskiin ilmestyi eilen näppylöitä ja tietysti se mietityttää, että onko tästä pakkasesta vai onko sitten parvorokkoa. Muina talvina ei ole kyllä pakkanen saanut mulle ihottumaa aikaan, mutta ehkä raskaana sekin vois olla mahdollista poikkeuksellisesti. No, mutta tällä viikolla pitää mennä ottamaan labrassa se kakkosnäyte siitä parvorokkovasta-aineista joka tapauksessa, joten eiköhän sekin selviä.

Töissä on ollut muuten ihan mahtavaa. Kerrassaan on ollut liikuttavaa, että miten mut on otettu vastaan. Siellä on ollut monen monta, jotka ovat ollee avoimen uteliaita (eivät huonolla tavalla) ja kauhean kultaisia ja heillä ollut hirveä ikävä mua. Ja kun tietää et minkälaisia ne meidän töissä olevat tyypit ovat, niin voi olla 100% varma, että eivät kohteliaisuuttaan mitään juttele. Ihan liikutun ajatuksesta kun mietin ja tiedän, että taas tulee vaikea paikka jäädä äitiyslomalle ja antaa uuden ihmisen hypätä puikkoihin. Oli se uusi ihminen miten huippu tahansa ja varmasti onkin, niin tämmöisen suhteen rakentaminen vaatii aikaa.

Meille on alkanut virrata jo vauvantavaraa taloon. Viime viikolla löytyi kaukalo hyvästä alesta (pakko saada tietty kaukalo ja siinä oli 60 euron ale) ja sitten taidettiin ostaa kaupungin viimeinen ammeen päälle sopiva vauvanamme.

Onkos täällä muuten muita uusperheellisiä? Miten teidän exät ovat suhtautuneet teidän vauvojen tuloon? Meillä ex on suhtautunut periaatteessa tosi hyvin ja ymmärtäväisesti eli ei ole valittanut esim. siitä, että poika ei ole ollut kuukauteen ollut eskarissa kehittämässä itseään, mutta jotenkin tuntuu, että ehkä ex on nyt vähän jotenkin ollut tavallista kireämpi. Esimerkiksi olin luvannut pakata pojalle viikonlopuksi luistimet mukaan, mutta kun oli pe oksennus - ja ripulitaudissa, niin en sitten pakannutkaan. Sain siitä sitten huomautuksen sunnuntai-iltana... Okei, myönnettävä on, että olen tottunut aika helpolle miesten kanssa, kun eipä tuo exän käytös ole nyt missään nimessä huonoa nytkään, mutta kun ex on aina hoitanut asiat korrektisti, niin tuommoinen pienikin juttu pistää korvaan. Ja tietty mä mietin, että onko kyse luistimista vai mahdollisesti tästä tulevasta vauvasta.

Vierailija
31/48 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei käynyt mitenkään fyysisesti pahasti - säikähdys oli varmasti hirmuinen! Kuten Senniinakin sanoin, toivottavasti sait jutteluapua työkavereilta tai muilta asian kanssa!

Piti heti aamusta tulla koneelle kurkkimaan teidän kuulumisia. Menen tänään etuajassa töihin, kun ajattelin lähteäkin etuajassa kampaajalle. Nyt jo uskallan ottaa väriä hiuksiin :).

Melbalta täytyy kysyä tuosta parvon vasta-aineiden kakkoskokeesta... oliko teillä eka näyte nega vai postiviinen? Mulla oli positiivinen ja sain jo yhdestä näytteestä vastauksen, että immuniteetti vanhasta tartunnasta, ei tuoretta tartuntaa. Mäkin luulin, että tarvittaisiin kaksi koetta... Olenkohan nyt ollut helpottunut turhaan?

-Cityäippä ja Öttiäinen 17+4-

Vierailija
32/48 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon, hemppu79!

Eilen oli sitten hartaasti odottamani rakenneultra Naistenklinikalla. Jännitti ihan hirmuisesti. Kaikki näytti kuitenkin olevan kunnossa, mitat vastasivat viikkoja ja rakenteet ovat ok. Kätilö ei ottanut muutoin kantaa sukupuoleen, mutta kuvasi meille " kriittisen alueen" ja käski hymyillen päätellä itse. Aika selkeesti erottuu " kulkuset" , joten taitaa Ilmari olla tosiaan Ilmari ;) Tosin en nyt vielä maalaa lastenhuonetta vaaleansiniseksi, sillä meidän enkeli-kaksostyttöjä luultiin itsekin omin silmin nähtynä ensin pojiksi, kun syntyivät rv 20+1. Erehtyä siis voi helpostikin, varsinkin ultrakuvasta! Vaikka täytyy samalla todeta, että todella hyvällä laitteella tekivät nyt ultran NKL:lla, kuvat ovat tosi selkeitä.

Varasin myös 4d-ultran 15.2.2007. Silloin sitten varmistetaan vielä kaikki rakenteet, ja ehkä nyt sitten varmistetaan tuo sukupuolikin, vaikkei ensin tarkoitus ollut.

Nyt alan vihdoin uskoa, että meille tulee oikeasti hartaasti odotettu vauva!

Iloisin terveisin,

Koala ja Ilmari (rv 18+6)

Vierailija
33/48 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ultrauutisia Koala! Itseänikin alkaa yhä enemmän kiehtoa tuo 4d-ultra ja täytyy siitä alkaa miehen kanssa jutella. Toisaalta olen aika epävarma, mutta pitää nyt punnita asiaa kunnolla ja päättää ennenkuin on myöhäistä. Kauhean myöhään tehty ultra ei varmaan näytä just mitään.

On uusperheellisiä muitakin! Ex on suhtautunut vauvan tuloon ihan ok. Käytös ei ole muuttunut mihinkään ja saamme edellen pojan asiat sovittua ihan sovussa. Hän varmaan arvasikin, että " lisäännymme" suht nopeasti, kun mulla tätä ikääkin jo ihan kivasti näihin hommiin on.

Tänään menen pomon läksiäisiin, kun hän vaihtaa työpaikkaa. Mukavaa nähdä työkavereita ja saada ilmainen ruoka..:-)

Päivänjatkoja!

S rv19 tasan ja vauva edelleen hiljaa/liikkumatta

Vierailija
34/48 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se tuntuu päivä olevan jo pitkällä, kun ennen viittä jo nousin ylös :).

Koalalle onnittelut hyvin menneestä ultrasta! Kiva kuulla, että Naikkarilla on hyvät laitteet - mekin sinne suuntaamme ensi viikolla vauvaa katsomaan! Ja sitten vuorossa 4d maaliskuun alussa :).

Ajattelin muuten, että jos hyvä tuuri käy voidaan olla samaan aikaan laitoksella Koalan kanssa. Meillä viikko eroa lasketuissa (siis Koala edellä), mutta Öttiäinen saattaa tulla sektiolla maailmaan ja nehän yleensä sovitaan tehtäviksi noin viikkoa ennen laskettua aikaa. Eli jos Koalan vauva on " täsmällinen" ja meikäläinen sen sektion saa, niin sovitaanko treffit NKL:n kahvilaan :))?

Menkää tekin Senniina ihmeessä kurkkaamaan vauvaa 4d:hen. Meillekään se ei tullut ekan kanssa mieleenkään, mutta nyt tämän tokan kanssa on ihan eri mieli. Tietysti nuo terveysasiat pyörivät päässä oman ikäni ja uhkaavan diabeteksen takia... mutta on se muutenkin kiva käydä katsomassa " kuka" meille on tulossa :). Parhaat viikot ultralle ovat kaiketi 22-26.

On kyllä tahmeaa tänään tämä työnteko - josko lähtisikin vaikka lounaalle ja yrittäisi sitten uusi voimin!

Reipasta päivää!

-CÄ-

Vierailija
35/48 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiitoksia jälleen kovasti kaikille tsemppauksesta! Oli tosi lohduttavaa lukea viestejänne, ja olen todella hyvin kiitollinen tuesta (mutta toisaalta tämä on myös se syy, miksi en ole hirveästi kirjoitellut ¿ en halua, että tästä tulee pelkkä Tassun terapiapalsta¿). Yritän kirjoitella välillä ihan iloisiakin tai edes neutraaleja asioita!

Olen varmaan jotenkin poikkeuksellisen huolestuvaa ja/tai syyllistyvää tyyppiä, kun kannan niin hirmuista murhetta noista alkuraskauden tapahtumista ja kaikenlaisesta muustakin. Tunnen myös itseni tosi tyhmäksi, kun en osaa olla miettimättä asioita, joille ei kuitenkaan voi mitään. Välillä kyllä on ihan hyviäkin hetkiä, jolloin olen pikkuisesta hirmuisen onnellinen, mutta sitten saatan yhtäkkiä ruveta itkemään aivan out of the blue sky kaupan kassajonossa tai työpöydän ääressä.

Olen kysynyt tuosta röntgen-asiasta tähän mennessä 3 eri lääkäriltä, ja saanut kaikilta erilaisen vastauksen. Yksi tuntui olevan melko huolissaan, mutta ei itse osannut sanoa mitään tarkkaa vaan kehotti soittamaan teratogeeniseen keskukseen (missä sellainenkin lienee). Yksi oli sitä mieltä, että todennäköisesti ei isoa haittaa, että olisi varmaan mennyt heti kesken, jos jotain isoa vahinkoa olisi tullut. Yksi lääkäri sanoi ¿ei mitään vaikutusta¿. Mielelläni uskoisin tätä numero kolmosta :) mutta ikävä kyllä tällä hetkellä päänuppini vääntää kaiken sen pahimman vaihtoehdon mukaan. (Ja voihan olla, että kolmonen luuli minun olleen täysissä suojuksissa siellä röntgenissä, ajatteli vain että ¿siellä nyt vaan taas joku hysteerinen raskaana olija soittelee¿!?)

No mutta, nyt oma (.) saa riittää. Kun en keksi tähän hätään mitään hilpeää anekdoottia, pistän vaikka kalluppia pystyyn. Itselläni on muutoin pahoinvointi hellittänyt (eikä se koskaan paha ollutkaan), mutta voimakkaat hajut laukaisevat edelleen todella yökön olon. Pahinta on ruuhkabussissa, jos viereen tulee joku, jonka hengitys haisee todella pahalta. Viimeksi tänä aamuna istuin koko matkan otsa ikkunalasissa kiinni ja mietin, miten voisin hengittää hengittämättä, kun tuntui, että se suusta uhoava löyhkä tunkee sieraimiin aivan väkisin. Siis en kerta kaikkiaan voi olla, se haju vaikuttaa niin voimakkaasti. Kärsiikös kukaan muu tällaisesta?

Kiva kuulla, että Koalalla ultrassa kaikki hyvin. Minun kokemukseni NKL:n laitteista oli kovin toisenlainen, mutta toivottavasti minullekin ensi kerralla osuu kelpoisa masiina. Äp81:n kokemus oli tosi hurja, nuo on kyllä kamalia, varsinkin raskaana. Itsekin olin opiskeluaikoina ravintolassa töissä, ja varsinkin pikkujouluaikaan tuli välillä tappouhkauksia ja vaikka mitä känniseltä kansalta. Ei ollut kivaa.

Tervetuloa mukaan hemppu79!

Vierailija
36/48 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää lukea äp-81, että olet työssä jossa saa pelätä terveytensä puolesta. Toivottavasti työnantajasi on fiksu ja aloittaa jotain toimenpiteitä, ettei tuollainen toistu tai tapahdu jotain pahempaakin.

Mukavaa koala, että ultra meni hyvin. On kiva että tää raskauden alkujännitys alkaa oleen ohi ja ollaan jo kaikki aika turvallisilla vesillä.

Ihan turvallisin mielin voit cityäippä värjäyttää hiuksesi, minäkin niiden soosien kanssa suttaan kaiket päivät.

Mukavaa lukea, että muillekin alkaa tuleen pikkuhiljaa vauvakampetta koteihin. Meillä kans saatiin lastenhuoneen remppa valmiiks ja olen nyt parina iltana ihaillut tippa linssissä iiiiihania boordeja. Ihan utelen melba, et minkä merkkisen kaukalon ostit, olen kans aihetta pähkäillyt enkä ole tullut mihinkään tulokseen. Noita kaukaloita ja vaunuja ja muita on niin kovin montaa sorttia ja kaikkia myy eri liikkeet, ettei oikein voi saman katon alla vertaillakaan.

Meillä on koiralla valeraskaus ja aika kova pesäntekovietti ja uikutus ja lelujen hoitaminen päällä. Taisin minäkin jotain siinä kiukutella.Isäntä sen touhuja eilen seuraili ja totes, että " mä taidan olla ainoa tässä talossa, joka ei oo raskaana" . Ihan näin loppukevennykseks koiraperheestä.

Ja tervetuloa joukkoon hemppa!

Vierailija
37/48 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissantassut, älä vaan jätä kirjoittamatta, jos joku asia mietityttää! Tämä on just paras terapiapalsta ja vuoroinhan me täällä toisiamme terapoidaan. Mua ainakin helpottaa, kun saa asioita rykästyä ulos. Eikä haittaa, vaikka kukaan ei lukis tai kommentois mitään, mitä täällä ei tosin ole päässyt tapahtumaan.

Käväisin työpaikalla ja sain kovasti onnitteluja. Olen kuulema " iso" :-)

Mukava oli nähdä työkavereita, mutta itse työtä ei tullut ikävä, kun kuulin miten helvetinmoinen kiire siellä on päällä. Ei tosin mikään yllätys, mutta tiedän joutuvani pahimman kiirekauden keskelle, kun palaan töihin. Paskat. No, ei pidä surra sitä nyt tässä vaiheessa vielä. Marmatan sitten helmikuun lopulla oikein kunnolla.

Nyt janottaa ja tekee mieli jotain suolasta..siis kaapille.

Vierailija
38/48 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cityäipälle:

Mulla oli siis eka koe negatiivinen ja pojalla kans ja kun siellä pojan päiväkodissa sitä kiertää, niin käyn nyt sitten kakkosnäytteen otatuttamassa tällä viikolla ja tietty multa se pelko ei lähde koko raskauden aikana pois, kun en ole kerran sitä sairastanut. Sä voit huokaista helpotuksesta, kun sulla on vasta-aineet. Tänään sain kuulla et töissä kiertää vesirokkoa, mut siihen mulla on taatusti vasta-aineet, kun sitä ei voinut olla huomaamatta, kun 20-vuotiaana sairastin. Ja naapurissa oleva lavantautikaan ei huolestuta.

Mihinkäs sinä olet muuten menossa ultraan tuolloin 8.2.? Rupesi tuo päivämäärä sen verran tutulta kuulostamaan ;-) Itse olen menossa NKL:lle.

Kissantassuille:

Soita ihmeessä sinne teratologiseen tietopalveluun, niin saat mielenrauhan röntgenkäynnistä. Se on koko Pohjoismaiden huippu paikka.

Teratologinen tietopalvelu

Teratologinen tietopalvelu on koko maan kattava puhelinpalvelu. Yhteyttä voivat ottaa raskautta suunnittelevat tai jo lasta odottavat vanhemmat, terveydenhoitohenkilökunta, apteekit ja terveydenhuollon viranomaiset. Palvelun tärkeimpiä tehtäviä on sikiövaurioiden ennaltaehkäisy.

puh. (09) 471 76 500

kyselyihin vastataan arkisin klo 9-12

Teratogeeneillä tarkoitetaan ulkoisia tekijöitä, jotka voivat vaikuttaa haitallisesti hedelmällisyyteen tai kehittyvään alkioon tai sikiöön. Tällaisia voivat olla äidin käyttämät lääkkeet, äidin infektiot ja rokotukset, sekä erilaiset ympäristöaltistukset (esim. kemikaalit ja säteily).

Kihara 74:lle:

Meille ostettiin Maxi Cosin kaukalo. Oli aikanaan jo pojallakin ja kun silloin kokeiltiin joskus vuokralla olevaa Britaxia, joka kaikilla muilla tuntui olevan, niin puolivuotias poika pursusi Britaxista ulos pahasti (no mitäs tekee niin isoja vauvoja ;-)), mutta omaan Maxi Cosiin mahtui hyvin. Mut miksi nyt piti saada vielä niin hieno malli Maxi Cosista oli se, että meillä on perheen toinen auto mikroskooppisen pieni ja sinne ei takakonttiin taida mahtua kuin yhdet rattaat maailmassa. Kun ne rattaat meinaan tilata, niin niihin saa sitten tuon Maxi Cosin kaukalon napsautettua paikoilleen eli pystytään ihan hätäreissuja heittämään vauvan kanssa vaikka koko perhekin kakkosautolla (neljän hengen auto ja pienenpieni takakontti). Vaikka kaukalo + rattaat maksaa paljon, niin onpahan paljon halvempi systeemi kuin vaihtaa isompaan autoon. Ja sitäpaitsi meinaan säästää sitten vaunuissa eli jättää ne kokonaan väliin. Viime kerralla mietin jo etten ostaisi yhdistelmiä/vaunuja, mutta eihän sitä esikoisen äiti uskaltanut niin tehdä, kun kaikki muutkin osti yhdistelmät. Jäi kyllä yhdistelmien käyttö luvattoman vähälle ja ne rahat meni aika harakoille. Nyt tulee kyllä kunnon rattaat + pehmeä kantokoppa.

Tästä voi käydä kurkkaamassa tuota tilaihmeratasta ja siihen sopivaa kaukaloakin:

http://www.quinny.com/ ja sieltä Zapp

Kaverilla on hyviä kokemuksia noista Zappeista ja mulla taas tuosta kaukalosta ja yhdessä lastentarvikeliikkeessä jo ajelin moisella yhdistelmällä koeajelua. Eihän ne missään sohjossa tietty mene, mut kauppakeskuksissa varmaan tai jos lähden kakkosautolla vaikka lääkärissä tms. käymään. Niin ja sitäpaitsi ei se ole mikään kakkosauto vaan mun rakas auto, mitä nyt sattuu vaan olemaan pienempi kuin toinen automme!!!

Vierailija
39/48 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä ei kauheasti toivomaansa tukea saanut koska osa oli sitä mieltä, että mitä minä murehdin kun mitään ei kerta tapahtunut... Ja pomo oli kanssa sillä linjalla ettei " sen kansan" edustajista kannata välittää, ovat aina kovia uhkailemaan mutta kun vaan pitää pään kylmänä niin yleensä tilanne rauhoittuu. No niinpä mutta ei se kovasti mieltä paranna ja pakosti ajattelee, että mitä jos ensi kerralla tapahtuu jotakin... Koitan nyt henkisesti itseni skarpata mutta otan kyllä muutaman viikon kuluttua neuvolassa puheeksi!! Täällä oli pk-seudun odottajia jotka ovat jo varanneet ajan 4D:hen onko mitään käsitystä kuinka ruuhkaa niihin on eli pitääkö useita viikkoja ennen haluamaansa ajankohtaa varata aika? onneksi ollaan jo voiton puolella tämän viikon suhteen...ihan näin aiheesta kukkalaatikkoon :)

Vierailija
40/48 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on sitten tukka värjätty. Tuli ihan kiva väri ja on siistimpi muutenkin kun lyhenneltiin reippaasti. :).

Tassut kyseli hajuista - itse olen huomannut ainakin sen, että kaikki hajut, niin hyvät kuin pahatkin - tuntuvat tosi paljon voimakkaampina kuin ennen. Toisaalta hyvä, toisaalta huono. Oletko Tassut muuten sitä joogaa vielä miettinyt?

Kihara kyseli turvaistuimista/kaukaloista. Meillä oli Britaxin baby safe plus ja olimme siihen tosi tyytyväisiä. Meidänkin iso jässikkä kasvoi siitä nopeasti yli, taisi olla 9 kuukautinen, kun vaihdettiin jo kaukalosta istuimeen. Nyt olisi sitten jo turvavyöistuimen vuoro, vaikka kaveri on vasta kolme.

Melballe tiedoksi - juu, NKL:lle ollaan mekin suuntaamassa 8.2. ultraan! Kello 14.30. Saatetaanko törmätä :)?

Toivottavasti äp81 olet jo toipunut välikohtauksesta töissä! Kyselit ruuhkista 4d -ultrissa. Minulla ei ihan tarkkaa tietoa ole, mutta olen kuullut, että kyllä ajat aika haluttuja ovat varsinkin täällä pääkaupunkiseudulla. Itse rohkeasti varasin meidän aikamme (joka on siis maaliskuun alussa) jo heti tammikuun alussa.

Omaan napaan ei ihmeitä - kaveri on ollut taas aika hiljainen tai sitten äiti niin kiireinen etten liikkeitä ole pahemmin huomannut. Huomenna on sitten se sokerirasituskoe ja ajattelin tänään soitella th:lle, että pääsisinkö se jälkeen käymään hänen luonaan pikaisesti mittaamassa verenpaineet ja hemoglobiinin.

Vauvahankintoja meillä ei ole edelleenkään tehty. Asiaan intoudun varmaan vasta sitten, kun ollaan 4dssä käyty ja onneksi esikoiselta on kaikki vaatteet tallella samoin kuin pinnasänky ja lakanat yms.

Nyt taas töiden kimppuun!

-Cityäippä ja Öttiäinen 17+5-