♥♥♥KeSäHeInÄt vko 5♥♥♥
[color=FF3030][size=3]♥ [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]♥
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36
monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24
monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=4]♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Kommentit (48)
pitkästä aikaa pääsen koneen ääreen kirjoittelemaan. Mä oon syöny koko ajan rautaa, oli vähän ongelmia tablettien nilemisessä niin terkkari suositteli nestemäistä rautaa, ja tosi hyvä on ollu. Ei tuu ainakaan mulle maha yhtään kipeäksi ja olokin tuntuu jo paremmalta. Nimee en tietenkään nyt just tähän hätään muista.
Muakin kiusaa nyt hiivatulehdus, inhottavaa! Ehkäpä se tuolla Canestenilla lähtee sit. Ja jollakin oli sormet turvonnut...mulla turpos kans vasemman käden sormet yks päivä, mut kyl ne sit laskettu itekseen.
Täällä vaavi potkii jo hyvin, välil pitää kyl aikamoista mekastusta. Mut nää liikkeet tunnen vaan minä, mies ei mahan päältä viel tunne. Mut se tuntee sit aikanaan. Onks muilla itku herkässä?? Mä pillitän millon mistäkin, esim. kun mies lähtee töihin ja mä jään kotiin. itteekin naurattaa,et miks mä itken, mut itku vaan tulee ihan hirveen helposti =D Meillä on rakenneultra 14.2, ihanasti ystävänpäivänä. sitä kovasti odotellaan. Tavaroita vauvalle on eksynyt meidänkin talouteen jo, mut ei viel mitään isompaa. Pikku hiljaa pitäis alkaa hommaamaan. Ettei kaikkii sit tarvii ostaa kerralla. Ja töiden jatkokin on meikäläisellä hieman avoinna sijainen kun olen ja pomo väläytti ettei ole varma uskaltaako mulle lisää sijaisuuksia luvata, jos vaikka mun selkä ei kestä. Nyt on selkä kipu pysynyt aisoissa, mut enhän mä voi luvata et se kestää kevääseen asti. Mutta eihän kukaan muukaan voi luvata esimerkiksi, ettei tule kipeäksi jne. et hieman epäreilua kohtelua, jos se vaikuttaa mun sijaisuuksien saantiin. Että tälläistä tänne...
peetta+vaavi 19+0
vihdoin viikonloppu, kyllä sitä on odotettukin!
Juu tou KVG oli kyl =D!!!
Pals tuossa mietti jännittääkö muita jo tuleva
ja omasta puolesta voin sanoa, että kyllä jännittää!!! Esikoinen täyttää pian kuusi eli vauva-arjesta on hieman aikaa. Oikeestaan jo tällä hetkellä jännittää lähes yhtä paljon kuin ensimmäisen kohdalla, mutta tietysti hyvällä tavalla ;)
Varasin sitten meille 4D-ajan tänään. Vaikkakin rakenne olisi keskiviikkona mutta on se mukavata nähdä pikkuinen useamminkin:)
Toivotan puolestame oikeen hjuvaa viikonloppua kaikille!
T: äp81 ja 19+0
( vau, sitähän on niin kuin 20 raskausviikko meneillään!!! )
Nyt on kyllä tosi syyllinen ole, kun en ole kirjoitellut kanssanne piiitkään aikaan, sori! Onneksi täällä on kuitenkin riittänyt keskustelua (ilman muakin), olisi nimittäin sääli, jos tämä palsta näivettyisi ja ihmiset kirjoittelisivat enää jossain suljetuilla sivuilla...
Mua hävettää ihan oikeesti! Mä oon kyllä käynyt lukemassa täällä lähes päivittäin, mutta jotekin on ollut TAAS niin väsynyt ja kiireinen, eikä kai sitten ole ollut mitään erityistä asiaa... Taidan kuulua niihin, jotka kirjoittaa vaan silloin, kun on joku hätä tai ongelma, mutta se ei kyllä ole reilua teitä muita kohtaan - yritän nyt piristyä (tuskin onnistuu!).
Kissantassuille kiinnostunut kyskä, olen nimittäin itsekin ollut Urpoa kuulemassa, mitäs proffalle nykyisin, hih! Ei tarvii vastata, mutta niin hauska heppu oli, etten voinut olla kommentoimatta...
Senniinalle onnittelut liikkeistä ja kiva kuulla, että sun aika kuluu nopeesti! Musta tuntuu, että yhteen päivään kuuluu kahden vuorokauden tunnit ja aika ei kulu millään. Mäkin olen ollut tuntevinani liikkeitä noin viikon verran, mutta on kyllä aivan erilaisia tuntemuksia kuin ekasta. Jos ekan oli kuin perhosen siiven tai höyhenen sipaisut, niin tää kyllä on enemmän muljahduksia ja väreilyä. No, kuten olen moneen kertaan todennut jo aiemmin, tämä raskaus ei muutoinkaan ole toisinto ekasta!
No, torstaina oli sitten kauan odotettu neuvola. Hemppa oli noussut sataneljäkahteen ja paino myös n. 200 g per viikko, paineet oli laskeneet (tosin kiirein vaihe töissä on nyt takana!), mutta edelleenkin saan pitää kotona sitä henkilökohtaista mittaria ja pitää omaa seurantaa. Kuulun niihin, joilla kotioloissa mitatut lukemat on aivan erit kuin vastaanotolla saadut luvut. Sykettä kuunneltiin ja ekakertaa se mittas nyt kohdun kokoa (melkeen keskikäyrällä). Toi syke oli mun mielestä " liian" alhainen, kun kuvittelen odotavani tyttöä, mutta eihän se ole kiveenkirjoitettu, jos mulla onkin rauhallinen tyttöluvassa. Paljonko teillä on ollut syke, meillä nyt 143-150 vaihteluvälillä.
Olihan tässä taas näitä kuulumisia, maanantaina olenkin sitten menossa rakenneultraan, että varmaan on luvassa sitten taas uutta tekstiä täältä suunnalta, eiku iloista viikonlopua vain kaikki sateesta huolimatta =D nikki
Heipparallaa,
Johan taas on ollut viikko. Joka ilta mennyt vähintään kuuteen töissä ja eilen olin kotona kasin jälkeen. Tänään onkin sitten tuotantoonotto, joten toimisto odottaa alaisten kera klo 21.30 saapumaan paikalle. Saas nähdä mitä ensi yöstä tulee. Ja mä olen tosi huono nukkumaan päiväunia.
Ostin huuto.netistä Brion vaunut hyvään hintaan, oli täysin käytetyt kun oli kuulemma vanhemmat ostaneet ne kertomatta. Huomenna pitäis ajella hakemaan ne. Onhan tää aikaista vaunujen hankintaan, mutta kun kerran hyvät saa ja hyvään hintaan niin en malttanut jättää tilaisuutta käyttämättä.
Vauva potkii vaihtelevasti, kyllä sitä on oppinut huomaamaan, että kun itse on todella stressaantunut niin on mahassakin rauhallista. Sinällään huolestuttaa, koska tiedän että ensi viikko menee vielä tällä korkealla stressitasolla. Onneksi maanantaina on neuvola ja pe on rakenneultra niin saa ainakin osviittaa että vauvalla on kaikki hyvin. Omat verenpaineet varmaan kyllä on katossa =)
Onnea Senniinalle liikkeistä, kyllä niitä odotettiinkin! Ja Pals, kyllä synnytys omalla tavallaan jännittää, mutta mä olen todennut itelleni että se tulee sieltä ulos, jännitti tai ei, joten en jaksa hirveesti siitä enää stressata. Ehkä sitten keveemmällä enemmän.
Mun siskolla on toisen lapsen laskettu aika ensi torstaina ja serkkutytöllä pari viikkoa siitä, jos heillä menee hyvin niin varmaan vielä vähemmän tulee jännitettyä, mutta jos jommalle kummalle käy jotain niin saas nähdä alkaako itseäkin huolestuttamaan.
Mutta... ei tässä auta muuta kun alkaa valmistautumaan iltaa varten.
Hyviä viikonloppuja kaikille.
kun oltiin taas jossain kaaaaaukana..
Elikkäs reissun päällä olen minä ja siksi taas kovin pikaisesti koneen ääressä... Tultiin viikonlopuksi Pälkäneelle siskon tytön 1v-synttäreille, jotka ovat sunnuntaina. Eilen suoraan töiden jälkeen tänne ajeltiin äidin ja miehen kanssa vuokra-autolla. Meidän kesäkuplamme kun on talviunilla. Vähän hirvitti kun täällä etelämpänä oli sadellut toosi paljon märkää lunta, mutta hengissä selvittiin. Hitaasti, mutta varmasti. Nyt onkin sitten väsy olo, koska perillä oltiin vasta puolenyön maissa ja tänään on touhuttu siskon lasten kanssa jo vaikkas mitä!
Ihanaa Senniina, että vihdoin ne kauan kaivatut liikkeet ovat ilmaantuneet! On se niin helpottavaa. Mutta ei se panikoiminen taida tästä loppua koskaan, aina tuntuu jokin asia ainakin itseä huolestuttavan.
Voi pals mitä reissuja oot jo kokenut, onneksi kaikki oli kunnossa. Ja siitä synnyttämään menemisestä... Itse en ole vielä paljoa miettinyt sitä, mutta esim eilen alkoi sisko puhumaan paljon synnytyksestä ja antoi kaiken maailman oppaita ja ohjeita. Joten eiköhän tässä vielä ehdi jännäämään! Tässä tosiaan ollaan jo miltei puolessa välissä, vaikkei aina ihan uskoiskaan!
ElluP, minäkin oon kyllä nyt yrittänyt vähän tutkiskella vaunuvaihtoehtoja, mutta tuntuu että näin ensikertalaisena olen ihan ulalla siitä, millaiset vaunut juuri meille olisivat sopivat. Vaihtoehtoja tuntuu olevan niin paljon. Ja onkin. Kaupoissa ei olla vielä ennätetty kierrellä. Onko mielipiteitä/suosituksia hyväksikoetuista vaunuista kellään? Vaikka sekin tuntuu olevan yhtä yksilöllistä kuin raskaudetkin...
Mutta tosiaan, nyt lähden rakkaan siskoni seuraan, kun tosiaan kuitenkin melko harvoin nähdään. Ja saunomaan! Palaan mielenkiinnolla lukemaan uusia juttuja ensi viikolla! Hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille!
-Veruska 19+1 & Sirriäinen-
Heips ;D
Joo, tosiaan minuakin nolottaa myöntää edes, että olen kyllä jokaikinen päivä koneella käynyt kuulumisenne lukemassa, mutta silti ei ole ollut energiaa kirjoittaa mitään, vaikka asiaa ois ollut kuinka paljon tai vähän teille rakkaat kanssasisaret!
Aika mennyt sairastellessa sekä minä, että esikko... korvatulehdukset on sitten todella ihania ja vielä kun tarvii kaiken huvin lisäksi käydä samalla töissä ja hoitaa koti, niin tuntuu että aikaa ei muuhun jää =( Sairastuin sitten itsekin ja koti ja esikko siltikin kontollani, niin puhtihan siinä vähemmästäkin katoaa! Nyt ollaan oltu terveitä viikon verran, niin on ollut aivan hurjasti kaikkea hoidettavaa asiaa, kyläilyitä unohtamatta =))
Tänään olikin sitten oikein huippupäivä, kun siskoni oli tullut miehensä kanssa Poriin visiitille,niin olihan pojan kummeja käytävä moikkaamassa, kun heistä kovasti tykkää, mutta asuvat Turussa, niin välimatkaa turhan paljon, harmittavaa... Käytiin mein raksallakin poikkeamassa, et tietävät missäs vaiheessa mennään ;D Kotiin tekeen ruokaa kauhealla kiirulla. Ruuan jälkeen tuli miehen sisko perheeensä kera kylään. Heidän 4-wee ja mein 2-wee riehuivat talon hurjaan kuntoon, mut siistiltä taas näyttää =) Miehen sisko ihmetteli mun masun suuruutta =0 ja samalla ilmoitti, et on mua noin viikon jäljessä!! Meille tulee serkukset siis tosi samaan aikaan ;D Upea uutinen ihmiseltä, joka sanoi ekan jälkeen, että ei koskaan enää! Vannoi kyllä saavansa ennen mua, vaikka sanoin et section uskon saavani nyt kyllä aiemmin, jos taas jättiläistä kasvatan...(esikko 5070g ja 57cm) Saas siis nähdä kumpi ehtii ensin???
Palssilla hurjan kuuloinen reissu ollut! Onneksi kaikki oli kuitenkin ihan hyvin ;D Hyvä, että sait heti apua ja sanottiin vielä ettet turhaan oo mennyt!! Onko ollut nyt jälkeenpäin mitään tuntemuksia vastaavasta? Mua kiinnostas oikeesti tietää kuinka vanha sä oot?? Ai, uteliasko?? Eipä sillä iällä niin väliä minusta oo, mut kiinostaa vaan, kun oot minusta tosi aikuimainen kyllä jutuissas, et vaikee ajatella, et oisit joku 17-wee =D
Senniinalle oikein suuret onnittelut liikeistä ;D On se niin hermostuttavaa, kun välillä niitä on niin paljon, mutta on päiviä jolloin niitä ei juurikaan huomaa... Heti on ajatuksissa, et onko jotain sattunut, vaiks ei mitään hätää oiskaan! Mikä siinä on et ettei aikuinen ihminen osaa nauttia vai raskaudestaan?! Mulla kun on ollut mielessä jo ostaa sellanen sykkeen kuuntelulaite oloni helpottamiseksi!
KVG oli minustakin tosi osuva ja käyttöä löytyy! Nyt en muista kuka kirjoitti siitä.
Ultria on kovasti kaikilla ensi viikolla. Minullakin on torstaina 8.2. Malttamattomana haluaisin jo tietää sukupuolenkin, vaikka todellisuudessa sillä ei mitään väliä oo kumpi on!! Kiva kuulla kaikkien ultra kuulumiset... 3D-4D kiinnostaisi minuakin, jos tuo sukupuoli ei muutoin selkii, mutta en tiedä menenkö siiltikään, kun tietääkseni täällä Porissa ei moista ole ja Tampereelle ei raaskis raahautua.
Nyt ei muistu mieleeni mitä kaikkea minun pitikään kommentoida, lahopää kun nykyisin oon.. Meillä miesväki jo nukkuu tai no nukkunut jo reilun tunnin, kun isäntä meinaa nousta 1.00 katsomaan Super Bowlin teeveestä. Vanha jekkifutaaja saanut siskoni ja siten myös hänen miehensäkin aivan hulluiksi tollaisen asian kanssa. Raksallakin tunsin itseni aivan ulkopuoliseksi heidän jutellessaan... Siskoni tosiaan kanssa nousee vahtaamaan kans tuota ja menee vielä aamulla töihinkin!!
S@nde, joka katselee vielä hiljaisen todistajan ja tietty siellä välissä idolsin ratkaisun... Permato sais voittaa tai sit se enkelitukkainen
Pikaisia viikon viimeisen tunnin ajatuksia täältä Espoosta.
Fiikuskohan se mietti, että miten helpotusta suonenvetoihin. Muistan, että mulla auttoi joskus ekassa raskaudessa ihan niin yksinkertainen kuin veden juominen. Tietty ei auta, jos on ihan magneesiumin puutteesta johtuva, mut on ainakin halpa kokeilla, jos auttais ;-)
Cityäipälle tiedoksi, että kyllä meillä on mahdollisuutta törmätä, sillä mä oon menossa kahdeksi! Mistäs me toisemme tunnetaan? Mulla on ainakin hyvä tuntomerkki - olen raskaana. :-D (ja siellä ei tietty kukaan muu, heh)
Kissantassut. Olipa tosi kiva kuulla, että osasivat tuolla teratologisessa tietopalvelussa sinulle huojentavia tietoja kertoa ja uskon, että sait parhaat mahdolliset vastaukset eli ei tarvitse jäädä miettimään enää, että kuka lääkäreistä oli enemmän oikeassa.
Pals. Kylläpä kuulosti kammottavalle. Löysivätkö ne mitään syytä moiseen?
Niin ja mitä tuohon synnytykseen tulee, niin meitä on niin moneksi. Jotkut suunnittelee synnytykset mielessään hyvissä ajoin ja pohtii synnytyssalin verhojen väritkin ja pakkaa musiikit mukaan ja sitten mä taas suhtaudun siihen niin, että kyllä ne kaikki vauvat on sieltä mahasta ennemmin tai myöhemmin ja tavalla tai toisella pois saatu. Ainut huoli mitä muistan olleen oli se, että kun tiesin odottavani isoa, niin pelkäsin että vauvalle käy synnytyksessä jotain. Omasta puolestani en jännittänyt yhtään. Ja sitten jossain vaiheessa muistaakseni tuli sellainen olo, että " apua synnytyskin tulee" , mutta mitä lähemmäksi loppua mentiin, niin uteliaisuus (ja iso maha) sai aikaan sen, että rupes ennemminkin miettimään, että josko se vois jo tullakin. Vähän kärjistäen, että jos pelkää hammaslääkäriin menemistä, niin jos hampaaseen koskee riittävän kovaa, niin sitten se pelko unohtuu.
Sektion kokeneille olis kyllä kysymys, että millä viikoilla teille on sektio tehty? Mua kun " pelottelivat" että jos istukka jää eteen (no nyt torstainahan se selviää, että tarvitaanko vko 30 lisätarkastus asiaan, jos tämä " istukka on edessä" kätilö nyt sattuu sen istukan paikan oikein tällä kertaa katsomaan), että on sitten sektio tiedossa.
Nostelen pinoa etusivulle! Niin se taas alkoi uusi viikko ja reilu viikko on raskauden puoliväliin. Kyllä aika menee nopeesti! Ensi viikolla on sitten neuvolakin. Viikonlopun kaasutulvasta yksi saattoi olla vauvan liikkumisesta johtunut kopsahdus vatsassa, muuten on edelleen ollut hiljaista. Turvottaa aikalailla ja musta tuntuu, että koko suolisto on siirtynyt tuohon kylkiluitten alle ylävatsaan..Mulla saattaa olla myös niitä liitoskipuja. Tosi kovaa pistää välillä jommalle kummalle puolelle alavatsaan sivuille. Tuon liitoskipu-termin olen lukenut täältä palstoilta, kuten aika monta muutakin asiaa (esim.kiinnittymiskipu, täh??)
Saa nähdä myös, minkälainen hemoglobiini mulla on. Palelee nimittäin aivan hirveästi varsinkin iltaisin ja väsyttää myös ja se saattaa viitata huonoon hemppaan. Onkos muita joutunut rautakuurille?
Tulipas omaa napaa. Mites muitten (.):t?
Ihanaa kun tuntuu jo oikealta talvelta! Päivätkin ovat jo selvästi pidempiä ja talitintit sirkuttavat. Ulkonakin esikoisen kanssa kivempi olla, kun voi mennä pulkalla ja leikkiä lumisotaa - tarvitse enää sitä jäätynyttä hiekkaa ja soraa lapiolla hakata :).
Viikonloppu meni nopeasti ja ilman ihmeempiä tapahtumia. Tänään jostain syystä väsyttää ihan armottomasti ja on sellainen kölin alta vedetty olo. Hullua, kun kuitenkin rauhallinen viikonloppu takana. Olisikohan kyse sitten siitä Senniinan kyselemästä hemoglobiinista. Mulla se on mitattu vain ekalla neuvolakäynnillä silloin marraskuun lopussa. Viimeksi ei mitattu, kun olin kipeänä. Normaalisti se mullakin pyörii siellä 150 paremmalla puolella. Täytyy kysyä, että katsottaisiin se nyt kuitenkin ennen seuraavaa neuvolaa eli ennen maaliskuun alkua.
Kettumainen olo varmaan siksikin, että iski sitten antibioottikuurin loputtua hiivan. Canestenin aloitin eilen, mutta ei ihan vielä tunnu siltä, että olisi selvillä vesillä. Ällöttävä tauti!
Liikkeitä on täälläkin bongailtu. Tyyppi meni lauantaina niin lujaa, että mieskin tunsi liikkeitä mahan päältä. Ei mikään hiljainen tyyppi sitten kun menopäälle intoutuu, mutta en minäkään niitä liikkeitä joka ilta tunne tai edes tunnustele.
Perjantaina sitten sokerirasitukseen. Ei paljon nappaisi, kun pelkään oikeasti, että joudun alkaa piikittämään insuliinia. Ihan kuin se helpottaisi, ettei niitä arvoja tutkita...
Mutta tällaista omanapaista hölinää tällä kertaa.....
Iloista viikkoa kaikille ja kertokaahan kuulumisia!!!!
-Cityäippä & Öttiäinen 17+2-
Viikonloppuna sain vihdoin ulkoiltua kunnolla, kun oli niiiin hieno ilma! Heti on olokin paljon pirteämpi. Ja malttamattomana odotan huomista rakenneultraa.
Liikeitä oon mukamas jo tuntenut, ja sitten kun ei joka päivä tunnukaan, niin olen heti huolissani ;) Taitaa olla aika kroonista tää meikäläisen huolestuneisuus. No, onneksi huomenna tosiaan pääsee ultraan tarkastamaan tilanteen.
Mulla turposi sunnuntaina kävelylenkin jälkeen toisen käden sormet ihan muodottomiksi. Onko kenelläkään ollut vastaavia toispuoleisia turvotuksia? Turvotus kyllä laski sitten pikkuhiljaa, eikä ole ilmaantunut uudestaan. Mittasin verenpaineenkin, ja se oli ihan normaali. Päätin nyt olla stressaamatta tästäkin asiasta.
Onko muita lähipäivinä rakenneultraan meneviä?
Terkkuja kaikille,
Koala ja Ilmari (rv 18+4)
Viikonloppu hurahti taas kovaa vauhtia ohi. Eilinen meni ukkoa hoidellessa, kun oli lauantaina kaverinsa järkkäämissä varpajaisissa. On kovia, noi miesten järjestämät vauvajuhlat. Kovasti kyllä miestäni eilen valistin, että kotona ei tarvi järjestää varpajaisia, kun minä olen laitoksella, juhlikaa mökillä, kun on kesäkin.
Senniina: mulla on vähän samat fiilikset kun sullakin, kun en tunne vauvan liikkeitä vieläkään ja niin monet täälläkin jo tuntee. Iltaisin yritän malttamattomana kuulostella ja olla hiljaa paikallaan, et jos jotain tuntis, mutta kun ei niin ei. Kysyin siltä rakenneultran lääkäriltäkin, että miks en tunne, mutta se sanoi että vois mennä vielä 3-4 viikkoakin ennenkuin tuntee. Että kai me vaan odotellaan kaikes rauhas.
Onko kellään hajua, koska kannattais mennä sukupuolta kyselemään, tai siis millä viikoilla se parhaiten näkyis, kun rakenneultran lääkäri ei tohtinu mitään veikkailla. Ja osuuko ne veikkaukset yleensäkään kohilleen?
ei meidän auta kuin ootella vain. Kyllä ne liikkeet sieltä jossain vaiheessa tulee. Itse olen huomannut, että jos makaan hiljaa paikallaan, niin varsinkaan silloin ei tapahdu yhtään mitään. Ainoat liikkeiksi epäilemäni tumpsahdukset ovat tapahtuneet, kun istun. Mutta arvailuja siis edelleen:-(
On tosiaan talvista. Naama jäätyy aina tyhmään asentoon ulkona.. Heh, kätevää, mulla on pitkä bussimatka aina koti-koulu välillä (1½ h) ja kun tulin kotiin tänään niin avasin ihan housut kun puristi mahasta. Nukuin siinä ja unohdin ne housut tyystin kun lähdin haipakalla, kuljin sitten pitkin puijonkatua housut auki kunnes kotiovella älysin mutten enää jaksanu korjata asiaa.. huhhuh..
Täällä kans kyllä aika hakattu olo useimmiten, hemoglobini oli viimeksi siinä sadan pintaan ja ne paineetkin hienot 85/55, mutta kun rautaa yritin syödä niin ripuloin pari päivää. Eikä oo nyt aikaa ja energiaa potea vielä mahavaivojakin niin pitää alotella varmaan jotain muuta rautaa kuhan tästä pääsis rennommille vesille.. Onneks sain opinnäytetyön tänään valmiiksi! :) helpotus..
Väsyttelee aika rankasti, voisin nukkua kaiken aikaa.. Illalla se nukkumaanmeno kuiteski venyy, mutta aamusta se herääminenkin sitten venyis.. Yleensä vapaapäivinä unet 23-13.
Ollaan niin vanhanaikaisia että tekis mieli pitää sukupuoli pimennossa jos rakenneultraan nyt mennään. Mutta ei sille mitään voi että kiinnostaa niin kamalasti! Ja vielä mietityttää, kun on niin vahva tunne että on tyttö, niin sais jo tietää että pitääkö se :D Mutta pitää nyt miettiä. Kumpa ultraaja ei suostuisi sanomaan.. Kiusaus pienenis.
Mutta hyviä vointeja kaikille. Puolta väliä odotellessa :)
pals ja nimetön 18+3
Ensinnäkin hyvää alkanutta viikkoa kaikille myös minunkin puolestani! Tänään se sitten oli, kauan odotettu rakenneultra. Siinä kaikki vaikutti olevan kunnossa ja vauveli aukoi suuta, nieleskeli ja liikkui kovasti. Laskettua aikaa ei käyty muuttamaan vaikka parilla päivällä arvio heitti. Eli edelleen 29.6.
Sukupuolihan meitä ois kiinnostanu, mutta en sitten tajunnut siinä jännityksessä edes kysyä. Koska ei siitä ois varmaan ees näkyny. Muutenkin oli paljon epäselvempi kuva kuin siinä yksityisen vehkeessä. Mutta saatiin kolme kuvaa mukaan. Nyt siis jo yhteensä 18 kuvaa vauvelista! Oli ihanaa nähdä taas omaa pientä rakasta...
Kohtu mulla oli jo noussut niin, että yläosa on navan korkeudella. Tänään sanoivat myös työkaverit, että nyt ekaa kertaa näkyä jo vähän ulospäin kun oikeen yrittää ajatella. Siis kun aikasemmin ei mitään merkkiäkään. Itsestäni tuntuu jo että hyvin pömpöttää! Mutta vanhoilla vaatteilla edelleen mennään...
Hemogloboiineista oli kyselyä. Mulla oli sillon marraskuussa 104, eli tosi alhanen. Aloin käyttämään luontaistuotekaupan rautamehua ' Melasor Ferrisor 11' ja hyvin on toiminut! Heti seuraavalla kerralla oli 129, mikä on mulle korkea. Tuo tuote on ihan sallittu raskaana olevalle ja kun sitä ottaa, ei tartte ottaa sitä multitabs +2:stakaan kun siitä saa kaikkea tarvittavaa. Se on myös ainoa rasvaliukoinen rautavalmiste, niin imeytyy paremmin. Mullakin on apteekin raudoista menny maha sekaisin, mut tästä ei yhtään. Eli suosittelen sullekin, pals. Mulla rautoja laskee vielä se, että oon kasvissyöjä. Kalaa kyllä syön. Ja muita mereneläviä.
Oma napa, oma napa. Onko muilla enää pahoinvointia? Mulla aamuisin oksennus, mutta päivät jo tosi jees. Tosin tänään on mullakin ollut tosi väsyttävä ja jotenkin rankka päivä. En vissiin saanut nukuttua kunnolla kun jännitin ultraa! 4D kiinnostais, koska haluttais ehkä kuitenkin tietää sukupuoli. Mut ei me mennä, koska se on Oulussa tosi kallis. Mutta ehkä yksityiselle tavalliseen ultraan vielä joskus huhtikuussa...?
Vauva heittää mielettömästi volttia, kaikille terkut siltäkin!
-Veruska 18+3 & Sirriäinen-
... eikö tämä koskaan lopu? Miten sitä saikkua saikaan haettua... " aijai supistelee" ?
Vauva sentään heittää onneksi volttia tuolla, joten sitä ei näytä äitin stressi paljon tänään kiinnostavan. Mieskin tunsi eilen ekan kerran mahan läpi liikkeet ja siitäkös se riemu repes.
Ihan kiva et jotain liikkeitä tuntee kun ei tuota neuvolaa ole ollut aikoihin ja seuraavakin vasta ensi maanantaina. Onneksi mulla on noi hempat ja raudat ja sokerit kohdallaan luonnostaan niin ei tarvi niitä huolehtia. Ilmiselvästi jotain hyötyä että on edes joskus urheillut kunnolla :)
Jaksamista kaikille viikoksi, minä tästä jatkan töitä.
Ellu ja Julle 17+4
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille. Mulla on loma viikko ja nyt oon jo tylsistynyt tähän jouten oloon. Toki tää tuli hyvään saumaan kun tuntu ettei jaksa enää päivääkään.
Keskiviikkona ajattelin lähteä ajelemaan isän luona käymään...Haen samalla pinnasänkyn ja käyn moikkaamassa kavereita.
Niin, en mäkään oo ed.tuntenu niitä liikkeitä mutta kätilö lohdutti ultrassa että se johtunee siitä että istukka on etuseinässä jonka vuoksi siis myö sne sydänäänet on kuulunut nihkeesti sen tasan yhen kerran.
Mutta luotetaan kaikki että ne liikkeet alkaa kyllä tuntua. =)
Hemoglobiinista...Mulla se on ollu vielä yli 120:n mut saas nähdä kuin sen kanssa vielä käy...
Ja sokerirasitus se mullakin edessä..Saas nähdä koska. Seuraava neuvola on 9pv. Eli onhan täs aikaa vielä odotella neuvolatätin juttuihin.
Väsymys...sitä on aika ajoin. Ja pahoinvointia tais joku valittaa..Mulla sitä ei oo ollu. Ainoastaan kuvotusta...Ja kahviakin sain viimeinkin viikko sitten ekan kerran alas kurkusta.Ja kyllä se vaan oli hyvää.. ;-)
Mitähän muuta siellä oli..Hmm.
Pakkasta myös täällä Vantaalla ja ihana talvinen ilma. Kyllä oli mukavaa käydä lenkillä tuolla. Sitä mä jo kovasti odotan että pääsen ottamaan vaunut mukaan lenkille.
Löysin eilen näitlä sivuilta meille kotiin hoitotason lipaston päälle jonka sitten jo tänään noudin. Ihanaa..Tuntuu että asiat alkaa järjestymään. Niin...tää tosiaan on esikoinen ni six tuntuu että oon niin kauheen innoissani ostamassa ja hoitamassa kaikkea. Mutta toisaalta...Oon aina tottunut hoitamaan asiat hyvin. Oon ollu omillani jo 13v.(juu...olin16v.ku muutin ikiomaan kotiin aikoinani).
Ja äitiyspakkausta odotan innolla.. Tämmönen mä oon. mut oma äitikin on ihan vauhdissaan nyt jo...että sillee.
Jeps...Tulipa taas kerrottua itestä...
Miiu + pirpana 19+4.
Huomenta kaikille!
tuntuupas tuo -10 astetta edelleen vaan kylmältä :-) mitenkähän sitä pärjäisi pohjoisessa, missä sentään on oikeasti pakkasta....
nyt on minunkin valitettava - taas kramppasi pohje aamuyöstä, vuoron perään jompikumpi pohje kramppaa ja sittten saa klenkata. Onko kukaan keksinyt konstia? Magnesium kai auttaisi... mikä olisi hyvä valmiste? Syön jo sitä Multitabs Raskaus- vitamiinia 1 kpl päivässä ja siinähän on vähän magnesiumia....
Rakenne on ensi tiistaina (6.2), kovasti jo sitä odottellaan miehen kanssa. Mukava päästä näkemään pikkuinen. Tämä vekkuli kyllä hyörii ja pyörii varsin aktiivisesti, pikku muksaisuja tuntuu jo miehenkin kämmeneen. Istukka on takana että se kai vaikuttaa että tuntuvat näin hyvin jo nyt.
Hemoglobiini oli ekassa neuvolassa 140 (marraskuuta) ja sitten se olikin laskenut (17.1) 124, mutta koska lähtötaso oli noin hyvä, lasku on normaalia ja ei vaadi lisärautaa. Näin sanoivat neuvolassa. Toivottavasti minun rautavarastot ehtivät raskauden aikana täydentyä maksimiin - kävin nimittäin verenluovutuksessa vain vähän ennen plussaa...
3d/4D ultra on Tampereellakin tosi kallis -ihan eri hinnoissa Hesan kanssa (mitä on näiltä palstoilta lueskellut). Mutta taidetaan silti mennä - on ne niin hienoja ne kuvat + me ollaan kyllä niin uteliaita että haluttais tietää sukupuoli. Osa kavereista on saanut sen kyllä selville kaupungin rakenneultrassa
t. Fiikus
Tervehdys mahakkaat!
Ihana ilma taas tänään. Harmi, että joutuu sitä täältä sisältä vain ihailemaan töiden lomassa. Sain onneksi buukattua talvilomaviikonkin itselleni, jippii! Suunnitelmissa ainakin Ikaalisten kylpylää ja Ti-Ti -nallen talossa vierailua miehen ja esikoisen kanssa.
Koala kyseli rakenneultraan menijöitä - meillä aika 8.2. eli reilun viikon päästä. Fiikuksella taisi olla aika kanssa siinä ihan lähellä :). Sukupuolta en usko että Naistenklinikalla kerrotaan tälläkään kertaa. Ollaan varattu jo aika 4d -ultraan 6.3. eli viikoille 22+3 ja tällöin pitäisi kyllä sen Kiharan kysymän sukupuoliasiankin olla jo selvästi näkyvillä. Ainakin siis 4d:llä :).
Fiikukselle vinkkinä että hyvä tapa nauttia magnesiumia on vichy. Itsekin kärsin yöllisistä suonenvedoista ja olen huomannut, että niitä on vähemmän, jos olen juonut runsaasti vichyä päivän mittaan. Tietty jotain Novellea tai vastaavaa vähäsuolaista vaihtoehtoa. Runsas juominenhan on muutenkin hyväksi. Muistan vaan ekassa raskaudessa jostain lukeneeni, että runsas magnesium estää supistuksia, että sinänsä sen käyttöä kannattaa sitten loppuviikoilla rajoittaa.
Omaan napaan ei ihmeempiä - liikkeitä ei ole nyt pariin päivään tuntunut, höh. Ja perjantaina sitten sitten sokerirasitukseen...
Päivänjatkoja!
-Cityäippä ja Öttiäinen 17+3-
Huippis. Ja Panu pääsi jatkoon! :) Voih mikä ääni. Ootan kyllä sitä Aria innolla, viimeksi tuli tippa linssiin kun kuulin hänen laulua :O Miten niin pienestä pojasta lähtee niin upee ääni??
Mut joo. Nyt on kurkkukii kippee, sain varmaan jonkun pöpön sairaalasta. Mut eipä mittään, saanhan kotona viikonlopun lepäillä..
Kissantassut: mieheni sanoja lainaten: Elä anna korvien roikkua! :) Siitä tulee aina vähän promillen parempi olo kun sen lauseen kuulee, kuulostaa niin hassulta. Häntä pystyyn ja korvatkin siis..
Hullua että kohta on kevät. Vähänkö ihanaa. Siten siis kesäkin, iiks.. Sit alkaa jo miettiä synnytystä, ja näin kokemattomana se pelottaa kyllä jonniin verran. Varsinkin se että entä jos voimat loppuu kesken? Ootteko muut vielä ajatelleet konkreettisesti? Jännittääkö toista tai useampaa odottavia niin paljon?
palsi ja 19+0