Löllöpyllyt not 4-ever-RYHMÄ ALOITTAA!
Tästä se siis alkaa! Mukaan on ilmoittautunut jo muutama keventäjä, ja uusiakin porukkaan mahtuu mukaan! Ajatuksena siis oli punnitus kerran viikossa (joku ehdotti perjantaita), ja ajatuksia ja muita juttuja saa toki kirjoitella useamminkin. Toivottavasti ryhmästämme tulisikin aktiivinen, tsempataan siis toisiamme!
Kirjoitellaas nyt eka viikolla vähän taustoja itsestämme ja omia mietteitä siitä oman painon pudottamisesta; mitä vauhtia ja millä " tyylillä" kukakin aikoo kaventua...
Tervetuloa sitten vaan mukaan!!
Kommentit (36)
Kävin tuossa jo ennen joulua " haistelemassa" täällä. Kauhistuin nimittäin kun pitkästä aikaan hyppäsin vaa' alle.
Olen viime keväänä vasta lopettanut paino pudotuksen. Aloitin täällä palstalla vuoden 2006 alkuvuodesta. Pudotin painoa 15 kg viime vuoden (2007) maaliskuuhun mennessä. NYT painoa tullut takaisin 7kg. Olin aivan ihanne mitoissa keväällä ja niihin halajan takaisin.
Syykin lihomiseen löytyy. Lopetin tupakan polton syksyllä ja korvannut luontevasti sen addiktin millä muullakaan kuin karkilla. Nyt olen vielä alkanut lipsua tupakkalakossakin. KÄÄK. Nyt on aika ottaa itseään jälleen niskasta kiinni ja näyttää itselleni että pystyn tähän jälleen kerran.
Aloitin silloin viimeksi pisteiden laskulla, mutta hyvin pian totesin että se ei ole minua. Paino tippui viimeksi säännöllisellä ja terveellisellä ruokavaliolla höystettynä pikkuisen liikunnalla.
Sillä reseptillä ajattelin aloittaa nytkin.
Pituus 167cm
Paino 67kg
Tavoite 60kg
-Vuffi-
Kiva kun saatiin uusi ryhmä kasaan.
Nyt on mullakin korkea aika ottaa itseä niskasta kiinni ja aloittaa terveellisemmät ruokailutavat. Painoa kertyy kokoajan vähän lisää ja kohta alkaa olla jo vaikea saada sitä kuriin. Mun suurin paheeni on karkki ja sitä meneekin sitten paljon. Silloin kun vauva vielä piti yöllä hereillä saatoin helpostikin syödä kokonaisen suklaalevyn yön aikana (!). Jos karkkia ei ole kotona, napostelen sitten kaikkea muuta mitä löytyy, keksiä, pullaa, jäätelöä, mitä nyt sattuu olemaan.
Joten mun laihtumissuunnitelma on kutakuinkin se, että vähennän rajusti kaikkea makeaa. Alkuun ajattelin olla tammikuun herkkulakossa ja siitä eteenpäin syön karkkia vain kerran viikossa. Tämä makeaputki on saatava katkeamaan ja luulen, että vain täydellinen lakko auttaa, joten tammikuu pitää sinnitellä.
Lisäksi aloitan taas juoksemisen uudelleen. Kesällä ja syksyllä tuli käveltyä paljon, mutta nyt joulukuulla on jäänyt todella vähäiseksi. Onneksi meillä on tässä hevostalli, jossa tulee jokapäivä tehtyä vähän ruumiillista työtä, joten liikuntaa tulee väkisinkin.
Lapsia mulla on kaksi 3v ja 9kk.
Ihan ekaksi täytyy kyllä hankkia uusi vaaka, pojat ovat jotenkin saaneet vanhan rikki. Mutta mitat ovat kutakuinkin nämä (tarkennan kunhan viimeistään huomenna haen uuden vaa' an):
88kg
180cm
tavoite 78kg, kiloja tärkeämpää olisi kiinteytyminen, joten tämä paino riittäisi mulle
tsemppiä kaikille!
Toivon myöskin että tavattaisiin täällä säännöllisesti.
Itellä ennen raskautta painoa oli 62kg ja siihen olisi mukava päästä jälleen palaamaan. Minäkin imetän vielä joten yritän ottaa tämän laihduttamisen aika varovasti. Onko muuten kenelläkään tietoa, että voiko liian rankka laihduttaminen jotenkin vaikuttaa maidon määrään tai laatuun?
Raskauden loppuvaiheilla painoa oli kertynyt yli 85kg!!! Sairaalaan jäi 4kg ja loput kilot olivat sitten kait turvotusta ja vettä kun lähtivät niin nopeasti pelkästään kotona istumalla kun nyt painan 76kg. Tästä pitäisi sitten lähteä pudottamaan. Eli 14kg pitäisi jotenkin saada pois vielä. Mitään rankkoja liikuntamuotoja en vielä voi aloittaa kun alapää repesi niin rankasti, että pelkällä kävelyllä pitäisi aloittaa ja mahdollisimman varovasti kun tuntuu etten vielä ole oikein kunnossa. Joten aluksi keskityn sitten ruokavalion parantamiseen vain. Eli ei kakkuja ja pullia yms.
Oops nyt vauva itkee...täytyy mennä :)
Heippa!
Minäkin voisin liittyä tähän ryhmään.
Jatkan laihdutusta Joulun ja Uudenvuoden jälkeen...
Syksyllä sain 7kg pois ja vielä olisi reippaat 15kg saatava pois.
Tuo 15 kg:n tavoite on ensi kesäksi ja siitä sitten vois vielä pari kiloa tippua...
Viisi vuotta sitten laihdutin painonvartijoissa pisteillä ja niitä nytkin käytän. Sen jälkeen olen saanut kaksi lasta (3v ja 7kk) ja nyt olisi taas kiva päästä normaaliin painoon.
Mulla on tuo kaiken hyvän syöminen ongelma, pulla, leivonnaiset, keksit, ei niinkään karkit. Ja määrät on ongelma. Nyt olen yrittänyt toteuttaa sääntöä että saa herkutella, mutta kohtuudella ja syksyllä se tehosi. Eli voin ottaa päiväkahvin kanssa yhden keksin, mutten sitten mitään muuta tai toista keksiä ja sitten kolmatta jne.... Ja kyllä myös ihan tavallisen ruoan annoskokoon on kiinnitettävä huomiota, kun ruoka on tosi hyvää, niin sitten on tullut syötyä ihan liikaa.
Tänään on ollut hyvä päivä ja olen tähän asti pysynyt pisteissä. Ja otankin päivän kerrallaan, motivaatiota taas on.
Punnituspäivä mulla on lauantaiaamu ollut, joten jatkan varmaan niin, mutta päivitän tänne sitten tiedot heti ;)
Tsemppiä kaikille!
Paino tänään: 85kg
Pituus: 165
Tavoite: -15kg toukokuun loppuun mennessä, ja sitten vielä muutama kilo eli tavoitepaino tän vuoden lopussa n.67kg.
On kyllä mun pituisen normaalipainon yläraja, mutta tuntui hyvältä silloin viimeksikin... ;)
Piti vielä tulla tsekkaamaan illan päälle, ketä tänne on ilmoittautunut, ja aika samankaltaiselta porukka vaikuttaa! Kiva! Löysin monesta viestistä myös niitä omia heikkouksiani, eli vertaistukea varmaankin löytyy...
Tänään olen pohdiskellut heikkouksiani nimenomaan tuon herkuttelun suhteen... kun syön karkkia, syön sitä paljon! Ja jos karkkia ei ole, muutkin herkut käy (kuten ne rusinat ja suolapähkinät, jotka on melkein kuin terveellisiä! ;))... Nämä illat onkin minulle kaikkein vaikeimpia, sitten kun lapset on nukkumassa, olisi niin kiva napostella jotain, ja sitten otan vähän lisää, ja vielä vähän... ja sitten otan jotain muuta, ja lopulta on ihan kamala olo. Iltaherkuttelu vaikuttaa ainakin minulla yöuniinkin, nukun paljon huonompi ja seuraavana päivänä vastaavasti paljon huonotuulisempi nukuttuani huonosti ja verensokerin heitellessä miten sattuu... Nyt jo olo on parempi, kun ei ole " sokerihumalaa" alla!
Uudessä Hyvä terveys-lehdessä oli hyvä kirjoitus sallimisesta. Siinä sanottiin, ettei kannattais kieltää itseltään, vaan mieluummin sallia. Silloin ei mukamas tekisi niin mielikään enää " niitä kiellettyjä" . Aionpa silti uhmata tuota väitetä, ja sallin itselleni vain sen yhden herkkupäivän, koska en oel oikein sellainen " sallija-tyyppi" , vaan enempi sortuja. Jos syön karkin, sama syödä koko pussi, pilalla koko päivä on kuitenkin!
Joku kyseli maidon laadun tai määrän huononemisesta laihduttaessa. Muistan kuulleeni, että elimistöön kertyy jotain myrkkyjä laihduttaessa, joka sitten menee myös maitoon. Siksi siis maltti on valttia! Mutta tuskinpa on vaarallista maidon laadulle, jos ruokavaliotaan tarkistaa, ja karsii sieltä ne turhat ja huonot valinnat?! Näin luulisin...
Tulipa pitkä luritus, palataan taas!
Huomenia! Heti aamusta hyppäsin vaa' alle, josko me tätä perjantaita pidettäis puntaroimispäivänä? Ilokseni vaaka kertoi painon hilautuneen puoli kiloa alaspäin! Nestettähän se on näin ensi päivinä, mutta jotain kuitenkin! Mukavalta tuntuu jatkaa viikonloppuun!
Pidin herkkupäivän jo maanantaina, siis uudenvuoden aattona, ja silloin pääätin, että se yksi karkkipäivä viikossa riittää. Nyt viikonloppu häämöttää edessä, ja painiskelen itseni kanssa, että selviäisinkö koko viikonlopun ilman karkkipäivää, kun tavallaan olen tämän viikon karkkipäivän pitänyt...hmmm.. MItäs muut aiotte? Joko herkkuja viikonloppuna?
Ajattelin minäkin tähän porukkaan tuppautua mukaan...Minulla on neljä lasta iältään 3½kk, 5v., 7v. ja 9v....kiloja pitäs saada tippumaan sellaset 6-8...
Paino tänään: 68kg (pituus 163cm)
Tavoitepaino ois 60kg, mutta ihanteellista ois jos edes pääsis 62kg.
Kävin aamulla puntarissa ja olen lihonut nyt kotivuosina enemmän kuin itselleni olen oikein suostunut myöntämään. Nyt vihdoin olen tsempannut itseni siihen pisteeseen, että haluan painaa yhtä vähän kuin pari vuotta sitten. Lapsia on tullut kaksi eli reilu 2v poika ja 4v tyttö.
Eli pituutta minulta löytyy 173cm ja olen reilussa vuodessa sitten päästänyt itseni lihomaan yli 10kg. Eli painoa oli 83kg ja tavoite 70kg. Takana on aivan mahdoton jouluherkuttelukausi ja nyt sitten riitti. Vaatekaappini on pullollaan kauniita vaatteita, jotka eivät mahdu päälle. Kesällä haluan näyttää paremmalta ja mahtua taas omaan normaaliin kokooni 38. Laihdutuskeinonani käytän sitä itselleni ennenkin hyväksi havaittua keinoa eli runsaasti kasviksia, proteiinia ja hyviä öljyjä ruokavalioon. Olut pannaan ja tilalle vettä ja välillä se lasi kuivaa valkkaria. Ongelmakohtina on suuri makeanhimo, itsensä palkitseminen herkutteluilla ja nyt sitten yritän hetken olla täydellisesä karkkilakossa.
Nyt on aika tehdä jotain oman hyvinvoinnin eteen ennen kuin omasta kropasta tulee pahempi vihollinen.
Sain vauvan nukahtamaan niin ehdin hetken istahtaa...
Elikäs...ennen raskauttani painoin suunnilleen 62kg ja tavoite oli silloinkin 60kg, mutta sitten raskautuminen sekoitti suunnitelmat ja kilot jäivät...
Yritän nyt taas sitten alotella sitä laihdutusta ihan perusjuttuja muuttamalla, eli turhat herkut pois, säännöllinen ruokailurytmi, paljon kasviksia ja liikuntaa lisää...kai sillä vauhtiin pääsee. Kuntopyörä odottaa nurkassa...pitäs ottaa itteä niskasta kiinni ja nousta polkemaan. Hehe!
Hauskaa, kun muistutit Risella! Meiltäkin löytyy kuntopyörä; täytyy vaan siivota tuo vaatevuori päältä pois, niin näyttäis muultakin kuin vaateripustimelta... Huomenna voisinkin polkaista mutkat. Tänään menen reippailemaan vaunujen kanssa!
Tervetuloa uudetkin mukaan!!
on punnituspäivä?
Apua, sorruin tänään. Koko päivä meni muuten niin hyvin mutta nyt sitten illalla ukko teki niin hyvää ruokaa, että en pystyny pidätteleen itseeni vaan söin ylisuuren annoksen ja päälle teki vielä mieli makeeta ja söin suklaata....
Että hyvin alko tämä laihdutus...
Pitääkö se punnitseminen tehdä aamulla ennen kuin on kerinnyt syömään aamupalaa?
minkälaista viikko/kuukausi vauhtia ootte ajatellu pudottaa? Onko esim. yksi kilo viikossa edes mahdollista ilman liikuntaa saada lähtemään?
....Se punnituspäivä, mutta mä siis pysyttelen lauantaissa... Mä olen yleensä käyny vaa' alla heti herättyäni ja vessakäynnin jälkeen et olis varmaan tyhjä olo ;)
Mun tää päivä meni kans eka hyvin ja sit sorruin illalla syömään joulupiparikoristeen.... :( nyt ottaa päähän, ku se ei ollu mikään ihan pieni koriste. Kauhulla kattelen tota piparkakkutaloa, joka on vielä syömättä....
Mä yritän pudottaa 0,5-1kg viikkovauhdilla. Paino voi välillä tippua yli kilonki viikossa ja sit voi olla taas niitä +-0kg viikkoja... Riippuu niin monesta asiasta... itse en aio liikuntaa lisätä vielä, vasta sitte kun on jo kiloja lähteny kunnolla...
Syömisen kanssa eka yritän saada tuloksia aikaan...
Huomiseen... ;)
ja olinkin kuvitellut itseni hieman painavammaksi kuin olinkaan, eli oikea paino on 86kg, joten jos sen 10kg pidän tavoitteena, niin jos toukokuussa töihin palatessa vaaka näyttäisi 76 niin olisin tosi tyytyväinen.
Tavoitteena olisi, että paino putoaisi 1kg viikossa, pysyisi motivaatio paremmin yllä, mutta olen varautunut siihen, että välillä voi tulla viikkoja, että paino ei putoa yhtään.
Tämä päivä on mennyt yllättävän hyvin, kovin pahoja retkahduksia ei ole tullut, ainoastaan nyt illalla join yhden lasillisen cocista, eikä edes mitään lightia.
Karkeista yritän tosiaan luopua aluksi kokonaan, myöhemmin sitten suon itselleni yhden karkkipäivän. Muutkin makeat pyrin jättämään pois, joskus (kuten tänään toi cocis) voin ehkä jotain pientä syödä.
Joulunaikaan tuli herkuteltua kaiket päivät niin paljon, että nyt kun makeat on minimissä, niin tuntuu kuin olisi ihan vieroitusoireita, päätä särkee ja muutenkin on vähän höntti olo. Onko kellään muulla tullut tällaisia oireita? Makeanhimooni olen sitten koittanut juoda vettä.
Jospa sunnuntaina tai viimeistään maanantaina pääsisin ekalle juoksulenkille.
Kirjoittelemisiin!
Liekö eilisen ansiota (kuntopyöräilin 20min) ja tein pienen kävelylenkin illalla (noin 30min)...
Tänä aamuna oli paino 67.7...300g tippunut.
Katsotaan nyt miten etenee...en usko, että pystyn kiloa viikossa tiputtaan. Ehkä parina eka viikkona kun nestettä lähtee, mutta jatkossa ois tosiaan hyvä kun puoli kiloa/viikko edes lähtis. Itsekuria se vaan vaatii hirveesti.
Mulla menee päivät hyvin, mutta illalla kun saan muksut nukkuun niin sillon yleensä sorrun mässäileen. Mulla pahimmat viholliset on SIPSIT ja PITSAT...karkista pystyn luopumaan helpommin. Cocis on kans aika paha vastus! Heh! Jään ootteleen muiden tuloksia! Tai saavutuksia.
Heippa vaan,
Nyt on meikäläiselläkin syytä alkaa tosissaan pudottaa painoa ja jotain tukea tarvitaan eli ilmoittaudun mukaan remmiin. Pari lasta on jaloissa pyörimässä 1 v. tyttö ja 3,5 v. poika. Ennen lapsia pudotin painoa jo kerran sellaiset 18 kiloa, mut raskauksien ja huonojen ruokailutottumusten myötä olis varmaan samanlaiselle urakalle taas tarvetta.
Lähtötilanne tänään on pituus 160 cm ja paino 77,9 kg. Auts, aika paha sanoisinko. Tavoite olisi päästä alle 70 kg kesään mennessä. Lopullinen tavoite voisi olla siinä 63-65 kg paikeilla. Laskeskelin, että aluksi painoa sais varmaan 3 kg/kk putoamaan ja sitten 2 kg/kk. Painonvartioiden pistesysteemiä yritän noudataaa, kun sillä viimeksikin sain painon putoamaan. Se on tarpeeksi " holhoava" mulle, kun näköjään muuten en saa itseäni niskasta kiinni.
Ongelmana mulla on liian vähäinen kasvisten syönti ja herkkujen napostelu. Liikaa tulee myös syötyä valmisruokia, kun ei lasten kanssa muka aina ehdi laittaa kotiruokaa. Mieheni on myös sitä sorttia, että vois syödä vaikka viisi munkkia ja pizzan, eikä tunnu missään. No mulla tuntuu ja se on nyt sitten loppu.
Ruokavalion lisäksi aikomus olisi jatkaa syksyllä aloitettua liikuntaharrastusta eli kuntosalilla käyntiä ja spinningiä. Vuoroviikoin olis tarkoitus käydä noissa, kun ei taida aika riittää, et kävis molemmissa viikottain.
Tässä mun mietteitä näin aluksi. Tsemppiä meille, Lempi
nyt uudestaan puntarissa ja paino oli 80.8kg ja pituutta tosiaan se 173cm. Vaihdoin eilen vaakaan uudet patterit, kun se ei kunnolla näyttänyt kiloja ja kappas vain painoa siis olikin 2kg vähemmän kuin luulin:)
Laitan tavoitteksi 69kg ja se pitää saavuttaa kesäkuun loppuun mennessä. Liikuntaa en kunnolla pääse harjoittamaan ehkä pariin kuukauteen, koska jalassani on parin kuukauden takainen nivelsidevamma, joka vihoittelee vielä aika kipeästi. Muutaman kilometrin kävelylenkeillä käyn kyllä lasten kanssa, mutta vain peri kertaa viikossa ja kävelytahti on aika hidas kipujen takia.
Onneksi mies on mukana keventämässä painoaan, joten yhdessä on helpompi laihduttaa.
Listaudutaanko tästä viikosta eteenpäin aina viikon numeron perusteella?
Noin ehkä pari viikkoa sitten taisin punnita itteni viimeksi ja olin sen 76kg. Nyt tänä aamuna vaaka näytti 75kg. Eli paino on junnannu tossa 75kg tienoilla sitten sen pari viikkoa. Jännityksellä odotan ens perjantaita, että vieläkö oon sen 75kg vai onko yhtään pudonnut... Tämä laihduttaminen on sitten niin pitkäveteistä puuhaa. Voi kun vois laihtua kilon päivässä!
Oon luonteeltani aika malttamaton niín pelkään, että innostus laantuu jo ennen huomista....
Voi kun olis parempi itsekuri!
Todella toivon, että tämä lupaus pitää....lupasin itselleni pudottaa painoa vähintään 60 kg(nyt 67 ja pituus 163) viimeistään kesään mennessä!!!
Tekee vaan niiiiin tiukkaa kävellä namihyllyjen ohi kaupassa ja saada ajatukset pois hengähdyshetkestä illalla karkkipussi kädessä...argh.
Mutta kai tämä eka viikko on se pahin?
Eli punnituspäivä on perjantai?Sopii hyvin kun ajattelin suoda itselleni lauantaina herkuttelupäivän :)
Mulla on lapset 7v, 6v ja 8,5kk.
Toivottavasti saamme kaikki tästä ryhmästä tsemppiä!!!!!!!
Hauskaa viikonloppua kaikille:)
mango
Hoh-hoh...alkaa tää väsymys näköjään näkyä... Elin siis koko eilisen päivän perjantaita, ja vasta illalla tajusin, että torstaihan se vasta; sorryt siis, täälläkin sekoilin!
No, tänä aamuna hyppäsin sitten uudelleen vaa' alle, kun oli (taas) perjantai. Ja paino on pudonnut lähtöpäivästä 1,5kg! Eli vaaka näytti 56,5! Nyt tuntuu jo mukavalta!! Eilen illalla teki mullakin älyttömästi mieli jotain hyvää, mutta söinkin muutaman naposteluporkkanan ja menin niine hyvineni nukkumaan jo yhdeksän jälkeen. Ja tänään vaaka sen heti palkitsi!! Siis ensi kerralla (lue: tänä iltana), kun tekee mieli naposteltavaa menenkin nukkumaan ja herään kiloa kevyempänä! ;D Olisipa se näin yksinkertaista...
Ensi viikolla täytyy varautua siihen, että pudotusta ei tapahdu, kun tällä viikolla hujahti noita nesteitä noin hurjastii elimistöstä. Eilen kävin kyllä kunnon kävelylenkilläkin, eli sitäkin olisi syytä jatkaa...
Haasteellinen viikonloppu (ensimmäinen!) edessä. Palataan viimeistään maanantaina kertomaan, kuin kävi... Aloitallaanko siitä maanantaista aina uutta pinoa?
Kuten jo tuolla aiemmin mainitsinkin, en ole mitenkään erityisesti laihduttajana mukana, sillä imetän vielä, eikä pudotettavaakaan ole kuin 5-6kg. Mielelläni kuitenkin jaan ajtuksiani muiden kanssa, sillä karkkivuoriin on niin helpo sotua yksin. Ehkäpä ryhmän tuki saa selkärankaani hieman jäntevyyttä! :D
Pituus 158cm
Paino 58 kg
Tavoite 52 kg toukokuun loppuun mennessä
...kesäkuntoon siis. Nythän sitä ehtii rauhassa.
Omana pyrkimyksenäni on liikkua päivittäin (ainakin vaunuja lykkien) ja lopettaa jokapäiväinen rusina-suolapähkinäkierre. Lupaan itselleni yhden karkkipäivän viikossa, silloin saan syödä mitä vaan. Tarkennan suunnitelmaani kun olen " kuureillut" muutaman päivän. Sitten tiedän, miltä tää alkaa maistua...
Itselläni kolme lasta 4kk, 4 vuotta ja 6 vuotta. Eniten siis kaipaankin vielä ihan kiinteytymistä. Koska päivät menee pitkälti kotona, on niin helppo napsia aina jotain pientä suuhun. Siis tavoitteenani myös selkeä rytmi niin liikuntaan kuin ruokaankin.
Nyt on motivaatio kova, kun olen itseni tänne luvannut, joten huomenna palaan vaa' alla käytyäni...tuksin tuloksia havaittavissa vielä...mutta ehkä suuntaa?
Mites muut, kertokaapa kuulumisianne, niin päästään alkuun!