Muut työntekijät vihaavat eniten työpaikan saikuttelijoita, kertoo tuore kysely
Suomalaisessa kyselyssä selvisi että vähiten työpaikoilla pidetään niistä työntekijöistä jotka pitävät sairaslomia. Useimmat toivovat etteivät saikuttelijat olisi niin laiskoja vaan tulisivat töihin tekemään omat työnsä kuten kaikki muutkin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tama-tapa-toissa-tekee-sinusta-vahe…
Kommentit (104)
Minä vihaan eniten näitä ihmisiä työpaikalla:
-Niitä jotka ei tee töitä, ne istuu vain töissä näpertäen puhelinta tai tietokonetta
-Niitä jotka ei edes yritä tehdä töitä koska "ei kiinnosta"
-Niitä jotka kyttää muiden tekemisiä
-Niitä jotka saikuttaa, normaali ihminen ei ole edes kerran vuodessa kipeänä vaan ehkä kerran viidessä vuodessa on kipeänä
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltaisilla aloilla saikutellaan paljon.
Naisvaltaisilla aloilla tehdään paljon sellaista työtä, jota ei voi tehdä kipeänä tai edes puolikuntoisena. Esim. terveydenhuollossa. Etätyötä tekevä asiantuntija voi istua koneen ääressä köhäisenä, mutta sairaanhoitaja ei voi mennä köhäisenä töihin. Toki naisvaltaisilla aloilla on myös paljon työpaikkakiusaamista, mikä alentaa kynnystä jäädä kotiin silloinkin, kun kykenisi töihinkin.
Kyllä täytyy olla jotenkin tyhmä ja ilkeä, jos vihaa sairastavaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Syitä on esimerkiksi naisten jatkuva stressi niin työpaikalla kuin työpaikkojen ulkopuolella. Naisilla vähemmän aikaa palautumiseen kuin miehillä.
Miksi naisilla on vähemmän aikaa palautumiseen kuin miehillä?
Mieti sitä
Vierailija kirjoitti:
Minä vihaan eniten näitä ihmisiä työpaikalla:
-Niitä jotka ei tee töitä, ne istuu vain töissä näpertäen puhelinta tai tietokonetta
-Niitä jotka ei edes yritä tehdä töitä koska "ei kiinnosta"
-Niitä jotka kyttää muiden tekemisiä
-Niitä jotka saikuttaa, normaali ihminen ei ole edes kerran vuodessa kipeänä vaan ehkä kerran viidessä vuodessa on kipeänä
Vihaaminen ei ole normaalia. Hae apua.
Totta, minuakin vihattiin ja syyllistettiin, kun olin koko ajan sairaana.
Työpaikkalääkäri tutki, mutta mitään ei selvinnyt. Ehdotin hänelle verisyöpää, koska olin nähnyt, miten äitini kunto romahti, kun hän sairastui.
Lääkärin mukaan en sairastanut syöpää.
Onneksi toinen lääkäri ehdotti myeloomaa, joten en kuollut luuydinsyöpään, vaikka läheltä liippasi.
Selvisin allogeenisella kantasolusiirrolla ja vuosien sairauslomalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Syitä on esimerkiksi naisten jatkuva stressi niin työpaikalla kuin työpaikkojen ulkopuolella. Naisilla vähemmän aikaa palautumiseen kuin miehillä.
Koska he tekevät kahta työpäivää, hoitavat (usein naurettavan pienellä palkalla) työn, kodin ja usein myös lapset.
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen kun firma myytiin amerikkalaiselle sijoitusyhtiölle ja meille tuli amerikkalainen omistaja ja CEO, niin sen jälkeen ei ole ollut kahvitaukoja ja saikkuja sillä noudatamme nykyään amerikkalaista työlainsäädäntöä ja sen seurauksena työn tuottavuus ja tehokkuus on vain lisääntynyt entisestään.
Olet siis töissä amerikassa. Suomessa kun tuollainen ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Kun pitää itsestään huolta ja pysyttelee terveenä niin ei tarvitse saikuttaa. Luulisi aikuisten ihmisten osaavan pitää huolta itsestään sillä se ei ole työpaikan vika jos sairastutte. Itse olen tehnyt töitä 27 vuotta eikä kertaakaan ole tarvinnut jäädä saikulle sillä syön terveellisesti, liikun ja nukun enkä juo enkä tupakoi.
Sulla sitten mukava työpaikka ja työkaverit. Kyllä se työpaikka voi sairastuttaa jos johtaminen on osaamatonta ja piittaamatonta. Esimiehet pelkkiä helppoheikkejä ja osa porukoista saa lusmuilla ja olla tekemättä yhtään mitään. Itsellä mennyt sekä fyysinen että psyykkinen terveys työn takia. Ikävä kyllä tuollaiseen työympäristöön ei pysty vaikuttamaan edes työterveyshuolto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska he tekevät kahta työpäivää, hoitavat (usein naurettavan pienellä palkalla) työn, kodin ja usein myös lapset.
Jotenkin arvasin tämän vastauksen. Naisista kuitenkin suuri osa on myös lapsettomia tai äitejä, jotka eivät ole yksinhuoltajia. Pitäähän miestenkin yhtä lailla huolehtia kotitöistä sekä lapsista, jos sellaisia on.
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen kun firma myytiin amerikkalaiselle sijoitusyhtiölle ja meille tuli amerikkalainen omistaja ja CEO, niin sen jälkeen ei ole ollut kahvitaukoja ja saikkuja sillä noudatamme nykyään amerikkalaista työlainsäädäntöä ja sen seurauksena työn tuottavuus ja tehokkuus on vain lisääntynyt entisestään.
Joo, kunnes jossain vaiheessa alkaa ihmisiä jäämään pitkille sairaslomalle burn outin ja työstä johtuvien mielenterveysonglemien vuoksi
Kannattaisi kääntää katse työpaikan johdon suuntaan. Miksei palkata tarpeeksi työntekijöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No monesti nainen on se, joka joutuu jäämään sairaan lapsen kanssa kotiin. Tuttavani mies on rekkamies. Tien päällä enemmän kuin kotona. Toisen mies on yksityisyrittäjä. Liike ei pyöri, jos on poissa töistä. Itse olen menkkakivuissa painanut tehdä töitä. Buranaa poskeen ja kyyristelyä/itkua vessassa. Moniko mies tekisi saman..epäilen, että ei yksikään.
Kun olette molemmat töissäkäyviä niin ettekö voi palkata lapselle hoitajaa siksi aikaa kun olette töissä ja lapsi sairastaa kotona?
No minä en pitänyt erään entisen työkaverin tavasta tulla selvästi sairaana töihin. Vieläpä kertoi kuinka paljon on kuumetta (paljon) ja pöpöt lensivät. Sitten oli yli puolet tiimistä mm. influenssassa ja yksi avainhenkilö sai sen päälle keuhkokuumeenkin, josta joutui sairaalaan. Ei järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Yllättnyitä tutkimustuloksista olivat:
-
-
-
- Petteri,
- Petteri
- ja taas jerran Petteri
Vierailija kirjoitti:
ok, iigor
Suomalaiset vihaa kaikkia: naisia, miehiä, nuoria, vanhoja, sairaita, ylisuorittajia, lörpöttäjiä, hiljaisia töihin keskittyviä yms
Suomessa ei vaan voi voittaa
Kaksi viikkoa töissä, yksi saikkarilla.. Kaksi viikkoa töissä, yksi saikkarilla.. Palkka juoksee. Näitä kutsutaan myös kom mu nis teik si.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma valinta.
No monesti nainen on se, joka joutuu jäämään sairaan lapsen kanssa kotiin. Tuttavani mies on rekkamies. Tien päällä enemmän kuin kotona. Toisen mies on yksityisyrittäjä. Liike ei pyöri, jos on poissa töistä. Itse olen menkkakivuissa painanut tehdä töitä. Buranaa poskeen ja kyyristelyä/itkua vessassa. Moniko mies tekisi saman..epäilen, että ei yksikään.