Miksi niin monella on vielä tänä päivänä ennakkoluuloja tatuoituja ihmisiä kohtaan?
Mulla vaan heräs tällainen ajatus toista ketjua lukiessa. Siis jos henkilö on vaikka kouluttautunut lääkäriksi tal lakimieheksi, mutta hän on myös ottanut tatuoinnin niin jotkut pitävät häntä sen perusteella automaattisesti huonompana kuin tatuoimatonta kolleegaansa. Ihmetyttää tällainen vanhanaikainen ja ennakkoluuloinen asenne.
Ja ei, en omista yhtään tatuointia. Ajattelin kyllä ehkä joskus ottaa.
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla ne tatuoinnit on vaatteiden alla, joten pyydättekö lääkäriä ensin riisumaan itsensä jotta näette, onko sillä tatskoja? =D
Lukutaitoiset huomasivat, että nyt puhutaan NÄKYVISTÄ tatuoinneista.
Miten SE MUUTTAA ASIAA ONKO NE TATUOINNIT NÄKYVILLÄ VAI EI? Tatuointi on tatuointi. Ja ei sen mielipiteen pitäis muuttua yhtään mitenkään , onko se peitossa housun lahkeen alla vai ei. Sehän voi näkyä kesällä, kun on shortsit jalassa. Tai hui, rannalla
Ei tarvitse huutaa. Voit keskustella ihan rauhallisesti. Totta kai sillä on merkitystä, onko tatuointi perseessä (=en näe sitä) vai otsassa (=en voi olla näkemättä sitä). Ihmisellä kun ei ole tapana yleensä muodostaa mielipiteitä asioista, joita hän ei näe. <
Triggeröidytkö myös toisten laukuista, kengistä, housuista yms.? Jos et, niin miksi tatuointi on eri asia ja herättää sinussa niin suuria tunteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärinä, sairaanhoitajana työskentelevät mielletään yleensä steriilin puhtaaksi, tatuoinnit antavat epäpuhtaan vaikutelman. Miksi muuten kokit ovat usein tatuointien peitossa, ei anna hyvää kuvaa.
Meinaatko, että se muste voi tulla ihon läpi ruokaan? :D
Ei ole kyse faktasta, vaan MIELIKUVASTA. Moni ihminen ei syö mämmiä. (Eri vastaajamutta samaa mieltä.)
Miten sä voit syödä suklaata? Sehän näyttää mämmiä paljon enemmän paskalta? Varsinkin vähän sulaneena.
t. eri
Moni ihminen. Ei taaskaan tarkoita, että minä tai edes suurin osa ihmisistä. Ymmärrätkö sanaa MIELIKUVA. Esimerkkinä myöskin voisi ottaa vaikka etanoiden syönnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärinä, sairaanhoitajana työskentelevät mielletään yleensä steriilin puhtaaksi, tatuoinnit antavat epäpuhtaan vaikutelman. Miksi muuten kokit ovat usein tatuointien peitossa, ei anna hyvää kuvaa.
Ei ole kyse faktasta, vaan MIELIKUVASTA. Moni ihminen ei syö mämmiä. (Eri vastaajamutta samaa mieltä.)
Miten sä voit syödä suklaata? Sehän näyttää mämmiä paljon enemmän paskalta? Varsinkin vähän sulaneena.
t. eri
Moni ihminen. Ei taaskaan tarkoita, että minä tai edes suurin osa ihmisistä. Ymmärrätkö sanaa MIELIKUVA. Esimerkkinä myöskin voisi ottaa vaikka etanoiden syönn
Niin. Nimenomaan. MIELIKUVA.
Vierailija kirjoitti:
Ei vain voi käsittää, et MIKSI joku on halunnut ikuiset raapustelut ihoonsa. Se että otti kun oli muotia herättää epäilyjä muunkin ajattelukyvyn nolouksista.
Ehkä suurin osa on kumminkin ottanut tatuoinnin jonkun muun syyn takia kuin muodin 💁
Vierailija kirjoitti:
Saattaisi se pikkaisen herättää ajatuksia, jos menisi vaikkapa leikkaukseen ja leikkavalla kirurgilla lukisi kaulassa "lincence to kill" tms.
No tuohan voisi vaan kertoa kuinka kyseinen lekuri fanittaa Bond-elokuvia 😅
Kyllä valtaosa tatuoiduista ihmisistä elää ihan normaalia elämää. Ehkeivät nyt missään johtotehtävissä mutta kumminkin. Eikä minua haittaa vaikka roskakuskilla on tatuointeja, mutta pyytäisin kyllä toisen lääkärin jos mustekäsi alkaisi minua tutkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaisi se pikkaisen herättää ajatuksia, jos menisi vaikkapa leikkaukseen ja leikkavalla kirurgilla lukisi kaulassa "lincence to kill" tms.
No tuohan voisi vaan kertoa kuinka kyseinen lekuri fanittaa Bond-elokuvia 😅
Ei kuitenkaan kirjoja, vaikka se on alkuperäinen versio sloganista?
Muuta vikaa ei tatuoinneissa ole kuin rumuus. Eihän ne ihmistä muuten pahenna. Kesä aina paljastaa tämän koko kauheuden. Itse mietin 30 vuotiaana tatuoinnin ottamista. Nyt 50 vuotiaana olen todella onnellinen, etten siihen sortunut. Eivät sopisi enää elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vain voi käsittää, et MIKSI joku on halunnut ikuiset raapustelut ihoonsa. Se että otti kun oli muotia herättää epäilyjä muunkin ajattelukyvyn nolouksista.
Ehkä suurin osa on kumminkin ottanut tatuoinnin jonkun muun syyn takia kuin muodin 💁
"Tää kuva muistuttaa mua kovista ajoista jotka olen elänyt ja siitä että selvisin niistä. Muuten en niitä muistaiskaan."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ihminen ei syö mämmiä, koska ei tykkää sen mausta. Äärettömän harva on niin tyhmä, että jättää mämmin syömättä sen ulkonäön vuoksi. Tuolla logiikallahan ei voisi juoda mitään keltaista mehua, koska sehän näyttää pissalta. Tai punaista, koska se näyttä vereltä.
Tällä logiikalla pitää maistaa sitten ihan kaikkea paskasta pilaantuneeseen lihaan.
Mitä ihmisiin tulee, niin kokemusperäisesti voin sanoa, että tatuoidut ihmiset ovat yksinkertaisempia ja pinnallisempia. Minulla ei ole elämässäni aikaa tutustua kaikkiin, joten teen oletuksia aistieni perusteella.
Todennäköisyys sille että mämmi maistuu kakille on suurempi kuin mansikalla, koska mämmin joukoon on helpompi piilottaa kakit.
Ennen tatuointeja oli vain linnakundeilla ja merimiehillä. Nyt joka toisella. Ihan sama ilmiö kuin joku kansitakki ja purjehduskengät 80-luvulla. Otetaan ihoon joku tuherrus ja ollaan niin erityisen yksilöllisiä.
On se aika karmean näköistä, kun ikääntyneellä pubiruusulla iho jo roikkuu ihan käsivarsissa ja siinä joku rypistynyt tatska, ehkä oli ruusu, nyt on rusina. Tai nämä carpe diem-tekstit. Jos kysyisi henkilöltä, että kuka nuo sanat lausui, niin syvä hiljaisuus. Miksei tatuoi Horace nimeä, jos niin innoissaan hänen teksteistä on ?
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä merillä tai linnassa olleet käyttivät tatskuja ennen.
&nbs
Nyt eletään kuitenkin tätä päivää. Vai saalistatko lihasi itse metsästä ja keräätkö omat marjat, koska ennen tehtiin näin? Nukut myös metsässä?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset tunnistaa hyvin kyllä tatuoinneista ulkomailla kun pitkälti muualla vain pienellä joukolla.
Iigorkin eksyi ketjuun haukkumaan suomalaisia.
Tunnen kolme runsaasti tatuoitua henkilöä. Yksi on mt-ongelmainen. Toinen otti tatuointeja vankilassa. Kolmannen kohdalla pyrin olemaan avoin ja hyväksyvä, kunnes kuulin, että lapset otettiin huostaan ja koti oli huumepesä.
Vierailija kirjoitti:
Et ole varmaankaan kuullut koskaan vaistosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole varmaankaan kuullut koskaan vaistosta?
&n
lainailee miten sattuu, eikö tätä palstaa saada kuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Ihmisen pitää kunnioittaa Herran tahtoa eikä saa häväistä kroppaansa piirustuksin, maalauksin, koristein tai avoimesti ihoa vilauttaen. Hävetkää te syntiset!
Hihhulikonservatiivi vastustamassa tatuointeja. Yllärii! Aina teillä on kauhea tarve kontrolloida miten toiset saa elää elämäänsä.
Raamatussa tatuoinnit on kielletty. Yllärii vaan ihan sulle että Raamattua tunteva ja noudattava kristitty ei ihoaan merkkaile.
Siis sinä noudatat kaikkia Vanhan Testamentin kieltoja?
Raamatun mukaan tyttäret ovat myytävää omaisuutta, kuten muutkin koti-eläimet.
Perustatko maailman katsomuksesi nomadi/arabien 2000-3000 vuotta vanhoihin kirjoituksiin?
Satukirja laitettiin kasaan Nikean kirkolliskokouksessa 1700 vuotta sitten, tosin arvovaltaisella kokoonpanolla.
Mukana oli paavi, keisari ja muitakin paikallisia merkkihenkilöitä.
Se ei tee siitä jumalan sanaa, päin vastoin.
Sen verran hyvä indikaattori persoonallisuudesta ja siitä mitä pään sisällä liikkuu että kiertäisin itse parisuhdemarkkinoilla. Koko ja määrä korreloi myös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan tulee ajatus, onko tatuoitu iho puhdas.
Ihan vaan tiedoksesi että olen eri mieltä kanssasi. Ja yhtä oikeassa kuin sinä. Ihmisillä on mielipiteitä ja ajatuksia, jotka poikkeavat sinun kannastasi. Se että joku tekee jotain, ei tarkoita että kaikki tekee.