Miksi niin monella on vielä tänä päivänä ennakkoluuloja tatuoituja ihmisiä kohtaan?
Mulla vaan heräs tällainen ajatus toista ketjua lukiessa. Siis jos henkilö on vaikka kouluttautunut lääkäriksi tal lakimieheksi, mutta hän on myös ottanut tatuoinnin niin jotkut pitävät häntä sen perusteella automaattisesti huonompana kuin tatuoimatonta kolleegaansa. Ihmetyttää tällainen vanhanaikainen ja ennakkoluuloinen asenne.
Ja ei, en omista yhtään tatuointia. Ajattelin kyllä ehkä joskus ottaa.
Kommentit (250)
Koska mulle edustaa jonkinlaista weetee -tyyliä. Mauton, tyylitön ja rahvas.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän se antaa ihmisestä moukkamaisen ja vähä-älyisen kuvan, joka luokittelee ihmiset jonkun hiton tatuointien perusteella mt-ongelmaiseksi tai tyhmäksi . Tai ylipäänsä jonkun ulkonäköön liittyvän asian perusteella. Kannattaa varoa, minä pidän sellaisia ihmisiä rajoittuneena ja suvaitsemattomana.
Lisäksi ehkä hieman tyhminä.
Heh, eli tarjoilet itsekin itsestäsi vähä-älyisen ja moukkamaisen kuvan :D
Mutta siis onko siinä jotain pahaa jos suhtautuu epäluuloisesti jotain ihmistä tai hänen ominaisuuttaan kohtaan? Palstalla on ketjukaupalla materiaalia kuinka esim lyhyeen mieheen suhtaudutaan tietyllä tavalla tai persuun, rokotekriittiseen, ylipainoiseen, yksinhuoltajaan, työttömän, köyhään jne. Minkä takia tatuointien ottajat jäisivät listan ulkopuolelle? Ei kukaan voi tehdä mitään, etteikö joku sitä arvostelisi. Miksi siis tatuointien ottajia ei saisi kritisoida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittava ristiriita: Tatuoidut uhoavat kovasti, ettei heitä kiinnosta muiden ihmisten mielipiteet. Silti ollaan heti piikit pystyssä hyökkäämässä, jos joku kertoo, että pitää tatuointeja rumana tai tautoitua tietynlaisena.
Ei kukaan ole hyökkäämässä mihinkään. Se, että pitää tatuoituja ihmisiä "tietynlaisina" on yleistämistä, joka on päättelyvirhe.
Eikö? Mitäs se riehuminen sitten on, jota ilmenee ihan joka kerta, kun kertoo mielipiteensä tatuoinneista? Myös tässä ketjussa. Millä tavalla se on sinulta pois, jos minä ajattelen vaikkapa tatuoitujen olevan alempaa sivistystasoa?
Mikä riehuminen? Sinä saat ajatella ihan mitä haluat. Tämä on keskustelupalsta, ja täällä on tarkoitus keskustella. Eikö esittämistäsi mielipiteistä siis saisi keskustella? Miksi sittten kirjoitat ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kokkien läpeensä tatuoidut käsivarret ammattitauti vai onko kokki WT-ammatti?
Det senare.
Tavallaan wt. Toki sit kun pääset johonkin Michelin -ravintolaan saatat hetkeksi päästä irti siitä leimasta mut kyllähän se muuten taitaa siihen kuulua.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse alkaa nimittelemään kuitenkaan. En ole penikkaa nähnytkään, olen ihan aikuinen. Ja sulla ei ole käytöstapoja. Paljon pahempi, kun yksikään tatuointi.
Sitä saa mitä tilaa, lapsipieni. Ei pidä viisastella, jos haluaa aikuismaista keskustelua.
Tatuointihullun aloitus osa 157. Pakkomielteinen spämmäys on psyykkinen oire.
Vierailija kirjoitti:
Kun oikeustieteen tohtori Tero Kivinen puhuu alansa konferenssissa, reaktiot yleisössä ovat usein varovaisen uteliaita. Valtaosa Kivisen kehon pinta-alasta on tatuoitu. Myös huulet on tatuoitu mustaksi.
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/99d532d1-f11a-4bc1-9b62-6e196afa27da
On murhaajalääkäreitä. Murhaajahoitajia. Rikollisia lakimiehiä. Pedofiiliopettajia... ym henkisesti epävakaita ihmisiä. Se ei katso ammattia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Ihmisen pitää kunnioittaa Herran tahtoa eikä saa häväistä kroppaansa piirustuksin, maalauksin, koristein tai avoimesti ihoa vilauttaen. Hävetkää te syntiset!
Hihhulikonservatiivi vastustamassa tatuointeja. Yllärii! Aina teillä on kauhea tarve kontrolloida miten toiset saa elää elämäänsä.
Raamatussa tatuoinnit on kielletty. Yllärii vaan ihan sulle että Raamattua tunteva ja noudattava kristitty ei ihoaan merkkaile.
Siis sinä noudatat kaikkia Vanhan Testamentin kieltoja?
No arvaap-pa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittava ristiriita: Tatuoidut uhoavat kovasti, ettei heitä kiinnosta muiden ihmisten mielipiteet. Silti ollaan heti piikit pystyssä hyökkäämässä, jos joku kertoo, että pitää tatuointeja rumana tai tautoitua tietynlaisena.
Ei kukaan ole hyökkäämässä mihinkään. Se, että pitää tatuoituja ihmisiä "tietynlaisina" on yleistämistä, joka on päättelyvirhe.
Eikö? Mitäs se riehuminen sitten on, jota ilmenee ihan joka kerta, kun kertoo mielipiteensä tatuoinneista? Myös tässä ketjussa. Millä tavalla se on sinulta pois, jos minä ajattelen vaikkapa tatuoitujen olevan alempaa sivistystasoa?
Mikä riehuminen? Sinä saat ajatella ihan mitä haluat. Tämä on keskustelupalsta, ja täällä on tarkoitus keskustella. Eikö esittä
Ota silmä käteen ja lue ihan ajatuksen kanssa esim. tämä ketju läpi. Jos sittenkään et näe riehumista, en voi auttaa. Autan kuitenkin alkuun: mielipiteistä keskustelu ei ole sitä, että huudetaan toisia k'sipäiksi ja vähä-älyisiksi jne. jos he ovat eri mieltä kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Ihmisen pitää kunnioittaa Herran tahtoa eikä saa häväistä kroppaansa piirustuksin, maalauksin, koristein tai avoimesti ihoa vilauttaen. Hävetkää te syntiset!
Hihhulikonservatiivi vastustamassa tatuointeja. Yllärii! Aina teillä on kauhea tarve kontrolloida miten toiset saa elää elämäänsä.
Raamatussa tatuoinnit on kielletty. Yllärii vaan ihan sulle että Raamattua tunteva ja noudattava kristitty ei ihoaan merkkaile.
Siis sinä noudatat kaikkia Vanhan Testamentin kieltoja?
Asioihin perehtynyt on melko perillä, mitä VT:n käskyjä pitää tai mitä kannattaa noudattaa ja millä taas ei ole väliä, kuten juutala
Mitkä ovat ne teologiset perustelut sille, että juuri tätä tatuointikieltoa pitäisi noudattaa? Eikö siellä samassa luvussa kielletä myös "parran reunan turmeleminen"? Eli parranajo on myös kiellettyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse alkaa nimittelemään kuitenkaan. En ole penikkaa nähnytkään, olen ihan aikuinen. Ja sulla ei ole käytöstapoja. Paljon pahempi, kun yksikään tatuointi.
Sitä saa mitä tilaa, lapsipieni. Ei pidä viisastella, jos haluaa aikuismaista keskustelua.
Kuulehan sinä kullannuppuseni. Olen pahoillani, jos sinulle ei ole kukaan opettanut käytöstapoja. Nimittely ei kuulu aikuismaiseen keskusteluun lainkaan. Vaikka sinulla ei ole tatuointeja, olet moukka ja wt. Koska haukut ihmisiä. Hyvää viikonloppua. Sinulle en enää kommentoi mitään ja toivottavasti opit joskus käyttäytymään, kuin aikuiset. Tsemppiä!
Tautoidut ihmiset ovat säälittäviä luusereita, joilla on niin vähän omaa persoonallisuutta, että heidän pitää hankkia se tatuoijalta. Kyllä, minä inhoan teitä. Te olette kuvottavan näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HAH HAH HAA.
Tietääkö hullu olevansa hullu?
Sokeiden maailmassa yksisilmäinen on kuningas.
Jospa se onkin niin päin että tatuoimattomat ovat vajaita, eivät ainakaan suvaitsevaisia.
Saat ihan rauhassa uneksia, että pippelis on kuningas. Ei se ole.
Suku-elimet ei käynyt mielessäkään tätä kirjoittaessani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä riehuminen? Sinä saat ajatella ihan mitä haluat. Tämä on keskustelupalsta,
Jos sinä leimaat ihmisiä tatuoinnin perusteella "alhaisen sivistyksen omaaviksi" tai potentiaalisesti rikollisiksi, niin katsoisin ensin peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulehan sinä kullannuppuseni. Olen pahoillani, jos sinulle ei ole kukaan opettanut käytöstapoja. Nimittely ei kuulu aikuismaiseen keskusteluun lainkaan. Vaikka sinulla ei ole tatuointeja, olet moukka ja wt. Koska haukut ihmisiä. Hyvää viikonloppua. Sinulle en enää kommentoi mitään ja toivottavasti opit joskus käyttäytymään, kuin aikuiset. Tsemppiä!
Huvittavaa, kun penikka opastaa käytöstavoista ja heti seuraavassa lauseessa nimittelee toista moukaksi ja wt:ksi. Miten meni noin niin kuin omasta mielestä, trollipieni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä riehuminen? Sinä saat ajatella ihan mitä haluat. Tämä on keskustelupalsta,
Haloo, tämä ketjuhan on nimenomaan täynnä tatuoinnin vihaajien riehumista, jotka nimittelevät tatuoituja vaikka miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimittely ei kuulu aikuismaiseen keskusteluun, mutta niin vain sinä nimittelet toisia moukaksi. Eli ihan syystä sinua kutsuttiin penikaksi ja lapseksi. Todistithan juuri itse omalla viestilläsi, ettet osaa keskustella aikuismaisesti etkä osaa käyttäytyä. Turhaan siis uhriudut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun oikeustieteen tohtori Tero Kivinen puhuu alansa konferenssissa, reaktiot yleisössä ovat usein varovaisen uteliaita. Valtaosa Kivisen kehon pinta-alasta on tatuoitu. Myös huulet on tatuoitu mustaksi.
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/99d532d1-f11a-4bc1-9b62-6e196afa27da
On murhaajalääkäreitä. Murhaajahoitajia. Rikollisia lakimiehiä. Pedofiiliopettajia... ym henkisesti epävakaita ihmisiä. Se ei katso ammattia.
Kyllä. On myös tatuoituja lääkäreitä. Tatuoituja hoitajia. Tatuoituja lakimiehiä. Tatuoituja opettajia... ym. ihan tavallisia, tasapainoisia, päteviä ihmisiä. Se ei katso ammattia.
Jos sinä leimaat ihmisiä tatuoinnin perusteella "alhaisen sivistyksen omaaviksi" tai potentiaalisesti rikollisiksi, niin katsoisin ensin peiliin.
Mitä näit sieltä pelistä, kun katsoit?
Ei anna ihmisestä kovin älykästä kuvaa. White trash?