Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monella on vielä tänä päivänä ennakkoluuloja tatuoituja ihmisiä kohtaan?

Vierailija
07.06.2024 |

Mulla vaan heräs tällainen ajatus toista ketjua lukiessa. Siis jos henkilö on vaikka kouluttautunut lääkäriksi tal lakimieheksi, mutta hän on myös ottanut tatuoinnin niin jotkut pitävät häntä sen perusteella automaattisesti huonompana kuin tatuoimatonta kolleegaansa. Ihmetyttää tällainen vanhanaikainen ja ennakkoluuloinen asenne.

Ja ei, en omista yhtään tatuointia. Ajattelin kyllä ehkä joskus ottaa.

Kommentit (250)

Vierailija
81/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim löytyy hakaristiä , alastonta naista , sukupuolielintä, viinapulloja, pääkalloa, päihdeiden käyttö viitteitä, demonia, i love satan tyylistä tekstiä jne koko selän ja käsien leveydeltä niin ei se hirveästi nosta haluja tutustua.

Joo ja sitten ne tyypit sanoo ne kertoo tarinaa mun elämästä.

Vierailija
82/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotainhan niillä haetaan. Mutta mitä ?

Täysi mysteeri minulle. Varmaan jotain itsetunnon kohotusta.

Sitä minunkaan ei tarvitse sinulle selittää. Yhtä hyvin voisin kysyä miksi sinulla ei ole tatuointeja.

Ihmiset ottavat tatuointeja, koska voivat ja haluavat.

Ei ole tatuointeja. En myöskään viiltele itseäni. Kieleni ei ole halkaistu. Ei ole irokeesia. Eikä korviani ole venytetty.

Prseessäni ei ole täytteitä. Enkä ole valkaissut peereikääni.

Johtunee siitä että koen olevani henkisesti tasapainossa.

Ku lukee tuota tekstiä nii en olis nii varma. Vähä yksinkertainen kaveri 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ja miksi? Eikö lapsi tiedä, että ihmiset ovat erilaisia ja heillä on erilaisia mielipiteitä monesta muustakin asiasta? 

Ja sitten on sellaisia, joiden täytyy seurata muotia ja ottaa tatska.

Vierailija
84/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän se antaa ihmisestä moukkamaisen ja vähä-älyisen kuvan, joka luokittelee ihmiset jonkun hiton tatuointien perusteella mt-ongelmaiseksi tai tyhmäksi . Tai ylipäänsä jonkun ulkonäköön liittyvän asian perusteella. Kannattaa varoa, minä pidän sellaisia ihmisiä rajoittuneena ja suvaitsemattomana. 

Lisäksi ehkä hieman tyhminä. 

Vierailija
85/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten vaikka prinssi tai tähtitieteen tohtori tai diplomisellonsoittaja tai paavi - tatuointi on niin turhaa  ja epäesteettisen näköistä. Luonnotonta ja epäterveellistä.

Vierailija
86/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hasua kysyä, miksi joku ihminen on tiettyä mieltä tietystä asiasta. Aika harvoin siihen on mitään yksiselitteistä vastausta. Kyse on kulttuurisesta, kasvatuksellisesta, kokemukseen pohjautuvasta jne. kokonaisuudesta. Jos esimerkiksi on tavannut vain tatuoituja, jotka ovat istuneet vuosia vankilassa, herkästi syntyy mielikuvia rikollisuudesta, vaikka tatuoitu olisi täysin puhdas pulmunen. Ihmismieli on siitä jännä, että se toimii myös tiedostamattomalla tasolla aiempien kokemusten pohjalta. 

Vierailija
87/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokkien läpeensä tatuoidut käsivarret ammattitauti vai onko kokki WT-ammatti?

Vierailija
88/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän se antaa ihmisestä moukkamaisen ja vähä-älyisen kuvan, joka luokittelee ihmiset jonkun hiton tatuointien perusteella mt-ongelmaiseksi tai tyhmäksi . Tai ylipäänsä jonkun ulkonäköön liittyvän asian perusteella. Kannattaa varoa, minä pidän sellaisia ihmisiä rajoittuneena ja suvaitsemattomana. 

Miksi kenenkään tarvitsisi varoa sinun mielipiteitäsi? :D

Vierailija
89/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/tiede/art-2000008932089.html

Kaltoin kohtelua kokeneet hankkivat muita useammin tatuoinnin

Sosiaalipsykologia|Mitä enemmän oli huonoja lapsuuden kokemuksia, sitä enemmän vastaajalla oli kehossaan tatuointeja ja lävistyksiä."

Mulla ei ole eikä tule ja lapsuuteni oli paskaakin paskempi monella mittarilla. 

Vierailija
90/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoitujen itsearvostus-ongelmat ja niden aiheuttamat ongelmat on sosiologisten tutkimusten todistama fakta, ei mikään ennakkoluulo.

En luota tatuoidun lääkärin mielipiteisiin ihan samasta syystä kun en luota 200-kiloisen ravinto-ohjeisiin.

Vierailija
91/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosmaailmassa helpottaa paljon poliisintyötä,kun tatuointi on ollut monesti yksi avaintekijä ja sen tunnistaminen että konna on saatu kiinni.

Vierailija
92/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihmisiä ei pidä luokitella sellaisten ominaisuuksien perusteella, joihin he eivät itse voi vaikuttaa (esim. ihonväri, ruumiin rakenne, pituus jne.). Sen sijaan asiat, jotka ihminen itse tekee omalle ulkonäölleen (esim. silikonitissit, tatuoinnit jne.) kertovat aika paljonkin ihmisen maailmankuvasta eivätkä siksi ole pelkästään ulkonäkökysymyksiä. 

Vierailija
93/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan just, siks ettei ainakaan ääneen kannata sanoa tatuoinneista sellaisia mielipiteitä, mitä täällä on esitetty. Voi osua omaan nilkkaan.

Vierailija
94/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/tiede/art-2000008932089.html

Kaltoin kohtelua kokeneet hankkivat muita useammin tatuoinnin

Sosiaalipsykologia|Mitä enemmän oli huonoja lapsuuden kokemuksia, sitä enemmän vastaajalla oli kehossaan tatuointeja ja lävistyksiä."

Mulla ei ole eikä tule ja lapsuuteni oli paskaakin paskempi monella mittarilla. 

Ok. Miten tuo liittyy mihinkään, kun missään ei ole sanottu, että kaikki kaltoinkohdellut hankkivat tatuoinnin? 

Vierailija
95/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla ne tatuoinnit on vaatteiden alla, joten pyydättekö lääkäriä ensin riisumaan itsensä jotta näette, onko sillä tatskoja? =D

Vierailija
96/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan just, siks ettei ainakaan ääneen kannata sanoa tatuoinneista sellaisia mielipiteitä, mitä täällä on esitetty. Voi osua omaan nilkkaan.

Eihän tuo ole mikään syy varoa. Sillä kun ei taatusti ole kenellekään mitään merkitystä pidätkö sinä jotain ihmistä rajoittuneena vai et. 

Vierailija
97/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Ihmisen pitää kunnioittaa Herran tahtoa eikä saa häväistä kroppaansa piirustuksin, maalauksin, koristein tai avoimesti ihoa vilauttaen. Hävetkää te syntiset!

Hihhulikonservatiivi vastustamassa tatuointeja. Yllärii! Aina teillä on kauhea tarve kontrolloida miten toiset saa elää elämäänsä.

Raamatussa tatuoinnit on kielletty. Yllärii vaan ihan sulle että Raamattua tunteva ja noudattava kristitty ei ihoaan merkkaile.

Vierailija
98/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnassa ollessani näin paljon naurettavia sarjakuvaihmisiä.Mullekkin tarjottiin tatuoinnin ottamista,sanoin ei kiitos.

Vierailija
99/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole mikään syy varoa. Sillä kun ei taatusti ole kenellekään mitään merkitystä pidätkö sinä jotain ihmistä rajoittuneena vai et. 

Ihan varmasti on. Ihmiset miettii ihan liikaa sitä, mitä mieltä joku toinen on jostain asiasta. Näkeehän sen tästä ketjustakin jo.

Vierailija
100/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla ne tatuoinnit on vaatteiden alla, joten pyydättekö lääkäriä ensin riisumaan itsensä jotta näette, onko sillä tatskoja? =D

Lukutaitoiset huomasivat, että nyt puhutaan NÄKYVISTÄ tatuoinneista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi