Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokakuiset uuteen viikkoon

29.01.2007 |

Huomenta!

En huomannut, että kukaan olisi vielä aloittanut meille uutta pinoa, joten tässäpä sellainen. Edelliset jutut löytyvät täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9391208&p=1&tmode=1&smode…

Mitä lokakuisille kuuluu? Uusia plussaajia? Raskausoireita?

Ja tuosta meidän nimestä. Lokalutusista on nyt ollut jonkun verran juttua, sitäkö alkaisimme käyttää? Itselle tuo sopii, mutta sopii toki muutkin nimet.

Oma tilanne jatkuu tasaisena. Toivoen, että kaikki on kunnossa, ja lähes oireettomana.

Mukavasti alkavaa viikkoa! :)

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille lokakuisille :-) Mukavaa, että meitä alkaa olla jo näinkin paljon. Ja toivottavasti kuumeilijoista tulee vielä lisää!

Esikoisella kova yskä ja itseänikin kurkkukipu vaivaa. Toivottavasti ei tule kummempaa flunssaa! Tänään on ollut kuvotuksen suhteen hiukan helpompi päivä. Nukuin viime yönä n. 9 tuntia ja siltikin on väsyttänyt ja ollut vähän kuin krapulainen olo koko päivän. Vatsaakin on jomotellut enempi ja tissit kipuilee oikein kunnolla.

Minäkin olen harkinnut tuota alkuraskauden ultraa. AJattelin, josko varaisin työterveysaseman kautta gynelle ajan, siellä ultrataan aina. Voisi jopa olla, että välttyisin maksamasta hirveetä yksityisen puolen hintaakin ;-) Neuvolaan ajattelin pirautella viikon parin päästä, jos Aave pysyttelee mukana.

Olen vastikään liittynyt kuntoklubin jäseneksi ja ajattelin yrittää jatkaa jäsenyyttäni vaikka raskaana olenkin. Kaipa sitä kuntosalilla ja venyttelyjumpissa uskaltaa käydä? Pääasia kai. ettei revi itseään ihan piippuun ja vatsaan ei kohdistu potkuja tai vastaavaa? Sauvakävelystä tykkään myös. Olis kiva jos näitä pystyis jatkamaan eikä tulis hirveää pahoinvointia!

Voikaapa hyvin!

Ykä 4+3

Vierailija
82/102 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin eilen!*tuuletus* =)

Mulla sitten laskettu aika olis 1.10.

Huh, olipa aika ylläri kyllä!

Noista oireista, mulla on nyt ollut tollasta alavatsan pistelyä ja painon tunnetta, lisäksi mua on aika kiitettävästi väsyttäny ja viluttanu.

Että ihan oikeesti tässä taidetaan raskaana olla, vaikka millään sitä ei meinaa uskoakkaan=0

Meille lapsi on sitten kolmas, meillä ennestään kaksoset 8/05

Ja äitikolmelle!!Me ollaan varmaan oltu samassa pinossa lokakuun 05 odottajissa?Meidän vaan neitoset syntyi vähän liian aikaisin!

Nimimerkki:V@@vit

LA: 1.10.2007

Monesko lapsi:3.(kaksoset 8/05)

Oma/miehen ikä:23/23

Asuinpaikka:Varsinais-Suomi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään plussattu:) Ja terveisiä vaan Äitikolmelle ja V@@vit, ollaan kaikki kolme oltu lokakuisissa -05. :) Ja nyt jälleen:)

Oma ikä 25, mies 24.

Asuinpaikka Häme

Tämä toivottavasti tuleva nassikka on toinen lapsemme. Esikoisemme 1,4 v pian.

Raskausviikoista en tiedä, mutta luultavasti 5 + jotain.

Ollaan vielä miehen kanssa hys hys, koska kaikki on NIIIN alussa. Varailen neuvolaa sitten muutaman viikon päästä (jos maltan odotella).

On tämä ihanaa!

Rooibos82 + ?

Vierailija
84/102 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se eilen innoissani soitin neuvolaan, ja varasin ajan ni sain sen vasta 28.2.07...Täti kyseli siel onko toivottu lapsi? Olin iha et mitäh? No tietenkin on..ja sitte onnitteli mua...Kai se on vaan jokin rutiini kysymys,mut olin silti et ohhoh..=)

Aamu pahoinvointi on vielkin.Ei meinaa sängystä päästä millää ylös.Mutta pakko se on isommat lapset laittaa aamupalalle. Kouluun ja eskariin....Sitte kuopuskin jo nousee aamu palalle..

Rinnat todella arat ja kasvaneetkin jo..Millanehan PAMELA mäkin olen sit jos nyt jo tälläset heh heh.Vatsasta nippailee välillä,mut ei kipeesti.Mieliala vaihtelee.Iho on siistissä kunnossa ei näpyn näppyä..Iho oli kunnossa ku tyttöä odotin ja poikien aikana oli näppyjä ja kuiva iho(naamassa)

Vatsatautia ei ole enää kellään,kaik voi hyvin..Mut pelkään että saan sen..Ku siivoilin pienen oksennuksia useenseen otteeseen..

mewe ja toukka rv 5+1

Vierailija
85/102 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki muistan teidät molemmat, V@@vit ja Rooibos! Oikein hauskaa että meitä " tuplaavia" lokakuisia on muitakin. Lisääkin saisi tulla :D On jäänyt vauvapalstalla pyöriminen mut jospa omaa napaa kävisi joskus purkamassa täällä. On tuon kolmosen odotus- ja vauva-ajalta niin kivoja muistoja.

Maha on turvonnut kovasti ja pikkasen etoo, muuten kaikki hyvin toistaiseksi. Neuvolaan pitäisi soittaa piakkoin ettei unohdu. Aika härdelliä vaan kaikki päivät ettei omaa tilaa ehdi kuulostella eikä miettiä.

Eipä tässä ihmeempiä. Ä, pojat 5v 3v ja 1v4kk sekä pikkunen la noin 2.10.

Vierailija
86/102 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki:Tanja34

LA: 1.10.2007

Monesko lapsi:1

Oma/miehen ikä:34/37

Asuinpaikka:Kanta-Häme

Vatsannipistelyä ja mieletöntä väsymystä. Hedelmiä iso pino seuraa koko ajan mukana, jotta heikko olo pysyi loitolla. 12.2. on onneksi " raskaana olevan ensikäynti" koko perheelle. Silloin sitten saadaan toivottavasti paljon lisäinfoa. Nyt ajatukset välillä kulkee sitä rataa, että onko tässä mitään järkeä ja miten selviää kaikesta vastuusta. Toivottavasti se ohimenevää. Muuten elämä muuttui melkoisesti, kun jouduin jättämään rakkaan harrastukseni jo pois, siinä tulee kuitenkin iskuja ja tällejä joka suunnasta. Täytyy koittaa vaan pitää mielivirkeänä juosten ja muuten urheillen.

Toivottavasti olo ei enään väsyneemmäksi muutu, eilenkin nukuin töiden jälkeen kolme tuntia päikkäreitä. Yöunta lisäksi 10 h.

Vierailija
87/102 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalea plussa pamahti testiin tänään kp 33 =)

Oma ja miehen ikä: 24 ja 30

Lapset: poika -04 ja tyttö -05

La: 6.10.2007 ?

Eilen ja tänään särkeny alaselkää. Mistä lie johtuu? Kuuluneeko raskauteen vai eilisestä saunomisesta?

Muuten oireita on ainakin ilmavaivat, rinnat hieman arat ja jatkuva liman tulo.

Tsirppana rv?

Vierailija
88/102 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsirppana, nimimerkkisi kuulostaa tutulta. Kirjoittelitko odotus- ja vauva-aikana Joulukuisten 05-palstalle? Minä kirjoittelin nimimerkillä SnowApple, mutta unohdin salasanani ja siksi käytän tätä uutta nimeä. Ajattelin vaan, että olisi hauskaa, jos täällä on " tuttuja" , kuten monilla vuoden 2005 lokakuisilla tuntuu olevan.

Mewe: Olipas neuvolassa ollut kummallinen kysymys... Minäkin soitin tänään neuvolaan ja sain ajan 20.2. Omasta mielestäni suhteellisen pian.

Tervetuloa taas kaikille uusille!

Ghigi (rv tasan 5) kera nukkuvan Joulutähtösen 05

Vierailija
89/102 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tuttuja, meille tuleekin sitten näille lapsosille aika tasan kaksi vuotta ikäeroa.Toivottavasti on ihan " hyvä" ikäero.

Tietty uhma on silloin aika kova, mutta eiköhän me jakseta;)

Mulla on kova jännitys nyt, että kaikki vaan menisi hienosti.

Pelkään kovasti keskenmenoa, enkä tiedä mistä moinen pelko johtuu.

Toinen mikä mietityttää on tämän raskauden kulku.

Tyttöjen odotus kun ei ollut mitään helppoa, jatkuvasti sai olla sairaalassa levossa ja silti supisteli ja vuosin verta=(

Noh pitää vaan toivoa ja odottaa..

Jospa ens viikolla itsekin varais ajan neuvolaan.Samalla meinasin kysyä, että jos olis mahdollista päästä ultraan jo alussa.Kovasti meinaan jänskättää sikiöiden lukumäärä;)

Näillä miettein..äippä+toukka5+2

Vierailija
90/102 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näitä vatsakipuja on ollut aika lailla. Viime yönä mua alkoi sattumaan entistä enemmän vatsaan ja aamulla hakeuduinkin lääkärille, josta lähetteellä sairaalaan ultraan. Onneksi ei mitään vakavaa ollut, epäilivät vain kohdun kasvukipuja(Mun täytyy olla aika kipuherkkä). Vaikka mulla menossa rv 5+3 lääkäri näki jo " vauvan alun" eli siis pienen pisteen ja itsekin sen monitorissa näin. Sain kuulla että ultran mukaan kaikki on ok, mutta koska raskaus on näin alussa niin meen viikon päästä uuteen ultraan jossa katsotaan tilanne uudelleen. Silloin voi jo kuulemma kuulla vauvan sydänäänetkin hyvällä tuurilla. Jänskättää kamalasti... toivottavasti kaikki tosiaan on hyvin ja seuraavalla kerralla selviää hieman enemmän.

Tässä vielä mun tiedot:

La: 1.10.2007

Monesko lapsi: 1

Oma/miehen ikä: 23/24

Asuinpaikka: Pääkaupunkiseutu

Vierailija
91/102 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki:Ja_me

LA: 30.9.

Monesko lapsi: 2

Oma/miehen ikä: 28/31

Asuinpaikka: Pääkaupunkiseutu

Hei vaan kaikille!

Ehkäpä uskaltaudun tuolta vauvakuumepuolelta tänne. La taitaa osua syyskuun puolelle, mutta fiilikset on kovasti lokakuussa. Muita todisteita raskaudesta ei ole kuin viiva tikussa, ja olo on outo, kun esikoista odottaessa oli kaiken maailman oireita. Nyt ei piinaa nuu kuin flunssa.

Testin tein viikonloppuna, ja heti varailin aikaa neuvolaan ja ultraan. Neuvola-ajan sain helmikuun lopulle, ultran varasin vasta rv:lle 12. Teidän juttuja lukiessa aloin kyllä miettiä, että pitäiskö mennä jo aikaisemmin. Tietäis sitten, onko kaikki kunnossa. No, sitä ehdin vielä hetken mietiskellä.

Kiva oli lukea myös esikoisten odottajien juttuja. Tuli ihanan nostalgiset fiilikset.

-Ja_me rv 5+?

Vierailija
92/102 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tuli mieleeni Ja_Me:n viestistä. Täytyykö pääkaupunkiseudulla varata aika niskapoimu-ultraan itse, jos aikoo esim. Kättärille? Esikoista odottaessani asuin alkuraskauden ajan vielä muualla Suomessa, ja siellä ultra-ajatkin sovittiin aina neuvolakäynneillä.

Vierailija
93/102 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Ghigi,

Nyt varasin ajan Femedaan 4D-ultraan. Esikoisen kanssa kävimme vain kunnalissa rv 12 ja 20 -ultrissa. Nämä piti ainakin Espoossa varata itse. Silloin, kun varasin ekan neuvola-ajan, niin terveydenhoitaja antoi puhelinnumeron ja ohjeet. Sairaalat toivoivat, että ultraan mentäisiin sinne, missä aikoo synnyttääkin. Näin ainakin minulle sanottiin. Tämä ei kuitenkaan ole mitenkään sitovaa, kunhan toivovat.

-Ja_me

Vierailija
94/102 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla piti vielä kerran tehdä testi kun aiemmat on ollu niii-iin haaleita ja selvä plussahan se oli :)

Minä kans heti varaamaan aikaa neuvolaan ja sain sen vasta 1.3. Tuntuu että siihen on ikuisuus. NP-ultra on viikolla 12 ja sen jälkeen lääkärikäynti. Näin siis Tampereella. Ensimmäistä odottaessa sanottiin että kaupunki järjestää vain yhden ultran. En tiedä onko vielä näin? Miten teillä muilla?

Tosin mulla oli niitä sitten kuitenkin useampi,kun oli raskausdiabetes ja kokoa seurattiin muutamalla ylimääräisellä ultralla.

Vierailija
95/102 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan ehkä vielä neuvolaamme ja kyselen asiasta. Mekin aiomme käydä 4D-ultrassa, mutta vasta viikoilla 20-30, jolloin myös lapsen sukupuoli näkyy.

Ellaelmeri: Ultrissa on kuntakohtaisia eroja. Pääkaupunkiseudulla kunta maksaa np- ja rakenneultrat. Entisellä kotipaikkakunnallani myös synnytystapaultra ihan loppuraskaudessa kuului raskausaikaisiin tutkimuksiin. Olen tosiaan kuullut, että esimerkiksi Tampereella olisi vain yksi ultra. Pari vuotta sitten muistaakseni uutisoitiin, että odottajat ovat epätasa-arvoisessa asemassa tutkimusten suhteen.

Ghigi

Vierailija
96/102 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas kaikille!

ellaelmerille onnittelut tummentuneesta plussasta ja uusille taas tervetulotoivotukset.

Varasin ajan alkuraskauden ultraan, helmikuun 15. päivälle. 7+ pitäisi olla viikkoja tuolloin. Kunnallisellekin puolelle pitäisi soitella, mutta jotenkin tuntuu, että koska neuvola-aika on kuitenkin vasta pitkän ajan päästä (ennakko-oletus) niin ei sen varaamisellakaan mikään kiire ole. Eli varmaankin ensi viikon puolella vasta soitan sinne.

Närästystä on tänään ollut onneksi vähemmän kuin viime päivinä. Sen sijaan väsymys vaivaa ja pahasti. Mielelläni vaan makaisin iltaisin sohvalla tekemättä mitään, ei vaan jaksa, ja iltaisin uni tulee nopeaan. Aamuisin ei sitten nukutakaan ja aamuöisinkin tulee heräiltyä ja valvottua pieniä pätkiä. Tällainen päivä/iltaväsy on itselle tosi epänormaalia, koska tavallisesti en koskaan vain ole tv:n ääressä tai muuten paikallani tekemättä mitään vaan aina on jotain oheispuuhaakin. Mutta nyt vain makaan. Tänään tosin lähden pian kaupungin toiselle laidalle liikuntaa harrastamaan, jospa siinä vähän piristyisikin. Jos ei nukahda matkalla bussiin... :) Mutta mukavampi, että edes jotain oireita kuin ettei olisi mitään.

Vierailija
97/102 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet, ainakin Tsirppana ja Ja_me! Muitakin oli, mutten muista nimiä.... sorry.

Olette jo varailleet alkuraskauden ja np-ultria? Hui, pitäiskö tässä ruveta aktivoitumaan tuolla saralla? Tuntuu vaan jotenkin niin kamalan aikaiselta. Np-ultriin saattaa olla kovasti menijöitä, joten ehkä sen puolesta kannattaisi soitella neuvolaan piakkoin.

).( Tämä päivä on mennyt kotosalla esikoisen kanssa, Tytöllä on todella kova yskä ja on valitellut myös että vatsaan koskee yskiessä. Likka on muuten ollut ihan pirteä, mutta tuo yskä. Itselläni on ollut kaikin puolin jälleen helpompi päivä oireiden puolesta, mikä pistääkin miettimään, onko kaikki hyvin.......... Lenkille ajattelin kipaista kohtapuoliin, on taas satanut niin kivasti tuota lunta :-)

Hyvät voinnit kaikille!

Ykä 4+4

Vierailija
98/102 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan olevani aikainen varaaja, mutta silloin saa yleensä varattua sopivimmat kellonajat. Nyt olin ko. päiville selvästi ensimmäisiä varaajia, joten kiirettä ei liene.

Np-ultran varaamisesta vielä. Tuossa aikaisemmin sanoin, että esikoista odottaessani sain neuvolasta ohjeet varata ultra-aika itse. Ohjeet siis annettiin samalla, kun varasin ekan neuvolan ajan. Nyt tajusin, että en itse asiassa saanut näitä ohjeita tällä kertaa. En ajatellut asiaa siinä tilanteessa, koska oltiin jo päätetty miehen kanssa, että käydään ultrat yksityisellä, mutta näin jälkikäteen tuli vaan mieleen. Kyseessä on sama neuvola, eri terveydenhoitaja ja eri aika vuodesta (silloin kesä). En tiedä vaikuttaako nämä ohjeistukseen.

-Ja_me

Vierailija
99/102 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tein aamulla uuden raskaustestin ja plussa oli edelleen aika haalea, ehkä hiukan vahvempi kuin maanantai aamuna. Tosin täytyy nyt muistaa että menkkojenkin olis pitänyt alkaa vasta 3 päivää sitten että ehkä sitä raskaushormonia ei vielä ole hirveästi.

Ihan älyttömästi väsyttää kyllä, pakko olis saada päikkärit että jaksaa. Mahassa välillä vähän nipistelee mut ei kovin pahasti. Ja kylmä on edelleen.

Mä en ole vielä varaillut neuvoloita yms, kun tää on niin alussa. Ensi viikolla sitten jos vauva on vielä tulossa *peukut pystyyn*

riza74 4+2

Vierailija
100/102 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä väsytti eilisiltana. Tulin kahdeksalta kotiin, söin ja ennen puoli yhdeksää olin jo ehtinyt käpertyä peiton alle, palelsi (vaikka päällä oli peiton lisäksi housut ja villatakki...) ja nukutti. Jossain vaiheessa oli pakko riisua nuo ylimääräiset vaatteet, kun alkoi tulla lämmin, mutta muutoin oli kyllä ihanaa vaan maata silmät kiinni puoliunessa ja mutista puolikäsittämättömiä vastauksia mulle esitettyihin kysymyksiin. Ja aikanaan nukahtaa oikeasti.

Laitan iltapäivällä meidän esittelylistan ensimmäisen version tänne. 23 henkilöön ollaan jo päästy. Hienoa. :)

Hyvinvointia tähänkin päivään!